Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 20. jul 2018, 06:21

Mistermor skrev:Grøn koncert; "DET ER IKKE TILLADT AT MEDBRINGE Drikkevarer (postevand undtaget), våben- og våbenlignende genstande, flasker, pavilloner, professionelt kamera, optageudstyr, fyrværkeri, laserpenne, grill, paraplyer, telte eller dyr. Utryghedsskabende personer bortvises."

Hvis man må medbringe postevand men ikke må medbringe flasker, skal man så have det med i en pose?

Jeg ville tjekke, om man må medbringe en stol..... Det ser det ud til. Og det undrer mig også.


Hvis man kan få mælk i pose i Canada, så kan man vel også få vand i pose...et eller andet sted :lol:

Billede
4
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 20. jul 2018, 06:22

Dmitra skrev:Hvor mange mennesker der egentligt ved køb af lottokuponer, skrabelodder mm, siger "jeg vil gerne have x med gevinst/et par millioner etc".

Af selve købet af lotto mm fremgår det vel implicit man gerne vil vinde.

Ja, og derudover er de der "gevinstkommentarer" efterhånden temmelig udvandet.


Dem er der rigtig mange af :wave2:
Senest rettet af Mangoness 20. jul 2018, 06:24, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 20. jul 2018, 06:23

Sof skrev:
AgentPixie skrev:Hvor mange jobs Fru Kanin har (Gurli Gris). I dag har hun både kørt skolebus og haft en porcelænsforretning.

Hun får da en helligdag, fordi hun er så hjælpsom eller arbejdsom og personligt tak fra dronningen, eller noget i den dur.

Mangler da også bare, når man har en is- og kaffebod, et (rum)museum, et akvarie, et supermarked, hun kører os tog, flyver luftballon og har boder i Tivoli, chef i mødrenes brandmandskorps. Plus 2 unger, og hendes mand går i jakkesæt, så herhjemme har vi konkluderet at manden nok ikke typen der afleverer og henter :genert:


Barbie har godt nok også haft mange jobs :genert:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 20. jul 2018, 06:31

Rosa Espinosa skrev:Hvorfor findes der herrecykler? Hvorfor kører mænd ikke bare på damecykler, kalder det cykler og ingen er i fare for at slå deres kønsdele på den stang der er på herrecykler.


Det har jeg godt nok også undret mig meget over. Den stang der virker meget upraktisk :genert:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 20. jul 2018, 07:17

Lemonella skrev:
Mangoness skrev:
Mistermor skrev:Grøn koncert; "DET ER IKKE TILLADT AT MEDBRINGE Drikkevarer (postevand undtaget), våben- og våbenlignende genstande, flasker, pavilloner, professionelt kamera, optageudstyr, fyrværkeri, laserpenne, grill, paraplyer, telte eller dyr. Utryghedsskabende personer bortvises."

Hvis man må medbringe postevand men ikke må medbringe flasker, skal man så have det med i en pose?

Jeg ville tjekke, om man må medbringe en stol..... Det ser det ud til. Og det undrer mig også.


Hvis man kan få mælk i pose i Canada, så kan man vel også få vand i pose...et eller andet sted :lol:

Billede


Man køber da bare en af de store poser med isterninger. De smelter jo i varmen på et tidspunk og voila, så er der posevand. :lol:


Jeg kan lide din praktiske tankegang :lol:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 20. jul 2018, 07:19

vulpesVelox skrev:
Mangoness skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvorfor findes der herrecykler? Hvorfor kører mænd ikke bare på damecykler, kalder det cykler og ingen er i fare for at slå deres kønsdele på den stang der er på herrecykler.


