Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 38
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 814

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. nov 2017, 22:48

Kommodedyret skrev:Sad lige og læste en debat på Facebook, og er virkelig overrasket over hvor mange mennesker der finder det ubehageligt at overvære amning. Jeg forstår ikke hvorfor, og især undrer jeg mig over hvorfor kvinder som selv har ammet, finder det anstødeligt.

Sidst jeg var på restaurant, gik vi efter måltid, betaling og alt det der ud mod udgangen. Ved bordet lige op til udgangen sidder der en dame med brystet ude til frit skue og baby ved, ingen tildækning overhovedet.
Det blev jeg ærlig talt ubehageligt tilpas. Jeg ved ikke hvorfor, men det gjorde det bare - det er bare ikke noget jeg ønsker at se i en atmosfære hvor der serves fødevarer.

Synes tit og ofte at argumentationen at det er naturligt og det er kontakten mellem mor og barn. Men når mor sidder med patten i frit skue og slet ikke kigger på barnet, så falder det ligesom lidt til jorden.
Oooog jeg har ærlig talt ikke lyst til at se andres kropsdele lige før, under eller lige efter jeg skal indtage mad. Om det er naturligt eller ej.
4
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 551
Likede indlæg: 4468

Indlægaf Kommodedyret » 28. nov 2017, 23:20

TakeAChanceOnMe skrev:
Kommodedyret skrev:Sad lige og læste en debat på Facebook, og er virkelig overrasket over hvor mange mennesker der finder det ubehageligt at overvære amning. Jeg forstår ikke hvorfor, og især undrer jeg mig over hvorfor kvinder som selv har ammet, finder det anstødeligt.

Sidst jeg var på restaurant, gik vi efter måltid, betaling og alt det der ud mod udgangen. Ved bordet lige op til udgangen sidder der en dame med brystet ude til frit skue og baby ved, ingen tildækning overhovedet.
Det blev jeg ærlig talt ubehageligt tilpas. Jeg ved ikke hvorfor, men det gjorde det bare - det er bare ikke noget jeg ønsker at se i en atmosfære hvor der serves fødevarer.

Synes tit og ofte at argumentationen at det er naturligt og det er kontakten mellem mor og barn. Men når mor sidder med patten i frit skue og slet ikke kigger på barnet, så falder det ligesom lidt til jorden.
Oooog jeg har ærlig talt ikke lyst til at se andres kropsdele lige før, under eller lige efter jeg skal indtage mad. Om det er naturligt eller ej.

Jamen jeg undrer mig stadigvæk :) undrer mig også over hvor forskellige mennesker kan være mht dette emne.
4
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 38
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 814

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. nov 2017, 23:36

Kommodedyret skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:

Jamen jeg undrer mig stadigvæk :) undrer mig også over hvor forskellige mennesker kan være mht dette emne.

Altså dækker de sig til, så har jeg intet problem med det overhovedet :) . En stofble til bare lige at afskærme, så der ikke er bryster på tallerken, så er jeg egentlig ganske veltilpas med situationen. Babyer skal jo også have mad, men derfor behøver det jo ikke at være til frit skue for alle os andre der egentlig bare gerne vil nyde et måltid ude :genert:

Så altså, for mig kommer det meget an på situationen. Hende jeg så sidst, sad vitterligt med patten på bordet og det var altså ikke særlig fedt at se på i en restaurant.
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 260
Likede indlæg: 9866

Indlægaf paint » 28. nov 2017, 23:37

Ganske vist er det Eckersberg, men alligevel. 2.1 mio, blev det solgt for i dag (i går, faktisk). Et lille maleri, som egentlig ikke engang er særligt godt.

’Udsigt gennem en dør til løbende figurer’ København 1845
Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 482
Likede indlæg: 8930

Indlægaf Juki » 29. nov 2017, 00:09

TakeAChanceOnMe skrev:
Kommodedyret skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:

Altså dækker de sig til, så har jeg intet problem med det overhovedet :) . En stofble til bare lige at afskærme, så der ikke er bryster på tallerken, så er jeg egentlig ganske veltilpas med situationen. Babyer skal jo også have mad, men derfor behøver det jo ikke at være til frit skue for alle os andre der egentlig bare gerne vil nyde et måltid ude :genert:

Så altså, for mig kommer det meget an på situationen. Hende jeg så sidst, sad vitterligt med patten på bordet og det var altså ikke særlig fedt at se på i en restaurant.

Jeg har ikke et problem med amning af babyer/småbørn i det offentlige, men jeg kan godt finde det grænseoverskridende når ammende kvinder ikke tager hensyn til andre når de tager deres bryster frem. Jeg synes ikke selv jeg har et problem med nøgne kroppe, men jeg vil gerne selv have lov til at kunne vælge og fravælge det i det omfang det nu er muligt. Jeg bliver også lidt pinligt berørt på ammende kvinders vegne når andre sidder og glor med åben mund på at de ammer. Som om at de gør det for at genere andre.

Men det at jeg kan finde det grænseoverskridende har jo ikke noget med selve amningen at gøre. Var det en der hev brysterne frem på en café fx, uden at skulle amme, ville det være lige så grænseoverskridende.
3
Forarget kan man altid blive
Roses are red
Violets are blue
Garlic bread
Blink 182
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 108
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 1808

Indlægaf ExCoastal » 29. nov 2017, 00:12

Nu da vi snakker malerier, hvilken privatperson har $450 millioner til at købe et enkelt maleri?

https://www.theguardian.com/artanddesig ... di-auction
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 482
Likede indlæg: 8930

Indlægaf Juki » 29. nov 2017, 00:15

ExCoastal skrev:Nu da vi snakker malerier, hvilken privatperson har $450 millioner til at købe et enkelt maleri?

