Status på 2016

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Status på 2016

Indlægaf Filipai » 8. dec 2016, 20:09

2016 var året hvor:

Min kæreste gik på knæ og friede til mig :lun:
Jeg startede et nyt deltidsjob, som var bedre på papiret end i praksis
Hvor jeg endelig fik den psykologhjælp jeg havde behov for, efter en voldtægt der skete for snart 13 år siden.

Forhåbentligt kan jeg enden året slutter få følgende mega nice ting på plads:

Lande en fed specialeplads (skal til samtale den 15.)
Blive iværksætter og oprette eget firma (mødet op fredag og den 21.) :banan:

Så alt i alt har 2016 sgu været et rimeligt fint år, men har på fornemmeren at 2017 bliver en tand bedre :D
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Status på 2016

Indlægaf Daine » 8. dec 2016, 20:14

2016 er året
- Hvor jeg flyttede fra lejet lejlighed ind i eget hus. Mere plads, godt område, dejlige naboer, mere bestemmelsesret og en dejlig have gjorde, at jeg egentlig følte mig hjemme fra dag et.
- Hvor jeg fik nogle udfordringer på arbejdet, der gjorde mig mere afklaret med hvad jeg vil - og ikke vil - rent jobmæssigt.
- Hvor det sundhedsmæssige velvære røg sig en ordenligt tur, pga meget arbejde og alt for mange hurtige madløsninger.
- Hvor der stadig ikke er noget kærlighed i mit liv :( Ordet evighedssingle blev opfundet for at beskrive en som mig, og hvor jeg før bare trak på skuldrene, kan jeg i år godt mærke at jeg virkelig savner kærlighed og tosomhed. Men jeg er blevet så sær af at være alene, at jeg ikke længere ved hvordan jeg skal gebærde mig sammen med fyre (dårligt nok sammen med andre kvinder).

Så næste år skal der arbejdes kraftig på sundhed og velvære og så håber jeg, selvtilliden får så meget fart på at jeg kan begynde at se lidt udover kanten igen. Måske finde noget der kan blive til tosomhed? Eller lære at acceptere, at det ikke skal være for mig. (Helst det første, dog ;) )
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Status på 2016

Indlægaf Prosperity74 » 8. dec 2016, 20:57

2016 har været lidt op og ned....
- Jeg har fået cuttet forbindelsen til min far
- Jeg er blevet udredt i regions psykiatrien ( men føler dog, at jeg stadig har brug for hjælp og støtte, hvilket ikke er nemt at få )
- Min familie er sund og rask
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Status på 2016

Indlægaf IrmaPigen » 8. dec 2016, 21:00

2016 har været et rodet og stressende år.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Status på 2016

Indlægaf bluetof1 » 8. dec 2016, 21:25

IrmaPigen skrev:2016 har været et rodet og stressende år.


I second that.
Året slutter med at min søster i dag har meddelt mig at jeg er barnlig og træls og at jeg skal sige undskyld fordi hun ignorerede mig (hvilket jeg sagde fra overfor) da jeg i vild desperation bad hende om hjælp.
Idet jeg ikke har gjort noget forkert, agter jeg naturligvis ikke at sige undskyld, men det har kostet mig det sidste familie som jeg ikke selv er mor til.
Så 2016 har kostet et ægteskab, min familie og de fleste af de mennesker jeg kaldte venner.
2017 ser ikke meget bedre ud på hverken den eller nogen som helst andre fronter.
Jeg er træt. Alt for træt.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Status på 2016

Indlægaf Muspel » 8. dec 2016, 22:44

Lad os bare sige at 2017 kun kan blive bedre end 2016. Jeg havde en stor personlig krise i sommeren, som gjorde jeg kastede al energi i mit arbejde. Som gjorde jeg bukkede under med stress. Og et familiemedlem døde. Mens jeg har været stresssygemeldt har omstruktureringer på arbejdet gjort, at min leder har sagt op, og min opgaver efter jul er mildest talt uklare.

så jeg satser benhårdt på karma og forventer et 2017 med en ny sød kæreste, måske et nyt job og gode stunder.
Senest rettet af Muspel 9. dec 2016, 07:40, rettet i alt 1 gang.
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Status på 2016

Indlægaf HappyHippo » 8. dec 2016, 23:19

Ikke så meget.

- startede uddannelse
- blev gift
- ...

