Fredag aften-tråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf Wizzze » 4. dec 2015, 22:35

Jahon skrev:Wizzze: Hvor meget ferie har du egentlig? Jeg synes konstant, du er i USA.


6 uger som de fleste andre, har faktisk ikke været så meget på ferie i år som vi plejer :gruble:

Har ikke været i USA siden feb. :genert: Men det var jo det gamle ferieår.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf Wizzze » 4. dec 2015, 22:37

Novella skrev:Ja *hrm* not my finest moment. Bare fordi jeg skulle se Hugh Jackman og Eddie Redmayne.


Hvordan forklarede du det med at sælge hår, tænder og sig selv for penge/mad?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf Novella » 4. dec 2015, 22:44

Ja det vidste jeg jo så heller ikke, at hun gjorde - jeg kendte slet ikke historien - og lige det med tænderne var også en noget rystende scene. Jeg fortalte hende, at mødre ville gøre alt for deres unger, inklusive sælge deres hår og deres tænder og undvære mad, hvis det kunne redde børnene. I det hele taget tror jeg, at hun fik lidt respekt for fattigdom og sult osv. Ungen er robust nok, så hun skal nok komme over det, men vi må nok snakke lidt om det i de kommende dage.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf Wizzze » 4. dec 2015, 23:01

Kender I for øvrigt den her version?



Har dog ikke set en produktion herhjemme med Kurt Ravn? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf 2SHY » 4. dec 2015, 23:25

Wizzze skrev:Kender I for øvrigt den her version?



Har dog ikke set en produktion herhjemme med Kurt Ravn? :gruble:

Jep :) Jeg havde det der jubilæumsshow på VHS og sled det op :genert:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2015, 23:39

Novella skrev:Ja det vidste jeg jo så heller ikke, at hun gjorde - jeg kendte slet ikke historien - og lige det med tænderne var også en noget rystende scene. Jeg fortalte hende, at mødre ville gøre alt for deres unger, inklusive sælge deres hår og deres tænder og undvære mad, hvis det kunne redde børnene. I det hele taget tror jeg, at hun fik lidt respekt for fattigdom og sult osv. Ungen er robust nok, så hun skal nok komme over det, men vi må nok snakke lidt om det i de kommende dage.


Jeg har kun set musicalen (i øvrigt som 11-årig), hvor der vist ikke er nogen, der sælger sig selv (eller dele heraf),så nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvad de løse tænder skulle bruges til? Stifttænder til tandløse?
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf Æske » 4. dec 2015, 23:42

DetSorteCirkus skrev:
Novella skrev:Ja det vidste jeg jo så heller ikke, at hun gjorde - jeg kendte slet ikke historien - og lige det med tænderne var også en noget rystende scene. Jeg fortalte hende, at mødre ville gøre alt for deres unger, inklusive sælge deres hår og deres tænder og undvære mad, hvis det kunne redde børnene. I det hele taget tror jeg, at hun fik lidt respekt for fattigdom og sult osv. Ungen er robust nok, så hun skal nok komme over det, men vi må nok snakke lidt om det i de kommende dage.


Jeg har kun set musicalen (i øvrigt som 11-årig), hvor der vist ikke er nogen, der sælger sig selv (eller dele heraf),så nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvad de løse tænder skulle bruges til? Stifttænder til tandløse?

Jo, hun sælger også sig selv i musicalen - eller er ved det, ihvertfald.
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2015, 23:47

Æske skrev:Jo, hun sælger også sig selv i musicalen - eller er ved det, ihvertfald.


Det er så gået hen over hovedet på mig. Sådan synes jeg ofte, at det er med musicals og operaer. Jeg fanger grundstemningen, men ikke de finere detaljer, fordi replikkerne partout skal synges :D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2015, 23:49

Hvilket minder mig om, at jeg om 10 dage skal ind og se "Sound of Music" og har svært ved at finde en grimasse, der kan passe...
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf Æske » 4. dec 2015, 23:50

DetSorteCirkus skrev:
Æske skrev:Jo, hun sælger også sig selv i musicalen - eller er ved det, ihvertfald.


Det er så gået hen over hovedet på mig. Sådan synes jeg ofte, at det er med musicals og operaer. Jeg fanger grundstemningen, men ikke de finere detaljer, fordi replikkerne partout skal synges :D


Der har også været stor forskel på hvor tydeligt det er i de opsætninger jeg har set.

Hun har sin datter Cosette placeret hos kroparrer Thenadier "Master of the House" og de presser hende for penge, så da hun mister sit job på fabrikken må hun på gaden og det er her Jean Valjean redder hende og lover hende på hendes dødsleje at tage sig af datteren.
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf Æske » 4. dec 2015, 23:51

DetSorteCirkus skrev:Hvilket minder mig om, at jeg om 10 dage skal ind og se "Sound of Music" og har svært ved at finde en grimasse, der kan passe...

Den er fandme ellers en god opsætning :)
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2015, 23:54

Æske skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvilket minder mig om, at jeg om 10 dage skal ind og se "Sound of Music" og har svært ved at finde en grimasse, der kan passe...

Den er fandme ellers en god opsætning :)


Det tvivler jeg ikke på, men som med alle andre musicals er det ikke en forestilling, jeg ville have købt billetter til, hvis det ikke var, fordi de skulle gives som gave.
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Fredag aften-tråden

Indlægaf Æske » 4. dec 2015, 23:57

DetSorteCirkus skrev:
Æske skrev:
DetSorteCirkus skrev:Hvilket minder mig om, at jeg om 10 dage skal ind og se "Sound of Music" og har svært ved at finde en grimasse, der kan passe...

Den er fandme ellers en god opsætning :)


Det tvivler jeg ikke på, men som med alle andre musicals er det ikke en forestilling, jeg ville have købt billetter til, hvis det ikke var, fordi de skulle gives som gave.

Nej, jeg ved godt at du ikke er fan :)
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!

Tilbage til "Generelt"