Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 394
Likede indlæg: 17173

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 12. dec 2018, 19:40

Jeg har sidder og kigget på dba.dk efter en bestemt slags lampe. Nu har jeg så fundet en, til en god pris. Efterbeskrivelsen af lampen, skriver sælger:

" Alt skal væk! Det er en dope julegave". Er der nogen, der kan gennemskue, hvad det går ud på. Måske er det bare mig, der ikke kender lingoen? :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 698
Likede indlæg: 14821

Indlægaf Sangius » 12. dec 2018, 19:44

paint skrev:Jeg har sidder og kigget på dba.dk efter en bestemt slags lampe. Nu har jeg så fundet en, til en god pris. Efterbeskrivelsen af lampen, skriver sælger:

" Alt skal væk! Det er en dope julegave". Er der nogen, der kan gennemskue, hvad det går ud på. Måske er det bare mig, der ikke kender lingoen? :gruble:

Det er bare slang for "sej" eller noget i den stil.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 556
Likede indlæg: 10790

Indlægaf HappyPaww » 12. dec 2018, 19:44

paint skrev:Jeg har sidder og kigget på dba.dk efter en bestemt slags lampe. Nu har jeg så fundet en, til en god pris. Efterbeskrivelsen af lampen, skriver sælger:

Han mener vel bare at lampen vil være en god gaveidé ;)

Dope=fed/god/sej o.lign.
1
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 12. dec 2018, 20:46

Tak for hjælpen. Jeg sad og lurede på noget med rigtig dope. :genert:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 622
Likede indlæg: 3520

Indlægaf Falstria » 12. dec 2018, 21:15

paint skrev:Tak for hjælpen. Jeg sad og lurede på noget med rigtig dope. :genert:

Hvis en sælger skriver sådan, ville jeg da også automatisk gå ud fra at han nok havde stjålet den et sted :lol:
1
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 12. dec 2018, 21:31

Falstria skrev:
paint skrev:Tak for hjælpen. Jeg sad og lurede på noget med rigtig dope. :genert:

Hvis en sælger skriver sådan, ville jeg da også automatisk gå ud fra at han nok havde stjålet den et sted :lol:

Ja ikke? Jeg troede vedkommende, var i bekneb for dope og salget af lampen, skulle give lidt kasse, så han kunne piske hen til pusheren og købe vildt ind :D
0

Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 931
Likede indlæg: 13422

Indlægaf dgd2007 » 13. dec 2018, 04:17

cola skrev:Nej de der små diode lygter eller de der blinkende nogen... de kan ikke ses, det eneste man når at tænke før man er tæt på at kører cykelisten ned er "hvorfor flyver en ufo så lavt"

Holder du ikke tilbage for ufo'er? :naughty: :lol:
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 442
Likede indlæg: 5355

Indlægaf lillebjoern » 13. dec 2018, 07:59

Jeg var til synsprøve i tirsdags og får at vide, at min styrke er gået fra 5,50 til 4,50, hvilket undrer mig meget, for jeg oplever kun, at min syn er blevet dårligere. Optikeren gav mig nogle testlinser på 4,50 og sagde, at den første dag - og måske et par dage - ville mit syn være ret sløret, men at jeg skulle give det tid. Lige nu er det ret sløret, og kan ikke læse gadenavne eller tekst langt væk. Jeg er lidt bange for om det bliver ved til tirsdag, hvor jeg skal til synsprøve igen og "godkende" dem... hvis de stadig er slørede vil jeg jo ikke købe månedsabonnement :gruble:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2130
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 23369

Indlægaf Daine » 13. dec 2018, 08:29

lillebjoern skrev:Jeg var til synsprøve i tirsdags og får at vide, at min styrke er gået fra 5,50 til 4,50, hvilket undrer mig meget, for jeg oplever kun, at min syn er blevet dårligere. Optikeren gav mig nogle testlinser på 4,50 og sagde, at den første dag - og måske et par dage - ville mit syn være ret sløret, men at jeg skulle give det tid. Lige nu er det ret sløret, og kan ikke læse gadenavne eller tekst langt væk. Jeg er lidt bange for om det bliver ved til tirsdag, hvor jeg skal til synsprøve igen og "godkende" dem... hvis de stadig er slørede vil jeg jo ikke købe månedsabonnement :gruble:

