Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Purple
Kort karma: 79
Likede indlæg: 940

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Purple » 16. sep 2018, 19:17

Confucius skrev:
Purple skrev:
Confucius skrev:Hvorfor i alverden TS i "Holder I fødselsdag for jer selv"-tråden frabad sig om at blive quotet?

Det skal jeg gerne fortælle dig:

Det gjorde jeg fordi jeg rent faktisk beskrev en ret så personlig familiesituation - og hvis det quotes, så har jeg ikke mulighed for at fjerne det, eller redigere det væk.

Jeg startede ud med endnu flere oplysninger - men redigerede faktisk senere lidt af det væk, netop fordi jeg var nervøs for at ikke alle ville kunne forstå mit behov for at værne lidt om mit privatliv :)

Jaså. Jeg synes ikke der står noget som helst personligt i det indlæg. Bare nogle vage vendinger om at en person sagde noget om pladsmangel. Jeg ved ikke hvad der stod før det blev redigeret. Men for det første har du jo i forvejen ikke nogen kontrol over noget, når det først er kommet på internettet. Den slags deles og lagres rundt omkring. For det andet burde man måske helt afholde sig fra at lægge ting på internettet, hvis de er SÅ personlige, at man ikke kan stå ved dem?

Vi ser ret forskelligt på hvad man kan/bør gøre, og ikke kan/bør gøre kan jeg fornemme - har ikke super meget lyst til at bruge så meget energi på det, - men.. nu har du i hvert fald et svar på "hvorfor" fra min side af :)
4
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 726
Likede indlæg: 9571

Indlægaf Dmitra » 17. sep 2018, 05:16

Disclaimer først. Jeg forsøger ikke at victimblame, det er sgu en trist måde at komme af dage på.

https://www.google.com/amp/s/www.cbsnew ... 018-09-15/

Jeg kan dog ikke lade være med at undre mig over at man vælger at skide på advarselsskilte om at der er set flere hvidhajer i området på det seneste og at man derfor nok ikke skal hoppe i lige der. Altså de sætter jo ikke de skilte op bare for sjov skyld :gruble:.
1
Don't ever fall inl love. It's the Devil's own invention :deer: .
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 610
Likede indlæg: 13144

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 05:36

Dmitra skrev:Disclaimer først. Jeg forsøger ikke at victimblame, det er sgu en trist måde at komme af dage på.

Jeg kan dog ikke lade være med at undre mig over at man vælger at skide på advarselsskilte om at der er set flere hvidhajer i området på det seneste og at man derfor nok ikke skal hoppe i lige der. Altså de sætter jo ikke de skilte op bare for sjov skyld :gruble:.

Hajer angriber virkelig sjældent. Det er lidt som at victimblame folk for at blive ramt af lynet, fordi du gik udenfor i dårligt vejr :genert:
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 17. sep 2018, 05:38

Sangius skrev:
Dmitra skrev:Disclaimer først. Jeg forsøger ikke at victimblame, det er sgu en trist måde at komme af dage på.

Hajer angriber virkelig sjældent. Det er lidt som at victimblame folk for at blive ramt af lynet, fordi du gik udenfor i dårligt vejr :genert:

Det er stadig ikke min intention. Men nej, det er rigtigt hajer angriber sjældent, advarselsskiltet er dog stadig ikke sat op af ondskab.
2
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 237
Likede indlæg: 3264

Indlægaf Stitch » 17. sep 2018, 05:51

Sangius skrev:

Ikke helt IMO. Hvis der er set flere hajer i området og der måske endda har været angreb, så skal man sgu følge skiltningen.

Det svarer mere til skiltning om hestehuller på stranden og at man så skider på det. Ja - det er ikke alle, der er uheldige, men nu er der jo advaret om det, så man burde kunne tænke sig om.

DISCLAIMER: jeg har boet et par år i et område med skiltningen af hajer. Hvert år var der nogen, der var ligeglade og hvert år var der hajangreb. Jeg har respekt for skiltningen.
+ jeg kender en, der surfede trods skiltningen og blev angrebet. Han overlevede, men har et kæmpe ar og mangler noget af musklen grundet det bid.
Senest rettet af Stitch 17. sep 2018, 06:02, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 06:02

Stitch skrev:
Sangius skrev:

Ikke helt IMO. Hvis der er set flere hajer i området og der måske endda har været angreb, så skal man sgu følge skiltningen.

Det svarer mere til skiltning om hestehuller på stranden og at man så skider på det. Ja - det er ikke alle, der er uheldige, men nu er der jo advaret om det, så man burde kunne tænke sig om.

DISCLAIMER: jeg har boet et par år i et område med skiltningen af hajer. Hvert år var der nogen, der var ligeglade og hvert år var der hajangreb. Jeg har respekt for skiltningen.

