Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 2. sep 2017, 12:39

paint skrev:Jeg undrer mig over folk, som går ned ad stejle trapper mens de har hele næsen nede i deres smartphone. Jeg har lige reddet en ung kvinde, fra at stå på hovedet ned ad trapperne, inde på Nørreport Station, ved at nå at gribe fat i hætten på hendes hættetrøje/jakke (så hun ikke væltede ned ad trapperne)
Hvad f..... er det der er så vigtigt, at man udsætter sig selv for det? Jeg kan ikke forestille mig noget, som er SÅ vigtigt at det ikke kan vente de to minutter det tager at gå ned ad en trappe. :gruble:

Det er jo et spørgsmål om prioritering. Jeg har fx også set en ung mor entre bus eller S-tog med tasker og barnevogn ... UDEN på noget tidspunkt at afbryde mobilsamtalen! :fløjt:
4
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Avino » 2. sep 2017, 16:56

Hvorfor mit TV- konstant og igen- bliver afbrudt af NO SIGNAL, for så 2 min senere at komme tilbage.
Det er sket længe og er ved at være trættende :(
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 2. sep 2017, 17:17

Hvis ens boligforeningen opsiger den yousee pakke som alle beboerne hidtil har haft, betyder det så at der nada nul og nix, kommer ud af antennestikket? Er det ikke meningen at alle i DK skal kunne tage DR1?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 2. sep 2017, 17:29

Kommodedyret skrev:Hvis ens boligforeningen opsiger den yousee pakke som alle beboerne hidtil har haft, betyder det så at der nada nul og nix, kommer ud af antennestikket? Er det ikke meningen at alle i DK skal kunne tage DR1?

Det bliver sendt på nettet (... ved ikke, om de også stadigvæk har noget, man kan tage med en gammeldags stueantenne? :gruble:)
Men jeg tror ikke, der er noget med, at man skal kunne se det via en kabelpakke.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 2. sep 2017, 17:33

Kommodedyret skrev:Hvis ens boligforeningen opsiger den yousee pakke som alle beboerne hidtil har haft, betyder det så at der nada nul og nix, kommer ud af antennestikket? Er det ikke meningen at alle i DK skal kunne tage DR1?


Ja. I dét tilfælde skal du selv kontakte Yousee (hvis du vil bruge dem) og blive privatkunde. Ellers kan du kontakte andre - 'Fullrate', har f.eks også TV-pakker.

'Fulrate', har noget tilbud lige nu, med 35 kanaler for 199 kr om måneden (de første 6 mdr. herefter er det 249 kr)

https://www.fullrate.dk/privat/tv
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf klumphen » 2. sep 2017, 17:37

Kommodedyret skrev:Hvis ens boligforeningen opsiger den yousee pakke som alle beboerne hidtil har haft, betyder det så at der nada nul og nix, kommer ud af antennestikket? Er det ikke meningen at alle i DK skal kunne tage DR1?

Altså der er must carry reglerne https://da.m.wikipedia.org/wiki/Must_carry
Men de siger mere om hvilke kanaler der skal være i en af de pakker yousee udbyder. Ikke at man har krav på at få et signal fra yousee, hvis ens boligforening har opsagt aftalen med dem.
Men så laver de vel en aftale med en anden udbyder?
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 2. sep 2017, 17:40

klumphen skrev:
Kommodedyret skrev:Hvis ens boligforeningen opsiger den yousee pakke som alle beboerne hidtil har haft, betyder det så at der nada nul og nix, kommer ud af antennestikket? Er det ikke meningen at alle i DK skal kunne tage DR1?

Altså der er must carry reglerne https://da.m.wikipedia.org/wiki/Must_carry
Men de siger mere om hvilke kanaler der skal være i en af de pakker yousee udbyder. Ikke at man har krav på at få et signal fra yousee, hvis ens boligforening har opsagt aftalen med dem.
Men så laver de vel en aftale med en anden udbyder?


