Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hotlips » 28. okt 2015, 10:31

Ser DR Phil,han ininterviewer en ung dame der har faked dødelig cancer og hendes far har så afslået at komme og blive forsonet med hende,han sagde hun var en tabt sag da dem fra showet talte med ham.

Jeg fatter det ikke..

jeg ville helt sikkert blive stiktosset og uddele en skideballe af dimensioner,hvis jeg fik at vidé min dreng havde gjort det,men så ville jeg da juble og danse og tude snot af bar lykke over at finde ud af mit barn ikke skulle dø,hvordan kan det være ligemeget?i dont get it.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14759
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24793

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 28. okt 2015, 10:38

Hvad min underbevidsthed mon vil fortælle mig: Jeg har haft nogle ret voldelige drømme (men ikke deciderede mareridt) de sidste to nætter.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15333
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1247
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25655

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 28. okt 2015, 17:35

Karkluden skrev:
Delfin skrev:
Jabi skrev:
Delfin skrev:Hvordan skriver man i grunden noter på pc?
Sidder alle og klaprer løs derudad og skriver det meste ned?
På papir kan man jo skrive stikord både foroven, midtpå, skråt eller i margen, vende tilbage og skrive mere ved tidligere notater, lave små hurtige rids af diagrammer, eller hvad man nu lyster. Jeg kan slet ikke se, hvordan jeg skulle nå at gøre det samme på pc. Og så fik jeg lige vendt det hele en gang til, når jeg gik hjem og skrev noterne rent.
På samme måde som på papir. Når det er skrevet på pc kan du jo rette og/eller tilføje som man lyster. Måske ikke lige skrive i marginen men så finder man sit eget system så det passer. Jeg ville ikke kunne nå at skrive det i hånden som jeg skriver på min pc til vores timer. :genert: De fleste undervisere har power points hvor man så kan kopiere diagrammer fra efter behov


Hmm jeg kan slet ikke se det for mig, men det er nok fordi jeg har mit eget system i tankerne. Kan man kopiere direkte fra powerpoint til sin egen pc, eller får man det på papir så? Når jeg til kurser i dag får stukket en kopi i hånden, er den også gerne plastret til med notater, når jeg går hjem.

Al den klapren på taster i lokalet ville virke enormt forstyrrende på mig og gå ud over koncentrationen.
Det er nok godt, jeg er ikke skal uddannes i dag. :lol:

De fleste smider powerpoints eller prezi's op, og så kan man enten skrive i sit eget dokument eller skrive i notatfeltet på powerpointet (hvad jeg gør, og så har jeg et dokument til notater til læsningen).
Folk gør det meget forskelligt. Men jeg har nu altså modeller og pile osv i mine notater, man skal bare kende programmerne.

Jeg synes personligt lyden af en kuglepen eller blyant mod papir er væsentligt mere irriterende og forstyrrende, så det er nok, hvad man er vant til.


Jeg kan ikke finde ud af multiquote herinde, så tak for uddybning af, at man kan downloade powerpoints til både dig og Jabi. Prezi ved jeg ikke, hvad er. (ja gammel kone :D )

Hvad der end fungerer for den enkelte er jo helt fint. Jeg undrede mig som sagt bare, fordi jeg ikke kan se det for mig, og så anede jeg faktisk ikke, at det var så udbredt at tage noter på pc. Måske skal jeg få det unge afkom til at demonstrere for mig, hvordan hun gør.
Jeg har endnu tilgode at kunne høre en kuglepen på papir.
0
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23783
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22028

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 28. okt 2015, 17:59

Delfin skrev:Jeg kan ikke finde ud af multiquote herinde ...

Nej, det er der vist ingen funktion til på denne her. Men jeg har et par gange bare åbnet de to indlæg, jeg ville citere, i to forskellige faneblade eller vinduer - og så kopieret citatet fra det ene over i det andet. :)
2
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Persnikedy » 28. okt 2015, 21:02

Log_Lady skrev:Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvad jeg dog måtte have sniffet op i næsen undervejs på min løbetur i Fælledparken i dag. 0,5 km før jeg nåede hoveddøren begyndte min næse at klø helt sindssygt meget, og jeg har nyst og nyst og nyst hele aftenen. Resten af tiden løber snuden bare i vand og klør, som var en mindre hær af næsvise fremmede på trapperne.

