I øvrigt mener jeg...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Badesandalen » 22. jan 2016, 23:50

Fyrst Eberhard skrev:Københavnernes kærlighed til medister er skræmmende.

Jeg var inde i en Fakta i Borgergade efter Atamon og Portvin. Jeg kunne selvølgelig ikke finde noget i det rod butikken frembød. Da jeg langt om længe fik fat i en splejs af en butiksansat, som stod og snød med datomærkningen på noget kattemad, afviste han pure, at de havde Atamon. Selvom han ikke vidste, hvad det var.
"Men vi har jo lige fået en ny sending medister", sagde han og pegede ned mod en gigantisk kølemontre, som så ud som om den havde menneskeben, da dusinvis af mennesker stod foroverbøjet ned i montren og gramsede på de kolde pakker. Man kunne kun se deres krumme rygge og ben stikke ud af montren.

Da jeg skulle betale min snaps ved kassen - ja, for portvin havde de heller ikke - skulede den sure kassedame på mig.
"Og ingen medister?"
"Næh, jeg skal bare have denne her snaps. Den skal jeg bruge til...."
"Ja, tak. 80 kr"
Min harmoniske hånd rakte venligt de fire 20 kr mønter mod den vrede dame.
"DÉR", sagde hun og pegede mod hullet ved kasselinien.
Jeg tøvede med at slippe mønterne ned i kapitalens gab. Men kun et sekund. For så gav den uhøflige kassedame mig et svirp over hånden, så jeg forskrækket tabte alle fire mønter ned i det grådige gab, som slugte mønterne, mens den vrede dame kiggede ondt på mig.
"Kom nu videre", sagde en vred stemme bag mig. Jeg vendte mig forskrækket, og så en lurvet mand med en kurv fyldt med medister bag mig.
"Din snaps ligger dernede", hvæsede damen i kassen. Og jeg så den klare vædske ligge ensomt i et snasket bonhelvede langt fra kassen. Da jeg gik ud hørte jeg hvisken og tisken.
"Så I det? Han købte slet ikke medister. Der var 3 for 30"

Ude af mig selv opsøgte jeg den nærliggende pølsevogn ved Gothersgade, for at trøstespise.
Men jeg burde bare have sat mig på en trappesten og drukket snapsen. For min bestilling på to ristede med brød og sennep, blev afbrudt halvvejs af den gnavne pølsemand med et: "Ja, der er jo også medister"
"Medister?", sagde jeg igen forskrækket og troede, at den lurvet mand fra køen nu var blevet pølsemand.
Pølsemanden trommede nu med fingrene på disken i tydelig utålmodighed over min tøven på hans overrumplende trumfkort på menukortet.
"Naarj, jeg tror bare, at jeg fastholder de ristede...."
"S´gerne", sagde han spidst.


Men han mente det ikke. Det kunne jeg se.


Billede

Seriøst. :lol:
11
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Kommodedyret » 22. jan 2016, 23:52

Fyrst Eberhard skrev:Københavnernes kærlighed til medister er skræmmende.

Jeg var inde i en Fakta i Borgergade efter Atamon og Portvin. Jeg kunne selvølgelig ikke finde noget i det rod butikken frembød. Da jeg langt om længe fik fat i en splejs af en butiksansat, som stod og snød med datomærkningen på noget kattemad, afviste han pure, at de havde Atamon. Selvom han ikke vidste, hvad det var.
"Men vi har jo lige fået en ny sending medister", sagde han og pegede ned mod en gigantisk kølemontre, som så ud som om den havde menneskeben, da dusinvis af mennesker stod foroverbøjet ned i montren og gramsede på de kolde pakker. Man kunne kun se deres krumme rygge og ben stikke ud af montren.

Da jeg skulle betale min snaps ved kassen - ja, for portvin havde de heller ikke - skulede den sure kassedame på mig.
"Og ingen medister?"
"Næh, jeg skal bare have denne her snaps. Den skal jeg bruge til...."
"Ja, tak. 80 kr"
Min harmoniske hånd rakte venligt de fire 20 kr mønter mod den vrede dame.
"DÉR", sagde hun og pegede mod hullet ved kasselinien.
Jeg tøvede med at slippe mønterne ned i kapitalens gab. Men kun et sekund. For så gav den uhøflige kassedame mig et svirp over hånden, så jeg forskrækket tabte alle fire mønter ned i det grådige gab, som slugte mønterne, mens den vrede dame kiggede ondt på mig.
"Kom nu videre", sagde en vred stemme bag mig. Jeg vendte mig forskrækket, og så en lurvet mand med en kurv fyldt med medister bag mig.
"Din snaps ligger dernede", hvæsede damen i kassen. Og jeg så den klare vædske ligge ensomt i et snasket bonhelvede langt fra kassen. Da jeg gik ud hørte jeg hvisken og tisken.
"Så I det? Han købte slet ikke medister. Der var 3 for 30"

Ude af mig selv opsøgte jeg den nærliggende pølsevogn ved Gothersgade, for at trøstespise.
Men jeg burde bare have sat mig på en trappesten og drukket snapsen. For min bestilling på to ristede med brød og sennep, blev afbrudt halvvejs af den gnavne pølsemand med et: "Ja, der er jo også medister"
"Medister?", sagde jeg igen forskrækket og troede, at den lurvet mand fra køen nu var blevet pølsemand.
Pølsemanden trommede nu med fingrene på disken i tydelig utålmodighed over min tøven på hans overrumplende trumfkort på menukortet.
"Naarj, jeg tror bare, at jeg fastholder de ristede...."
"S´gerne", sagde han spidst.


