I øvrigt mener jeg...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Kommodedyret » 27. nov 2022, 22:34

At e-sport er lige så kedeligt som alt andet sport, og i øvrigt ikke burde trække overskrifter.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf paint » 30. nov 2022, 22:08

At vores landstræner, Hjulmand, som sikkert er flink og rar, hvilket desværre ikke tæller oppe på måltavlen - måske ikke er den rigtige for vores landshold.
Med den spillertrup af spillere, som han råder over - som spiller for spiller, er 3 gange bedre end det australske hold - må simpelthen ikke tabe sådan en kamp, og spille 0-0 mod et hold fra Tunesien. Der er et eller andet rivende galt. :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1334
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 316
Kontakt:

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf EmoJanice » 30. nov 2022, 22:18

paint skrev:At vores landstræner, Hjulmand, som sikkert er flink og rar, hvilket desværre ikke tæller oppe på måltavlen - måske ikke er den rigtige for vores landshold.
Med den spillertrup af spillere, som han råder over - som spiller for spiller, er 3 gange bedre end det australske hold - må simpelthen ikke tabe sådan en kamp, og spille 0-0 mod et hold fra Tunesien. Der er et eller andet rivende galt. :gruble:


Jeg mener at det skulle have været mere fair hvis de spillere som blev fanget i alt for meget medievirak over hvad det forældede menneskesyn de har dernede i forhold til hvilke spillertrøjer og armbind de måtte bære, skulle have haft lov til at melde fra inden de tog derned.

De havde hjernen et helt andet sted end på banen og følte sig bare ikke hjemme. Det kunne så godt være at vi skulle helt ned i Danmarksserien for at finde spillere som ville spille på alle tangenter i kampen, men kvaliteten vi så især idag var ikke til mere end Danmarksserien, så hvad ville forskellen være?

Det kan godt være at nogen vil skifte landstræner, men der også skiftes i DBU så de havde modet til at sige fra og sige at vi spiller i det tøj og med det armbind, vi har lyst til. Så kunne de sende os hjem uden en kamp. Det havde ikke været et væsentlig ringere resultat end det der kom ud af at spille.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf dgd2007 » 30. nov 2022, 22:21

paint skrev:At vores landstræner, Hjulmand, som sikkert er flink og rar, hvilket desværre ikke tæller oppe på måltavlen - måske ikke er den rigtige for vores landshold.
Med den spillertrup af spillere, som han råder over - som spiller for spiller, er 3 gange bedre end det australske hold - må simpelthen ikke tabe sådan en kamp, og spille 0-0 mod et hold fra Tunesien. Der er et eller andet rivende galt. :gruble:

Ja, meget underligt. Jeg troede ellers det var ham der havde fået dem til at spille mere aggressivt, efter at han overtog fra Onkel Harald. :gruble:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf paint » 30. nov 2022, 22:37

dgd2007 skrev:
paint skrev:At vores landstræner, Hjulmand, som sikkert er flink og rar, hvilket desværre ikke tæller oppe på måltavlen - måske ikke er den rigtige for vores landshold.
Med den spillertrup af spillere, som han råder over - som spiller for spiller, er 3 gange bedre end det australske hold - må simpelthen ikke tabe sådan en kamp, og spille 0-0 mod et hold fra Tunesien. Der er et eller andet rivende galt. :gruble:

Ja, meget underligt. Jeg troede ellers det var ham der havde fået dem til at spille mere aggressivt, efter at han overtog fra Onkel Harald. :gruble:


Jeg ved ikke hvad Hjulmand har tænkt. Men han skiftede anføreren (Simon Kjær) ud. Han tog folk med, som var 'gamle' kendinge fra EM-slutrunden, men som slet ikke havde nok spilletid, og kamptræning med i bagagen. Hans taktik og strategiske overblik, har simpelthen fejlet og været forkert. Der sad topmotiverede og formstærke folk ude på sidelinjen, med masser af kamptræning.

Han var god i FC.Nordsjælland, med et helt hold af meget unge (mange udenlandske) spillere, som han kunne få til at spille meget hurtigt spil. Så kom han til tyske Mainz, som fyrede ham efter 13 kampe med kun én enkelt sejr. Herefter blev han landstræner. :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3015
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 36
Likede indlæg: 5214

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf AFK » 30. nov 2022, 22:41

paint skrev:Med den spillertrup af spillere, som han råder over - som spiller for spiller, er 3 gange bedre end det australske hold - må simpelthen ikke tabe sådan en kamp, og spille 0-0 mod et hold fra Tunesien. Der er et eller andet rivende galt. :gruble:


Nr. 1 på FIFAS verdensrangliste er Brasilien med 1841,3 point
Nr 10 er Danmark med 1666,57 point.
Nr 38 er Australien med 1488,72 point.
Sidstepladsen er San Marino på 211. pladsen med 762,22 point.

Hvis Danmark var 3 gange så gode som Australien, havde vi 4464,9 - mere end det dobbelte af Brasilien på førstepladsen. Eller også havde Australien kun 555,52 point - over 200 point færre end nr. sjok på listen.