Pollen er jo ikke noget issue her i oktober, vel? Så hvad pokker kan det være? :ticks:


Måske var der noget vejarbejde i nærheden eller noget bygnings noget. Det er jo noget kras noget eller støver jo af helveds til.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 29. okt 2015, 06:28

Delfin skrev:
Karkluden skrev:
Delfin skrev:
Jabi skrev:
Delfin skrev:Hvordan skriver man i grunden noter på pc?
Sidder alle og klaprer løs derudad og skriver det meste ned?
På papir kan man jo skrive stikord både foroven, midtpå, skråt eller i margen, vende tilbage og skrive mere ved tidligere notater, lave små hurtige rids af diagrammer, eller hvad man nu lyster. Jeg kan slet ikke se, hvordan jeg skulle nå at gøre det samme på pc. Og så fik jeg lige vendt det hele en gang til, når jeg gik hjem og skrev noterne rent.
På samme måde som på papir. Når det er skrevet på pc kan du jo rette og/eller tilføje som man lyster. Måske ikke lige skrive i marginen men så finder man sit eget system så det passer. Jeg ville ikke kunne nå at skrive det i hånden som jeg skriver på min pc til vores timer. :genert: De fleste undervisere har power points hvor man så kan kopiere diagrammer fra efter behov


Hmm jeg kan slet ikke se det for mig, men det er nok fordi jeg har mit eget system i tankerne. Kan man kopiere direkte fra powerpoint til sin egen pc, eller får man det på papir så? Når jeg til kurser i dag får stukket en kopi i hånden, er den også gerne plastret til med notater, når jeg går hjem.

Al den klapren på taster i lokalet ville virke enormt forstyrrende på mig og gå ud over koncentrationen.
Det er nok godt, jeg er ikke skal uddannes i dag. :lol:

De fleste smider powerpoints eller prezi's op, og så kan man enten skrive i sit eget dokument eller skrive i notatfeltet på powerpointet (hvad jeg gør, og så har jeg et dokument til notater til læsningen).
Folk gør det meget forskelligt. Men jeg har nu altså modeller og pile osv i mine notater, man skal bare kende programmerne.

Jeg synes personligt lyden af en kuglepen eller blyant mod papir er væsentligt mere irriterende og forstyrrende, så det er nok, hvad man er vant til.


Jeg kan ikke finde ud af multiquote herinde, så tak for uddybning af, at man kan downloade powerpoints til både dig og Jabi. Prezi ved jeg ikke, hvad er. (ja gammel kone :D )

Hvad der end fungerer for den enkelte er jo helt fint. Jeg undrede mig som sagt bare, fordi jeg ikke kan se det for mig, og så anede jeg faktisk ikke, at det var så udbredt at tage noter på pc. Måske skal jeg få det unge afkom til at demonstrere for mig, hvordan hun gør.
Jeg har endnu tilgode at kunne høre en kuglepen på papir.

Prezi er en (meget irriterende) form for "show". Altså mange bruger det ligesom powerpoints, det er bare visuelt på en anden måde.

Jeg stod også imod længe, men da jeg opdagede hvor kæmpe stor forskel det gør for mig med mine (lette) kognitive problemer, så var jeg solgt. Nu får jeg faktisk den viden og de karakterer jeg intellektuelt fortjener i den høje ende, fordi min hukommelse ikke spænder ben for mig.
For mig gør jeg det, at jeg til læsningen skriver vigtige pointer, teorier, navne og modeller ned i et worddokument under hver teksts navn.I undervisningen bruger jeg så det powerpoint, pdf eller prezi de fleste undervisere lægger op, og skriver noter deri, hvis de siger noget eller et gruppearbejde giver noget som ikke allerede står soleklart i powerpointet, og jeg skriver også, hvis jeg fx selv har en perspektivering til en anden teoretiker eller en praksissituation.