Det er vist nok også hyppigheden af folk der dør som følge af hajangreb, jeg tænker på. Og ikke hajangreb som helhed :gruble:
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1383
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 23022

Indlægaf LadyFox » 17. sep 2018, 06:35

Sangius skrev:
Stitch skrev:
Sangius skrev:

Det er vist nok også hyppigheden af folk der dør som følge af hajangreb, jeg tænker på. Og ikke hajangreb som helhed :gruble:

Men øget risiko for at blive udsat for et hajangreb er vel også være at tage alvorligt, selv hvis man ikke dør af det?
Jeg gætter også på at advarselsskilte har en effekt på hvor mange der årligt bliver angrebet, altså blev der ikke advaret var der nok flere der ville dø af hajangreb om året, tænker jeg.
1
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 17. sep 2018, 06:36

^^…

Man kan jo aldrig helgardere sig uanset hvad, personligt vil jeg dog foretrække at undgå både "kun" angreb såvel som døden som følge af hajangreb. Med skilte får man en ekstra chance for lige at overveje en ekstra gang, uden skilte, sort uheld og de sker jo også, og ikke kun i forbindelse med hajer.
Senest rettet af Dmitra 17. sep 2018, 06:44, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 60
Likede indlæg: 1094

Indlægaf Thitida-No-Chey » 17. sep 2018, 06:38

Hedder egern "egern", fordi de spiser agern, eller hedder agern "agern", fordi de bliver spist af egern? :gruble: :gruble:
1
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 54
Likede indlæg: 2603

Indlægaf Ghattner » 17. sep 2018, 07:33

Alkaia skrev:Hvordan unge mennesker, der tydeligvis kan læse, altid står og ryger foran bygningerne og undervisningslokalerne til trods for adskillige 'rygning forbudt'-skilte.

Det er bare fordi det er så rebelsk. Jeg undrer mig til gengæld over at vi i den bygning hvor jeg arbejder, har en vagt, der fuldstændig ignorerer alle de rygere der ikke overholder reglerne for rygning. Man skal nemlig gå X antal meter væk fra bygningen og de ter der mange der ikke overholder.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 07:41

Alkaia skrev:Hvordan unge mennesker, der tydeligvis kan læse, altid står og ryger foran bygningerne og undervisningslokalerne til trods for adskillige 'rygning forbudt'-skilte.

Det ser jeg dagligt både med unge og ældre rygere. Specielt på togstationer. :)
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 361
Likede indlæg: 15056

Indlægaf paint » 17. sep 2018, 07:55

Louise Kjølsen aka 'The Twerk Queen'

Hun beklager sig i en klumme over at modtage 'dick pics' fra opstemte ungersvende, og mener i øvrigt:

"Jeg er ikke bare et forlænget onani-aggregat, som du kan benytte dig af. Det vidner om, at unge mænd ser kvinder som værktøjer i udlevelsen af deres egen seksualitet.«

»Vi skal i vores samfund generelt ændre, hvordan vi ser på kvinder, den måde, vi taler om kvinder, og den måde, vi tænker om kvinder,« siger hun."

Hvad havde hun forventet, når den måde hun optræder på er denne, og også den slags billeder af sig selv, hun lægger ud diverse steder?

Billede

Hun er uddannet cand.psych, og burde vel kende til årsag og virkning af sine egne handlinger.
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 17. sep 2018, 07:59

Hvordan man kan høre fejl af børnebidrag og boligsikring, kan ikke få dem til at lyde bare lidt ens :gruble:?

Ringede til omstillingen for ATP/Udbetaling DK og bad om en der sad med børnebidrag (under opkrævning, men huskede ikke lige det hed opkrævningen). Blev stillet om, ventede i 10 minutter, fik en der KUN sad med boligsikring. Nå, hun stillede mig videre til endnu en der ikke sad i rette afdeling, men så fik stillet mig det rigtige sted hen ... Ja, ja, i sidste ende fører alle veje til Rom :lol:.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1613

Indlægaf Pølsemix » 17. sep 2018, 08:11

paint skrev:Louise Kjølsen aka 'The Twerk Queen'

Hun beklager sig i en klumme over at modtage 'dick pics' fra opstemte ungersvende, og mener i øvrigt:

"Jeg er ikke bare et forlænget onani-aggregat, som du kan benytte dig af. Det vidner om, at unge mænd ser kvinder som værktøjer i udlevelsen af deres egen seksualitet.«

»Vi skal i vores samfund generelt ændre, hvordan vi ser på kvinder, den måde, vi taler om kvinder, og den måde, vi tænker om kvinder,« siger hun."

Hvad havde hun forventet, når den måde hun optræder på er denne, og også den slags billeder af sig selv, hun lægger ud diverse steder?

Hun er uddannet cand.psych, og burde vel kende til årsag og virkning af sine egne handlinger.

Det er vel bl.a. din automatreaktion hun vil gøre op med.
3
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 193
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 3398

Indlægaf Ellin » 17. sep 2018, 08:46

paint skrev:Louise Kjølsen aka 'The Twerk Queen'

Billede

congratulations-you-missed-the-point-entirely.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen

Tilbage til "Generelt"