Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
LaScrooge
Kort karma: 835
Likede indlæg: 8346

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LaScrooge » 15. jul 2018, 13:44

Moxy-lady skrev:
Guilded_Lily skrev:
LaScrooge skrev:
Du er ikke deprimeret, vel? Bare udmattet? Jeg har det nemlig generelt pisse godt, ud over altså når jeg hader mig selv for ikke at få lavet praktiske ting fordi jeg er for sløv. Det er det eneste jeg har at indvende mod mig selv pt. :-/

D-vitaminmanglen kan godt udløse en let til moderat depression, som min læge så gav mig det der medicin for, som virker let søvnfremmende. Jeg er ikke ked af det eller trist, bare doven, dvask, ugidelig og det fører til den frustration over mig selv, hvilket gør mit humør helt forfærdeligt dårligt. Det skal jeg lige lære at navigere i, fordi det går ud over min omverden. Jeg er generelt introvert og lader absolut bedst op i mit eget selskab, men det sidste halve år har jeg netop haft følelsen af at blive drænet for energi, også de dage, hvor manden har taget børnene med på tur for at give mig fred. Det har hjulpet lidt med D-vitamin og medicin, men jeg skal nok lige forbi lægen efter ferien til en opfølgning, da jeg den seneste uge til halvanden er faldet tilbage i det lavpunkt, jeg var i før, jeg startede op.

Er I blevet testet for B12 mangel? Det kan også godt føre til ekstrem træthed, men det er ikke alle læger der tester for det altid. Det kan dog ikke klares med en vitaminpille, men skal gives i injektioner oppe hos lægen.

Nej, jeg er slet ikke blevet testet for noget endnu. Jeg har hen ad vejen tilskrevet det travlhed og stress pga store forandringer i min tilværelse, men det fortsætter, selv efter dasetid og mere ro på omvæltningerne. Men jeg har tænkt mig at bestille tid hos lægen og forklare hende situationen. Vil der også huske på B12. :gogo:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 462
Likede indlæg: 5696

Indlægaf Guilded_Lily » 15. jul 2018, 16:42

Moxy-lady skrev:
Guilded_Lily skrev:
LaScrooge skrev:
Du er ikke deprimeret, vel? Bare udmattet? Jeg har det nemlig generelt pisse godt, ud over altså når jeg hader mig selv for ikke at få lavet praktiske ting fordi jeg er for sløv. Det er det eneste jeg har at indvende mod mig selv pt. :-/

D-vitaminmanglen kan godt udløse en let til moderat depression, som min læge så gav mig det der medicin for, som virker let søvnfremmende. Jeg er ikke ked af det eller trist, bare doven, dvask, ugidelig og det fører til den frustration over mig selv, hvilket gør mit humør helt forfærdeligt dårligt. Det skal jeg lige lære at navigere i, fordi det går ud over min omverden. Jeg er generelt introvert og lader absolut bedst op i mit eget selskab, men det sidste halve år har jeg netop haft følelsen af at blive drænet for energi, også de dage, hvor manden har taget børnene med på tur for at give mig fred. Det har hjulpet lidt med D-vitamin og medicin, men jeg skal nok lige forbi lægen efter ferien til en opfølgning, da jeg den seneste uge til halvanden er faldet tilbage i det lavpunkt, jeg var i før, jeg startede op.

Er I blevet testet for B12 mangel? Det kan også godt føre til ekstrem træthed, men det er ikke alle læger der tester for det altid. Det kan dog ikke klares med en vitaminpille, men skal gives i injektioner oppe hos lægen.

