Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 25. aug 2019, 11:11

At hver femte opslag på Facebook er en reklame. Det gør virkelig bare, at jeg kommer mindre og mindre på Facebook.
4
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aragorn » 25. aug 2019, 13:33

Planten skrev:At hver femte opslag på Facebook er en reklame. Det gør virkelig bare, at jeg kommer mindre og mindre på Facebook.


Jeg har set brugte dildoer og frækt undertøj til salg på Facebook. Det undrer også mig. Hvem vil stå ved at sælge? Hvem vil stå ved at købe? Hvem får den tanke at spare lidt penge og købe brugt? Hvorfor viser de det til MIG? Jeg har seriøst aldrig søgt på noget elektricificeret metal jeg kan stoppe op i pikken. Hvorfor må det være på Facebook mens de smider alt muligt andet mindre klamt på porten?

Der kan man virkelig undre sig.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 25. aug 2019, 13:46

Planten skrev:At hver femte opslag på Facebook er en reklame. Det gør virkelig bare, at jeg kommer mindre og mindre på Facebook.

Altså den eneste grund til jeg er på fb nu er for at holde øje med hundeparken, tjekke om en bestemt hund kommer, så jeg ikke skal derned.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 25. aug 2019, 16:30

Smiling_Goat skrev:Altså.. Hvis en skønhedsplet begynder at klø, skal man kontakte sin læge. Så langt er jeg med.

Jeg er lidt mere i tvivl om, hvordan man forholder sig, hvis man klør pletten væk så at sige. Så er der jo ikke noget lægen kan se på, og er der så nogen grund til at besøge ham?

Så er det du har kløet væk blot en voksenvorte... de er flade ligesom en skønhedsplet, og klør når de begynder at skalde af... du skal dog være forsigtig med at "hjælpe" den med at falde af, for den smitter som bare fanden.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 25. aug 2019, 19:17

Smiling_Goat skrev:Altså.. Hvis en skønhedsplet begynder at klø, skal man kontakte sin læge. Så langt er jeg med.

Jeg er lidt mere i tvivl om, hvordan man forholder sig, hvis man klør pletten væk så at sige. Så er der jo ikke noget lægen kan se på, og er der så nogen grund til at besøge ham?

I følge en hudlæge, jeg har været til foredrag med, så er det en skrøne, at det er et dårligt tegn, når en modermærke klør. Men det skader jo aldrig at tage til lægen.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 25. aug 2019, 19:26

Hvorfor man mon tager tøj af når man skal røntgenfotograferes :gruble: Hvis man kan se gennem hud og muskler, kan man vel også se gennem en t-shirt?
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 25. aug 2019, 19:31

Smiling_Goat skrev:
Planten skrev:
Smiling_Goat skrev:Altså.. Hvis en skønhedsplet begynder at klø, skal man kontakte sin læge. Så langt er jeg med.

Jeg er lidt mere i tvivl om, hvordan man forholder sig, hvis man klør pletten væk så at sige. Så er der jo ikke noget lægen kan se på, og er der så nogen grund til at besøge ham?

I følge en hudlæge, jeg har været til foredrag med, så er det en skrøne, at det er et dårligt tegn, når en modermærke klør. Men det skader jo aldrig at tage til lægen.


Nej, det skader ikke, men det tager jo tid :P

Enig :D jeg er virkelig også elendig til at komme til lægen :D
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ina » 25. aug 2019, 19:50

Den her artikel på BT.

En kvinde ser en familie gå ind i skoven, men hun ser dem ikke komme ud igen. Hun kender tilsyneladende ikke familien (??), men undrer sig over de går sent i skoven. Nogle dage senere finder en nabo (kvindens eller den ukendte families??) en bamse i skoven og kvinden bliver bekymret og melder det til politiet. De har nu været væk i 14 dage - men ingen ved hvem familien er og ingen familier er meldt savnet af pårørende.

Jeg forstår ingenting. Måske familien er gået ud af skoven et andet sted? Og måske det bare er en tabt bamse? Det er virkelig en underlig artikel..

https://www.bt.dk/udland/familie-med-bo ... set-for-14
4
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 25. aug 2019, 20:05

2SHY skrev:Hvorfor man mon tager tøj af når man skal røntgenfotograferes :gruble: Hvis man kan se gennem hud og muskler, kan man vel også se gennem en t-shirt?


Da mine lunger skulle røntgenfotograferes, måtte jeg godt beholde min t-shirt på, hvis jeg tog bh'en af.

T-shirten var åbenbart tynd nok til at beholde på :)

Men ja, jeg er heller ikke helt klar over hvorfor :genert: :gruble:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Andromeda » 25. aug 2019, 20:30

Hvorfor Google Translate var sat til at oversætte til latin, da jeg fandt siden via en Google søgning her tidligere i dag..
0
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf SofieP » 26. aug 2019, 09:09

Mangoness skrev:
2SHY skrev:Hvorfor man mon tager tøj af når man skal røntgenfotograferes :gruble: Hvis man kan se gennem hud og muskler, kan man vel også se gennem en t-shirt?


Da mine lunger skulle røntgenfotograferes, måtte jeg godt beholde min t-shirt på, hvis jeg tog bh'en af.

T-shirten var åbenbart tynd nok til at beholde på :)

Men ja, jeg er heller ikke helt klar over hvorfor :genert: :gruble:

Jeg tror det er for at der ikke skal være materialer, der kommer op som skygger på billederne. Metallet fra hægterne og bøjlen i bh'en, knapper og lynlåse i bukser, mv :)
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 26. aug 2019, 09:53

SofieP skrev:
Mangoness skrev:
2SHY skrev:Hvorfor man mon tager tøj af når man skal røntgenfotograferes :gruble: Hvis man kan se gennem hud og muskler, kan man vel også se gennem en t-shirt?


Da mine lunger skulle røntgenfotograferes, måtte jeg godt beholde min t-shirt på, hvis jeg tog bh'en af.

T-shirten var åbenbart tynd nok til at beholde på :)

Men ja, jeg er heller ikke helt klar over hvorfor :genert: :gruble:

Jeg tror det er for at der ikke skal være materialer, der kommer op som skygger på billederne. Metallet fra hægterne og bøjlen i bh'en, knapper og lynlåse i bukser, mv :)

Jo det giver sig selv at alt med metal skal af :) Men jeg tænker ift hvis man har en helt almindelig bomulds t-shirt uden print eller noget på :gruble:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. aug 2019, 10:42

At bombemanden fra Gladsaxe kun fik fem års fængsel.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 26. aug 2019, 12:23

Jeg kan ikke finde "de små spørgsmål" så jeg spørger lige her.... hvor finder jeg en god side at høre lydbøger på ? helst gratis eller i hvert fald billig, meget billig.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11409

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kerrigan » 26. aug 2019, 12:41

cola skrev:Jeg kan ikke finde "de små spørgsmål" så jeg spørger lige her.... hvor finder jeg en god side at høre lydbøger på ? helst gratis eller i hvert fald billig, meget billig.


Prøv dit lokale biblioteks hjemmeside. :)
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Generelt"