Men han mente det ikke. Det kunne jeg se.

Go historie :gogo:

I den almene afklarings interesse, kan jeg bidrage med den oplysning, at medister står højt på den politisk korrekte jævne danskers hitliste, af den simple grund at frikadellen ikke længere er stueren, men desværre er blevet totalt absorberet ind i df-segmentets malstrøm af mormor-absurditet.
Det samme er ved at ske for skinker.

Derfor elsker dansken nu mediteren mens de kan. De ved at den synger på lånt tid.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2016, 06:00

Fyrst Eberhard skrev:[Medisterdigt ...]

:lol: :lol: :lol:
Men nu ved du til næste gang, hvordan det hele fungerer.
1
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Frk. L » 26. jan 2016, 19:27

... - At selvom man er 32 år gammel er det helt på sin plads at tage hjem og blive forkælet ogn passet af sine forældre når man er syg.

Jeg gennemlever lige nu min første influenza! Seriøst. Er aldrig syg- Det er første gang jg har prøvet at være så skidt. Er bundet til sofaen på 4 døgn og magter det ikke mere-
6
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3219

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf klumphen » 27. jan 2016, 18:15

Fräulein L. skrev:... - At selvom man er 32 år gammel er det helt på sin plads at tage hjem og blive forkælet ogn passet af sine forældre når man er syg.
...
Hvis man bor alene og er single, så er det der helt klart på sin plads! Uanset alder :D
(Jeg var også lige et par dage forbi mine forældre, da jeg pludselig blev en blindtarm mindre - i en alder af 37 :P)
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Animi » 27. jan 2016, 22:40

at folk burde lære at forstå, at alle familier er forskellige og fungerer forskelligt. Så fordi andre gør noget man måske ikke selv ville gøre, betyder det altså ikke at de så automatisk er dårligere forældre.
Ifølge de mange meninger der er på nettet, i medierne, blandt "eksperter" osv, så har jeg åbenbart haft en lorte barndom med lorte forældre, der ikke har givet mig nok opmærksomhed osv - meeeeen, det passer nu ikke :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf icelady » 27. jan 2016, 23:17

...at det er uklædelig dobbeltmoral, at man poster et "Today is international Holocaust day...in remembrance of the 6 million people who were killed, just because they were born jewish", og for mindre end 24 timer siden har kommenteret et flygtningeopslag med følgende kommentar:"De skide muslimer skal bare dø."
13
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf sigge » 5. feb 2016, 07:29

At der burde lægges noget energi i at udvikle en stivkrampevaccine, der ikke gør så ondt. *piv*
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Frk. L » 7. feb 2016, 19:09

Fastelavnsboller, de gammeldags, fra lagkagehuset er uforskammet gode!
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Sophaya » 7. feb 2016, 19:09

At det er mega røvet at skrive omkring noget vigtigt om morgenen og så eller være MIA resten af dagen.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. feb 2016, 12:13

- At der er gået inflation i at kalde alt muligt en rejse.
- At nogle gange er et problem altså et problem, og så gider man ikke at kalde det en udfordring.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf LadyFox » 8. feb 2016, 13:12

At Silvan i Nørrebro Bycenter er en skod butik! :cuss:
2
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf dgd2007 » 8. feb 2016, 13:30

Dirtylittledevil skrev:- At der er gået inflation i at kalde alt muligt en rejse.
- At nogle gange er et problem altså et problem, og så gider man ikke at kalde det en udfordring.

Det handler jo om, hvilke signaler du sender, lizzom ... :fløjt:
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Kommodedyret » 10. feb 2016, 05:28

At tv-kokke skal lade være med at lave et ansigtsudtryk af orgasme hver gang de smager på deres egen mad.
De andre medvirkende laver aldrig orgasme-fjæs over maden, så hvorfor skal kokken lade som om at hun/han er ved at komme i bukserne af ren selvfedme? !

Stop jer selv, tv-kokke. Det er pinligt.
8
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: I øvrigt mener jeg...

Indlægaf Anilara » 10. feb 2016, 07:10

At nationalisme langt fra har fortjent at blive det skældsord for mange, som det i dag er blevet.
3

Tilbage til "Generelt"