Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20476
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43942

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 2. jan 2017, 21:42

Mila_H skrev:
MaybeBaby skrev:
Lemonella skrev:
MaybeBaby skrev:Hvordan det blev en tradition at 90-års Fødselsdagen skulle vises på lige præcis nytårsaften da den jo intet (altså det har den fået i og med de fleste i DK forventer den vises nytårsaften), selve sketchen, har med nytårsaften at gøre :)?


Lidt har den vel med nytårsaften, at gøre. En af "gæsterne" siger da "Happy new year Miss Sophie". :D


Ah - det er sjovt med den, den ting var glippet for mig, men hver gang jeg ser den opdager jeg også noget nyt. Fx gik det først i lørdags op for mig hvad der skulle ske når James havde fulgt Miss Sophie op - så uskyldsren er jeg nemlig :lol: :engel: :lol:.


Det er lidt pinligt at indrømme, men det gik først op for mig, da jeg læste dette ;-)


Det er også kun hele pointen i sketchen (Same procedure ad last year, James) haha
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20476
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43942

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 2. jan 2017, 21:51

MaybeBaby skrev:
paint skrev:
Mila_H skrev:
MaybeBaby skrev:
Lemonella skrev:
MaybeBaby skrev:Hvordan det blev en tradition at 90-års Fødselsdagen skulle vises på lige præcis nytårsaften da den jo intet (altså det har den fået i og med de fleste i DK forventer den vises nytårsaften), selve sketchen, har med nytårsaften at gøre :)?


Lidt har den vel med nytårsaften, at gøre. En af "gæsterne" siger da "Happy new year Miss Sophie". :D


Ah - det er sjovt med den, den ting var glippet for mig, men hver gang jeg ser den opdager jeg også noget nyt. Fx gik det først i lørdags op for mig hvad der skulle ske når James havde fulgt Miss Sophie op - så uskyldsren er jeg nemlig :lol: :engel: :lol:.


Det er lidt pinligt at indrømme, men det gik først op for mig, da jeg læste dette ;-)


Det er også kun hele pointen i sketchen (Same procedure ad last year, James) haha


Ja, men det var ikke lige det jeg tillagde "same procedure as last year", jeg havde kun tænkt på det med skålningen, maden og gæsterne :-D.


Det er nok også ret begrænset, hvad den gode James kan præstere oppe ovenpå, i Miss Sophie's soveværelse, i den tilstand han til sidst er i. Men ikke desto mindre siger han (prøver på det, i det mindste) "I'll do my very best, Miss Sophie" :-D
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15649
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 2. jan 2017, 22:02

Jeg var heller ikke klar over at de skulle i kanen med hinanden til sidst. Men okay det er så nok også mindst 15 år siden jeg sidst så den så jeg kan have ladet det sive ud af hukommelsen hvis jeg ellers var klar over det tidligere
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15368
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 2. jan 2017, 23:12

Det burde virkelig i: Hvad griner du af lige nu -tråden :lol:
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 3. jan 2017, 08:36

Lemonella skrev:Januarudsalg.
Hvorfor er det lige, at jeg skulle få trang til, at bruge tusindvis af kroner efter en jul, der har kostet mange penge?
Hvorfor skulle jeg dog have brug for, at købe ny bil lige præcis i en måned, hvor vejret ikke er det bedste for biler?
Hvad er det der gør, at nogen mener, jeg lige i januar, har brug for nye glas, tallerkener, bestik eller køkkenredskaber?
Nyt tøj i en periode af året, hvor de fleste af os alligevel er pakket ind i store frakker, huer, halstørklæder og vanter og hvor det for det meste er mørkt hele dagen, så man ikke lægger mærke til det nye kluns.

Ja ja, jeg ved godt, at udsalg efterhånden er et ret svævende begreb, men alligevel, hvorfor lige i januar?

Det har du jo lige selv forklaret: fordi du egentlig ikke havde tænkt dig at købe noget.
Så bliver de nødt til at gøre noget ekstra for at få dig til det alligevel. :)
4
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 3. jan 2017, 08:59

Og sikkert også fordi at de nye varer/2017 modeller kommer i løbet af februar/marts.


Det der undrer mig mest er at de to store udsalg efterhånden sammanlagt varer halvdelen af året. Mange butikker - i hvert fald i København - startede ugen op til jul og den 27. december, hvis det er som de sidste par år, så slutter det først slut-februar. Om sommeren er der nærmest udsalg fra juni-august. Med alle de små-tilbud der kommer undervejs, er der meget få ting jeg synes man efterhånden bør give fuld pris for.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 3. jan 2017, 09:19

ManicNinja skrev:
Aspargsen skrev:
ManicNinja skrev:Folk, der siger noget i retningen af: "Jeg er jo kun mig derhjemme, så jeg gider ikke lave mad".

Hvordan ville du formulerer det ?


Det er ikke selve formuleringen, men indholdet, jeg studser over. Tænk ikke at have lyst til at gøre noget godt for sig selv.
Jeg sidder sgu ikke og æder rugbrødsmadder eller havregryn, blot fordi jeg bor alene :D


Mange får jo varm mad på arbejde. Jeg lavede aldrig mad da jeg boede alene, jeg havde jo i hverdagene fået et varmt måltid på arbejde. I weekenden købte jeg take out. Det var i høj grad at gøre noget godt for mig selv, madlavning er en pestilens.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 3. jan 2017, 09:23

abcd skrev:
ManicNinja skrev:
Aspargsen skrev:
ManicNinja skrev:Folk, der siger noget i retningen af: "Jeg er jo kun mig derhjemme, så jeg gider ikke lave mad".

