Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
1234
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2177

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 5. maj 2018, 05:10

Jeg har nu aldrig haft problemer med at høre hvad folk siger i danske film, men jeg er også fra vestjylland, hvor selve dialekten er at mumle :lol:
1
fisken80
Kort karma: 286
Likede indlæg: 10077

Indlægaf fisken80 » 5. maj 2018, 05:49

Om det kun tæller at sætte lys i vinduerne 4.maj hvis man poster et billede af det på Facebook...
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 693
Likede indlæg: 8767

Indlægaf Dmitra » 5. maj 2018, 06:52

Endnu en "oh but why the fuck"-tattoo :tie:.

FB_IMG_1525503119966.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 5. maj 2018, 06:54

dgd2007 skrev:
LadyFox skrev:Hvorfor skuespillere i danske serier skal tale så utroligt utydeligt.[...]

:fløjt:

Billede

Du har ligeså meget onkel humor syndrom som jeg har :lol:.
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 5. maj 2018, 06:55

Hvorfor nogle smileykoder vises kun som koden i citerede indlæg selvom de vises korrekt i det oprindelige indlæg :gruble:?
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 303
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Mani » 5. maj 2018, 07:58

Delfin skrev:Efterlysninger på Facebook. Hvorfor skriver folk 'delt-postnummer' i kommentarfeltet? Det opslag jeg lige har set har 1500 kommentarer, hvoraf de fleste lyder på postnummer, så hvis der endelig skulle stå nogle væsentlige oplysninger forsvinder de jo mellem alle de unyttige kommentarer

Tilgengæld er mange kommentarer med til at booste et indlæg og få det højere op i venners nyhedsfeed - så der kan godt være en pointe i det.
0
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 842
Likede indlæg: 12067

Indlægaf dgd2007 » 5. maj 2018, 08:02

Dmitra skrev:Du har ligeså meget onkel humor syndrom som jeg har :lol:.

Ja, men det er mere forventeligt, at jeg har det :gammel: :fløjt:
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 5. maj 2018, 08:09

Dmitra skrev:Hvorfor nogle smileykoder vises kun som koden i citerede indlæg selvom de vises korrekt i det oprindelige indlæg :gruble:?

Dem jeg har set, hvor det sker, er det når smiley'en står allerførst.
Den del af debatkoden, der står for visningen, forventer åbenbart ikke, at det første allerførste tegn skal fortolkes som en del af en smiley.
Den del af debatkoden, som indsætter smiley'erne, tager også højde for dette ved altid at sætte et mellemrum før og efter smiley'en.
Men en tredje del af debatkoden sletter løse mellemrum før og efter et indlæg - på et eller andet tidspunkt i forløbet med at citere.
Det er i hvert fald min teori. Hvis du indsætter et mellemrum før smiley'en i det citerede, virker den igen.
0
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 410
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 4550

Indlægaf Pjeps » 5. maj 2018, 08:19

Jeg har for nylig været ude at flyve. Og vi endte med en famile med børn foran os. Det ene barn havde temmelig svært ved at finde ud af hvordan man sidder stille i et fly, og flere gange siger moderen højt, sid stille ellers bliver damen bagved sur på dig. ( om min veninde) - barnet kiggede så skulende mellem sæderne. Og min veninde og jeg undrede os kraftigt over at skulle bruges som bussemand i andres opdragelse. Og her kommer min undren, hvorfor pokker kan moderen ikke bare sige sandheden, sid for helvede stille eller jeg bliver sur på dig og synes du er en pestilens.
18
:ninja:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 5. maj 2018, 08:20

Dmitra skrev:Hvorfor nogle smileykoder vises kun som koden i citerede indlæg selvom de vises korrekt i det oprindelige indlæg :gruble:?

Test1 skrev::) - hvor smiley står først uden mellemrum.