En med alt for mange penge og ingen mulighed for at få dem brugt?
0
Forarget kan man altid blive
Roses are red
Violets are blue
Garlic bread
Blink 182
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 419
Likede indlæg: 2183

Indlægaf Falstria » 29. nov 2017, 01:28

Juki skrev:
ExCoastal skrev:Nu da vi snakker malerier, hvilken privatperson har $450 millioner til at købe et enkelt maleri?

En med alt for mange penge og ingen mulighed for at få dem brugt?

Nærmere som helst ikke vil betale skat af en evt. gevinst ;)

Ligesom den hidtidige ejer (Oligark udi gødning), der står til en gevinst på 300.000.000 $

Det er en ok pensionsordning.
1
fisken80
Kort karma: 177
Likede indlæg: 5476

Indlægaf fisken80 » 29. nov 2017, 06:37

Kommodedyret skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:

Men - kan du slet ikke sætte dig ind i, at det måske ikke er specielt fedt at sidde og kigge på et blottet kvindebryst uden at have bedt om det, og måske endda mens man spiser?
Det kan godt være det i situationen er barnets madpakke, men det er STADIG et kvindebryst uanset om det lige i situationen skal bruges til at amme med.
Jeg forstår ikke, at man ikke lige kan dække brystet til med en stofble eller lignende, at nægte dét virker helt enormt demonstrativt på mig.

Og ja, havde jeg været cafebestyrer så havde jeg altså forlangt at skulle der ammes skulle der også tildækkes ellers måtte man gå et andet sted hen.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Hewlett
Kort karma: 26
Likede indlæg: 932

Indlægaf Hewlett » 29. nov 2017, 08:50

paint skrev:At mennesker, som bliver fundet døde i hjemmet, bare bliver efterladt som de nu ligger. Der kommer en ambulance og en læge. Men de kører igen, og lader liget ligge. Når de pårørende som er blevet underrettet ankommer, finder de deres afdøde familiemedlem ligge og flyde på gulvet.

Hvorfor i himlens navn, tager ambulancefolkene ikke liget med på hospitalets ligrum? Svaret er: effektivisering.

"I et tilfælde skulle han tale med en kvinde om begravelsen af hendes afdøde mand, mens mandens lig lå på gulvet lige foran hoveddøren. I et andet tilfælde skulle han tale med en datter, mens hendes afdøde far sad på toilettet (og var død)

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE10 ... -godt-nok/

Fordi det er spild af ambulanceressourcer at køre rundt med en person som ER død og ikke står til at redde.

Det virker måske kynisk at lade et lig ligge, men det ville også være ret uheldigt at et barn blev kvalt på en legeplads, fordi de ambulancer der var i nærheden var i brug og først skulle droppe et lig af.
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 107
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 1631

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 29. nov 2017, 10:28

Vores bankrådgiver. Jeg bookede et møde online. Kunne se at hun havde to ledige tider den dag.
Bliver så ringet op fordi hun åbenbart går på ferie den dag, og derfor gerne vil rykke mødet.
I dag får jeg så en besked om at hun har sendt en mail. Men inde i netbanken er der ikke nogen mail :gruble:
Hun har før keglet rundt i det der system, hvor jeg fik 4-5 beskeder om at hun havde booket møder med mig, og hun til sidst ringede og undskyldte.
Og fornylig ringede hun og spurgte hvorfor min kone ikke var mødt op til et møde, som min kone så intet kendte til.
Senest rettet af NejJegErIkkeAsiat 29. nov 2017, 11:05, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 299
Likede indlæg: 6231

Indlægaf sigge » 29. nov 2017, 10:41

At jeg ikke har opdaget, at boghandlen i min by har skiftet navn fra "Bøger & Papir" til "Bog & Idé".
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 645
Likede indlæg: 8817

Indlægaf dgd2007 » 29. nov 2017, 11:30

sigge skrev:At jeg ikke har opdaget, at boghandlen i min by har skiftet navn fra "Bøger & Papir" til "Bog & Idé".

Det er en kæde. Så de er nok blevet opslugt. :)
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Spjaerten » 29. nov 2017, 11:31

dgd2007 skrev:
sigge skrev:At jeg ikke har opdaget, at boghandlen i min by har skiftet navn fra "Bøger & Papir" til "Bog & Idé".

Det er en kæde. Så de er nok blevet opslugt. :)

Så vidt jeg ved er de samme kæde. Eller delvist. De deler ihverfald lager og logistik.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 278
Likede indlæg: 6135

Indlægaf Sangius » 29. nov 2017, 11:43

fisken80 skrev:
Kommodedyret skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:

Men - kan du slet ikke sætte dig ind i, at det måske ikke er specielt fedt at sidde og kigge på et blottet kvindebryst uden at have bedt om det, og måske endda mens man spiser?
Det kan godt være det i situationen er barnets madpakke, men det er STADIG et kvindebryst uanset om det lige i situationen skal bruges til at amme med.
Jeg forstår ikke, at man ikke lige kan dække brystet til med en stofble eller lignende, at nægte dét virker helt enormt demonstrativt på mig.

Og ja, havde jeg været cafebestyrer så havde jeg altså forlangt at skulle der ammes skulle der også tildækkes ellers måtte man gå et andet sted hen.

Jeg har aldrig dækket mig til. Min datter bliver sur og fjerner hvadend jeg forsøger at dække med. Når jeg ammer kan man ikke se mere bryst end man kan se ved en nedringet bluse. Jo, hvis man insisterer på at komme helt hen og kigge ned.
Så jeg har ammet alle vegne, når mit barn har brug for det. Og gør det iøvrigt stadig. Jeg har det bare ikke i mig at tage hensyn, for det ville begrænse mig i en grad jeg ikke kan leve med.
7

Tilbage til "Generelt"