Jeg fik taget komplet blodbillede, og det var kun D-vitamin, der slog ud. Jeg gik oprindeligt til læge med mistanke om lavt stofskifte, da jeg samtidig har lettere forstørret skjoldbruskkirtel. Muligvis arvet fra min mor. Min søster får indsprøjtninger med B12. Hendes diagnosticering kom efter svimmelhed og besvimelsesanfald.
2
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 895
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9259

Indlægaf Rikke » 16. jul 2018, 15:51

B12 kan også indtages som pille :)
0
:whip:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 515
Likede indlæg: 11382

Indlægaf Sangius » 16. jul 2018, 16:14

Rikke skrev:B12 kan også indtages som pille :)

Det kommer an på hvorfor man mangler b12 til at starte med :)

Mange må få det som indsprøjtninger.
1
kartoffelpizza
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1345

Indlægaf kartoffelpizza » 16. jul 2018, 19:11

Moxy-lady skrev:
Guilded_Lily skrev:
LaScrooge skrev:

B12 kan nu fint indtages som pille. Den hedder betolvex og fås på recept.
Dette giver dog kun mening, hvis det er fordi ens indtag er for lavt.

Hvis det drejer sig om manglende optag oftest forbundet med manglende intrinsic Factor må man få injektioner. Dem kan man i øvrigt fint tage selv, det er en ukompliceret intramuskulær injektion.
Man kan evt få de første par stykker ved lægen for at sikre tolerance og lære teknik.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8519

Indlægaf Zombie » 16. jul 2018, 20:39

Jeg undrer mig over positive fordomme om psykiske sygdomme. Synes jeg engang imellem render ind i folk som har en attitude med, at psykiske lidelser er noget med at lytte til Evanescense og kigge på regn på vinduet.
Og bliver dybt chokeret, når de finder ud af, at folk som er syge, også kan være totalt nederen og gøre outrageous ting.

Vi har en person i omgangskredsen hvor folk ved, vedkommende har en diagnose og de har også vidst, vedkommende havde en rigtig træls periode nu her. Og nu er de helt chokeret over, at vedkommende har løjet lidt og haft en lidt presset virkelighedsopfattelse, som personen har smidt videre til andre som den pureste sandhed.

Måtte lige have fat i folk og sige, at det er helt fair hvis de skal passe på sig selv, men dét her, lige præcis sådan noget her, er også psykisk sygdom inklusiv at blive tyk pga medicin eller være så distanceret fra sin krop at man skider i bukserne, eller 117 andre ting, der ikke er sådan lidt emo-romantisk, men bare er bygget af nederen.
Og i stedet for at bebrejde den syge, må de gøre op med sig selv, om de er der eller ej for vedkommende, og agere ud fra det.

Man må gerne være såret og ked af det, men det undrer mig, at der åbenbart er nogle mennesker med et Disneyficeret syn på psykiske sygdomme.
6
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2242
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 21581

Indlægaf kidkomb » 16. jul 2018, 20:42

Zombie skrev:Jeg undrer mig over positive fordomme om psykiske sygdomme. Synes jeg engang imellem render ind i folk som har en attitude med, at psykiske lidelser er noget med at lytte til Evanescense og kigge på regn på vinduet.
Og bliver dybt chokeret, når de finder ud af, at folk som er syge, også kan være totalt nederen og gøre outrageous ting.

Vi har en person i omgangskredsen hvor folk ved, vedkommende har en diagnose og de har også vidst, vedkommende havde en rigtig træls periode nu her. Og nu er de helt chokeret over, at vedkommende har løjet lidt og haft en lidt presset virkelighedsopfattelse, som personen har smidt videre til andre som den pureste sandhed.

Måtte lige have fat i folk og sige, at det er helt fair hvis de skal passe på sig selv, men dét her, lige præcis sådan noget her, er også psykisk sygdom inklusiv at blive tyk pga medicin eller være så distanceret fra sin krop at man skider i bukserne, eller 117 andre ting, der ikke er sådan lidt emo-romantisk, men bare er bygget af nederen.
Og i stedet for at bebrejde den syge, må de gøre op med sig selv, om de er der eller ej for vedkommende, og agere ud fra det.

Man må gerne være såret og ked af det, men det undrer mig, at der åbenbart er nogle mennesker med et Disneyficeret syn på psykiske sygdomme.

