Dum...Dummere...Dummest..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8916
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18047

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Mi55y » 17. dec 2015, 09:44

Sagt af veninde: Nøj, et godt sted at få straffe fra!
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. dec 2015, 09:54

dgd2007 skrev:
Daine skrev:De er med :) Det er nok bare ikke lige det land vi hører mest om - ikke ifh til Norge/Sverige.

https://da.wikipedia.org/wiki/Skandinavien :gammel:


http://www.denstoredanske.dk/Geografi_o ... andinavien :gammel:

Skandinavien, (lat. Scandinavia, opr. form af Skåne), betegnelse, der oftest omfatter Norge, Sverige og Danmark. Denne afgrænsning har intet naturgeografisk grundlag, men modsvarer i store træk udbredelsen af de nordiske sprog, idet dog et samisk område indgår, mens islændinge, færinger og finlandssvenske falder udenfor. Heller ikke økonomisk eller politisk er Skandinavien en enhed; begrebet er især bevidsthedshistorisk (se skandinavisme). Ude i verden benyttes begrebet mere eller mindre synonymt med Norden.

Norden
, de nordiske lande, lokalt inden for området og delvis internationalt anerkendt fællesbetegnelse for staterne Danmark, Finland, Island, Norge og Sverige samt de selvstyrende områder Færøerne, Grønland og Ålandsøerne. Med samme betydning forekommer Skandinavien eller de skandinaviske lande; oftest gælder disse betegnelser kun Danmark, Norge og Sverige, i fremmede sprog, fx eng. Scandinavia, dog tillige Island og Finland.
3
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2339

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Æske » 17. dec 2015, 10:31

ShuruQ skrev:
Mi55y skrev:Sagt af veninde: Nøj, et godt sted at få straffe fra!


I hvilken forbindelse?

Jeg gætter på håndbold :lol:
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8916
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18047

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Mi55y » 17. dec 2015, 10:37

Æske skrev:
ShuruQ skrev:
Mi55y skrev:Sagt af veninde: Nøj, et godt sted at få straffe fra!


I hvilken forbindelse?

Jeg gætter på håndbold :lol:


Præcis!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2339

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Æske » 17. dec 2015, 10:42

Mi55y skrev:
Æske skrev:
ShuruQ skrev:
Mi55y skrev:Sagt af veninde: Nøj, et godt sted at få straffe fra!


I hvilken forbindelse?

Jeg gætter på håndbold :lol:


Præcis!


Det er i øvrigt også ret sjovt sagt :-D
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. dec 2015, 08:59

Grrr...jeg bliver ved med at læse Vulpes' tråd som "Vigga og Morgenmusikanterne", hvilket hver gang giver mig sølvbryllupsassociationer.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. jan 2016, 07:01

Nøjjj min juleferie har været delvist ødelagt af bekymring, fordi jeg fik overbevist mig selv om at alle afløbsrørene fra mit køkken sikkert var smuldret væk, og at min køkkengulv derfor måtte brækkes op og hammerdyr VVS mand skulle arbejde på det i ugevis (og det havde selvfølgelig nået at tiltrække rotter også).
Der han nemlig været en infernalsk STANK af råddenskab i køkkenet, jeg kunne ikke helt udpege hvor, det trak nærmest op gennem gulvbrædderne.

Nå men her til morgen opdager jeg så den kartoffel som var trillet ind under en lav køkkenhylde, sikkert engang i november måned. Nu var den gået i forrådnelse, og det var simpelthen denne ene lille djævel som havde forpestet mit køkken og min juleferie!
Jeg følte mig dum over alle de spekulationer, men også meget lettet :)
10
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf dgd2007 » 5. jan 2016, 07:08

^^ Til lykke med det :)
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Buller » 16. jan 2016, 10:15

dgd2007 skrev:
Daine skrev:De er med :) Det er nok bare ikke lige det land vi hører mest om - ikke ifh til Norge/Sverige.

https://da.wikipedia.org/wiki/Skandinavien :gammel:


men der står da netop at det engelske Scandinavia indeholder Finland og Island. Så hvis de har forklaret en amerikaner det, så er det jo korrekt nok.

For os er der bare forskel på Skandinavien og Norden.
0
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Muspel » 16. jan 2016, 10:45

ShuruQ skrev:Havde reserveret en bog på biblioteket og var inde og hente den i går. Tænkte jeg ville kigge efter en til når jeg alligevel er der.