Så jeg har en ide om, hvad det er, der er rivende galt.
1
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf paint » 30. nov 2022, 22:45

AFK skrev:
paint skrev:Med den spillertrup af spillere, som han råder over - som spiller for spiller, er 3 gange bedre end det australske hold - må simpelthen ikke tabe sådan en kamp, og spille 0-0 mod et hold fra Tunesien. Der er et eller andet rivende galt. :gruble:


Nr. 1 på FIFAS verdensrangliste er Brasilien med 1841,3 point
Nr 10 er Danmark med 1666,57 point.
Nr 38 er Australien med 1488,72 point.
Sidstepladsen er San Marino på 211. pladsen med 762,22 point.

Hvis Danmark var 3 gange så gode som Australien, havde vi 4464,9 - mere end det dobbelte af Brasilien på førstepladsen. Eller også havde Australien kun 555,52 point - over 200 point færre end nr. sjok på listen.

Så jeg har en ide om, hvad det er, der er rivende galt.


Det har jeg også: du opfatter alting ekstremt bogstaveligt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3015
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 36
Likede indlæg: 5214

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf AFK » 1. dec 2022, 08:26

paint skrev:
AFK skrev:
paint skrev:Med den spillertrup af spillere, som han råder over - som spiller for spiller, er 3 gange bedre end det australske hold - må simpelthen ikke tabe sådan en kamp, og spille 0-0 mod et hold fra Tunesien. Der er et eller andet rivende galt. :gruble:


Nr. 1 på FIFAS verdensrangliste er Brasilien med 1841,3 point
Nr 10 er Danmark med 1666,57 point.
Nr 38 er Australien med 1488,72 point.
Sidstepladsen er San Marino på 211. pladsen med 762,22 point.

Hvis Danmark var 3 gange så gode som Australien, havde vi 4464,9 - mere end det dobbelte af Brasilien på førstepladsen. Eller også havde Australien kun 555,52 point - over 200 point færre end nr. sjok på listen.

Så jeg har en ide om, hvad det er, der er rivende galt.


Det har jeg også: du opfatter alting ekstremt bogstaveligt.


Du kan blive lige så defensiv som du vil. Det er ikke min skyld, at du mener at dine mandagstræner-observationer er langt bedre end en UEFA Pro-træners taktik, og du så bruger maltrakteret fodboldstatistik som belæg.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf paint » 1. dec 2022, 09:50

AFK skrev:
paint skrev:
AFK skrev:
paint skrev:Med den spillertrup af spillere, som han råder over - som spiller for spiller, er 3 gange bedre end det australske hold - må simpelthen ikke tabe sådan en kamp, og spille 0-0 mod et hold fra Tunesien. Der er et eller andet rivende galt. :gruble:


Nr. 1 på FIFAS verdensrangliste er Brasilien med 1841,3 point
Nr 10 er Danmark med 1666,57 point.
Nr 38 er Australien med 1488,72 point.
Sidstepladsen er San Marino på 211. pladsen med 762,22 point.

Hvis Danmark var 3 gange så gode som Australien, havde vi 4464,9 - mere end det dobbelte af Brasilien på førstepladsen. Eller også havde Australien kun 555,52 point - over 200 point færre end nr. sjok på listen.

Så jeg har en ide om, hvad det er, der er rivende galt.


Det har jeg også: du opfatter alting ekstremt bogstaveligt.


Du kan blive lige så defensiv som du vil. Det er ikke min skyld, at du mener at dine mandagstræner-observationer er langt bedre end en UEFA Pro-træners taktik, og du så bruger maltrakteret fodboldstatistik som belæg.


Og du kan blive lige så lidt konstruktiv som du vil. Havde du nu spurgt mig, hvad jeg mente med, at Danmark var 3 gange bedre. Kunne jeg have fortalt dig, at jeg tog udgangspunkt i FIFAS verdensranglistes placeringer, som trods alt siger noget om de enkelte hold.
Danmark ligger placeret som nummer 10 på denne liste. Tunesien ligger som nr. 30, hvilket 3 gange dårligere end den danske. Australien, ligger 3 gange + 8 pladser dårligere.
Hvis du skruede lidt ned for flueknepperiet, og prøvede at forstå hvad der blev ment - eller subsidiært, spurgte om det - havde du fået svaret. Men i stedet, vælger du den dekonstruktive linje, og begynder straks at svine folk til. Hyg dig med det.Jeg gider ikke bruge tid på det.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3015
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 36
Likede indlæg: 5214

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf AFK » 1. dec 2022, 10:49

paint skrev:
AFK skrev:
paint skrev:
AFK skrev:
paint skrev:Med den spillertrup af spillere, som han råder over - som spiller for spiller, er 3 gange bedre end det australske hold - må simpelthen ikke tabe sådan en kamp, og spille 0-0 mod et hold fra Tunesien. Der er et eller andet rivende galt. :gruble:


Nr. 1 på FIFAS verdensrangliste er Brasilien med 1841,3 point
Nr 10 er Danmark med 1666,57 point.
Nr 38 er Australien med 1488,72 point.
Sidstepladsen er San Marino på 211. pladsen med 762,22 point.

