Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 533
Likede indlæg: 6559

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dmitra » 16. aug 2018, 16:19

Hvor bunden for latterlige realitykoncepter ligger og om den findes :gruble:?

Ja, jeg har set reklamer for et eller andet ved navn a la "Ex on the beach".
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 16. aug 2018, 16:27

Confucius skrev:
Vira skrev:Om der er normalt at katte spiser blødkogte æg?

Nej, katte vælger normalt Whiskas.

Min farmor havde en papillon der konsekvent kun spiste whiskas (altså af dyrmad) og så sådan nogle stinkende tørre sild, der vist også var kattesnacks.
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 195
Likede indlæg: 3485

Indlægaf Confucius » 16. aug 2018, 17:02

icelady skrev:Så omformulerer jeg.... Må Børne- og Ungdomsudvalget bestemme, hvad elever laver udenfor skolens matrikel? :D

Som udgangspunkt synes jeg ideen er fin....men alligevel skurrer det lidt, for jeg synes det er unfair, at skoler skal holdes ansvarlige for, hvad eleverne laver udenfor matriklen. Ansatte på skolerne kan da ikke forventes at skulle følge alle elever, der går udenfor skolens område. :gruble: Eller måske kan de.

Det er allerede forbudt ved lov for elever at ryge på folkeskolernes område. Deres eneste mulighed for at ryge, er derfor at forlade skolens matrikel. Skoleelever har ikke krav på at måtte forlade skolens matrikel. Det må de kun hvis skolen giver dem tilladelse. Og det står dem frit for at opstille regler for at opnå og bevare denne tilladelse.

Syddjurs kommune indførte sidste år røgfri skoletid som den første kommune. Nu er der 10 kommuner, der har det.
De Konservative har foreslået at det bliver indført nationalt ved lov.

Røgfri arbejdstid har eksisteret endnu længere. Kommunen har besluttet i nogle kommuner, at rygning er forbudt i arbejdstiden, uanset hvor du er.
3
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
cola
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1116

Indlægaf cola » 16. aug 2018, 18:28

Manden i bilen, der nu har siddet der i lidt over 1 time... hvad laver han i den bil og er han levende :-)
2
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 882
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9110

Indlægaf Rikke » 16. aug 2018, 20:06

Dmitra skrev:Hvor bunden for latterlige realitykoncepter ligger og om den findes :gruble:?

Jeg kender en, der er med :tie:
2
:whip:
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 16. aug 2018, 20:09

Rikke skrev:
Dmitra skrev:Hvor bunden for latterlige realitykoncepter ligger og om den findes :gruble:?

Jeg kender en, der er med :tie:

:s .

Jeg er røvkedelig med den slags så jeg hverken forstår nogen vil deltage eller at nogen ser den slags.

Jeg har ikke noget imod det kører på TV, der er så meget andet at se både på TV og via streaming men jeg undrer mig virkelig over de kan blive ved at finde koncepter, mange af koncepterne virker udfra reklamerne til at minde om hinanden på mange punkter.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 99
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1974

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 17. aug 2018, 08:35

Hvorfor hesteejer og hendes mor bliver ved med at spørge om jeg vil købe hesten, når jeg gentagende gange har sagt at jeg knap har råd til at blive ved med at have part på ham.

Hvor er det at informationen går galt? Mig bekendt er det meget dyrere at have egen hest end part på hest, så hvis parten er for dyr ... :gruble:
1
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 679
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4493

Indlægaf Vira » 17. aug 2018, 08:37

Hvad crisp chardonnay smager af
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 384
Likede indlæg: 8096

Indlægaf sigge » 17. aug 2018, 08:50

TakeAChanceOnMe skrev:Hvorfor hesteejer og hendes mor bliver ved med at spørge om jeg vil købe hesten, når jeg gentagende gange har sagt at jeg knap har råd til at blive ved med at have part på ham.

Hvor er det at informationen går galt? Mig bekendt er det meget dyrere at have egen hest end part på hest, så hvis parten er for dyr ... :gruble:

Måske tilhører de den gruppe af mennesker, der ikke kan modtage mere end én information ad gangen. Du ved, ligesom dem, der kun svarer på det første spørgsmål i en mail med flere spørgsmål. Så måske skal du bare koge dit svar helt ned til et ganske simpelt "nej tak" næste gang, de spørger, om du vil købe den, og så droppe alt om at fortælle om økonomien i at have part osv. Bare "nej tak". Det burde de da kunne forstå - ellers er de uden for pædagogisk rækkevidde, og så ved jeg ikke, hvad du kan gøre. :)
5
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 216
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3960

Indlægaf Mistermor » 17. aug 2018, 10:48

Jeg har haft et par samtaler med nogle integrationsmedarbejdere på jobcenteret i den kommune, hvor jeg udlejer mit hus. Jeg har haft en vandskade - eller mine lejere har forårsaget den. Jeg har forsøgt at finde ud af, hvorvidt kommunen vil hjælpe familien eller tage ansvar. Jeg har lejet ud, inden de begyndte at give en garanti ud over fraflytning.
Jeg pointerede sidst, at der jo stod på deres hjemmeside, hvor de forsøgte at få folk til at leje ud til flygtninge, at de var behjælpelige.

NU HAR DE FJERNET SIDEN!!! Jeg undrer mig over, om det mon er et tilfælde.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1401
Likede indlæg: 23659

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. aug 2018, 12:02

Mistermor skrev:Jeg har haft et par samtaler med nogle integrationsmedarbejdere på jobcenteret i den kommune, hvor jeg udlejer mit hus. Jeg har haft en vandskade - eller mine lejere har forårsaget den. Jeg har forsøgt at finde ud af, hvorvidt kommunen vil hjælpe familien eller tage ansvar. Jeg har lejet ud, inden de begyndte at give en garanti ud over fraflytning.
Jeg pointerede sidst, at der jo stod på deres hjemmeside, hvor de forsøgte at få folk til at leje ud til flygtninge, at de var behjælpelige.

NU HAR DE FJERNET SIDEN!!! Jeg undrer mig over, om det mon er et tilfælde.

Hvis det bliver ord mod ord kan du altid gå ind på https://archive.org/ og finde siden igen :)
8
I'm a social vegan. I avoid meet.
pige1987
Kort karma: 11
Likede indlæg: 229

Indlægaf pige1987 » 17. aug 2018, 12:09

Jeg plejer aldrig at få myggestik og den sidste uge er jeg nærmest ædt op... kløe, kløe, kløe...
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 99
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1974

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 17. aug 2018, 15:01

sigge skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Hvorfor hesteejer og hendes mor bliver ved med at spørge om jeg vil købe hesten, når jeg gentagende gange har sagt at jeg knap har råd til at blive ved med at have part på ham.

Måske tilhører de den gruppe af mennesker, der ikke kan modtage mere end én information ad gangen. Du ved, ligesom dem, der kun svarer på det første spørgsmål i en mail med flere spørgsmål. Så måske skal du bare koge dit svar helt ned til et ganske simpelt "nej tak" næste gang, de spørger, om du vil købe den, og så droppe alt om at fortælle om økonomien i at have part osv. Bare "nej tak". Det burde de da kunne forstå - ellers er de uden for pædagogisk rækkevidde, og så ved jeg ikke, hvad du kan gøre. :)

Mit generelle svar er nej tak, jeg har ikke råd - hvilket er præcis samme grund til at ejer vil sælge. Så det burde hun vel på et eller andet punkt kunne forstå.
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 679
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4493

Indlægaf Vira » 17. aug 2018, 16:20

Hvad der er blevet af Sidney Lee
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar