Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HerErJeg
Kort karma: 36
Likede indlæg: 977

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 20. jun 2018, 19:04

Zinde skrev:Det er helt absurd!

I effektiviseringens hellige navn. Jeg tror der er blevet lukket 3 gamle børnehaver for at lave dette kommunale flagskib.
1
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 169
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 2981

Indlægaf ExCoastal » 20. jun 2018, 19:30

Hunkat skrev:Amerikanere. Jeg ser "My 600 lbs life" om ekstremt overvægtige mennesker som får chancen for at få en operation og vende deres liv. Og det første de gør er at gå ud og få McD. Men nuggets, for kylling er OK at spise.

I. dont. get. it.
"Jeg spiser ikke noget usundt" udtaler damen som sidder og spiser dybstegte wontons....

Alle og enhver ved da, at hvis man bestiller en Diet Coke, så ophæver den alt de fede mad :lol:
4
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 167
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3127

Indlægaf Mistermor » 20. jun 2018, 22:06

At skattesystemet skal være så indviklet, når vi næsten ender med at betale det samme. Der er ca. 10.000 i forskel på min kærestes og min indtægt. Jeg er førtidspensionist. Han arbejder, har fradrag for kørsel og børnebidrag, - min skattepligtige indkomst er 320.000, hans er 177.00 ca og jeg betaler ca. 17.000 mere i skat end ham. - Det er ganske vist forskudsopgørelsen, men der er godt nok mange finurlige mellemregninger ind over for en lille forskel.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 731
Likede indlæg: 13783

Indlægaf Juki » 21. jun 2018, 04:04

Hunkat skrev:
cola skrev:
Hunkat skrev:Amerikanere. Jeg ser "My 600 lbs life" om ekstremt overvægtige mennesker som får chancen for at få en operation og vende deres liv. Og det første de gør er at gå ud og få McD. Men nuggets, for kylling er OK at spise.

I. dont. get. it.
"Jeg spiser ikke noget usundt" udtaler damen som sidder og spiser dybstegte wontons....

LOL den må jeg bruge ... de er sunde :-) men ok det er også derovre at folk siger at pomfrits er sunde, da det jo er kartofler :-)

Altså, det er helt klart folk som mangler helt basal viden om fødevarer og deres egen krop. Og jeg synes også godt man kan klandre systemet derovre for at operere dem og så bare sige "nu skal du tabe dig" og sende dem hjem uden diætist eller personlig træner eller noget. Så skal det jo for fanden gå galt.

Men jeg er seriøst mind-boggled. Lige nu ser jeg et afsnit med en dame som helt oprigtigt selv tror at hun kun spiser 1000 kcl. om dagen... og hun har taget 5 kg på siden hun fik skåret 2/3 af mavesækken væk. Virkelig surrealistisk.

Der er i hvert fald mange af dem der deltager der synes at det er ham lægen der er forkert på den og de har alverdens undskyldninger hvorfor det er okay lige at slække på deres diæt og træningsplan. Så skal det jo gå galt.

Jeg så et afsnit i sidste uge med en kvinde der vejde 250-300 kg, tror jeg, det var helt vildt, men hun var overbevist om at Gud og Jesus var med hende og det der skete var guds vilje osv. Så er det altså heller ikke nemt som hverken læge eller andre at overbevise om at lægevidenskaben ikke lyver..

Hun tog da også rigtig meget på under forløbet, men hun var jo fuldstændig uden ansvar :rulle: Jeg kan sagtens forstå at ens hoved osv. også skal være med og det ikke kun handler om at ændre madvaner, men det ændrer bare ikke på at der ikke er nogen vej udenom at følge den handlingsplan der er lavet og tager udgangspunkt i dem. Der er ikke andre der gør det for dem.

Der var også arrangeret noget samtaleterapi for hende, men det mødte hun ikke op til, selvom hun havde brug for det.

Det undrer mig også gang på gang at de der bekymrede pårørende samtidig, uden at blinke, skaffer al det usunde mad som den overvægtige vil have for ellers bliver han/hun sur.. :træt3:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1690

Indlægaf Nicolait » 21. jun 2018, 11:54

Telia-reklamen, hvor forskellige karakterer, såsom klovne og pattebørn, overhaler en motorcyklist.

Er det mon sådan, at Telia ser deres kunder som klovne og pattebørn?
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 743
Likede indlæg: 10528

Indlægaf dgd2007 » 21. jun 2018, 11:56

Nicolait skrev:Telia-reklamen, hvor forskellige karakterer, såsom klovne og pattebørn, overhaler en motorcyklist.