Det har jeg godt nok også undret mig meget over. Den stang der virker meget upraktisk :genert:

Stangen stabiliserer rammen. Mænd vejer i gennemsnit mere end kvinder og har desuden typisk flere kræfter i benene (man kan træde cyklen hårdere an, dvs cyklen bliver udsat for mere belastning).
Det er overraskende sjældent, at man kommer i karambolage med den. - Hvis man ellers husker, at den er der :)


Jeg synes det lød rigtigt. :gogo:
Så googlede for at vide mere. Og fandt denne artikel:

https://www.fyens.dk/hvaf/Hva-f--er-men ... el/1721085

For tyve år siden var stangen på en herrecykel med til at afstive stellet, så man kunne køre lidt hurtigere, men sådan er det ikke længere.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Artem » 20. jul 2018, 07:37

BlueBunny skrev:
vulpesVelox skrev:
Mangoness skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvorfor findes der herrecykler? Hvorfor kører mænd ikke bare på damecykler, kalder det cykler og ingen er i fare for at slå deres kønsdele på den stang der er på herrecykler.


Det har jeg godt nok også undret mig meget over. Den stang der virker meget upraktisk :genert:

Stangen stabiliserer rammen. Mænd vejer i gennemsnit mere end kvinder og har desuden typisk flere kræfter i benene (man kan træde cyklen hårdere an, dvs cyklen bliver udsat for mere belastning).
Det er overraskende sjældent, at man kommer i karambolage med den. - Hvis man ellers husker, at den er der :)


Jeg synes det lød rigtigt. :gogo:
Så googlede for at vide mere. Og fandt denne artikel:

https://www.fyens.dk/hvaf/Hva-f--er-men ... el/1721085

For tyve år siden var stangen på en herrecykel med til at afstive stellet, så man kunne køre lidt hurtigere, men sådan er det ikke længere.

Det er noget sludder den cykelmekaniker skriver der. Det handler stadig om at gøre et stel så stiv som muligt, og der er det bedst at lave et stel som en trekant. Man kan da godt kompensere lidt for det på en damecykel med stivere og mere dyrere materialer, men det gør man ikke.

Jeg undrer mig modsat over at i undrer jer over den stang, da det jo giver sig selv, og hvis man ser på racercykler og mountainbikes, der er de lavet ens til mænd og kvinder. Altså som en herrecykel. Fordi det nu en gang er den type stel som er stærkest.
Jeg undrer mig mere over at kvinder gider at cykel på en damecykel som er så vakkelvorn?
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 20. jul 2018, 07:55

Artem skrev:
BlueBunny skrev:
vulpesVelox skrev:
Mangoness skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvorfor findes der herrecykler? Hvorfor kører mænd ikke bare på damecykler, kalder det cykler og ingen er i fare for at slå deres kønsdele på den stang der er på herrecykler.


Det har jeg godt nok også undret mig meget over. Den stang der virker meget upraktisk :genert:

Stangen stabiliserer rammen. Mænd vejer i gennemsnit mere end kvinder og har desuden typisk flere kræfter i benene (man kan træde cyklen hårdere an, dvs cyklen bliver udsat for mere belastning).
Det er overraskende sjældent, at man kommer i karambolage med den. - Hvis man ellers husker, at den er der :)


Jeg synes det lød rigtigt. :gogo:
Så googlede for at vide mere. Og fandt denne artikel:

https://www.fyens.dk/hvaf/Hva-f--er-men ... el/1721085

For tyve år siden var stangen på en herrecykel med til at afstive stellet, så man kunne køre lidt hurtigere, men sådan er det ikke længere.

Det er noget sludder den cykelmekaniker skriver der. Det handler stadig om at gøre et stel så stiv som muligt, og der er det bedst at lave et stel som en trekant. Man kan da godt kompensere lidt for det på en damecykel med stivere og mere dyrere materialer, men det gør man ikke.

Jeg undrer mig modsat over at i undrer jer over den stang, da det jo giver sig selv, og hvis man ser på racercykler og mountainbikes, der er de lavet ens til mænd og kvinder. Altså som en herrecykel. Fordi det nu en gang er den type stel som er stærkest.
Jeg undrer mig mere over at kvinder gider at cykel på en damecykel som er så vakkelvorn?