Jeg er også lidt sart med lyd, eller også har mine klassekammerater nogle irriterende kuglepenne, for jeg kan tit høre det fra dem, der bruger det.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Garfield » 29. okt 2015, 07:31

hotlips skrev:Ser DR Phil,han ininterviewer en ung dame der har faked dødelig cancer og hendes far har så afslået at komme og blive forsonet med hende,han sagde hun var en tabt sag da dem fra showet talte med ham.

Jeg fatter det ikke..

jeg ville helt sikkert blive stiktosset og uddele en skideballe af dimensioner,hvis jeg fik at vidé min dreng havde gjort det,men så ville jeg da juble og danse og tude snot af bar lykke over at finde ud af mit barn ikke skulle dø,hvordan kan det være ligemeget?i dont get it.


Mon ikke det bare er én af mange ting, hun har gjort?
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hotlips » 29. okt 2015, 08:51

Garfield skrev:
hotlips skrev:Ser DR Phil,han ininterviewer en ung dame der har faked dødelig cancer og hendes far har så afslået at komme og blive forsonet med hende,han sagde hun var en tabt sag da dem fra showet talte med ham.

Jeg fatter det ikke..

jeg ville helt sikkert blive stiktosset og uddele en skideballe af dimensioner,hvis jeg fik at vidé min dreng havde gjort det,men så ville jeg da juble og danse og tude snot af bar lykke over at finde ud af mit barn ikke skulle dø,hvordan kan det være ligemeget?i dont get it.


Mon ikke det bare er én af mange ting, hun har gjort?


fordi det plejer de ikke at få gravet frem i den slags programmer?

man er da en fucked up forælder hvis ikke det at man får lov at beholde sit barn tæller for en skid.

hun blev misbrugt for nogle år siden af sin stedfar,han blev dømt og moren tog hans parti så hende har hun ikke set siden.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 29. okt 2015, 09:07

hotlips skrev:
Garfield skrev:
hotlips skrev:Ser DR Phil,han ininterviewer en ung dame der har faked dødelig cancer og hendes far har så afslået at komme og blive forsonet med hende,han sagde hun var en tabt sag da dem fra showet talte med ham.

Jeg fatter det ikke..

jeg ville helt sikkert blive stiktosset og uddele en skideballe af dimensioner,hvis jeg fik at vidé min dreng havde gjort det,men så ville jeg da juble og danse og tude snot af bar lykke over at finde ud af mit barn ikke skulle dø,hvordan kan det være ligemeget?i dont get it.


Mon ikke det bare er én af mange ting, hun har gjort?


fordi det plejer de ikke at få gravet frem i den slags programmer?

man er da en fucked up forælder hvis ikke det at man får lov at beholde sit barn tæller for en skid.

hun blev misbrugt for nogle år siden af sin stedfar,han blev dømt og moren tog hans parti så hende har hun ikke set siden.

Well, nogle forældre er af en særlig race...
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dime » 31. okt 2015, 05:26

Øøøhh, hvornår er facebook blevet sådan hyggesnakke-agtig?

Billede
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15333
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1247
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25655

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 31. okt 2015, 05:29

Hvorfor det kun er aben, der skal takkes for at være på facebook. Hvad er der måske i vejen med mig, må jeg spørge :(
1
14 11 14
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dime » 31. okt 2015, 05:36

Delfin skrev:Hvorfor det kun er aben, der skal takkes for at være på facebook. Hvad er der måske i vejen med mig, må jeg spørge :(


Facebook prøver at holde sig på min gode side, fordi rygterne om min skæbne som kejser er begyndt at spredes?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15333
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1247
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25655

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 31. okt 2015, 05:43

Syg Abe skrev:
Delfin skrev:Hvorfor det kun er aben, der skal takkes for at være på facebook. Hvad er der måske i vejen med mig, må jeg spørge :(


Facebook prøver at holde sig på min gode side, fordi rygterne om min skæbne som kejser er begyndt at spredes?


Dit kontrafej har godt nok også nuttethedsfaktor til mange likes.

Billede
0
14 11 14
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 31. okt 2015, 05:44

At jeg meldte mig til kursus der krævede atjeg stod op kl 6 lørdagen efter eksamensuge....
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2970
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 31. okt 2015, 05:46

Jeg blev forresten også budt velkommen på facebook med en lille tegning i går :engel:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Generelt"