Hvordan ville du formulerer det ?


Det er ikke selve formuleringen, men indholdet, jeg studser over. Tænk ikke at have lyst til at gøre noget godt for sig selv.
Jeg sidder sgu ikke og æder rugbrødsmadder eller havregryn, blot fordi jeg bor alene :D


Mange får jo varm mad på arbejde. Jeg lavede aldrig mad da jeg boede alene, jeg havde jo i hverdagene fået et varmt måltid på arbejde. I weekenden købte jeg take out. Det var i høj grad at gøre noget godt for mig selv, madlavning er en pestilens.


Dejligt nogen er enige :klap:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20476
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43942

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 3. jan 2017, 09:48

Hvor meget det danske sprog har ændret sig, på relativt kort tid.

På Rahbeks Allé (Frederiksberg) ligger en bygning, som da den blev bygget (1859) hed: 'Helbredelsesanstalten for idiotiske Børn'. :nerve:

Heldigvis, er der også dukket noget op som hedder Psykologi.
11
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 3. jan 2017, 10:14

paint skrev:Hvor meget det danske sprog har ændret sig, på relativt kort tid.

På Rahbeks Allé (Frederiksberg) ligger en bygning, som da den blev bygget (1859) hed: 'Helbredelsesanstalten for idiotiske Børn'. :nerve:

Heldigvis, er der også dukket noget op som hedder Psykologi.

Haha - jeg har faktisk mødt et par unger som godt kunne kvalificeres til den titel : :tie: :engel:
3
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 3. jan 2017, 10:23

abcd skrev:
ManicNinja skrev:
Aspargsen skrev:
ManicNinja skrev:Folk, der siger noget i retningen af: "Jeg er jo kun mig derhjemme, så jeg gider ikke lave mad".

Hvordan ville du formulerer det ?


Det er ikke selve formuleringen, men indholdet, jeg studser over. Tænk ikke at have lyst til at gøre noget godt for sig selv.
Jeg sidder sgu ikke og æder rugbrødsmadder eller havregryn, blot fordi jeg bor alene :D


Mange får jo varm mad på arbejde. Jeg lavede aldrig mad da jeg boede alene, jeg havde jo i hverdagene fået et varmt måltid på arbejde. I weekenden købte jeg take out. Det var i høj grad at gøre noget godt for mig selv, madlavning er en pestilens.

helt enig, jeg har heller ikke den store lyst medmindre der kommer gæster.
fordel er også at man slipper for opvask :P
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 3. jan 2017, 11:52

abcd skrev:
ManicNinja skrev:
Aspargsen skrev:
ManicNinja skrev:Folk, der siger noget i retningen af: "Jeg er jo kun mig derhjemme, så jeg gider ikke lave mad".

Hvordan ville du formulerer det ?


Det er ikke selve formuleringen, men indholdet, jeg studser over. Tænk ikke at have lyst til at gøre noget godt for sig selv.
Jeg sidder sgu ikke og æder rugbrødsmadder eller havregryn, blot fordi jeg bor alene :D


Mange får jo varm mad på arbejde. Jeg lavede aldrig mad da jeg boede alene, jeg havde jo i hverdagene fået et varmt måltid på arbejde. I weekenden købte jeg take out. Det var i høj grad at gøre noget godt for mig selv, madlavning er en pestilens.


Ræsonnementet om "jeg får jo varm mad på arbejde" har jeg - suprprise! - heller aldrig fattet. :D Har ofte lavet mig en lækker kold anretning om aftenen derhjemme. Varm eller kold mad til frokost: Mad skal jeg da have, når jeg kommer hjem. Og den kan også være enten kold eller varm, alt efter humør. Æder bare aldrig rugbrødsmadder eller morgenmadsprodukter til aften. Synes, det er så usselt.
Elsker at lave maden og hygger mig med det. Nyder desuden selv at kunne vælge, hvad jeg vil have - til forskel fra i kantinen. For mig er en smule opvask en ringe pris at betale for nydelse, afslapning, god ernæring og hygge.

Hvor er vi dog herligt forskellige! :)
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 3. jan 2017, 12:00

ManicNinja skrev:Elsker at lave maden og hygger mig med det.


Det er der forskellen ligger gemt ...
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15368
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 3. jan 2017, 12:25

paint skrev:Hvor meget det danske sprog har ændret sig, på relativt kort tid.

På Rahbeks Allé (Frederiksberg) ligger en bygning, som da den blev bygget (1859) hed: 'Helbredelsesanstalten for idiotiske Børn'. :nerve:

Heldigvis, er der også dukket noget op som hedder Psykologi.


Det er jo et rædsomt navn set med nutidens øjne, men jeg elsker det lidt alligevel :D
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16247
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32462

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 3. jan 2017, 15:37

At Mamaspace virkelig, sådan seriøst ikke regnede med kritik efter deres "narrestreg" nytårsaften :gruble:


Edit: Link til historien: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-01-03-lagde-du-ogsaa-maerke-til-hjertet-paa-raadhustaarnet-nytaarsnat-direktoeren
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"