Den uhyggelige tråd!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Juki » 20. apr 2017, 19:52

Har vi en tråd til uhygge? I så fald ved jeg ikke hvad jeg skal søge efter så den kommer frem.

Jeg tænkte vi mangler en tråd til gode gys, om det så er videoer, billeder eller musik/lyde/stemmer, så vi kan blive hylet ud af den :D

Go scare! :slem:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf 2SHY » 20. apr 2017, 19:53

Uh det lyder godt! :banan: Jeg går i tænkeboks og ser om jeg kan finde noget at byde ind med
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Juki » 20. apr 2017, 19:55

Menneskelige robotter er så skræmmende! Prøv at se den her :nerve:

"Wolfson's 2014 work, Female Figure is an animatronic sculpture of a woman dressed in a negligee, thigh high vinyl boots and a green half witch mask, covered in dirt marks and scuffs. The figure dances seductively, speaking in a male voice. Using facial recognition technology, she locks eyes with viewers through a mirror."

:shock: :panik:

2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf LadyFox » 20. apr 2017, 22:11

Jeg ved ikke hvad det er, men jeg har altid synes at denne vandrehistorie er mega uhyggelig:

En gammel dame havde længe hørt om en lang række brutale indbrud i sit kvarter. Hun var træt af at gå rundt i evig frygt og anskaffede sig derfor en vagthund.

Hunden var stor, men trofast over for hende, og hver gang hun gik i seng, lagde den sig ved hendes side. Når hun bange vågnede om natten, slikkede den på hendes hånd for at minde om sin tilstedeværelse. Over de næste år hørte hun oftere og oftere om indbrud, og hver gang blev de mere brutale. Til sidst låste hun sig inde og forlod aldrig sit hjem længere.

En sommeraften blev indelukketheden for meget for hende. Hun åbnede et lille vindue i soveværelset for at lukke en smule frisk luft ind. Pludselig hørte hun en lyd fra sin stue. Irriteret rejste hun sig for at være sikker på, at alle døre og vinduer var låst. Da hun var sikker, gik hun tilbage i seng.

Hun lukkede øjnene og var lige ved at overgive sig til søvnen, da hun hørte en dryppende lyd. Hun overvejede at rejse sig, indtil hun mærkede et slik på hånden, der mindede hende om sin trofaste beskytter.

Den dryppende lyd blev ved, men hver gang hun vågnede, blev hun slikket på hånden. Hun formåde at komme igennem natten uden at rejse sig fra sengen igen. Om morgenen hørte hun som det første den dryppende lyd, og i dagslyset besluttede hun sig for at finde ud af, hvad det var.

Hun fandt intet i soveværelset, i køkkenet eller i stuen, og først da hun gik ud på badeværelset, så hun det. Hunden hang fra lampen i loftet, dens indvolde var sprættet op, og dens blod dryppede ned på fliserne. På spejlet stod skrevet “Mennesker kan også slikke, min egen.”
3
...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. apr 2017, 23:59

De der vildtkameraer som jægere sætter op langt ude i de øde uhyggelige skove, de fanger åbenbart af og til nogle ret creepy situationer :shock:

cam1.jpg




cam2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Joe » 21. apr 2017, 06:18

LadyFox skrev:Jeg ved ikke hvad det er, men jeg har altid synes at denne vandrehistorie er mega uhyggelig:

En gammel dame havde længe hørt om en lang række brutale indbrud i sit kvarter. Hun var træt af at gå rundt i evig frygt og anskaffede sig derfor en vagthund.

Hunden var stor, men trofast over for hende, og hver gang hun gik i seng, lagde den sig ved hendes side. Når hun bange vågnede om natten, slikkede den på hendes hånd for at minde om sin tilstedeværelse. Over de næste år hørte hun oftere og oftere om indbrud, og hver gang blev de mere brutale. Til sidst låste hun sig inde og forlod aldrig sit hjem længere.

En sommeraften blev indelukketheden for meget for hende. Hun åbnede et lille vindue i soveværelset for at lukke en smule frisk luft ind. Pludselig hørte hun en lyd fra sin stue. Irriteret rejste hun sig for at være sikker på, at alle døre og vinduer var låst. Da hun var sikker, gik hun tilbage i seng.

Hun lukkede øjnene og var lige ved at overgive sig til søvnen, da hun hørte en dryppende lyd. Hun overvejede at rejse sig, indtil hun mærkede et slik på hånden, der mindede hende om sin trofaste beskytter.

Den dryppende lyd blev ved, men hver gang hun vågnede, blev hun slikket på hånden. Hun formåde at komme igennem natten uden at rejse sig fra sengen igen. Om morgenen hørte hun som det første den dryppende lyd, og i dagslyset besluttede hun sig for at finde ud af, hvad det var.

Hun fandt intet i soveværelset, i køkkenet eller i stuen, og først da hun gik ud på badeværelset, så hun det. Hunden hang fra lampen i loftet, dens indvolde var sprættet op, og dens blod dryppede ned på fliserne. På spejlet stod skrevet “Mennesker kan også slikke, min egen.”


