Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 4. mar 2019, 22:17

Planten skrev:
Planten skrev:Jeg undrer mig over, hvornår fisk dør, når fugle sluger dem hele og levende?

Er der ingen, der kan svare mig på det? :D


Jeg ved det ikke, men jeg gætter på, de dør af iltmangel. Normalt får de jo ilt fra vandet gennem gællerne, hvilket de jo ikke kan i fuglens mave.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 4. mar 2019, 22:21

Flora skrev:
Planten skrev:
Planten skrev:Jeg undrer mig over, hvornår fisk dør, når fugle sluger dem hele og levende?

Er der ingen, der kan svare mig på det? :D


Jeg ved det ikke, men jeg gætter på, de dør af iltmangel. Normalt får de jo ilt fra vandet gennem gællerne, hvilket de jo ikke kan i fuglens mave.

Det er jo selvfølgelig en mulighed. Jeg var som cirkus ude i noget med mavesyre, der ætsede gællerne og at fisken så overhovedet ikke kunne optage ilt.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Raenil » 4. mar 2019, 22:33

Myresluger skrev:
ElizabethBennet skrev:
fisken80 skrev:
Sally skrev:
fisken80 skrev:
Sally skrev:At internettet er gået amok fordi Luke Perry er død. Gu er det da trist men folk kendte ham jo ikke og så forstår jeg ikke at man bliver påvirket af det.


Det er vel ikke anderledes end at mange blev kede af det da Kim Larsen døde.

Jeg var vild med Luke Perry som Dylan og jeg synes det er helt vildt trist, at han er død.

Nej og det undrede mig også.


Så du kan simpelthen ikke sætte dig ind i, at man kan blive berørt af, at en person, hvis musik, film eller anden kunst har betydet noget for en, dør?
Der tror jeg nu nok det er dig, der skiller dig ud med din undren...


Jeg kan heller ikke sætte mig ind i det :genert:

Jeg har heller ikke det gen. Tror måske at det hænger sammen med idoldyrkelse - det gen har jeg heller ikke. Har aldrig været fan af nogen


Jeg forstår det heller ikke.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 4. mar 2019, 22:34

Planten skrev:
Flora skrev:
Planten skrev:
Planten skrev:Jeg undrer mig over, hvornår fisk dør, når fugle sluger dem hele og levende?

Er der ingen, der kan svare mig på det? :D


Jeg ved det ikke, men jeg gætter på, de dør af iltmangel. Normalt får de jo ilt fra vandet gennem gællerne, hvilket de jo ikke kan i fuglens mave.

Det er jo selvfølgelig en mulighed. Jeg var som cirkus ude i noget med mavesyre, der ætsede gællerne og at fisken så overhovedet ikke kunne optage ilt.


Men det kan den jo heller ikke, hvis der ikke er noget at optage det fra, så jeg tænker den mangler ilt, uanset om gællerne bliver ætset eller ej :gruble:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 4. mar 2019, 22:35

At fyren nedenstående ikke har taget navneforandring. Boede jeg i USA, ville jeg nok have overvejet det :gruble:

Billede
13
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4927
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7920

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 4. mar 2019, 22:51

Jeg ser en dokumentarserie på History 2, der hedder jurassic fight club. Igår handlede afsnittet om kæmpebjørnen og kæmpeløven, der levede for ca. 13000 år siden.

Juratiden var forlængst overstået for 13000 år siden.
Den sluttede omkring 145 mio. år før.
4
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 4. mar 2019, 23:03

achillaxedprune skrev:Om dette er en joke eller endnu en seksualitet? :gruble:
https://www.theguardian.com/society/sho ... themselves
Det aktualiserer jo det gamle ordsprog fra min mors læderindbundne Bevingede Ord:

    Den der elsker sig selv,
    får ingen rivaler. :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. mar 2019, 23:31

Hvad fanden der lige foregår hos min overbo?
For ca. en time siden begyndte han og en anden at vade rundt og op og ned ad trapperne.
Det kunne lyde som en flytning, som jo også er noget, man normalt kaster sig ud i omkring midnat :sarkasme:
Jeg synes faktisk, det er uforskammet at larme sådan på det her tidspunkt af døgnet.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. mar 2019, 23:34

Nicolait skrev:Jeg ser en dokumentarserie på History 2, der hedder jurassic fight club. Igår handlede afsnittet om kæmpebjørnen og kæmpeløven, der levede for ca. 13000 år siden.

