Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Wizzze » 3. mar 2017, 18:34

Ok, inden I flår mig i stykker og brænder resterne af, så lad mig lige fastslå at det altså ikke er mit udsagn, men noget der blev fremført i EU-parlamentet i en debat om ligeløn :tie:

http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-03-0 ... re-svagere

Jeg har tjekket kalenderen, og det er marts 2017, ihvertfald i DK, for visse polakker er det vidst marts 1917 :gruble:

Hvad synes I om mandens elegante argumentation ? :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf LadyFox » 3. mar 2017, 18:40

Enhver virksomhed burde holde en årlig skakturnering, og indele lønnen efter resultatet. Det lyder rimeligt og festligt :stoned:
2
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf LadyFox » 3. mar 2017, 18:44

Angelina skrev:
LadyFox skrev:Enhver virksomhed burde holde en årlig skakturnering, og indele lønnen efter resultatet. Det lyder rimeligt og festligt :stoned:



Men der skal jo så også måles højde + styrke... for det er åbenbart alle tre parameter der vigtige.

En trekamp. Skak, armlægning og nå ting på øverste hylde. Så er den hjemme.

Shit, jeg ender med en dårlig løn, men jeg kan da reglerne i skak.
3
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Slettet bruger » 3. mar 2017, 18:45

Jeg synes egentlig argumentationen er rimelig. Forargelsen handler nok mere om det kontroversielle i konklusionen. Dygtighed til skak er en udmærket indikator for intelligens, så hvorfor er der ingen kvinder blandt de 100 bedste skakspillere? Det er da et udmærket spørgsmål. Og mænd er både fysisk stærkere og større end kvinder, det er der vist ikke nogen der kan argumentere imod. Mænd er mindre tilbøjelige til at gå ned med stress og depression hvilket indikerer at de også er psykisk stærkere. Alt sammen egenskaber der kan bruges til at øge værdien på arbejdsmarkedet.

Ikke at jeg er enig i mandens konklusion, men jeg synes ikke argumentationen er specielt dårlig i forhold til hvad man ellers kan se.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 3. mar 2017, 18:48

Nu er det jo Polen, som pt. har den mest konservative regering overhovedet - som for ikke så længe siden havde planer om at indføre absolut abortforbud (også selv om kvindens liv var i fare, barnet var vanskabt eller det var foregået via incest eller voldtægt), så helt overrasket er jeg ikke over udtalelsen.
Den katolske kirke er stærk i Polen pt. og de er nok ikke kendt for deres kvinderettighedskamp, så det er jo ikke noget uventet eller jawdropping fra den kant.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf LadyFox » 3. mar 2017, 18:51

abcd skrev:Jeg synes egentlig argumentationen er rimelig. Forargelsen handler nok mere om det kontroversielle i konklusionen. Dygtighed til skak er en udmærket indikator for intelligens, så hvorfor er der ingen kvinder blandt de 100 bedste skakspillere? Det er da et udmærket spørgsmål. Og mænd er både fysisk stærkere og større end kvinder, det er der vist ikke nogen der kan argumentere imod. Mænd er mindre tilbøjelige til at gå ned med stress og depression hvilket indikerer at de også er psykisk stærkere. Alt sammen egenskaber der kan bruges til at øge værdien på arbejdsmarkedet.

Ikke at jeg er enig i mandens konklusion, men jeg synes ikke argumentationen er specielt dårlig i forhold til hvad man ellers kan se.


Men at man ikke er god til skak kan jo også være et tegn på man ikke dyrker det.

Skak handler ikke kun om intelligens, men også om øvelse. Øver man ikke, bliver man ikke god. Uanset hvor intelligent man ellers er.
5
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Slettet bruger » 3. mar 2017, 18:57

LadyFox skrev:
abcd skrev:Jeg synes egentlig argumentationen er rimelig. Forargelsen handler nok mere om det kontroversielle i konklusionen. Dygtighed til skak er en udmærket indikator for intelligens, så hvorfor er der ingen kvinder blandt de 100 bedste skakspillere? Det er da et udmærket spørgsmål. Og mænd er både fysisk stærkere og større end kvinder, det er der vist ikke nogen der kan argumentere imod. Mænd er mindre tilbøjelige til at gå ned med stress og depression hvilket indikerer at de også er psykisk stærkere. Alt sammen egenskaber der kan bruges til at øge værdien på arbejdsmarkedet.