Sjovt, det der var min go-to-historie som barn/tidlig teen, når vi skulle fortælle gyserhistorier til hinanden.
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf 2SHY » 21. apr 2017, 11:36

Crookshanks skrev:Der var engang en som postede den her på jubii. Det var den eneste gang jeg har set den.

Jeg er en tøs... :-D


Den der er SÅ gusten! Jeg har også kun set den en enkelt gang og jeg havde virkelig svært ved at sove nogle dage efter :genert: Men jeg er også ret let påvirkelig og har en livlig fantasi
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. apr 2017, 11:50

En rigtig god podcast hvis man kan tåle uhyggelige historier :)
https://www.thenosleeppodcast.com/
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Miss_no_More » 21. apr 2017, 18:53

Denne her er en virkelig historie, hørt gennem radioen. En kvinde skrev ind:
Hun var taget sent fra et møde og var nu på vej til en stor fødselsdag. Da hun kører gennem en lille skov, lægger der en stor gren og spærrer vejen. Hun flytter grenen og kører videre.
I bakspejlet kan hun se en lastbil, der har kørt efter hende i et stykke tid. Hun begynder at blive en smule paranoid, så hun kører ad små veje for at ryste ham af. Det virker ikke.
Til sidst er hun ret creepet out af det, så hun ringer til nogle i selskabet og siger, de skal vente på hende udenfor, når hun ankommer, fordi hun bliver forfulgt.
Da hun ankommer, stadig med lastbilen i hælene, stiger hun ud, løber over til selskabet og ligeledes gør lastbilchaufføren.
Han fortæller, at da hun steg ud for at fjerne grenen, var der kravlet en mand ind på hendes bagsæde. Derfor fulgte chaufføren efter.
4
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf ina » 21. apr 2017, 20:05

Miss_no_More skrev:Denne her er en virkelig historie, hørt gennem radioen. En kvinde skrev ind:
Hun var taget sent fra et møde og var nu på vej til en stor fødselsdag. Da hun kører gennem en lille skov, lægger der en stor gren og spærrer vejen. Hun flytter grenen og kører videre.
I bakspejlet kan hun se en lastbil, der har kørt efter hende i et stykke tid. Hun begynder at blive en smule paranoid, så hun kører ad små veje for at ryste ham af. Det virker ikke.
Til sidst er hun ret creepet out af det, så hun ringer til nogle i selskabet og siger, de skal vente på hende udenfor, når hun ankommer, fordi hun bliver forfulgt.
Da hun ankommer, stadig med lastbilen i hælene, stiger hun ud, løber over til selskabet og ligeledes gør lastbilchaufføren.
Han fortæller, at da hun steg ud for at fjerne grenen, var der kravlet en mand ind på hendes bagsæde. Derfor fulgte chaufføren efter.


Den har jeg hørt i mange varianter :D
7
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Animi » 21. apr 2017, 20:08

ina skrev:
Miss_no_More skrev:Denne her er en virkelig historie, hørt gennem radioen. En kvinde skrev ind:
Hun var taget sent fra et møde og var nu på vej til en stor fødselsdag. Da hun kører gennem en lille skov, lægger der en stor gren og spærrer vejen. Hun flytter grenen og kører videre.
I bakspejlet kan hun se en lastbil, der har kørt efter hende i et stykke tid. Hun begynder at blive en smule paranoid, så hun kører ad små veje for at ryste ham af. Det virker ikke.
Til sidst er hun ret creepet out af det, så hun ringer til nogle i selskabet og siger, de skal vente på hende udenfor, når hun ankommer, fordi hun bliver forfulgt.
Da hun ankommer, stadig med lastbilen i hælene, stiger hun ud, løber over til selskabet og ligeledes gør lastbilchaufføren.
Han fortæller, at da hun steg ud for at fjerne grenen, var der kravlet en mand ind på hendes bagsæde. Derfor fulgte chaufføren efter.


Den har jeg hørt i mange varianter :D


Det har jeg også :D Jeg er rimelig sikker på at både den og historien om indbrudstyven der slikker på kvindens hånd, er en del af "Rotten i pizzaen" - min yndlingsbog da jeg var barn :D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Miss_no_More » 21. apr 2017, 20:17

ina skrev:
Den har jeg hørt i mange varianter :D


Er det rigtigt? Nå jamen jeg er sgu også ret nem at narre :lol: Jeg syntes hvert fald, den var ret creepy, da jeg hørte den.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf ina » 22. apr 2017, 05:04

Miss_no_More skrev:
ina skrev:
Den har jeg hørt i mange varianter :D


Er det rigtigt? Nå jamen jeg er sgu også ret nem at narre :lol: Jeg syntes hvert fald, den var ret creepy, da jeg hørte den.


Det synes jeg også! Var paranoia over at køre bil noget tid efter. :lol:
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf Ladysparrow » 23. apr 2017, 08:36


:panik:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Den uhyggelige tråd!

Indlægaf 2SHY » 23. apr 2017, 13:37

Dirtylittledevil skrev:En rigtig god podcast hvis man kan tåle uhyggelige historier :)
https://www.thenosleeppodcast.com/

Der er nogle ganske udemærkede historier iblandt :gogo: Jeg er nået til 5. afsnit :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"