De gange jeg har cyklet på damecykler, har jeg tænkt om lortet var ved at falde fra hinanden fordi de giver sig så meget, de føles slet ikke robuste som en herrecykel.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 20. jul 2018, 08:00

Artem skrev:
BlueBunny skrev:
vulpesVelox skrev:
Mangoness skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvorfor findes der herrecykler? Hvorfor kører mænd ikke bare på damecykler, kalder det cykler og ingen er i fare for at slå deres kønsdele på den stang der er på herrecykler.


Det har jeg godt nok også undret mig meget over. Den stang der virker meget upraktisk :genert:

Stangen stabiliserer rammen. Mænd vejer i gennemsnit mere end kvinder og har desuden typisk flere kræfter i benene (man kan træde cyklen hårdere an, dvs cyklen bliver udsat for mere belastning).
Det er overraskende sjældent, at man kommer i karambolage med den. - Hvis man ellers husker, at den er der :)


Jeg synes det lød rigtigt. :gogo:
Så googlede for at vide mere. Og fandt denne artikel:

https://www.fyens.dk/hvaf/Hva-f--er-men ... el/1721085

For tyve år siden var stangen på en herrecykel med til at afstive stellet, så man kunne køre lidt hurtigere, men sådan er det ikke længere.

Det er noget sludder den cykelmekaniker skriver der. Det handler stadig om at gøre et stel så stiv som muligt, og der er det bedst at lave et stel som en trekant. Man kan da godt kompensere lidt for det på en damecykel med stivere og mere dyrere materialer, men det gør man ikke.

Jeg undrer mig modsat over at i undrer jer over den stang, da det jo giver sig selv, og hvis man ser på racercykler og mountainbikes, der er de lavet ens til mænd og kvinder. Altså som en herrecykel. Fordi det nu en gang er den type stel som er stærkest.
Jeg undrer mig mere over at kvinder gider at cykel på en damecykel som er så vakkelvorn?


Der bliver jo brugt mange timer og penge i professionel cykelsport på at udvikle cyklerne, så de er allerbedst.
Og de kører alle sammen med lige stang. Osse kvindelige cykelryttere.

Den bøjede stang på damecykler var oprindeligt pga af damernes lange og store skørter - og så damerne kunne stige anstændigt op på cyklen uden at skulle svinge benet højt op med fare for kig til de unævnelige.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 20. jul 2018, 08:01

vulpesVelox skrev:^ Ooooooog vi reviderer igen! :D

:D lige før det kræver sin egen tråd
Det kan få følelser i kog :lol:
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 20. jul 2018, 10:17

Jeg blokerede et telemarketingsnummer i går. I dag er der så besked på telefonsvaren fra nummeret, uden at der har været et opkald. Der er bare stille på beskeden. Jeg undrer mig over, hvordan det kan lade sig gøre at komme ind på telefonsvareren, når nummeret er blokeret. Det burde da ikke kunne lade sig gøre?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. jul 2018, 11:07

Mangoness skrev:Hvis man kan få mælk i pose i Canada, så kan man vel også få vand i pose...et eller andet sted :lol:
[...]

Vi har skam også haft posemælk her i DK - jeg tror det var i 1960-70'erne.
Kunne ikke lige finde et billede af de danske versioner, men det så nogenlunde sådan her ud (hvor man så selv skulle have plastkanden at sætte det ned i):

Billede
2
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 20. jul 2018, 11:20

Rema sælger da også mælk i pose.
5
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 20. jul 2018, 11:48

Flora skrev:Jeg blokerede et telemarketingsnummer i går. I dag er der så besked på telefonsvaren fra nummeret, uden at der har været et opkald. Der er bare stille på beskeden. Jeg undrer mig over, hvordan det kan lade sig gøre at komme ind på telefonsvareren, når nummeret er blokeret. Det burde da ikke kunne lade sig gøre?

Jeg har oplevet det flere gange på det seneste. Det undrer mig virkelig også at der kommer voicemail uden opkald.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 20. jul 2018, 13:23

En bogtitel, set på biblioteket: "Buemundet Guitarfisk" :gruble:
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"