Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf Juki » 8. jan 2017, 17:27

Nogen af jer der har en Samsung S7 eller S7 Edge? :)

Jeg overvejer en af de to, da min egen vist snart trænger til en udskiftning. Jeg ved godt at der går rygter om at der kommer en S8 Edge til foråret, men den kommer sandsynligvis til at koste mere end hvad jeg vil give. S7 og S7 Edge koster i forvejen det samme som en ny computer nærmest, men jeg har besluttet mig for at flotte mig :-D Mit mobil-behov er dog ikke sådan så jeg vil ofre flere tusinde kroner ekstra for at få det nyeste af det nye.

Jeg kan dog ikke finde ud af om Edge'en bliver for stor, når jeg ikke sådan ser film og lignende på telefonen :gruble: Men det er selvfølgelig også en smagssag om man er til store telefoner eller ej.

Bortset fra om man kan have mobilen i lommen, hvad er så fordelene/ulemperne, synes I, ved henholdsvis en stor og "lille" mobil? :gruble:

Den mobil jeg har nu er en Samsung Galaxy S3 Mini(måske et højere tal) og jeg synes størrelse er nogenlunde passende, men skærmen skal heller ikke være mindre. Og man kan jo også hurtigt få et nyt behov, i forhold til at vænne sig til en større mobil.. :jule:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf limitededition » 8. jan 2017, 17:30

Jeg har S7 edge. Før det havde jeg S6 edge. Den var lidt mindre men jeg er rigtig tilfreds med størrelsen :)
Generelt meget tilfreds med telefonen. Det er min 4. Galaxy telefon :D
Den har en funktion som gør at hvis du ikke kan nå med den ene hånd kan minimere billedet (jeg gør det sjældent men hvis man nu har behovet) sådan at skærmen ikke føles for stor
Spørg endelig hvis der er andet jeg kan svare på :)
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf Juki » 8. jan 2017, 17:35

limitededition skrev:Jeg har S7 edge. Før det havde jeg S6 edge. Den var lidt mindre men jeg er rigtig tilfreds med størrelsen :)
Generelt meget tilfreds med telefonen. Det er min 4. Galaxy telefon :D
Den har en funktion som gør at hvis du ikke kan nå med den ene hånd kan minimere billedet (jeg gør det sjældent men hvis man nu har behovet) sådan at skærmen ikke føles for stor
Spørg endelig hvis der er andet jeg kan svare på :)

Cool, tak! :)

Jeg tror jeg hælder mest til S7 Edge, men det er mest det med om den bliver for stor jeg er i tvivl om, men jeg tænker det kan være en fordel med mine pølsefingre :genert: Selve mærket og styresystemet kender jeg jo og er godt tilfreds med :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf limitededition » 8. jan 2017, 17:55

Juki skrev:
limitededition skrev:Jeg har S7 edge. Før det havde jeg S6 edge. Den var lidt mindre men jeg er rigtig tilfreds med størrelsen :)
Generelt meget tilfreds med telefonen. Det er min 4. Galaxy telefon :D
Den har en funktion som gør at hvis du ikke kan nå med den ene hånd kan minimere billedet (jeg gør det sjældent men hvis man nu har behovet) sådan at skærmen ikke føles for stor
Spørg endelig hvis der er andet jeg kan svare på :)

Cool, tak! :)

Jeg tror jeg hælder mest til S7 Edge, men det er mest det med om den bliver for stor jeg er i tvivl om, men jeg tænker det kan være en fordel med mine pølsefingre :genert: Selve mærket og styresystemet kender jeg jo og er godt tilfreds med :D


Okay :) Altså der er ikke særlig stor forskel på de to. De er selvfølgelig større end din mini, men det er de fleste smart phones.
Der er sket en del siden 3'eren - ved ikke om den er blevet opdateret til at se ud som de nye med software opdateringer, men tvivler på det. De er kun blevet federe synes jeg.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf LadyFox » 8. jan 2017, 17:57

Har du ikke en Power, eller Elgiganten i nærheden? For så kunne du jo gå ned og stå med dem i hånden :)
0
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf Juki » 8. jan 2017, 18:19

LadyFox skrev:Har du ikke en Power, eller Elgiganten i nærheden? For så kunne du jo gå ned og stå med dem i hånden :)

Jo, det er også planen :) Det kan selvfølgelig give en fornemmelse.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf LadyFox » 8. jan 2017, 18:21

Juki skrev:
LadyFox skrev:Har du ikke en Power, eller Elgiganten i nærheden? For så kunne du jo gå ned og stå med dem i hånden :)

Jo, det er også planen :) Det kan selvfølgelig give en fornemmelse.

