Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 763
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 15967

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 1. feb 2018, 19:32

Ham drabsmanden i Jagten På En Morder.

Kan skam godt forstå han vil være anonym..

Men man ser huset han bor i; han bruger et specielt udtryk "Samfundets stinke-øje", man ser hans mundparti med skæg og hans stemme er ikke forvrænget.

Mon ikke der hurtigt er nogle, der genkender manden. :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 646
Likede indlæg: 12298

Indlægaf Juki » 2. feb 2018, 01:08

Om sådan nogle kundeservicemedarbejdere sætter en ære i at svare så misvisende som muligt, på det de bliver spurgt om.

Jeg har sådan en tv-boks fra Yousee som jeg havde nogle spørgsmål angående, så jeg ringede først til deres kundeservice og kom igennem til en medarbejder der ikke havde forstand på det, men 2-3 gange lige var nødt til at sætte mit opkald på hold for at undersøge hvordan og hvorledes. Til sidst skulle hun have fat i en anden afdeling(eller også var det en leder) eller ville sende mig videre dertil, men efter 10 minutters tid i telefonkø med rædselsfuldt musik opgav jeg.

I stedet sendte jeg dem en mail, via en formular på deres hjemmeside. Den svarede de overraskende hurtigt på, hvilket jo var skønt! Bortset fra at de overhovedet ikke forholdt sig til mit problem og mine spørgsmål :lol: Fx kan jeg optage programmer via den tv-boks. De gemte programmer gemmes under noget der hedder "Min side" og under indstillinger kan man bl.a slette dem. Begge dele kan man komme ind på via fjernbetjeningen.

Mit problem var bl.a at stort set alle mine tidligere gemte programmer var forsvundet uden videre, eller jeg kunne i hvert fald ikke finde dem.

Mit spørgsmål gik derfor på hvorfor de var forsvundet, da jeg ikke har sat boksen til automatisk at slette programmer ved pladsmangel, og hvor jeg i tilfælde af at de havde gemt sig kunne finde dem igen(inkl. en beskrivelse af hvordan jeg plejede at finde dem og hvad der var galt når jeg gjorde det efterfølgende) Ret lige til, kort og konkret beskrevet, synes jeg i hvert fald selv.

Men åbenbart ikke, for Yousees svar til mig var en beskrivelse af hvordan jeg kunne slette gemte programmer :stoned: Jeg ved ikke helt om jeg skal håbe på at det bare er en robot/et standardsvar eller om der rent faktisk er en medarbejder at har syntes det var et godt svar og en fyldestgørende løsning :lol:
1
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
Lykke
Kort karma: 139
Likede indlæg: 2896

Indlægaf Lykke » 2. feb 2018, 15:28

Ser det der program Enkeltbillet til Mars med mennesker som ønsker at komme til Mars. Det er deres ultimative drøm. Hvorfor? De siger sådan noget med at er en enestående chance, der er ingen andre som har gjort det.

Jeg sidder bare med en følelse af at de vil afsted for at få en reaktion fra sine omgivelser. Måske også fordi det sådan lige nu virker lettere urealistisk.
En drøm om at tilbringe sin tid sammen med en række fremmede mennesker. Bruge en masse tid på at dyrke mad bare til at overleve. Opleve tyngdekraft og opleve noget unikt.
Altså wtf?
1
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 3. feb 2018, 18:51

Hvordan en middag med Inger Støjberg kan blive budt op i 31.000 kr :gruble:
3
....

Brugeravatar
sigge
Kort karma: 335
Likede indlæg: 7292

Indlægaf sigge » 3. feb 2018, 19:48

I Danmark er Lays chips med salt i en rød pose, i Tyskland er posen gul (der er dem i rød pose vist med paprika). Gad vide, hvorfor det ikke er standardiseret?
4
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 774
Likede indlæg: 5066

Indlægaf Bøtte » 3. feb 2018, 20:10

Hunkat skrev:
gro71 skrev:Jeg undrer mig en kende over, at min kæreste i løbet af de seneste 2 uger har modtaget 2 nærmest enslydende breve specifikt stilet til ham og sendt med posten fra 2 forskellige ejendomsmæglere om, at de da helt vildt gerne vil vurdere vores lejlighed. Det er måske ikke sært, men:

1. Det er mig, der ejer lejligheden 100%. Han bor der bare sammen med mig. Et simpelt opslag i tingbogen - hvilket burde være RET enkelt for enhver ejendomsmægler - ville kunne opklare det.
2. Hvorfor fanden er mæglerne begyndt at blive SÅ aggressive, at de sender personlig post til folk?? Hvis jeg står og mangler en ejendomsmægler, kontakter jeg sq da en selv. Et lejlighedssalg er dælme da ikke noget, man "bare lige" beslutter sig for at gøre.