Det er jeg egentlig lidt glad for at du siger det der.
Jeg synes også at jeg støder på "hun har det jo bare lidt svært" om min søster.
Øh, nej, hun har galoperende borderline og det er godt nok ikke bare "lidt svært". Det er forvrænget virkelighedsopfattelse og splitting i en uendelighed og kan være så svært at være i nærheden af at det kan synes fuldkommen uoverkommeligt at andre bare ikke forstår en meter af det.
4
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Queen Molly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 404

Indlægaf Queen Molly » 17. jul 2018, 07:23

Ser spise med price. De taler som normalt mens de går rundt på et marked og kigger på tomater. Pludselig kommer en mand ind og siger at det skal gå hurtigere og de skal lægge billeder på Instagram undervejs. Så de hopper rundt og speed snakker som en ny rapper i halvfemserne. Så slukkede jeg igen. Troede at det var et normalt madprogram, men det der var for underligt.
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 332
Likede indlæg: 13383

Indlægaf paint » 17. jul 2018, 08:05

At det er gået helt henover hovedet på mig, at Michael Laudrup er bedstefar - endda til to børnebørn. Den sidste, er lige kommet til (en pige) :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 802
Likede indlæg: 11437

Indlægaf dgd2007 » 17. jul 2018, 08:47

paint skrev:At det er gået helt henover hovedet på mig, at Michael Laudrup er bedstefar - endda til to børnebørn. Den sidste, er lige kommet til (en pige) :gruble:

Du er ikke alene :P
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 537
Likede indlæg: 8977

Indlægaf Lemonella » 17. jul 2018, 08:53

dgd2007 skrev:
paint skrev:At det er gået helt henover hovedet på mig, at Michael Laudrup er bedstefar - endda til to børnebørn. Den sidste, er lige kommet til (en pige) :gruble:

Du er ikke alene :P

Jeg vidste det heller ikke. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 332
Likede indlæg: 13383

Indlægaf paint » 17. jul 2018, 10:18

^^ Altid rart at vide, at man ikke er alene om at være uvidende ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 587
Likede indlæg: 7293

Indlægaf Dmitra » 17. jul 2018, 10:22

Hvor mange mennesker der egentligt ved køb af lottokuponer, skrabelodder mm, siger "jeg vil gerne have x med gevinst/et par millioner etc".

Af selve købet af lotto mm fremgår det vel implicit man gerne vil vinde.

Ja, og derudover er de der "gevinstkommentarer" efterhånden temmelig udvandet.
6
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
Movita
Kort karma: 6
Likede indlæg: 110

Indlægaf Movita » 17. jul 2018, 11:02

Om der virkelig findes mennesker der gladeligt betaler den nette sum af 995 danske kroner om MÅNEDEN, for at få afgang til en lukket facebook gruppe, hvor opretteren dagligt vil sende videoer ud, hvor hun som hun siger deler sin inderste energi og sjæl ud, og vil overføre den til dig. Har hørt kvindens instastorys og hvert andet ord der kommer ud af hendes mund er fuck og fucking :tie:
6
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 587
Likede indlæg: 7293

Indlægaf Dmitra » 17. jul 2018, 11:07

Movita skrev:Om der virkelig findes mennesker der gladeligt betaler den nette sum af 995 danske kroner om MÅNEDEN, for at få afgang til en lukket facebook gruppe, hvor opretteren dagligt vil sende videoer ud, hvor hun som hun siger deler sin inderste energi og sjæl ud, og vil overføre den til dig. Har hørt kvindens instastorys og hvert andet ord der kommer ud af hendes mund er fuck og fucking :tie:

Det håber jeg ikke :tie:. Nu har jeg ikke knap 1000 kr om måneden til den slags idioti, men selv hvis jeg havde Bill Gates' bankkonto ville jeg end ikke overveje det.
2
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:

Tilbage til "Generelt"