:genert:
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Status på 2016

Indlægaf Skinkehunden » 9. dec 2016, 00:22

Det eneste virkelig store der skete i 2016, var at jeg fødte vores skønne lille pige :lun: (tænk at hun allerede er 9 mdr og lægger an til at gå selv! :panik: )

Og det var virkelig helt fantastisk, det er det jo altid at få en lille ny men særligt efter at vi mistede vores mellemste, lille Benjamin, der jo kom til verden 17 uger før tid i '14 og døde. Og lille Clara har i dén grad bragt lyset tilbage i vores liv :love2:
5
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Status på 2016

Indlægaf Vixen » 9. dec 2016, 01:45

I marts blev jeg tilbudt praktikplads i Australien, så 2016 har båret præg af forberedelser, både praktiske og mentale.

I det hele taget kommer jeg nok til at huske 2016 som året med Australien. Udover det, har det været et år i den sædvanlige studierille med tonsvis af læsning, pendleri og arbejde ved siden af. 2017 er mere uvist, fordi jeg bliver færdiguddannet og således ikke helt ved, hvad der venter mig. Nåja, 2017 kommer nok muligvis til at byde på baby, men det sagde jeg også sidste år - så nu må vi se, hvad der kommer i vejen denne gang (ej, spøg til side, jeg gider faktisk virkelig godt).

Nåja, og vi har fået kat! Men den flytter selvfølgelig først ind, når vi kommer tilbage til Danmark. :D
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Status på 2016

Indlægaf Annione » 9. dec 2016, 02:29

2016 har hovedsageligt været fantastisk. Det var året hvor jeg:

Besøgte New Zealand, Kuala Lumpur, Maldiverne, et øde sted i Phuket, Hong Kong, Santiago, Påskeøen, Cartagena, Miami, Turks- and Caicos, Barbados, St. Lucia, Antigua og New York på vores 3. jordomrejse.
Blev gift.
Savnede Norge, så jeg søgte job på hurtigruten og prøvede livet til søs.
Overvandt mig selv x1000 ved at hoppe i havet fra en mole og ved at gennemføre røgdykning.
Rejste på bryllupsrejse vol. 1(af 7)
Fik job i Fødevarestyrelsen igen.
Fil renoveret vores stue. Tiltrængt og den er nu fantastisk.
Fandt ud af at jeg har grønne fingre.

På den ærgerlige side fik jeg nervebetændelse, en kronisk tilstand, som giver mig daglige smerter trods medicin. Siden det er uafklaret skal jeg MR scannes i næste uge for at forsøge at finde en årsag.
Min svigermor kom i en særlig behandling for cancer, som er for de, der faktisk er opgivet af systemet. Heldigvis ser det ud til at virke.
Min svigerfar faldt om med hjertestop få timer før vores bryllup, men han klarede den. Hans nye pacemaker kan dog ikke holde ham i live for evigt.
Min far kunne ikke genkende mig, sidst jeg besøgte ham. Han har Alzheimers.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Status på 2016

Indlægaf Lulu » 9. dec 2016, 08:21

2016 har for mig mest været et "spild" år krydret med nogle ting der gør at jeg alligevel vil kunne skelne dette år fra andre.

Jeg fik mit første job efter studie i slut 2015, så jeg har arbejdet en del i 2016 og prøvet kræfter af med min uddannelse.
I februar 2016 testede jeg først positiv for min 2. graviditet og to dage efter blev vores kat aflivet, da den desværre var blevet rigtig syg - det var en rutsjebane måned.
I sommers var vi på vores første familieferie - turen gik til Djursland og vi var i Kattegatcenteret og Randers Regnskov - begge dele var et hit hos den 2,5 årig så en rigtig dejlig ferie.
I november blev jeg 29 - så jeg er nu officielt snart i 30 klubben :panic:
3 dage efter min fødselsdag fødte jeg vores anden søn - han er heldigvis ligeså skøn og nem som sin storebror og ligner ham på en prik.
Min far fyldte 60 i starten af december, så vi fik fejret ham og min søster og jeg gav ham et gavekort til en fotograf der kom ud og tog billeder af hele familien mens vi var i sommerhus, billederne er ikke kommet endnu, men jeg glæder mig rigtig meget til at se dem - det var forøvrigt den bedste gave man kunne have givet ham, så det var lækkert.
2016 kommer også til at være året hvor min mand og jeg skal fejre jul hjemme hos os selv for første gang. Jeg glæder mig rigtig meget til det og håber det bliver fantastisk. Mine forældre kommer og fejrer jul med os - så der er lidt støtte at hente ift. børnene, hvis vi har behov for at bruge alle vores hænder. Jeg glæder mig.