Juratiden var forlængst overstået for 13000 år siden.
Den sluttede omkring 145 mio. år før.


Her kan jeg simpelthen ikke lade være med at nævne, at der også har eksisteret kæmpedovendyr :-D

1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 5. mar 2019, 00:50

DetSorteCirkus skrev:Her kan jeg simpelthen ikke lade være med at nævne, at der også har eksisteret kæmpedovendyr :-D
[...]

:gogo: - og kæmpe avocadoer. :lol2:
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4927
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7920

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 5. mar 2019, 03:05

Falstria skrev:
Nicolait skrev:Jeg ser en dokumentarserie på History 2, der hedder jurassic fight club. Igår handlede afsnittet om kæmpebjørnen og kæmpeløven, der levede for ca. 13000 år siden.

Juratiden var forlængst overstået for 13000 år siden.
Den sluttede omkring 145 mio. år før.


Måske kæmpe pelsdyrene var fra Jurabjergene?


Men kæmpe pelsdyrene fandtes ikke dengang. :-p

De tog udgangspunkt i Wyoming i USA.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 5. mar 2019, 05:39

DetSorteCirkus skrev:Hvad fanden der lige foregår hos min overbo?
For ca. en time siden begyndte han og en anden at vade rundt og op og ned ad trapperne.
Det kunne lyde som en flytning, som jo også er noget, man normalt kaster sig ud i omkring midnat :sarkasme:
Jeg synes faktisk, det er uforskammet at larme sådan på det her tidspunkt af døgnet.

Du tror ikke, der har været indbrud? Sådan lød det dengang, min nabo havde indbrud. Jeg tænkte, at det var da utroligt, som hun "holdt fest" sent en hverdagsaften og gik inde med sko på. Det plejede hun ikke. Det viste sig så at hun havde indbrud.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 5. mar 2019, 10:18

At min tidligere arbejdsplads har modtaget en SMS på min gamle telefon vedr. en salgsannonce jeg har på Marketplace. For det første undrer det mig at folk skriver på SMS og ikke Messenger. Men hvad der undrer mig endnu mere er hvor fanden de har fået mit nummer fra. Jeg kan ikke se et tilknyttet telefonnummer nogen steder. Så kan jo ikke engang ændre det.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sof » 5. mar 2019, 10:31

NejJegErIkkeAsiat skrev:At min tidligere arbejdsplads har modtaget en SMS på min gamle telefon vedr. en salgsannonce jeg har på Marketplace. For det første undrer det mig at folk skriver på SMS og ikke Messenger. Men hvad der undrer mig endnu mere er hvor fanden de har fået mit nummer fra. Jeg kan ikke se et tilknyttet telefonnummer nogen steder. Så kan jo ikke engang ændre det.

Kan dit navn være knyttet til nummeret et sted på nettet, hvis du fx googler dit navn, dukker det så op på side 3 et sted med nummeret.

Jeg får ind i mellem (heldigvis sjældnere og sjældnere) opkald fra firmaer, der prøver at få fat i tidligere ejer af mit nummer (som jeg har haft i 4+ år og i øvrigt er det hemmeligt), men personen har haft brugt det som brugernavn, på flere sider, så jeg tænker det er det de får det fra.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 5. mar 2019, 10:36

Sof skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:At min tidligere arbejdsplads har modtaget en SMS på min gamle telefon vedr. en salgsannonce jeg har på Marketplace. For det første undrer det mig at folk skriver på SMS og ikke Messenger. Men hvad der undrer mig endnu mere er hvor fanden de har fået mit nummer fra. Jeg kan ikke se et tilknyttet telefonnummer nogen steder. Så kan jo ikke engang ændre det.

Kan dit navn være knyttet til nummeret et sted på nettet, hvis du fx googler dit navn, dukker det så op på side 3 et sted med nummeret.

Jeg får ind i mellem (heldigvis sjældnere og sjældnere) opkald fra firmaer, der prøver at få fat i tidligere ejer af mit nummer (som jeg har haft i 4+ år og i øvrigt er det hemmeligt), men personen har haft brugt det som brugernavn, på flere sider, så jeg tænker det er det de får det fra.


Min tidligere arbejdsplads gik meget op i ikke at tilknytte navne og numre, så vores numre var ikke offentlige overhovedet.
Nummeret kommer heller ikke frem når jeg Googler mit navn.
0

Tilbage til "Generelt"