Hvis Danmark var 3 gange så gode som Australien, havde vi 4464,9 - mere end det dobbelte af Brasilien på førstepladsen. Eller også havde Australien kun 555,52 point - over 200 point færre end nr. sjok på listen.

Så jeg har en ide om, hvad det er, der er rivende galt.


Det har jeg også: du opfatter alting ekstremt bogstaveligt.


Du kan blive lige så defensiv som du vil. Det er ikke min skyld, at du mener at dine mandagstræner-observationer er langt bedre end en UEFA Pro-træners taktik, og du så bruger maltrakteret fodboldstatistik som belæg.


Og du kan blive lige så lidt konstruktiv som du vil. Havde du nu spurgt mig, hvad jeg mente med, at Danmark var 3 gange bedre.


Det er sgu ikke mit job at spørge dig hvad du egentlig mener. Det er dit job at skrive hvad du mener! Jeg må gå ud fra at du mener det du skriver. Hvis du ikke mener det du skriver, er det du skriver spild af tid. Desuden kan du slå op i så godt som enhver kommunikationsmodel og konstatere, at det er afsender der er ansvarlig for at kommunikationen er forståelig. Ikke modtageren.

paint skrev: Kunne jeg have fortalt dig, at jeg tog udgangspunkt i FIFAS verdensranglistes placeringer, som trods alt siger noget om de enkelte hold. Danmark ligger placeret som nummer 10 på denne liste. Tunesien ligger som nr. 30, hvilket 3 gange dårligere end den danske. Australien, ligger 3 gange + 8 pladser dårligere.


Uanset om du tager fejl i pointene eller ranglisteplaceringen på FIFAs rangliste, så er din aritmetik forkert. Danmark er ikke 3 gange bedre end Australien på nogle af parametrene. Faktisk viser gårsdagens kamp, at Australien er bedre end Danmark.

paint skrev:Hvis du skruede lidt ned for flueknepperiet, og prøvede at forstå hvad der blev ment - eller subsidiært, spurgte om det - havde du fået svaret. Men i stedet, vælger du den dekonstruktive linje, og begynder straks at svine folk til. Hyg dig med det.Jeg gider ikke bruge tid på det.


Jeg sviner dig ikke til. Jeg fortæller dig at det du skriver, objektivt set er forkert. Men hvis man er ude af stand til at erkende objektive fejl, virker kritik vel som en sviner.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf dgd2007 » 1. dec 2022, 21:11

paint skrev:[...]
Danmark ligger placeret som nummer 10 på denne liste. Tunesien ligger som nr. 30, hvilket 3 gange dårligere end den danske. [...]

:klap: Paint - Debatten førende statistikfusker! :fløjt:

Men bortset fra det, så var DK jo ikke kun dårlige i den sidste kamp - der manglede ligesom gnisten fra første færd! Men vi kan selvfølgelig trøste os en anelse med at Belgien og Tyskland også er røget ud, og Spanien var tæt på! :genert:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf paint » 1. dec 2022, 22:15

dgd2007 skrev:
paint skrev:[...]
Danmark ligger placeret som nummer 10 på denne liste. Tunesien ligger som nr. 30, hvilket 3 gange dårligere end den danske. [...]

:klap: Paint - Debatten førende statistikfusker! :fløjt:

Men bortset fra det, så var DK jo ikke kun dårlige i den sidste kamp - der manglede ligesom gnisten fra første færd! Men vi kan selvfølgelig trøste os en anelse med at Belgien og Tyskland også er røget ud, og Spanien var tæt på! :genert:


Næh nej. Der var ikke noget statistikfusk i det. Det var bare det første der faldt mig ind, da jeg skrev 3 gange så gode" som Australien/Tunesien. Skriver man noget,som bare er umiddelbar reaktion på den skuffende indsats, så skal man (ikke fra mig i det mindste) forvente avancerede statistiske udregninger.
Tænk hvis de kommentatorer der sidder og kommenterer kampe, og så siger X-land er dobbelt så gode som Y-land" Skal de først opstille en hel gennemregnet statistik - eller er det tilladt bare at komme med en umiddelbar reaktion?

Men ja. Vi kan trøste os med, at tyskerne er lige så dårlige som os, havde jeg nær sagt. Men regner man det ud statistisk, helt ud i tredie decimal, så er det sikkert ikke rigtigt. Resultatet er at man i det hele taget ikke kan sige noget som helst, herinde - hvilket jeg så alligevel lige har gjort ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Kommodedyret » 27. dec 2022, 18:51

Jeg synes at det er fuldstændig gak at det er lovligt at fyre fyrværkeri af i hele 6 dage i træk. Maks een dag kan jeg gå med til. :gammel: :whip:
7
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3015
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 36
Likede indlæg: 5214

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf AFK » 15. mar 2023, 15:44

At Rune Holger opfører sig som en forkælet snothvalp, der endnu ikke er tør bag ørene.
1
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Luffegås » 15. mar 2023, 16:07

At det er total tonedøvt når teaterskuespillere brokker sig over de skal nå at få løbet en tur inden de skal på arbejde kl. 17:30, og har fri igen senest 23.. og de har sågar skolebørn..
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Generelt"