Da jeg skiftede fra briller til linser synes jeg ofte mit syn var sløret, men det var ikke konstant. Indimellem havde jeg det perfekte syn, og jeg fik at vide det var tilvænningsproces og for mig tog den lang tid, men i dag er alt ok.
Hvis du konstant har sløret syn, så er der noget galt og det må du fortælle. Også at du oplever at dit syn er blevet dårligere (før den første tid hos dem), så at du får svagere styrke giver ikke umiddelbart mening. Så må de lave nye testlinser med kraftigere styrke, så du kan teste om det er dét der er problemet - jeg oplevede selv at jeg faktisk gik lidt op i styrke ved skiftet fordi linser arter sig på en anden måde end briller.
Ellers må du til en anden optikerbutik og få en second openion, for du skal ikke tegne abonnement på noget du er usikker på :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 208
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 3917

Indlægaf Ellin » 13. dec 2018, 08:32

Hvad alle de bilister tænker de laver i ydersporet hele tiden, selvom der er mange 100 meter op til næste bil/lastbil. :tie:
1
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 442
Likede indlæg: 5355

Indlægaf lillebjoern » 13. dec 2018, 09:07

Daine skrev:
lillebjoern skrev:Jeg var til synsprøve i tirsdags og får at vide, at min styrke er gået fra 5,50 til 4,50, hvilket undrer mig meget, for jeg oplever kun, at min syn er blevet dårligere. Optikeren gav mig nogle testlinser på 4,50 og sagde, at den første dag - og måske et par dage - ville mit syn være ret sløret, men at jeg skulle give det tid. Lige nu er det ret sløret, og kan ikke læse gadenavne eller tekst langt væk. Jeg er lidt bange for om det bliver ved til tirsdag, hvor jeg skal til synsprøve igen og "godkende" dem... hvis de stadig er slørede vil jeg jo ikke købe månedsabonnement :gruble:

Da jeg skiftede fra briller til linser synes jeg ofte mit syn var sløret, men det var ikke konstant. Indimellem havde jeg det perfekte syn, og jeg fik at vide det var tilvænningsproces og for mig tog den lang tid, men i dag er alt ok.
Hvis du konstant har sløret syn, så er der noget galt og det må du fortælle. Også at du oplever at dit syn er blevet dårligere (før den første tid hos dem), så at du får svagere styrke giver ikke umiddelbart mening. Så må de lave nye testlinser med kraftigere styrke, så du kan teste om det er dét der er problemet - jeg oplevede selv at jeg faktisk gik lidt op i styrke ved skiftet fordi linser arter sig på en anden måde end briller.
Ellers må du til en anden optikerbutik og få en second openion, for du skal ikke tegne abonnement på noget du er usikker på :)

Nej, du har ret. Jeg er med på, at hjernen lige skal tilvænne sig, men håber ikke det forbliver sådan her :D Jeg må væbne mig med tålmodighed. Og så gå et andet sted hen, hvis det forbliver sådan.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1598
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 20077
Kontakt:

Indlægaf Ado » 13. dec 2018, 09:08

Mængden af snot der produceres under en forkølelse.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Lemonella
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 603
Likede indlæg: 10298

Indlægaf Lemonella » 13. dec 2018, 09:37

Hvordan det, hvert eneste år, lykkes mig at gemme mit hjortetakssalt så godt at jeg ikke kan finde det året efter, når svigerfars yndlingsjulesmåkager (fedtebrød) skal bages.
“Nu lægger du det her Lemonella, så ved du, hvor det er”. Yeah right.
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2632
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 25690

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2018, 10:25

Lemonella skrev:Hvordan det, hvert eneste år, lykkes mig at gemme mit hjortetakssalt så godt at jeg ikke kan finde det året efter, når svigerfars yndlingsjulesmåkager (fedtebrød) skal bages.
“Nu lægger du det her Lemonella, så ved du, hvor det er”. Yeah right.

Tag et billede af hvor du lægger det og gem det på din tlf/dit drev/hvor du ellers har billeder.
Så er det nemt at scrolle tilbage til december næste år og se hvor det er :D
3
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 527
Likede indlæg: 8897

Indlægaf Rosa Espinosa » 13. dec 2018, 10:28

Har været i så mange butikker de seneste to uger og ingen af stederne har de ønsker en god jul. Er vi helt gået fra det?

Eller det passer ikke, min frisør sagde det.
2
You are only limited by your own imagination! And money. And talent. And time. And other people. Go for it!

Tilbage til "Generelt"