Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 524
Likede indlæg: 6833

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 9. nov 2018, 09:28

sigge skrev:
Guilded_Lily skrev:
sigge skrev:
Guilded_Lily skrev:Hvor vores kursusleder bliver af. Nu har vi siddet og blomstret i 11 minutter, og der er ingen, der har hørt noget om evt. sygdom...

Det akademiske kvarter måske?

Vi tog kaffen og kagen, så fik vi besked om, at underviseren (en anden end de foregående gange) stadig befandt sig på seminaret en times kørsel herfra. Nu får vi så at se, om de fordeler de tre timer ud på de sidste to gange, eller om de tager en hel dag.

Min skolesekretær kommer til at rive sig i håret, hvis det bliver den sidste løsning...

Øv, hvor irriterende og uprofessionelt at spilde andre menneskers tid på den måde.

Seminariet undskyldte sig med, at det var en kommunikationsfejl, idet damen stadig havde undervisning deroppe på samme tidspunkt, hun skulle være hos os.

Nevermind, det var go' kage :-D
2
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 527
Likede indlæg: 10465

Indlægaf sigge » 9. nov 2018, 10:15

Misantropen skrev:
cola skrev:Jeg forstår ikke lotus, det er fint de er miljøvenlige og derfor sørger for at selve rullen kan genanvendes, men at lave den med en forklaring på at du bare skal smide den i wc-et når du har brugt den op, det undrer mig meget, for de andre wc-papir fabrikater kan ikke bare smides i wc-et.

Så jeg tror på at folk der har vænnet sig til at smide rullen i wc, de gør det også andre steder, når rullen løber tør, med skade på miljø til følge.

Jeg ved ikke om jeg forstår dit indlæg rigtigt, men de ruller der kan skylles ud i toilettet er ikke i samme materiale som almindelige papruller.

Jeg tror godt, jeg forstår cola, jeg har nemlig selv haft nogle af de samme tanker. Hvis nu folk oftest køber Lotus toiletpapir, hvor paprøret kan skylles ud, så vænner de sig til, at det er sådan man gør. Hvis de så kommer et sted, hvor man bruger et andet mærke, som ikke har et rør, der er egnet til at skylle ud i toilettet, så sidder vanen måske så meget på rygraden, at de alligevel kommer til at smide det i toilettet. Og det har hverken kloakken og renseanlægget godt af.
3
You can't spell awesome without me.
cola
Kort karma: 69
Likede indlæg: 1655

Indlægaf cola » 9. nov 2018, 10:26

sigge skrev:
Misantropen skrev:
cola skrev:Jeg forstår ikke lotus, det er fint de er miljøvenlige og derfor sørger for at selve rullen kan genanvendes, men at lave den med en forklaring på at du bare skal smide den i wc-et når du har brugt den op, det undrer mig meget, for de andre wc-papir fabrikater kan ikke bare smides i wc-et.

Så jeg tror på at folk der har vænnet sig til at smide rullen i wc, de gør det også andre steder, når rullen løber tør, med skade på miljø til følge.

Jeg ved ikke om jeg forstår dit indlæg rigtigt, men de ruller der kan skylles ud i toilettet er ikke i samme materiale som almindelige papruller.

Jeg tror godt, jeg forstår cola, jeg har nemlig selv haft nogle af de samme tanker. Hvis nu folk oftest køber Lotus toiletpapir, hvor paprøret kan skylles ud, så vænner de sig til, at det er sådan man gør. Hvis de så kommer et sted, hvor man bruger et andet mærke, som ikke har et rør, der er egnet til at skylle ud i toilettet, så sidder vanen måske så meget på rygraden, at de alligevel kommer til at smide det i toilettet. Og det har hverken kloakken og renseanlægget godt af.

Nemlig det er sådan det skal forstås, vi mennesker er trods alt vanedyr, og selvom du opdager fejlen... så er det som regel for sent når først du har sluppet, så skal du nemlig til at fiske den op af... hvad du end har lavet på wc.
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 188
Likede indlæg: 4349

Indlægaf Misantropen » 9. nov 2018, 15:07

cola skrev:
sigge skrev:
Misantropen skrev:

Nemlig det er sådan det skal forstås, vi mennesker er trods alt vanedyr, og selvom du opdager fejlen... så er det som regel for sent når først du har sluppet, så skal du nemlig til at fiske den op af... hvad du end har lavet på wc.

Min fejl :D
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2653
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 26048

Indlægaf kidkomb » 9. nov 2018, 21:30

En kollega fortalte i dag at de havde fået spulet deres kloaker og at hun i den forbindelse havde lært at man ikke smider tampax i toilettet.
WTF!?! Da den 7. tampax dukkede op under spulningen var hun blevet lidt rød om ørene.
For helvede, hvordan findes sådan nogle mennesker???
3
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 398
Likede indlæg: 17583

Indlægaf paint » 9. nov 2018, 22:54

:gruble:

Billede
15
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Lykke
Kort karma: 165
Likede indlæg: 4017

Indlægaf Lykke » 10. nov 2018, 03:40

Hvor meget justeat og circleK giver til bloggertyper.
2
Brugeravatar
Dmitra
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 817
Likede indlæg: 11209

Indlægaf Dmitra » 10. nov 2018, 05:00

Nogle kvinder nogle gange. Tråd på Facebook, dumt spørgsmål om "hvad er det værste du har gjort overfor en mand i vrede"?