Test2 skrev: :) - hvor smiley står først, men med mellemrum først.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1457
Likede indlæg: 26188

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. maj 2018, 14:18

(På en god måde)

At Nemlig har givet mig tre velkomstgaver. To plader chokolade og et glas instant-kaffe.
0
FormerlyKnownAs
Kort karma: 541
Likede indlæg: 4100

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. maj 2018, 14:35

Pjeps skrev:Jeg har for nylig været ude at flyve. Og vi endte med en famile med børn foran os. Det ene barn havde temmelig svært ved at finde ud af hvordan man sidder stille i et fly, og flere gange siger moderen højt, sid stille ellers bliver damen bagved sur på dig. ( om min veninde) - barnet kiggede så skulende mellem sæderne. Og min veninde og jeg undrede os kraftigt over at skulle bruges som bussemand i andres opdragelse. Og her kommer min undren, hvorfor pokker kan moderen ikke bare sige sandheden, sid for helvede stille eller jeg bliver sur på dig og synes du er en pestilens.

Det er så latterligt med sådanne undskyldninger/begrundelser. Hader det selv og finder det mega upassende.

Min søn får at vide at man sidder stille og man skal tage hensyn til andre mennesker- mig selv inklusiv. Og det uanset om vi sidder i bilen og han larmer, eller i et fly og tonser rundt i sædet. Mit kodeord er “hensyn”
2
/Dullen
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 248
Likede indlæg: 3006

Indlægaf girl_beat » 5. maj 2018, 15:52

Pjeps skrev:Jeg har for nylig været ude at flyve. Og vi endte med en famile med børn foran os. Det ene barn havde temmelig svært ved at finde ud af hvordan man sidder stille i et fly, og flere gange siger moderen højt, sid stille ellers bliver damen bagved sur på dig. ( om min veninde) - barnet kiggede så skulende mellem sæderne. Og min veninde og jeg undrede os kraftigt over at skulle bruges som bussemand i andres opdragelse. Og her kommer min undren, hvorfor pokker kan moderen ikke bare sige sandheden, sid for helvede stille eller jeg bliver sur på dig og synes du er en pestilens.

Det praktiserer min mands familie i stor stil som en del af børneopdragelsen - altså at andre agerer bussemænd for at skræmme børnene, fordi de selv har givet op :rulle:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 582
Likede indlæg: 12496

Indlægaf Sangius » 5. maj 2018, 16:18

Vira skrev:Mine underboer. Det er et ungt par der har en lille pige på 5-6 måneder. De bruger praktisk talt aldrig barnevogn til hende, enten går faderen med hende i armene, ellers går moderen med hende på ryggen i noget der mildest talt ser lidt småfarligt ud, som om hun bare lige er sat op på ryggen og så er der snoet et tørklæde om mor og barn. Det virker meget meget mærkeligt, og er ikke noget jeg har set i Danmark før :gruble:

Det lyder som en vikle, og er slet ikke farligt. Det er meget udbredt efterhånden, og faktisk ret sundt for barnets motoriske udvikling fremfor en barnevogn. Min datter sov på samme måde de første 6 måneder af hendes liv, fordi hun ikke gad barnevognen :)

Nu hvor hun er 1 år og 8 måneder bruger vi stadig viklen, hver gang vi skal ud og gå - vi er ikke så gode til at bruge klapvogn, den fylder og er besværligt at manøvre rundt med :)
8
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 582
Likede indlæg: 12496

Indlægaf Sangius » 5. maj 2018, 16:28

Vira skrev:
Sangius skrev:
Vira skrev:Mine underboer. Det er et ungt par der har en lille pige på 5-6 måneder. De bruger praktisk talt aldrig barnevogn til hende, enten går faderen med hende i armene, ellers går moderen med hende på ryggen i noget der mildest talt ser lidt småfarligt ud, som om hun bare lige er sat op på ryggen og så er der snoet et tørklæde om mor og barn. Det virker meget meget mærkeligt, og er ikke noget jeg har set i Danmark før :gruble:

Det lyder som en vikle, og er slet ikke farligt. Det er meget udbredt efterhånden, og faktisk ret sundt for barnets motoriske udvikling fremfor en barnevogn. Min datter sov på samme måde de første 6 måneder af hendes liv, fordi hun ikke gad barnevognen :)

Nu hvor hun er 1 år og 8 måneder bruger vi stadig viklen, hver gang vi skal ud og gå - vi er ikke så gode til at bruge klapvogn, den fylder og er besværligt at manøvre rundt med :)

Det er jeg meget sikker på det ikke er desværre, og barnet sidder heller ikke ordentligt fast. Det virker som et meget mærkeligt arrangement :stoned:

Hvordan kan du se, at barnet ikke sidder ordentligt fast? :gruble:
1

Tilbage til "Generelt"