Det gør man ikke altid. Flere og flere foreninger (herunder andelsforeninger), gider ikke de fælles aftaler mere (fordi folk vil have så meget forskelligt). Derfor lader man det være op til folk selv, hvem og hvad man vil bruge.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 3. sep 2017, 05:37

Visse former for madkræsenhed blandt voksne mennesker. Fx min veninde der ikke kan lide nogle former for dressinger og dyppelse. Fx blev der serveret kartoffelsalat til middagen som hun sprang over, så hun kun havde kød på tallerkenen.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 3. sep 2017, 06:39

Ghattner skrev:Visse former for madkræsenhed blandt voksne mennesker. Fx min veninde der ikke kan lide nogle former for dressinger og dyppelse. Fx blev der serveret kartoffelsalat til middagen som hun sprang over, så hun kun havde kød på tallerkenen.

Jeg springer også altid kartoffelsalat over, der er alt for meget mayonæse i eller hvad de nu er lavet på. Jeg gør det samme når der blir serveret coleslaw eller andre former for salat i dressing, det betyder ikke at jeg ikke kan lide dressing, for jeg stopper selv på når det er grønt, uden dressing, det er bare så satans svært at få dressing af grønt når først det er på.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 3. sep 2017, 08:35

Kræsenhed generelt. Jeg er altspisende. Der er da nogle ting jeg hellere vil have end andre, men aldrig nogensinde undlader jeg som gæst at spise hvad der bliver serveret. Så jeg synes det virker sådan lidt barnagtigt når voksne er kræsne. Spis nu bare maden og lad være at pive.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 3. sep 2017, 08:49

Kollega, som aldrig er til at slå et ord af. Når vi sidder sammen om en overvågningsopgave, alt kører, som det skal, og der derfor intet er at lave, så er det saftsusemig otte lange timer. Har forsøgt at starte en ikke-arbejdsrelateret samtale et par gange. Hun svarer. Og så falder den til jorden.

I starten tog jeg det nok lidt personligt. Men også over for kolleger, som har været her i årevis, snakker hun ret minimalt. Det er fandeme sært. Jo. Hun er da lidt mere åben over for dem. Men noget sludrechatol er hun famer ikke. Forventer ikke knævren konstant. Slet ikke. Men anerkend da lige, at dine kolleger er her.

Heldigvis kan jeg se i vagtplanen, at jeg ikke normalt følges med hende. Og slet ikke weekendvagter, hvor vi sidder 2-3 stykker. Gud være lovet! Der er verden til forskel fra i går, hvor jeg snakkede og grinede rigtigt hyggeligt med både en mandlig og en kvindelig kollega.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pølsemix » 3. sep 2017, 09:03

ManicNinja skrev:Kollega, som aldrig er til at slå et ord af. Når vi sidder sammen om en overvågningsopgave, alt kører, som det skal, og der derfor intet er at lave, så er det saftsusemig otte lange timer. Har forsøgt at starte en ikke-arbejdsrelateret samtale et par gange. Hun svarer. Og så falder den til jorden.

I starten tog jeg det nok lidt personligt. Men også over for kolleger, som har været her i årevis, snakker hun ret minimalt. Det er fandeme sært. Jo. Hun er da lidt mere åben over for dem. Men noget sludrechatol er hun famer ikke. Forventer ikke knævren konstant. Slet ikke. Men anerkend da lige, at dine kolleger er her.

Heldigvis kan jeg se i vagtplanen, at jeg ikke normalt følges med hende. Og slet ikke weekendvagter, hvor vi sidder 2-3 stykker. Gud være lovet! Der er verden til forskel fra i går, hvor jeg snakkede og grinede rigtigt hyggeligt med både en mandlig og en kvindelig kollega.

Hvorfor er det sært?
Mon ikke bare det er sådan hun er, nu når hun er sådan overfor alle.

Det lyder lidt underligt at du ikke er stødt ind i sådan en type tidligere i dit liv.
6
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 3. sep 2017, 09:22

Pølsemix skrev:
ManicNinja skrev:Kollega, som aldrig er til at slå et ord af. Når vi sidder sammen om en overvågningsopgave, alt kører, som det skal, og der derfor intet er at lave, så er det saftsusemig otte lange timer. Har forsøgt at starte en ikke-arbejdsrelateret samtale et par gange. Hun svarer. Og så falder den til jorden.

I starten tog jeg det nok lidt personligt. Men også over for kolleger, som har været her i årevis, snakker hun ret minimalt. Det er fandeme sært. Jo. Hun er da lidt mere åben over for dem. Men noget sludrechatol er hun famer ikke. Forventer ikke knævren konstant. Slet ikke. Men anerkend da lige, at dine kolleger er her.

