Pave: Julen er blevet materialistisk

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Pave: Julen er blevet materialistisk

Indlægaf Slettet bruger » 25. dec 2016, 19:11

Seriøst, jeg forstår ikke hvad han snakker om?

I går kunne jeg pakke alle mine gaver op uden at få krampe i hænderne, så jeg vil klart mene det er forbi, det med materialisme.

Lækkert jeg fandt min computer igen, den var blevet væk under gaverne.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Pave: Julen er blevet materialistisk

Indlægaf Flora » 25. dec 2016, 21:11

Julen har været monster materialistisk de sidste mange mange år. Det er ikke noget nyt hr pave! :naughty:
2
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Pave: Julen er blevet materialistisk

Indlægaf milisa » 25. dec 2016, 21:24

^ Jeg vil nu også mene, at hvis det først er NU, det er gået op for paven, så skal han/de se at komme mere ud....
1
Tally-ho
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Pave: Julen er blevet materialistisk

Indlægaf Wizzze » 25. dec 2016, 21:39

Julen er blevet verdslig for mange år siden, det spirituelle / religiøse er kun en tynd lak, på en ellers kommerciel fejring midt i mørket og kulden.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20476
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43943

Re: Pave: Julen er blevet materialistisk

Indlægaf paint » 25. dec 2016, 23:01

Godt man ikke er Pave. Jeg ville nødig skulle gøre status over 2016. Det har virkelig været et “annus horribilis”. Den stakkels mand, har vel ikke anet, hvor han skulle ende og begynde, og har så valgt ét par fromme floskler.

Helen Mirren derimod, er ikke bundet af den slags religiøse anfægtelser, og siger det lige ud. ;)

0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Pave: Julen er blevet materialistisk

Indlægaf Purple Haze » 26. dec 2016, 10:57

Hvis man synes julen er blevet for materialistisk.... så må man jo selv lade være med at købe gaver, overdrive helt vildt eller hvad det nu end er der gør at man synes den er for materialistisk.

Og så bør man ellers blande sig uden om hvordan andre vælger at fejre jul, synes jeg.

Men jeg er nok generelt ret træt af at folk lader til absolut at skulle have en mening om hvad andre vælger at gøre - og synes at den skal deles med verden. Fint nok at man mener at andre folk bruger deres penge, tid eller hvad det nu er forkert (læs anderledes end de selv vælger at gøre), men hvad skal det gøre godt for at udbrede sig om det....

(smid selv en eller anden disclaimer ind om at det her er en debatside og det selvfølgelig er anderledes her osv).
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Pave: Julen er blevet materialistisk

Indlægaf Slettet bruger » 26. dec 2016, 13:03

milisa skrev:^ Jeg vil nu også mene, at hvis det først er NU, det er gået op for paven, så skal han/de se at komme mere ud....


Han har haft det på fornemmelsen i mange år, men det var først i år, at han tænkte HOV!
2

Tilbage til "Generelt"