Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 13. okt 2016, 09:00

2SHY skrev:
HappyPaww skrev:At størstedelen af de ansøgninger jeg ser fra ansøgere på en jobannonce, vi har indrykket for nylig, fremsendes som word-filer i stedet for som PDF. Også selvom en hel del endda har deres CV i PDF :stoned:
Det irriterer mig helt vildt, for jeg anser det ærlig talt som sjusket og som manglende basale IT-færdigheder...!

Jeg sender altid som word filer :blush: Oh Well... måske er det derfor jeg engang imellem ikke er blevet kaldt ind

det gør jeg også :blush: :gammel:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. okt 2016, 09:03

Der står, at pausefiskene blev sendt for sidste gang i 1985.
(De begynder ca. 1 minut inde):

0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 13. okt 2016, 09:07

^De var væsentligt bedre end prøvebilledet med dets insisterende duuuuuuuuut-tone :P
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Annione » 13. okt 2016, 09:19

HappyPaww skrev:At størstedelen af de ansøgninger jeg ser fra ansøgere på en jobannonce, vi har indrykket for nylig, fremsendes som word-filer i stedet for som PDF. Også selvom en hel del endda har deres CV i PDF :stoned:
Det irriterer mig helt vildt, for jeg anser det ærlig talt som sjusket og som manglende basale IT-færdigheder...!


Altså... hvis jobbet er som noget it-tekniker noget, så er det da også kikset.
Men hvis det er en ansøgning til en stilling, hvor man ikke forventer de store it-færdigheder, så er det da utroligt snerpet at bide mærke i den slags.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. okt 2016, 09:40

Annione skrev:Altså... hvis jobbet er som noget it-tekniker noget, så er det da også kikset.
Men hvis det er en ansøgning til en stilling, hvor man ikke forventer de store it-færdigheder, så er det da utroligt snerpet at bide mærke i den slags.

Ah, jeg ville nu også være lidt snerpet på det punkt. En pdf klikker man bare på og ser i browseren. Med det andet skal man åbne et andet program, og det er mere ubelejligt for modtageren, så hvis man vil opnå noget, er det da smart at tage hensyn til dette. Lige sådan med hjemmesider, der tilbyder download i Word. Der må jeg indrømme, jeg også tæker vorherrebevares, de gider godt nok ikke gøre meget ud af det. Og nu til daws kan man jo endda danne pdf'en direkte fra Word, så det kan da ikke være så meget forlangt (hvis man skriver, fordi man vil gøre et godt indtryk) :)
6
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 13. okt 2016, 10:02

Jeg må også indrømme at det at sende en ansøgning i Word, på mig virker lidt som at sende en 'kladde' af ens ansøgning :genert: Plus, at sende i pdf kræver jo ikke ligefrem de store it-færdigheder.
10
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aviva » 13. okt 2016, 13:16

At 13/15 grader om foråret er ret lunt, men her om efteråret er det pissekoldt.. (måske pga vindretning?)

-har fået en træls knoldpine af en lille gåtur udenfor
4
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 13. okt 2016, 13:26

Flora skrev:^De var væsentligt bedre end prøvebilledet med dets insisterende duuuuuuuuut-tone :P


Prøvebilledet havde ligefrem et formål. Det kunne bruges til indstilling af antenne og lyd/billede. :D
2
14 11 14
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 13. okt 2016, 14:06

dgd2007 skrev:Der står, at pausefiskene blev sendt for sidste gang i 1985.
(De begynder ca. 1 minut inde):



:dåne: :love:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 13. okt 2016, 16:08

Hmm... jeg må være it analfabet for jeg ved ikke hvordan man laver et word dokument om til pdf. Eller rettere: Jeg vidste ikke man kunne
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 13. okt 2016, 16:15

2SHY skrev:Hmm... jeg må være it analfabet for jeg ved ikke hvordan man laver et word dokument om til pdf. Eller rettere: Jeg vidste ikke man kunne


Det er meget nemt. Du trykker "gem som" og vælger hvor du vil gemme dokumentet. Så går du ind under "filtype" og vælger "pdf" i rullemenuen. Tryk "gem" og dit worddokument bliver lavet om til en pdf :)
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 13. okt 2016, 16:36

Flora skrev:
2SHY skrev:Hmm... jeg må være it analfabet for jeg ved ikke hvordan man laver et word dokument om til pdf. Eller rettere: Jeg vidste ikke man kunne


Det er meget nemt. Du trykker "gem som" og vælger hvor du vil gemme dokumentet. Så går du ind under "filtype" og vælger "pdf" i rullemenuen. Tryk "gem" og dit worddokument bliver lavet om til en pdf :)


Ah tal for det :) Jeg må prøve det næste gang, så jeg ikke laver helt så mange jobansøgningsdødssynder :)
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 13. okt 2016, 17:26

Annione skrev:
HappyPaww skrev:At størstedelen af de ansøgninger jeg ser fra ansøgere på en jobannonce, vi har indrykket for nylig, fremsendes som word-filer i stedet for som PDF. Også selvom en hel del endda har deres CV i PDF :stoned:
Det irriterer mig helt vildt, for jeg anser det ærlig talt som sjusket og som manglende basale IT-færdigheder...!