Ikke at jeg er enig i mandens konklusion, men jeg synes ikke argumentationen er specielt dårlig i forhold til hvad man ellers kan se.


Men at man ikke er god til skak kan jo også være et tegn på man ikke dyrker det.

Skak handler ikke kun om intelligens, men også om øvelse. Øver man ikke, bliver man ikke god. Uanset hvor intelligent man ellers er.


Det er korrekt, og det ville være den åbenlyse indvending. Men hvorfor interesserer kvinder sig så ikke for skak eller andre ting der kræver særligt høj intelligens at udmærke sig i? Man ser heller ikke ret mange kvindelige matematikere eller fysikere.
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Chatsy » 3. mar 2017, 18:57

Hvad i alverden har hans argumenter med en skid at gøre, når vi snakker arbejde?
"Ja, Sofie, godt nok laver du beregninger lige så godt, endda bedre end dine mandlige kollegaer på samme område, men altså.. Dine overarme ser ikke ud til at kunne bære så meget, du er ti cm lavere end mig og så kan du ikke engang de første ti cifre af pi. Så du kan vel godt forstå at der er en grund til, at du tjener 40 % mindre end dine kollegaer, ik'?"

Bare giv mig fem minutter i enrum med den svagpisser, så skal jeg skisme nok vise ham hvor "svag" jeg som hunkønsvæsen er. Bare han ikke hoster sin skatteopgørelse op i hovedet på mig, det ville være lidt klamt alligevel.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Slettet bruger » 3. mar 2017, 18:59

Chatsy skrev:Hvad i alverden har hans argumenter med en skid at gøre, når vi snakker arbejde?
"Ja, Sofie, godt nok laver du beregninger lige så godt, endda bedre end dine mandlige kollegaer på samme område, men altså.. Dine overarme ser ikke ud til at kunne bære så meget, du er ti cm lavere end mig og så kan du ikke engang de første ti cifre af pi. Så du kan vel godt forstå at der er en grund til, at du tjener 40 % mindre end dine kollegaer, ik'?"

Bare giv mig fem minutter i enrum med den svagpisser, så skal jeg skisme nok vise ham hvor "svag" jeg som hunkønsvæsen er. Bare han ikke hoster sin skatteopgørelse op i hovedet på mig, det ville være lidt klamt alligevel.


Der er da masser af arbejde der kan udføres bedre med fysisk styrke og/eller højere intelligens.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 3. mar 2017, 19:06

Der er bare ingen her der bør ind i en diskussion med alfabetmanden om det rimelige i det der imbecile udsagn - please stop jer selv nu!!!
Lad det dø i den sump hvorved det opstod.
9
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Chatsy » 3. mar 2017, 19:06

abcd skrev:
Chatsy skrev:Hvad i alverden har hans argumenter med en skid at gøre, når vi snakker arbejde?
"Ja, Sofie, godt nok laver du beregninger lige så godt, endda bedre end dine mandlige kollegaer på samme område, men altså.. Dine overarme ser ikke ud til at kunne bære så meget, du er ti cm lavere end mig og så kan du ikke engang de første ti cifre af pi. Så du kan vel godt forstå at der er en grund til, at du tjener 40 % mindre end dine kollegaer, ik'?"

Bare giv mig fem minutter i enrum med den svagpisser, så skal jeg skisme nok vise ham hvor "svag" jeg som hunkønsvæsen er. Bare han ikke hoster sin skatteopgørelse op i hovedet på mig, det ville være lidt klamt alligevel.


Der er da masser af arbejde der kan udføres bedre med fysisk styrke og/eller højere intelligens.

Ja, men som jeg mit efterfølgende eksempel forsøgte at belyse, er det forfejlet at lønne efter generelle egenskaber, særligt hvis de ikke har en dyt betydning for selve arbejdet.
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Sevii » 3. mar 2017, 19:09

Det er sgu deprimerende sådan noget...
2
:banan: :banan:
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Myresluger » 3. mar 2017, 19:23

abcd skrev:
LadyFox skrev:
abcd skrev:Jeg synes egentlig argumentationen er rimelig. Forargelsen handler nok mere om det kontroversielle i konklusionen. Dygtighed til skak er en udmærket indikator for intelligens, så hvorfor er der ingen kvinder blandt de 100 bedste skakspillere? Det er da et udmærket spørgsmål. Og mænd er både fysisk stærkere og større end kvinder, det er der vist ikke nogen der kan argumentere imod. Mænd er mindre tilbøjelige til at gå ned med stress og depression hvilket indikerer at de også er psykisk stærkere. Alt sammen egenskaber der kan bruges til at øge værdien på arbejdsmarkedet.