Er det mon sådan, at Telia ser deres kunder som klovne og pattebørn?

Jeg forstår i det hele taget ikke den type reklamer, som der mærkelig nok er en del af for tiden, hvor enten kunder eller medarbejdere fremstilles som tumper. Hvordan skal det give én lyst til at købe produktet? :genert:
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 769
Likede indlæg: 16359

Indlægaf icelady » 21. jun 2018, 11:59

At den lokale Meny i sit bagerudsalg har en VM-kage, som koster den nette sum af 120 kr! :nerve: :gruble:

"VM-kagen er en frisk hvid Sarah Bernhardt creme med lime på chokoladebunde"

Billede
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 743
Likede indlæg: 10528

Indlægaf dgd2007 » 21. jun 2018, 12:53

icelady skrev:At den lokale Meny i sit bagerudsalg har en VM-kage, som koster den nette sum af 120 kr! :nerve: :gruble:

[...]

Det lyder da ellers fristende! :savl:
5
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2883

Indlægaf Pityt » 21. jun 2018, 12:57

I. dont. get. it.

Det er et fascinerende program (på en morbid måde).
At se mennesker helt uden stopklods i forhold til deres vægt, efterlader ingen tvivl om, at overspisning er at sidestille med andre spiseforstyrrelser.
Og....så ER der nok også et element af uvidenhed i forhold til sundhed :fløjt:
1
What's done in the dark will be brought to the light
cola
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1031

Indlægaf cola » 21. jun 2018, 14:15

icelady skrev:At den lokale Meny i sit bagerudsalg har en VM-kage, som koster den nette sum af 120 kr! :nerve: :gruble:

Det eneste jeg læste var Sarah med et H... nu kan vi så alle lære hvordan det udtales https://www.youtube.com/watch?v=-n7gNLQoG6Y
1
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 139
Likede indlæg: 2602

Indlægaf BlueBunny » 21. jun 2018, 14:19

Billede

En VM kage!? Hvad med alle os som ikke fejrer VM? Hvad bliver det næste. En OL kage? Tror snart alle sportsfanatikerne har overtaget, kan godt forstå at dem som ikke er til sport bliver lidt skræmte. Jeg så også nogen som var klædt ud fordi der var fodbold
27
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 512
Likede indlæg: 8481

Indlægaf Lemonella » 21. jun 2018, 14:27

BlueBunny skrev:

Billede

En VM kage!? Hvad med alle os som ikke fejrer VM? Hvad bliver det næste. En OL kage? Tror snart alle sportsfanatikerne har overtaget, kan godt forstå at dem som ikke er til sport bliver lidt skræmte. Jeg så også nogen som var klædt ud fordi der var fodbold

Ej, så er det vel heller ikke værre. Find dog på noget selv der kan fejres. Bag en stormvejrskage. En regnvejrsroulade. Eller noget helt tredje. :D
Skræmte ligefrem. Skal der virkelig ikke mere til.
3
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 769
Likede indlæg: 16359

Indlægaf icelady » 21. jun 2018, 14:30

BlueBunny skrev:

Jeg synes det er lidt latterligt at der lige kan smækkes et flag på en pose chips, en six-pack, pølser eller what ever og så kan butikkerne lige kræve et par kroner mere. Men det er så massivt, synes jeg ift hvad det plejer at være . :gruble:

Det er jo ikke kun mad, men også strømpper og underbukser og parykker og jeg ved ikke hvad.

Det værste jeg har set er dog en jakke til hunden. :lol:

Jeg læste en vens opdatering på FB. Han skulle i arbejdsøjemed have fat i en bestemt ting fra et værksted og det skulle være i dag (skulle bruges til en lås på en dør). Værkstedet havde så lukket fordi de skulle se fodbold og fordi værkstedets TV var dårligt, var de kørt hjem til en af dem for at se kampen.

Så synes jeg altså det er for meget.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 406
Likede indlæg: 8736

Indlægaf Sangius » 21. jun 2018, 14:30

Lemonella skrev:
BlueBunny skrev:

Billede

Ej, så er det vel heller ikke værre. Find dog på noget selv der kan fejres. Bag en stormvejrskage. En regnvejrsroulade. Eller noget helt tredje. :D

Mon ikke det er en joke, affødt af den der Eid kage.
13
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 512
Likede indlæg: 8481

Indlægaf Lemonella » 21. jun 2018, 14:33

Sangius skrev:
Lemonella skrev:
BlueBunny skrev:

Billede

Mon ikke det er en joke, affødt af den der Eid kage.

Nåå, jo, det er da ikke helt umuligt. :-p
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Generelt"