Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf D.itsen » 16. okt 2015, 07:16

Jeg undre mig over hvor meget de gamle star wars film stadig holder. Det er simpelthen vildt at de er 30 år gamle og de er så godt lavet.
Og Prinsesse Leia er så meget powerkvinde før det udtryk vel var opfundet. Og pisse offensiv. Love her
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 16. okt 2015, 11:14

At FB ændrer notifikations-tone jævnligt.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 16. okt 2015, 14:29

Hvorfor min FB app på telefonen står som 'indlæser'? Jeg kan ikke komme ind på FB via den når den gør det, den har stået sådan siden i formiddags.
Nogen der ved hvad man kan gøre?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 16. okt 2015, 17:25

Daine skrev:Hvorfor min FB app på telefonen står som 'indlæser'? Jeg kan ikke komme ind på FB via den når den gør det, den har stået sådan siden i formiddags.
Nogen der ved hvad man kan gøre?


Har du prøvet at slukke telefonen helt og starte den op igen? Det hjælper nogen gange.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 16. okt 2015, 17:35

Flora skrev:
Daine skrev:Hvorfor min FB app på telefonen står som 'indlæser'? Jeg kan ikke komme ind på FB via den når den gør det, den har stået sådan siden i formiddags.
Nogen der ved hvad man kan gøre?


Har du prøvet at slukke telefonen helt og starte den op igen? Det hjælper nogen gange.


Det prøvede jeg da jeg kom hjem. Det fik appen til at forsvinde, men jeg kunne efterfølgende hente den ned igen og nu virker den fint. Jeg skal vist til at lære, at første ting at gøre er at 'genstarte' telefonen når den driller. Præcis som med computeren :)
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 16. okt 2015, 17:43

Daine skrev:
Flora skrev:
Daine skrev:Hvorfor min FB app på telefonen står som 'indlæser'? Jeg kan ikke komme ind på FB via den når den gør det, den har stået sådan siden i formiddags.
Nogen der ved hvad man kan gøre?


Har du prøvet at slukke telefonen helt og starte den op igen? Det hjælper nogen gange.


Det prøvede jeg da jeg kom hjem. Det fik appen til at forsvinde, men jeg kunne efterfølgende hente den ned igen og nu virker den fint. Jeg skal vist til at lære, at første ting at gøre er at 'genstarte' telefonen når den driller. Præcis som med computeren :)


Ja, det plejer nemlig at løse det meste. Godt du fik det til at virke :)
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2015, 17:53

Frkvira skrev:At Bilka's flaskeautomat stort set altid er i stykker når jeg er derovre.

Før eller efter? :D
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 16. okt 2015, 20:17

Hvordan Mø bærer sig ad med konsekvent at være helt igennem kikset.. Det er heldigt at hun synger godt.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 16. okt 2015, 22:29

Sophaya skrev:Hvordan Mø bærer sig ad med konsekvent at være helt igennem kikset.. Det er heldigt at hun synger godt.

Det lyder skægt - det kunne være, jeg skulle prøve at finde noget med hende :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Danseprinsesse » 17. okt 2015, 07:39

Pernille skrev:Hvorfor man hverken vil kaldes mormor, farmor eller evt. bedstemor, men blot "bedste" - og insisterer på, at sådan er det bare.


Hvad er der galt med "bedste"?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 17. okt 2015, 07:51

Danseprinsesse skrev:
Pernille skrev:Hvorfor man hverken vil kaldes mormor, farmor eller evt. bedstemor, men blot "bedste" - og insisterer på, at sådan er det bare.


Hvad er der galt med "bedste"?

Jeg tænker at det nok mere er det ucharmerende i, at insistere på at bestemme det.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 17. okt 2015, 08:09

Pernille skrev:
Danseprinsesse skrev:
Pernille skrev:Hvorfor man hverken vil kaldes mormor, farmor eller evt. bedstemor, men blot "bedste" - og insisterer på, at sådan er det bare.


Hvad er der galt med "bedste"?


Ikke noget specifikt, men hvis et barn har 4 bedsteforældre synes jeg det er sært, at en af dem insisterer på at være bedste, i stedet for at de er farmor/farfar og mormor/morfar


Er hun biologisk mormor/farmor til børnene?

Mine forældre er skilt og min mor er så bedste for hendes nye mands børnebørn. Det var vist fordi det virkede forkert at hun skulle være mormor bare fordi hun er gift med morfar (selvom den rigtige mormor er død).

Så hvis hun ikke er biologisk mormor/morfar kan jeg godt forstå det. Ellers er jeg enig i det virker mærkeligt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Danseprinsesse » 17. okt 2015, 08:10

kidkomb skrev:Jeg tænker at det nok mere er det ucharmerende i, at insistere på at bestemme det.


Pernille skrev:Ikke noget specifikt, men hvis et barn har 4 bedsteforældre synes jeg det er sært, at en af dem insisterer på at være bedste, i stedet for at de er farmor/farfar og mormor/morfar


Ah, jeg er med. :)
0
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Garfield » 17. okt 2015, 10:17

Pernille skrev:
Danseprinsesse skrev:
Pernille skrev:Hvorfor man hverken vil kaldes mormor, farmor eller evt. bedstemor, men blot "bedste" - og insisterer på, at sådan er det bare.


Hvad er der galt med "bedste"?


Ikke noget specifikt, men hvis et barn har 4 bedsteforældre synes jeg det er sært, at en af dem insisterer på at være bedste, i stedet for at de er farmor/farfar og mormor/morfar


Kan det være, at hun har nogle associationer til navnene, både gode og dårlige?

Min eks' far ville gerne kaldes "Bedstefar", fordi det kaldte han selv én af hans bedstefædre, som han elskede højt. Det måtte han så ikke hedde for min eks' eks-kone, der mente at deres datter ville blive forvirret (??), så han skulle kaldes "farfar". I påsken 2012, hvor barnebarnet var næsten 6 år, snakkede han stadig om den sorg det var for ham, at han ikke fik lov at hedde "Bedstefar". En måned senere døde han pludseligt og jeg ville ønske, at han bare havde fået lov at blive kaldt dét, han så gerne ville kaldes.
2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 17. okt 2015, 12:00

Pernille skrev:
Danseprinsesse skrev:
Pernille skrev:Hvorfor man hverken vil kaldes mormor, farmor eller evt. bedstemor, men blot "bedste" - og insisterer på, at sådan er det bare.


Hvad er der galt med "bedste"?


Ikke noget specifikt, men hvis et barn har 4 bedsteforældre synes jeg det er sært, at en af dem insisterer på at være bedste, i stedet for at de er farmor/farfar og mormor/morfar


Det synes jeg nu ikke nødvendigvis er mærkeligt. Jeg har haft en farmor og en farfar - og en mormor og en bedstefar. Hvorfor min morfar kom til at hedde bedstefar er jeg faktisk ikke klar over, men det var nu heller ikke noget vi spekulerede over derhjemme. Det hed han bare (og han er min mors biologiske far, så ikke noget fikumdik der).

Det kan være, hun har nogle associationer til navnet bedste, der gør at hun foretrækker det?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"