Svarerne i tråden, 95% af dem er lige til en dom og folk sidder og griner og synes det "way to go". Jeg svarer på spørgsmålet at jeg ikke kan komme på noget, det er ikke for at pudse glorie men jeg er ikke sådan en hævngerrig type der handler i vrede på den måde som der beskrives i tråden og selvfølgelig får jeg en "do you want a cookie"-kommentar :rulle:. Nej, det vil jeg ikke, men jeg dealer med tingene på en anden måde, individer er forskellige.
1
Ich will nicht ins Paradies
Wenn der Weg dorthin so schwierig ist
Wenn ich nicht rein darf, wie ich bin
Bleib ich draußen vor der Tür! :deer:
cola
Kort karma: 69
Likede indlæg: 1655

Indlægaf cola » 10. nov 2018, 05:52

Hvilket dyr min hund har fundet et ben fra, ca 30 cm langt. først så troede jeg hare, ræv eller lign. men det er for stort et ben, selvom det er ret tyndt. resten ligger der stadig, men inde på en mark, så jeg tror jeg tager forbi senere i dag for at finde ud af hvad dyr det er.
0
Brugeravatar
Queen Molly
Kort karma: 13
Likede indlæg: 463

Indlægaf Queen Molly » 10. nov 2018, 08:42

Hvem der har taget de brune svampe fra familie guf poserne? Der var kun de lyserøde.

Det var i øvrigt dårligt slik. Slet ikke pengene værd.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 10. nov 2018, 08:51

At Røde Kors ikke selv kan se det forkerte i deres nyeste stunt.
Jeg havde meldt mig ud på stedet. Og nej, jeg er ikke flov over ikke at give penge til dem.
4
1234
Kort karma: 89
Likede indlæg: 2260

Indlægaf 1234 » 10. nov 2018, 08:53

Ghattner skrev:Det undrer mig at offentlige toiletter og toiletter på fx restauranter der ikke har en knage til overtøj. De virker ellers til at være dyrt indrettet, så hvorfor kan de ikke lige investere i en fesen knage til ens jakke. De er de færreste der kan sidde ned og tisse/andet uden at tage jakken af, og knap så lækkert at smide den på gulvet.

Man kan da nemt have jakke på, når man går på toilet?
Jeg tager ikke engang min knælange jakke af, men jeg selvfølgelig også vant til at gå på toilet i knælange kjoler.
3
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 10. nov 2018, 09:03

Confucius skrev:
kidkomb skrev:At Røde Kors ikke selv kan se det forkerte i deres nyeste stunt.
Jeg havde meldt mig ud på stedet. Og nej, jeg er ikke flov over ikke at give penge til dem.

Hvad er deres nye stunt?

De har sendt en mail ud til deres faste bidragsydere (dem der betaler månedligt via pbs) og adviseret dem om at medmindre de selv går ind og får det ændret, så stiger deres, i øvrigt frivillige, bidrag med 10-20kr om måneden.
Jeg synes det er helt vildt uforskammet.
Røde Kors forsvarer sig med at de "jo har givet lang frist og det er ikke ulovligt".
12
fisken80
Kort karma: 368
Likede indlæg: 13781

Indlægaf fisken80 » 10. nov 2018, 09:20

Confucius skrev:Undrer mig over at så mange børn - helt op til omkring 10-års alderen - åbenbart jævnligt sover i deres forældres seng med deres forældre. Jeg synes det virker helt vanvittigt. Mig og mine søskende har aldrig sovet i vores forældres seng - overhovedet. Da vi var helt små, lå vi i en tremmeseng i deres soveværelse. Efter et par år, rykkede vi ind på vores eget værelse og sov der.

Fik jeg selv børn, så ville min seng også være off limits for børn. Den er til de voksne.

Hvorfor ligefrem vanvittigt?

Jeg sov jævnligt i mine forældres seng til jeg var omkring 7 år. Ikke hver nat, men nogle gange vaklede jeg derind nærmest i søvne. Jeg tror ikke jeg som syvårig har haft noget motiv udover at det var hyggeligt og rart.
det er helt fair, hvis man ikke ønsker det, men vanvittigt ligefrem? Det er måske en smule overdrevet.
9
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 292
Likede indlæg: 4669

Indlægaf TinaW » 10. nov 2018, 09:21

Confucius skrev:Undrer mig over at så mange børn - helt op til omkring 10-års alderen - åbenbart jævnligt sover i deres forældres seng med deres forældre. Jeg synes det virker helt vanvittigt. Mig og mine søskende har aldrig sovet i vores forældres seng - overhovedet. Da vi var helt små, lå vi i en tremmeseng i deres soveværelse. Efter et par år, rykkede vi ind på vores eget værelse og sov der.

Fik jeg selv børn, så ville min seng også være off limits for børn. Den er til de voksne.

Min søn sover af og til i vores seng, hvis han er syg eller bare har brug for lidt ekstra omsorg. Han bliver snart 10.
Det er ikke ret tit han beder om lov, måske 3-4 gange på et år.
Indtil han var 4 sov han sammen med mig hver nat. Fordi han havde behovet.
Hvorfor skal et lille barn “smides” for sig selv, hvis det har brug for at sove sammen med dets forældre? Menneskeaber sover sammen med deres unger i lang tid og i mange andre kulturer end vores er det heller ikke unormalt at hele familien sover sammen.
9

Tilbage til "Generelt"