Altså... hvis jobbet er som noget it-tekniker noget, så er det da også kikset.
Men hvis det er en ansøgning til en stilling, hvor man ikke forventer de store it-færdigheder, så er det da utroligt snerpet at bide mærke i den slags.

Nej, det er det nu ikke - synes jeg :) Jeg har fået rigtig mange ansøgninger tilsendt løbende det sidste år og hos os bruger vi (desværre) en gammel udgave af word. Det har gjort at mange word-ansøgninger ser underlige ud. Tekst er flyttet, afsnit står forskubbet, font og størrelse kan være forskellige. Jeg skal blankt erkende, at de ansøgninger ikke bliver nærlæst - og slet ikke gemt, jeg vil ikke bruge tid på at decifrere dem. Men som pdf står det præcist som da ansøger sendte den og det synes jeg da man burde kigge på, det er jo med til at skabe det allerførste indtryk.
Som arbejdsgiver er jeg et eller andet sted ligeglad, de bliver jo ikke gemt. Men det er da skidesynd for ansøger, hvis vedkommende havde skrevet en virkelig god ansøgning, der bare endte op med at være nærmest ulæselig.
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guldfisk » 13. okt 2016, 17:38

Jeg hørte nogle mødre snakke om, hvordan verden jo har ændret sig. En gang kunne børn rende rundt selv, og man vidste nærmest ikke, hvor de var, før de selv kom hjem og fortalte, hvilken legekammerat de havde været hjemme ved.
Men nu har de jo en mobil, så nu har man altid kontakt.

De lød nærmest som om den nutidige version var træls eller i hvert fald unødvendig.
Hvilket leder til min undren - hvorfor så ikke bare lade være? Ungen behøver vel ikke opdatere forældrene om sin færden, bare fordi det kan lade sig gøre.
3
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 13. okt 2016, 19:25

Daine skrev:
Annione skrev:
HappyPaww skrev:At størstedelen af de ansøgninger jeg ser fra ansøgere på en jobannonce, vi har indrykket for nylig, fremsendes som word-filer i stedet for som PDF. Også selvom en hel del endda har deres CV i PDF :stoned:
Det irriterer mig helt vildt, for jeg anser det ærlig talt som sjusket og som manglende basale IT-færdigheder...!


Altså... hvis jobbet er som noget it-tekniker noget, så er det da også kikset.
Men hvis det er en ansøgning til en stilling, hvor man ikke forventer de store it-færdigheder, så er det da utroligt snerpet at bide mærke i den slags.

Nej, det er det nu ikke - synes jeg :) Jeg har fået rigtig mange ansøgninger tilsendt løbende det sidste år og hos os bruger vi (desværre) en gammel udgave af word. Det har gjort at mange word-ansøgninger ser underlige ud. Tekst er flyttet, afsnit står forskubbet, font og størrelse kan være forskellige. Jeg skal blankt erkende, at de ansøgninger ikke bliver nærlæst - og slet ikke gemt, jeg vil ikke bruge tid på at decifrere dem. Men som pdf står det præcist som da ansøger sendte den og det synes jeg da man burde kigge på, det er jo med til at skabe det allerførste indtryk.
Som arbejdsgiver er jeg et eller andet sted ligeglad, de bliver jo ikke gemt. Men det er da skidesynd for ansøger, hvis vedkommende havde skrevet en virkelig god ansøgning, der bare endte op med at være nærmest ulæselig.

Lige præcis :)

Og stillingen er som Executive Assistant i et stort internationalt firma - og gode it-færdigheder er er listet som et krav. Så at Pdf'e må man altså kunne.

Men generelt er jeg godt nok forbløffet over så lavt niveauet på ansøgningerne er :8: De klassiske "jeg skal søge 4 jobs om ugen" er nemme at spotte, men derudover er der godt nok også langt imellem snapsene...

Der er mange, især yngre nyuddannede, som gør meget ud af deres ansøgninger - men hold nu op hvor er det derudover meget en gang sjuskede standardansøgninger hvor modtagernavmet lige er rettet, og det er så det :rulle: Et tydeligt bevis var, da jeg fik el ansøgning nok 10 minutter efter opslaget kom på Jobindex :lol: Fint at være hurtigt ude, men med det move diskvalificerer man sgu da sig selv :stoned:
0

Tilbage til "Generelt"