1) gammeldags forestiller om fordeling af værdi og penge i tråd med gamle kønsroller lever desværre i bedste velgående nogle steder.
2) Der ER faktisk nogen som vælger at sælge nu frem for at vente lidt længere hvis de får et godt tilbud/en god vurdering så det kan sikkert betale sig.

Efter at have været kunde i samme bank i 28 år. hev jeg min mand med over, da vi købte hus. Of derefter begyndte de at sende vores post i hans navn.
Hold nu k* ft jeg blev gal. Jeg havde været kunde i 28 år. Han havde i 5 minutter.
Jeg komtaktede banken, som faktisk ikke vidste hvorfor det var sådan. De vendte så tilbage med svaret at de altid stilede posten til den ældste. Jeg bad dem ændre deres tilgang til det og efterfølgende kom posten i mit navn :-D

Jeg var dog også i starten sikker på at skyldes, at han var en mand.

Jeg ville blive virkelig forarget, hvis jeg var dig, Gro.
7
gro71
Kort karma: 19
Likede indlæg: 453

Indlægaf gro71 » 3. feb 2018, 21:25

[/quote]

Efter at have været kunde i samme bank i 28 år. hev jeg min mand med over, da vi købte hus. Of derefter begyndte de at sende vores post i hans navn.
Hold nu k* ft jeg blev gal. Jeg havde været kunde i 28 år. Han havde i 5 minutter.
Jeg komtaktede banken, som faktisk ikke vidste hvorfor det var sådan. De vendte så tilbage med svaret at de altid stilede posten til den ældste. Jeg bad dem ændre deres tilgang til det og efterfølgende kom posten i mit navn :-D

Jeg var dog også i starten sikker på at skyldes, at han var en mand.

Jeg ville blive virkelig forarget, hvis jeg var dig, Gro.[/quote]

Aldersargumentet virker ikke her - jeg er 3 år ældre end kæresten :D
0
Yetie
Kort karma: 36
Likede indlæg: 422

Indlægaf Yetie » 3. feb 2018, 22:02

sigge skrev:I Danmark er Lays chips med salt i en rød pose, i Tyskland er posen gul (der er dem i rød pose vist med paprika). Gad vide, hvorfor det ikke er standardiseret?

Det er utroligt svært at vænne kunderne til at kikke efter en anden farve, end de er vant til. Bare tænk på dengang der blev solgt mælk i røde kartoner i Danmark - det kunne folk slet ikke finde ud af, fordi røde kartoner i Danmark betyder fløde. Lays gør derfor det helt rigtige og tilpasser sig markedet. Eller... Egentlig er rød nok ikke den bedste farve, men det virker jo for Pringles.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 3. feb 2018, 22:45

icelady skrev:Hvordan en middag med Inger Støjberg kan blive budt op i 31.000 kr :gruble:

Seneste bud er 50.000 :8:

Der er godt nok en, der meget meget gerne vil have en middag med hende :D
0
....

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 407
Likede indlæg: 4939

Indlægaf Guilded_Lily » 3. feb 2018, 22:55

icelady skrev:
icelady skrev:Hvordan en middag med Inger Støjberg kan blive budt op i 31.000 kr :gruble:

Man fristes til at sige: "Så har man for mange penge!"
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 414
Likede indlæg: 3196

Indlægaf Sophies-mor » 3. feb 2018, 23:10

Hvem i alverden, der synes at manuskriptet til Jason Bourne - Legacy, rent faktisk er godt?
Det er ubetinget den RINGESTE film, jeg længe har set.
Spild af tid.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 3. feb 2018, 23:10

Guilded_Lily skrev:
icelady skrev:

Læste i et opslag en der skrev, at det sikkert var en imam, der havde købt den middag :D

Men 50.000 tusind...det er fucking vildt.
0
....

Debra1
Kort karma: 7
Likede indlæg: 170

Indlægaf Debra1 » 4. feb 2018, 00:42

icelady skrev:
Guilded_Lily skrev:
icelady skrev:

Læste i et opslag en der skrev, at det sikkert var en imam, der havde købt den middag :D

Men 50.000 tusind...det er fucking vildt.

´
Om jeg så fik 50.000 kr, så ville jeg ikke spise middag med Inger Støjberg :puke:
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1933
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 18796

Indlægaf kidkomb » 4. feb 2018, 00:47

Hvad fokus hedder i bestemt ental?
Fokusset? Fokussen?
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 483
Likede indlæg: 10370

Indlægaf Flora » 4. feb 2018, 00:51

kidkomb skrev:Hvad fokus hedder i bestemt ental?
Fokusset? Fokussen?

Jeg ville sige fokusset.
2

Tilbage til "Generelt"