Robinsonlisten

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Robinsonlisten

Indlægaf Flora » 29. sep 2015, 15:41

Jeg bliver temmelig tit ringet op af diverse telefonsælgere og er mildest talt træt af det. Derfor har jeg nu tilmeldt mig robinsonlisten. Da jeg tilmeldte mig så det ud til det kun er min adresse der bliver gjort hemmelig og ikke telefonnummeret. Derfor har jeg nu gjort mit telefonnummer hemmeligt via mit teleselskab.

Men altså, jeg har allerede "reklamer nej tak"-skilt, så jeg modtager ikke markedsføring via posten. Så hvis robinsonlisten kun beskytter min adresse er jeg jo lige vidt. Hemmeligt telefonnummer er jo fint, men det var jo ikke meningen det skulle være hemmeligt for alle. Altså, privatpersoner må da gerne kunne finde det. Og de telefonsælgere der allerede har mit nummer kan vel fortsat benytte det? Eller har jeg bare misforstået noget?

Er der nogen der er tilmeldt robinsonlisten og ved om det er rigtigt den ikke beskytter mod markedsføring via telefon? Og i fald den ikke gør om det så hjælper at have hemmeligt nummer. Eller om der er andet man kan gøre?
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Robinsonlisten

Indlægaf Akehurst2 » 29. sep 2015, 16:05

Altså her står der, at det også gælder opkald: https://www.borger.dk/Sider/Robinsonlis ... telse.aspx

Til gengæld må godgørende foreninger og analyseinstitutter gerne ringe, Robinsonliste eller ej.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Robinsonlisten

Indlægaf Flora » 29. sep 2015, 16:22

Akehurst2 skrev:Altså her står der, at det også gælder opkald: https://www.borger.dk/Sider/Robinsonlis ... telse.aspx

Til gengæld må godgørende foreninger og analyseinstitutter gerne ringe, Robinsonliste eller ej.


Ja, det gør der da også. Synes bare der stod undervejs i tilmeldingen at man skulle kontakte sit teleselskab hvis man også ville have blokeret sit nummer :gruble: Nå, det har jeg nok misforstået :genert:

Lidt irriterende at det ikke gælder godgørende foreninger. Dem får jeg nemlig også ret mange opkald fra. Og altså, det er jo ikke fordi jeg ikke vil støtte et godt formål. Jeg vil bare godt have lov til selv at vælge hvad. De har alle sammen fået en tendens til at starte med en laaaaang historie om deres gode projekter hvor man ikke får et ord indført og derefter kommer de til pengedelen. Synes altså det er irriterende. Man kan jo ikke give til alt.

Mon hemmeligt nummer stopper godgørende foreninger? :gruble:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Robinsonlisten

Indlægaf Flora » 26. okt 2015, 07:45

Lemonella skrev:Vi står på Robinson-listen og lige siden vi blev tilmeldt, har vi faktisk ikke haft nogen irriterende opkald.
En enkelt gang blev jeg ringet op af en telefoni-sælger. Jeg spurgte hende om hun godt vidste, at hun ikke måtte ringe til folk der stod på Robinson-listen. Der blev stille et kort øjeblik og så blev samtalen af brudt.
Jeg ved, man kan anmelde dem der ringer til Forbrugerombudsmanden og jeg har da læst mig til, at de faktisk kan få bøder for det.


Jeg er faktisk heller ikke blevet ringet op af nogen siden jeg tilmeldte mig.Nu er det kun en måneds tid siden, så det kan jo være et tilfælde. Men man kan da håbe på det rent faktisk virker. Det lyder da i hvert fald godt at det har virket for jer :).
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Robinsonlisten

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 07:48

Siden jeg kom på robinsonlisten er der kun et nr, der har forsøgt at ringe til mig flere gange. Når man søger det frem på eniro står der "sandsynligvis telemarketing". Jeg går ud fra at det er velgørenhed eller gallup. Jeg har bare blokeret det.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Not a Lady
Indlæg: 17
Tilmeldt: 8. okt 2015, 09:26
Kort karma: 1
Likede indlæg: 6

Re: Robinsonlisten

Indlægaf Not a Lady » 28. okt 2015, 06:28

jeg er tilmeldt robinsonlisten, og har kun 1 gang i de nok ca 5 år fået ét eneste opkald. jeg har kun gode erfaringer med det.
1
I've got 99 problems, and 93 of them are completely made up scenarios in my head, that i'm stressing about for absolutely no reason.

Tilbage til "Generelt"