I øvrigt mener jeg...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Akehurst2 » 11. maj 2017, 14:35

Joe skrev:Når nogen på et tidspunkt gør mig til overborgmester i denne her by (som løsgænger, højst sandsynligt,) bliver min første beslutning at plastre Nørreport (altså den i København) til med plakater med motiverende udsagn som "få nu røven med dig!", "har du aldrig set en rulletrappe før?" "Der er vildt i nærheden, hvis du vil spadsere. Her powerwalker vi!"

Så det... I ringer bare, ikke?


Jeg synes, det er uambitioest. Narr jeg bliver overborgmester skal der vaere adfaerdsregulerende personale til at raabe af folk, der snoevler og er i vejen.
3
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Nicolait » 11. maj 2017, 22:02

Akehurst2 skrev:
Joe skrev:Når nogen på et tidspunkt gør mig til overborgmester i denne her by (som løsgænger, højst sandsynligt,) bliver min første beslutning at plastre Nørreport (altså den i København) til med plakater med motiverende udsagn som "få nu røven med dig!", "har du aldrig set en rulletrappe før?" "Der er vildt i nærheden, hvis du vil spadsere. Her powerwalker vi!"

Så det... I ringer bare, ikke?


Jeg synes, det er uambitioest. Narr jeg bliver overborgmester skal der vaere adfaerdsregulerende personale til at raabe af folk, der snoevler og er i vejen.


Når I nu er så godt igang så giv personalet skydevåben og lad dem skyde et par stykker - bare for at statuere et eksempel. :devil:
4
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Joe » 11. maj 2017, 22:05

Nicolait skrev:
Akehurst2 skrev:
Joe skrev:Når nogen på et tidspunkt gør mig til overborgmester i denne her by (som løsgænger, højst sandsynligt,) bliver min første beslutning at plastre Nørreport (altså den i København) til med plakater med motiverende udsagn som "få nu røven med dig!", "har du aldrig set en rulletrappe før?" "Der er vildt i nærheden, hvis du vil spadsere. Her powerwalker vi!"

Så det... I ringer bare, ikke?


Jeg synes, det er uambitioest. Narr jeg bliver overborgmester skal der vaere adfaerdsregulerende personale til at raabe af folk, der snoevler og er i vejen.


Når I nu er så godt igang så giv personalet skydevåben og lad dem skyde et par stykker - bare for at statuere et eksempel. :devil:


Ej, det der skaber lidt for meget uro. Jeg vil bare gerne videre, bruge så lidt tid på Nørreport (stadig den i København) som muligt!
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf sigge » 18. maj 2017, 06:48

At den der myte om, at der altid forsvinder enkelte strømper ifm. tøjvask er opfundet af dovne mennesker, der ikke kan finde ud af at lede ordentligt.

Nu har jeg været ansvarlig for at vaske mit eget tøj i 25 år, og jeg har aldrig mistet en strømpe. Hvis jeg har manglet en efter en tøjvask er den altid dukket op igen et af følgende steder: Klistret fast indvendigt i vaskemaskinen, liggende tilbage i vasketøjskurven gemt under noget andet tøj, faldet ned bag vasketøjskurven, krøllet sammen inde i et ærme eller et bukseben på noget af det tøj, den er vasket sammen med, tabt på gulvet på vej til eller fra vaskerummet eller "ædt" af sæbebolden.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf LadyFox » 24. maj 2017, 08:22

At det er totalt langt ude at råbe op om homofobi, blot fordi agenten siger at Henrik Holm vil afslå roller som homoseksuel i den næste tid. Slap dog af.

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/i- ... homofobisk
1
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf dgd2007 » 24. maj 2017, 08:31

LadyFox skrev:At det er totalt langt ude at råbe op om homofobi, blot fordi agenten siger at Henrik Holm vil afslå roller som homoseksuel i den næste tid. Slap dog af.

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/i- ... homofobisk

Det er vist for indviklet at sætte mig ind i, men i det hele taget er det en uskik at karakterisere andres holdninger som sygdomme - også xenofobi, islamofobi osv. Så bliver det jo umuligt at føre en seriøs diskussion. :gruble:
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Velvet-Goldmine » 24. maj 2017, 14:14

At jeg enten skal lære min kollega noget om lyde og deres indvirkning på andre, eller gro mig noget seriøs rummelighed!

Vi skal ikke snakke om mad mere.... ever! Når vi taler om noget lækkert, så siger hun ikke "uhmm" eller lignende normalt... hun smasker! Højt, langsomt og indtrængende (uden noget i munden). Hun nynner også ind imellem. Ikke nogen speciel melodi, bare random nynnen uden mål eller retning, og så fløjter hun. Igen uden melodi og i øvrigt pivfalsk!

Det er virkelig godt at hun er så sød!
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf dgd2007 » 25. maj 2017, 11:02

Hold da op, hvor Thulesen vrøvler, når han skal forsvare de partifæller, der blander kristendom og "danske (læs:friheds-) værdier" sammen.

"Jeg er selv et kristent menneske, det vil sige, at jeg går ind for et sekulært samfund ..."

Nej, hør nu her ... det sekulære samfund er blevet til i heftig strid med kristendommen på den tid.
Hvis man endelig skal drøfte de to ting, skal man snarere lytte til Søren Krarup. Han har sagt, at menneskerettigheder er i modstrid med kristendommen. :)
0
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Avino » 25. maj 2017, 18:07

Velvet-Goldmine skrev:At jeg enten skal lære min kollega noget om lyde og deres indvirkning på andre, eller gro mig noget seriøs rummelighed!