Jeg ville rigtig gerne have en Huawei Nexus - men jeg droppede det fordi den er MEGET stor. Jeg tror mit udgangspunkt var at jeg gerne ville en telefon jeg kunne tage med en hånd :)
1
...
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf Tilly » 8. jan 2017, 19:18

Jeg har S7, og jeg er virkelig glad for den. Jeg behøver ikke en større skærm, er fint tilfreds med dens størrelse, og den kan også godt bruges til film, hvis det skulle være. Jeg kender en der har en s7 edge, og han er lidt træt af den, for når han holder den i sin håndflade kommer han til at røre den buede del af skærmen, og det synes han er træls for skærmen reagerer jo på berøringer langs kanterne. Men han har jo selvfølgelig også en stor mandehånd....
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf Aspargsen » 8. jan 2017, 19:48

Hvis der er 2 valgmuligheder og den ene er S7 Edge, så vælg den anden
skærmen ligger utroligt dårlig i hånden og er en kilde til konstand irektation
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf Juki » 8. jan 2017, 20:01

Tilly skrev:Jeg har S7, og jeg er virkelig glad for den. Jeg behøver ikke en større skærm, er fint tilfreds med dens størrelse, og den kan også godt bruges til film, hvis det skulle være. Jeg kender en der har en s7 edge, og han er lidt træt af den, for når han holder den i sin håndflade kommer han til at røre den buede del af skærmen, og det synes han er træls for skærmen reagerer jo på berøringer langs kanterne. Men han har jo selvfølgelig også en stor mandehånd....

Ah, det havde jeg ikke overvejet!


Men jeg tænker også hvis der kun kommer en S8 Edge, og ikke en S8, til foråret vil man så ikke kunne risikere at S7'eren hurtigere vil blive forældet i forhold til opdateringer? :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf Aspargsen » 8. jan 2017, 20:43

Juki skrev:
Tilly skrev:Jeg har S7, og jeg er virkelig glad for den. Jeg behøver ikke en større skærm, er fint tilfreds med dens størrelse, og den kan også godt bruges til film, hvis det skulle være. Jeg kender en der har en s7 edge, og han er lidt træt af den, for når han holder den i sin håndflade kommer han til at røre den buede del af skærmen, og det synes han er træls for skærmen reagerer jo på berøringer langs kanterne. Men han har jo selvfølgelig også en stor mandehånd....

Ah, det havde jeg ikke overvejet!


Men jeg tænker også hvis der kun kommer en S8 Edge, og ikke en S8, til foråret vil man så ikke kunne risikere at S7'eren hurtigere vil blive forældet i forhold til opdateringer? :gruble:


Hvor længe samsung gider af smide opdateringer ud er noget Samsung bestemmer
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf Juki » 8. jan 2017, 21:15

Aspargsen skrev:
Juki skrev:
Tilly skrev:Jeg har S7, og jeg er virkelig glad for den. Jeg behøver ikke en større skærm, er fint tilfreds med dens størrelse, og den kan også godt bruges til film, hvis det skulle være. Jeg kender en der har en s7 edge, og han er lidt træt af den, for når han holder den i sin håndflade kommer han til at røre den buede del af skærmen, og det synes han er træls for skærmen reagerer jo på berøringer langs kanterne. Men han har jo selvfølgelig også en stor mandehånd....

Ah, det havde jeg ikke overvejet!


Men jeg tænker også hvis der kun kommer en S8 Edge, og ikke en S8, til foråret vil man så ikke kunne risikere at S7'eren hurtigere vil blive forældet i forhold til opdateringer? :gruble:


Hvor længe samsung gider af smide opdateringer ud er noget Samsung bestemmer

Ja?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf Tux » 8. jan 2017, 21:26

Jeg synes Edge-versionerne af S6 og S7 ligger virkelig dårligt i hånden, men det er selvfølgelig en smagssag.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf Ficus » 8. jan 2017, 22:05

Jeg har haft en S7 edge. Siger 'har haft' fordi jeg efter en uge, smadrede bagskærmen og efter et pr uger mere fronten...
Har aldrig smadret en skærm eller bagside før og har haft iPhones siden de kom frem.

Den var ALT for stor til mig, i kombination med edge siderne, var den bare et helt forkert fit til min hånd. Det irriterede mig også virkelig meget at den ikke kunne være i mine bukselommer.

Prøvede den selvfølgelig i butikken inden køb, der tænkte jeg ikke umiddelbart at den var for stor, men havde allerede fumle-tabt den da der var gået en dag.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Stor eller "lille" mobil? (Samsung S7 eller S7 Edge)

Indlægaf Aspargsen » 9. jan 2017, 05:49

Juki skrev:
Aspargsen skrev:
Juki skrev:
Tilly skrev:Jeg har S7, og jeg er virkelig glad for den. Jeg behøver ikke en større skærm, er fint tilfreds med dens størrelse, og den kan også godt bruges til film, hvis det skulle være. Jeg kender en der har en s7 edge, og han er lidt træt af den, for når han holder den i sin håndflade kommer han til at røre den buede del af skærmen, og det synes han er træls for skærmen reagerer jo på berøringer langs kanterne. Men han har jo selvfølgelig også en stor mandehånd....

Ah, det havde jeg ikke overvejet!


Men jeg tænker også hvis der kun kommer en S8 Edge, og ikke en S8, til foråret vil man så ikke kunne risikere at S7'eren hurtigere vil blive forældet i forhold til opdateringer? :gruble:


Hvor længe samsung gider af smide opdateringer ud er noget Samsung bestemmer

Ja?

Så der er ikke nogen der kan svare på det, du må bare håbe og være heldig og alt sådan noget
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Generelt"