Diskrimineres singler i dagens Danmark?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Diskrimineres singler i dagens Danmark?

Indlægaf Aima » 6. okt 2015, 16:09

Fru Sunshine skrev:Jeg retter dem stadig, for det gør det stadig ikke mere rigtigt, at det bliver brugt forkert.
En bjørnetjeneste er negativ, at forfordele er negativt - men hvordan lemfældig har ændret sig, ved jeg ikke. Jeg ved kun, det betyder det samme som skødesløs.

(Og nu skal jeg nok forsvinde fra tråden igen.)


Lemfældig betød oprindeligt omhyggelig eller noget i den stil, altså det stik modsatte af din (og min og alles) definition af ordet i dag. Hvordan man definerer bjørnetjeneste og forfordele er, som jeg har forstået det, vist efterhånden mere en brunsviger-med-flødeskum-ja-nej-diskussion der mere handler om personlige præferencer, end den handler om faktuelt forkert og rigtigt, men den slags har jo også berettigelse, jeg kom bare i tvivl, og jeg kan jo i øvrigt tage fejl.

Og nu skal jeg også nok skride :D
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Diskrimineres singler i dagens Danmark?

Indlægaf Fru Sunshine » 6. okt 2015, 16:14

Wizzze skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej. Ikke hvis man spørger mig.
Det bliver jo ikke mere rigtigt at, at nogen bruger det forkert.


Jo hvis nok bruger det "forkert" for så bliver det rigtigt, fordi betydningen ændres, hvilket netop er det specielle ved pendulord. Desværre kan sprognævnet ikke fastslå betydningen af et ord, kun måden et ord staves på. Så ord betyder det vi "vedtager" de betyder. Det er rent anarki derude :8:
Lad os høre hvad oversprogbetjent Strix aka @Krølle siger? :lol:

Undskyld mig, men i min omgangskreds er det altså mig, der er sprognazisten. Og jeg er altså dansklærer :P
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Diskrimineres singler i dagens Danmark?

Indlægaf Aima » 6. okt 2015, 16:32

Vi burde så meget have en lingvist tilknyttet stedet her, om ikke andet så bare som ekstern konsulent.

Moderatorer, jeg synes, I skal vende forslaget på næste personalemøde. :)
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Diskrimineres singler i dagens Danmark?

Indlægaf Aima » 6. okt 2015, 16:45

Men hey, Wizz. Hvilken debat er det egentlig, du refererer til?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Diskrimineres singler i dagens Danmark?

Indlægaf Rapfisk » 6. okt 2015, 19:10

Jeg gider egentlig ikke at se den reklame. Men til den generelle debat:

Nej, singler bliver ikke diskrimineret.

Når det er sagt, er der nogle klare uhensigtsmæssigheder i det offentlige system, som jeg mener er uretfærdige. Licens er én af dem. Håndværkerfradraget er nok det værste eksempel, jeg kan komme på. Her kan man få fradrag for et vist beløb (tidligere var det 15.000, jeg har ikke undersøgt, om det er ændret) per person. Det betyder, at når jeg skal lave arbejder på min lejlighed, kan jeg få det beløb, havde jeg en samboende kæreste, kunne vi få det dobbelte til det samme arbejde. Det synes jeg egentlig ikke er okay, når det er det offentlige system.

Hvad private virksomheder gør, er jeg som regel temmelig ligeglad med. Der skal i hvert fald mere til at få mig til at fare i blækhuset.
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Generelt"