Ikke at jeg er enig i mandens konklusion, men jeg synes ikke argumentationen er specielt dårlig i forhold til hvad man ellers kan se.


Men at man ikke er god til skak kan jo også være et tegn på man ikke dyrker det.

Skak handler ikke kun om intelligens, men også om øvelse. Øver man ikke, bliver man ikke god. Uanset hvor intelligent man ellers er.


Det er korrekt, og det ville være den åbenlyse indvending. Men hvorfor interesserer kvinder sig så ikke for skak eller andre ting der kræver særligt høj intelligens at udmærke sig i? Man ser heller ikke ret mange kvindelige matematikere eller fysikere.


Øh det kan jeg da godt fortælle dig.. der er rigigt mange der som mig har haft lærere der mere eller mindre åbent har givet udtryk for at "piger kan ikke lære fysik". Og ja, det havde jeg en fysiklærer der sagde - og hvor mange piger tror du bliver der gennem tiden er blevet overbevist om at det kunne de ikke.

Og hvorfor kvinder ikke er gode til skak.... som en ret intelligent kvinde med en naturvidenskabelig master uddannelse vil jeg sige: Det er keeeedeligt :deer:
4
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Lykke » 3. mar 2017, 19:30

Stop! Lad det passere. Kan vi ikke diskutere noget vigtigere? Noget med hold i og substans?
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er mindre, svagere og dummere end mænd, så selvfølgelig skal de tjene mindre!

Indlægaf Slettet bruger » 3. mar 2017, 19:32

abcd skrev:
LadyFox skrev:
abcd skrev:Jeg synes egentlig argumentationen er rimelig. Forargelsen handler nok mere om det kontroversielle i konklusionen. Dygtighed til skak er en udmærket indikator for intelligens, så hvorfor er der ingen kvinder blandt de 100 bedste skakspillere? Det er da et udmærket spørgsmål. Og mænd er både fysisk stærkere og større end kvinder, det er der vist ikke nogen der kan argumentere imod. Mænd er mindre tilbøjelige til at gå ned med stress og depression hvilket indikerer at de også er psykisk stærkere. Alt sammen egenskaber der kan bruges til at øge værdien på arbejdsmarkedet.

Ikke at jeg er enig i mandens konklusion, men jeg synes ikke argumentationen er specielt dårlig i forhold til hvad man ellers kan se.


Men at man ikke er god til skak kan jo også være et tegn på man ikke dyrker det.

Skak handler ikke kun om intelligens, men også om øvelse. Øver man ikke, bliver man ikke god. Uanset hvor intelligent man ellers er.


Det er korrekt, og det ville være den åbenlyse indvending. Men hvorfor interesserer kvinder sig så ikke for skak eller andre ting der kræver særligt høj intelligens at udmærke sig i? Man ser heller ikke ret mange kvindelige matematikere eller fysikere.


Matematikere og fysikere gør man faktisk.

Men ja ikke skak. Det er diskuretet til uendelighed på samtlige skakfora. Og det er et faktum (mener jeg lol) at kvinder har store problemer med at komme op på det højeste topplan, hvilket de bedste kvinder er enige i.

Jeg tror selv at der er subtile kognitive biologiske kønsforskelle, og lige skak er designet sådan at det maksimerer de ting mænd er gode til. Noget med rum, positioner, og lige det niveau af agression/chancetagning man skal have for at vinde. (En anden ting er at kvinder typisk spiller lidt mindre agressivt og lidt mer sikkert end mænd.)

Jeg tror godt man kunne designe et spil der ville virke omvendt, hvis man lavede et spil der krævede de skills man mener kvinder er bedst til.

Hvis det var basere på noget med ord og farvegenkendelse, så ville man få det rigtigt rigtigt svært som man givet modstandere med samme antal træningstimer og samme generelle intelligens.

Kvinder har bedre farvegenkendelse.

Så mht skak kunne man nok skubbe fordelen i retning af kvinderne, simpelt hen ved i stedet for sort og hvid bruge 2 næsten ens nuancer af grøn. Kvinder ville bare kunne se forskellen i farve, mens mændene ville være nødt til at allokere hjernekraft for at holde styr på hvilke brikker der havde hvilken farve.

Det ville betyde vold meget i hurtigskak hvor hver spiller har 1 minut.
0

Tilbage til "Generelt"