Finder en der fanger min interesse, faktisk to. Vel hjemme sidder jeg og kigger på dagens fangst og pludselig får jeg set navnet på forfatteren og tænker det lyder bekendt, Frederik Backman, da det går op for mig at forfatteren er den samme som har skrevet den jeg har reserveret.

Nu giver det også mere mening at jeg synes coverne minder om hinanden :stoned:.

Men egentligt lidt et sjovt tilfælde.


Det kan godt være, at det var dumt, du ikke opdagede det før du kom hjem. Men ganske udumt at låne dem. Både 'en mand der hedder Ove' og 'min mormor hilser og siger undskyld' er læst her. Og slåsser om førstepladsen som den bedste bog læst i 2015 :) god læselyst
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Fru Sunshine » 16. jan 2016, 12:02

Muspel skrev:
ShuruQ skrev:Havde reserveret en bog på biblioteket og var inde og hente den i går. Tænkte jeg ville kigge efter en til når jeg alligevel er der.

Finder en der fanger min interesse, faktisk to. Vel hjemme sidder jeg og kigger på dagens fangst og pludselig får jeg set navnet på forfatteren og tænker det lyder bekendt, Frederik Backman, da det går op for mig at forfatteren er den samme som har skrevet den jeg har reserveret.

Nu giver det også mere mening at jeg synes coverne minder om hinanden :stoned:.

Men egentligt lidt et sjovt tilfælde.


Det kan godt være, at det var dumt, du ikke opdagede det før du kom hjem. Men ganske udumt at låne dem. Både 'en mand der hedder Ove' og 'min mormor hilser og siger undskyld' er læst her. Og slåsser om førstepladsen som den bedste bog læst i 2015 :) god læselyst

"Britt-Marie var her" er også virkelig god.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14352

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Mangoness » 16. jan 2016, 16:27

lulu-p skrev:Jeg synes mest det rammer mig selv. Måske mere udtryk for at være distræt end dum. Fx når jeg lægger pålæg i min bogreol, og bogen i køleskabet. Eller kommer ud af døren uden sko på (det opdager jeg så ret hurtigt). Eller kører alle varerne gennem kasseapparatet, betaler for det hele...og går. Altså går uden varerne...SUK.

For 10 minutter siden tog jeg min yndlingskop for at hente en kop kaffe. Jeg er kommet tilbage med koppen, men glemte at hælde kaffe i. ÆV.

Det er ikke fordi jeg er dum. Det er jeg ikke, men det er ret dumt gjort alligevel.


Det har jeg haft mange kunder, der har gjort! Det har sjovt nok altid været mænd :lol:

Andre gange husker de varerne - men glemmer kortet :fløjt:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Studsgaard » 16. jan 2016, 21:52

Jeg har klaret at gå hjem fra købmanden og en anden dag fra børnehaven, uden min 70 kg hund! :gruble:
Begge gange er jeg komme halvvejs hjem da jeg finder ud af jeg har glemt hunden. :fløjt:
Begge gange er jeg gået lige forbi ham - uden at opdage ham og uden han har sagt noget og begge gange har han sidet pænt roligt og ventet når jeg kom tilbage efter ham :D

Der følte jeg mig også ret dum.
9
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. jan 2016, 13:00

"Danni Sigen havde fået en buttplug op i numsen, og hans date Nicole Brøggler havde en lille fjernbetjening, som hun kunne styre det med.

Men hele stuntet gik helt galt. Buttpluggen var nemlig fastgjort med en snor, som desværre knækkede. Og det betød, at buttpluggen røg længere op i anus på den stakkels frisør. Det medførte desværre en tur til hospitalet."

:forvirret2: :ticks: :nej:

http://ekstrabladet.dk/flash/tv3-realit ... lt/5924184
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 797
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Skinkehunden » 11. jun 2018, 13:28

Zombie skrev:Jeg var så overbevist om, at Korsør lå lidt nord for Kolding. Selvom jeg burde have registreret at man kørte igennem med tog, når jeg besøgte min søster på Fyn.

Min kæreste var færdig af grin. Jeg selv ringede glædestrålende til min veninde bosiddende i Korsør og inviterede mig selv til næste dag. Nu var der jo pludselig ikke så langt.
Min veninde var også færdig af grin, men besøgt hende fik jeg. :D


Det er da ikke så underligt at du ikke lagde mærke til Korsør, stationen ligge 1 km uden for byen ;)
0
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Generelt"