Vi skal ikke snakke om mad mere.... ever! Når vi taler om noget lækkert, så siger hun ikke "uhmm" eller lignende normalt... hun smasker! Højt, langsomt og indtrængende (uden noget i munden). Hun nynner også ind imellem. Ikke nogen speciel melodi, bare random nynnen uden mål eller retning, og så fløjter hun. Igen uden melodi og i øvrigt pivfalsk!

Det er virkelig godt at hun er så sød!


Jeg kan virkeligt følge dig.
Gad vide, hvordan man får det sagt- på en pæn måde ?
Jeg er lost.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7923

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Nicolait » 26. maj 2017, 06:52

At alternativet har et meget fornuftigt forslag om nye regler for partistøtte og lobbyisme, men jeg glæder mig til at høre, hvorfor de andre partier, synes det er en dårlig ide.

http://politiken.dk/indland/politik/art ... øtteregler
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf dgd2007 » 26. maj 2017, 17:48

... at Hans Engell er skøn! Han affyrede lige en kæmpe svada mod Uffe Elbæk og kaldte ham bl.a. useriøs og "vegarianer" :lol:
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Pølsemix » 26. maj 2017, 18:09

At det der kunne være de mest interessante debatter her på stedet bliver ødelagt og er enormt kedelige fordi fronterne er trukket så hårdt op at(sort/hvid på den mest trælse måde) at det bliver to ekkokamre, hvor de indeni i hver af dem bekræfter "at ja, VI har ret".
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Pølsemix » 26. maj 2017, 18:12

dgd2007 skrev:... at Hans Engell er skøn! Han affyrede lige en kæmpe svada mod Uffe Elbæk og kaldte ham bl.a. useriøs og "vegarianer" :lol:

Hans Engell er det perfekte eksempel på hvad der er galt med mediernes dækning af politik i dag, poppet og overfladisk, og komplet mangel på dybde og fagligt indhold.
Han taler kun om spin og persongalleriet på Christiansborg.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43979

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf paint » 26. maj 2017, 18:52

Pølsemix skrev:
dgd2007 skrev:... at Hans Engell er skøn! Han affyrede lige en kæmpe svada mod Uffe Elbæk og kaldte ham bl.a. useriøs og "vegarianer" :lol:

Hans Engell er det perfekte eksempel på hvad der er galt med mediernes dækning af politik i dag, poppet og overfladisk, og komplet mangel på dybde og fagligt indhold.
Han taler kun om spin og persongalleriet på Christiansborg.


Det er jeg ikke enig i. Jeg er heller ikke enig med Engell, i hans politiske anskuelser. Men måske er han netop for faglig og substans-orienteret. I hans nedsabling af Alternativet, er den røde tråd, at de ikke leverer noget af det som han opfatter som realpolitik. Men udelukkende politiske happenings a la gruppekram, mindfulness, veganerkost, og ikke ret meget andet.

Han kritiserer dem for at være fraværende, i de sammenhænge hvor det virkelig betyder noget, og hvor der udformes politik. Det kan man da næppe kalde overfladisk. Man kunne måske hævde, at han bare ikke forstår dén slags politisk arbejde som Alternativet arbejder med. Men det er så en helt anden diskussion.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Pølsemix » 26. maj 2017, 19:05

paint skrev:
Pølsemix skrev:
dgd2007 skrev:... at Hans Engell er skøn! Han affyrede lige en kæmpe svada mod Uffe Elbæk og kaldte ham bl.a. useriøs og "vegarianer" :lol:

Hans Engell er det perfekte eksempel på hvad der er galt med mediernes dækning af politik i dag, poppet og overfladisk, og komplet mangel på dybde og fagligt indhold.
Han taler kun om spin og persongalleriet på Christiansborg.


Det er jeg ikke enig i. Jeg er heller ikke enig med Engell, i hans politiske anskuelser. Men måske er han netop for faglig og substans-orienteret. I hans nedsabling af Alternativet, er den røde tråd, at de ikke leverer noget af det som han opfatter som realpolitik. Men udelukkende politiske happenings a la gruppekram, mindfulness, veganerkost, og ikke ret meget andet.

Han kritiserer dem for at være fraværende, i de sammenhænge hvor det virkelig betyder noget, og hvor der udformes politik. Det kan man da næppe kalde overfladisk. Man kunne måske hævde, at han bare ikke forstår dén slags politisk arbejde som Alternativet arbejder med. Men det er så en helt anden diskussion.

Det er en generel kritik af Hans Engell og hans ligemænd, altså politiske kommentatorer, især på TV2 News. Det er for poppet.
Jeg kommer ikke til at stemme på alternativet,jeg synes de har en pointe omkring den måde man taler om politik på, men det er også hvad jeg synes godt om vedr. det parti.

At han skulle være for faglig og substansorienteret kunne jeg ikke være mere uenig i, efter min mening er han eksponent for det overfladiske og fordummende. Der er ikke megen substans i de klummer han skriver og programmer som besserwisserne og des lige på News. Jeg smider også gerne debatten på DR2 oven i hatten, at de så også har deadline og andre programmer opvejer det ikke,
0

Tilbage til "Generelt"