Heldigvis kan jeg se i vagtplanen, at jeg ikke normalt følges med hende. Og slet ikke weekendvagter, hvor vi sidder 2-3 stykker. Gud være lovet! Der er verden til forskel fra i går, hvor jeg snakkede og grinede rigtigt hyggeligt med både en mandlig og en kvindelig kollega.

Hvorfor er det sært?
Mon ikke bare det er sådan hun er, nu når hun er sådan overfor alle.

Det lyder lidt underligt at du ikke er stødt ind i sådan en type tidligere i dit liv.


Tja. Det er jeg da. Men dér har jeg ikke været tvunget til at sidde op og ned ad vedkommende i otte stive timer.

Et par få konverserende bemærkninger synes jeg er almindelig høflighed. Og jo. Dét kan hun godt finde ud af over for andre.

Resten af vores tyve mand store team har jeg ingen problemer med. Heller ikke selv om nogle selvfølgelig er stille anlagt. Hende her virker decideret afvisende.

Og ja. Dét finder jeg sært.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 3. sep 2017, 11:09

Fyrst Eberhard skrev:Vinanmeldelser.

"Lauerbærblade med lakridsstøv, moreller og sur rødbedesaft i skøn forening." "Bark, muld og våd skifersten samt en grønkrydret, pebret tone."
En anden smager tilsyneladende af "blyantstift".

Blyant og skifer? Det er jo søgt. Og sygt.
Det er de mest vanvittige steder, de vinsvin har haft deres tunger.
Stald, skistav og puddelhofte smager de sikkert også.
Alligevel overvejer jeg altid at prøve vinen, når jeg læser en vinanmeldelse fra en af disse små-besofne vindrankere.
De har det vildt.


Gad vide om de anmeldere, forsøger at overgå hinanden i deres jargon. Jeg læste på et tidspunkt en smagstest af forskellige slags instant kaffe. Én af dem blev beskrevet som smagende af 'en blanding af cykeldæk, petroleum og lugten på en tankstation' :gruble:
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 3. sep 2017, 12:11

ManicNinja skrev:
Pølsemix skrev:
ManicNinja skrev:Kollega, som aldrig er til at slå et ord af. Når vi sidder sammen om en overvågningsopgave, alt kører, som det skal, og der derfor intet er at lave, så er det saftsusemig otte lange timer. Har forsøgt at starte en ikke-arbejdsrelateret samtale et par gange. Hun svarer. Og så falder den til jorden.

I starten tog jeg det nok lidt personligt. Men også over for kolleger, som har været her i årevis, snakker hun ret minimalt. Det er fandeme sært. Jo. Hun er da lidt mere åben over for dem. Men noget sludrechatol er hun famer ikke. Forventer ikke knævren konstant. Slet ikke. Men anerkend da lige, at dine kolleger er her.

Heldigvis kan jeg se i vagtplanen, at jeg ikke normalt følges med hende. Og slet ikke weekendvagter, hvor vi sidder 2-3 stykker. Gud være lovet! Der er verden til forskel fra i går, hvor jeg snakkede og grinede rigtigt hyggeligt med både en mandlig og en kvindelig kollega.

Hvorfor er det sært?
Mon ikke bare det er sådan hun er, nu når hun er sådan overfor alle.

Det lyder lidt underligt at du ikke er stødt ind i sådan en type tidligere i dit liv.


Tja. Det er jeg da. Men dér har jeg ikke været tvunget til at sidde op og ned ad vedkommende i otte stive timer.

Et par få konverserende bemærkninger synes jeg er almindelig høflighed. Og jo. Dét kan hun godt finde ud af over for andre.

Resten af vores tyve mand store team har jeg ingen problemer med. Heller ikke selv om nogle selvfølgelig er stille anlagt. Hende her virker decideret afvisende.

Og ja. Dét finder jeg sært.


Kan hun bare være meget genert? Det er jeg selv, og jeg skal bruge op mod 6 mdr., før jeg tøer helt op overfor nye kolleger. Og min generthed medfører også, at jeg er dårlig til smalltalk, hvilket bl.a. kommer til udtryk ved, at jeg glemmer at stille modspørgsmål i sådan lære-hinanden-at-kende-samtale. Jeg arbejder på at blive bedre til det, men jeg kan stadig godt få helt "blank skærm", når jeg sidder overfor nye mennesker.
6
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"