2017 er et år der må blive fyldt med overraskelser. Min kontrakt med mit arbejde udløber mens jeg stadig er på barsel, så når jeg vender tilbage fra barsel i august ved jeg endnu ikke om det er til et arbejde eller om det bliver som arbejdsløs.
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Status på 2016

Indlægaf Sevii » 9. dec 2016, 08:44

2016 har været et svært år. Mest af alt fordi der har været nogle svære eksaminer, men jeg klarede dem.
Jeg kom tilbage til psykiatrien, hvor jeg fik hjælp for min depression. Jeg kan nu sige, at for første gang i 10 år føler jeg glæde. Det er ret vildt!

Og så har jeg mødt så mange nye mennesker. Fået håb. Begyndt frivilligt arbejde. Været kreativ. Været sammen med min kæreste i 7 år. Han er min bedste ven.

Jeg ser frem til 2017. Håber på flere rejser med min kæreste. Håber snart på en 3-værelses lejlighed (med have :dance: ). Skal også starte på min kandidat! Ja, jeg forestiller mig kun 2017 vil være spændende og udfordrende.
6
:banan: :banan:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Status på 2016

Indlægaf Mi55y » 9. dec 2016, 09:13

2016 har været et godt år!

- Jeg fik en kæreste. 2015 var ellers året, hvor jeg affandt mig med at leve livet som single - men så dumpede min kæreste ned i mit liv efter, jeg havde været single i 8-9 år.
- Jeg flyttede sammen med min kæreste :love:
- Jeg har lært at mit liv også skal leves, og jeg ikke er til udelukkende for andres skyld.
- Jeg har taget nogle kampe på job og er blevet belønnet derfor.
- Jeg har fået en god vennekreds, som er samme sted i livet som mig - uden børn - og derfor har muligheder for at rejse og tage på festivaller.
- Jeg har fået rejst til nye steder.

Hvis alt går vel, så bliver 2017 nok året, hvor jeg kommer til Asien, og hvor sådan noget babymaking kommer ind i billedet... :lun: :panik:
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Status på 2016

Indlægaf sansera » 9. dec 2016, 09:37

2016 skulle have været ÅRET for vores familie, fordi min mand januar 2016 afsluttede sin kræftbehandling.
Må dog være kommet til at jinxe det, for jeg synes godt nok det har været et hårdt år. Heldigvis er vi kommet igennem det sammen og jeg synes vi er stærkere for det - men det betyder jo ikke at det var sjovt mens det stod på.

Jeg startede året 2016 med 2 x lungebetændelse. I april fik jeg en diskusprolaps, det betød sygemelding, stærk smertestillende medicin 4 x dagligt, fys, lægebesøg og jobcentermøder hele tiden og en aflyst sommerferie, fordi jeg på det tidspunkt var deltidssygemeldt og derfor ikke måtte holde sommerferie. Jeg kan stadig se for mig hvordan vores 8 årige datter så ud, da jeg fortalte hende at jeg efter 3 måneder i senge, hvor jeg intet kunne, nu havde det lidt bedre og skulle starte på arbejde, og at jeg derfor ikke kunne holde sommerferie med hende. Det knuste mit hjerte at se hende forsøge at være okay med det, for det var ikke okay.
Så efteråret er gået med at forsøge at gøre det godt igen både overfor vores datter, men også overfor hr. sansera som i rigtig mange måneder stod for ALT - og så en masse rygtræning, så jeg ikke går ned fysisk igen.

Her mod slutningen af året må jeg dog sige, at jeg synes tingene begynder at lysne. :sol: Vi har det godt som familie 7-9-13. Hr. sansera er erklæret kræft-fri. Min arbejdsplads har rent ud sagt været fantastiske under mit sygeforløb og efter. Min vennekreds har vist sig at være lige så støttende og omsorgsfulde som jeg ville have troet at de var.
3
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Status på 2016

Indlægaf Buller » 9. dec 2016, 09:58

2016 var året hvor jeg

blev gift - det havde jeg aldrig troet. Men vi sprang på Rådhusets tilbud på skuddagen. :D
Skal have fjernet min spiral lige om lidt for at se om vi også kan blive gravide - det havde jeg virkelig aldrig troet!
sammenlagde lejligheder og byggede om ca. hele året - nu kan vi blive boende her også hvis den med barnet lykkes
arbejdede som en idiot for at tjene penge ind til sammenlægningen - det gider jeg ikke gøre igen.
min far fik tiltagende hjerteproblemer - men han er ved at blive opereret lige nu, så vi håber det bliver et overstået kapitel.
min familie igen blev splittet - denne gang kommer det så fra min søster, og bliver nok aldrig rigtig godt igen.
var på vinterfjeld, gik fjällräven classic og kørte til Nordkap i vores lille micra - det var virkelig nogle gode ture.

alt i alt har det været et travlt år, men alt alt for mange jern i ilden, 2017 må meget gerne blive lidt langsommere.
2

Tilbage til "Generelt"