Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf fisken80 » 4. jun 2017, 14:50

Smiling_Goat skrev:
eks-Maupassant skrev:
abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:Nej slet ikke, det har jeg også svaret på.

Hvis der er en fornuftig grund til at holde noget privat, så er det self OK.

Selv de argeste hippier ville heller ikke fortælle deres chef om deres onanivaner osv :) Fordi well, der er jo ingen grund til det.


Men der er 10.000 kilometer fra det og så til at have et problem med at bade i svømmehallen.

Og nej det er ikke kun mig der gør det. Og nogen gange har man altså ret, og så skal man sige det. Det er jo ikke en totalt relativ verden hvor 2+2 = 373 fordi det føler du det skal være eller whatever.



Det triste er, at i slet ikke ved hvor rart og ubevsærligt det back in the days, i en ca 20 år efter hippietingen. Uden alt det weirde hejs med bade og uuuh kigger nogen på mig.

Var på Midfyns Festival i 1990, og den gang var badet nogen brusere midt i det hele uden skærme eller noget.

Alle stod og vaskede sig nøgne foran 1000 mennesker der sad og spiste morgenmad og drak øl osv. Og det var ikke en ting. Det var bare et bad.

Så på Roskilde i slut 90erne begyndte de unge piger at bade med trusser på (i fællesbadet)

10 år efter beholdte de også bhen på så den blev våd (i fællesbadet).

Så droppede de helt fællesbadene.

Og nu vil de så måske helt have enkeltbade og nægter totalt at være nøgne foran nogen.

Og om 10 år, så sidder DU og tænker "OMG hvorfor går de rundt i sweatre om sommeren, fordi de er bange for at nogen ser et glimt af deres krop."


Jeg så et tv-program om hippierne og deres børn. Et af idealerne var jo den frie sex, man skulle ikke være bundet af nogen. Der var en kvinde som så havde sex med forskellige mænd, men i interviewet 30-40 år senere sagde hun at en del af sexen nok mere var for idealernes skyld end fordi hun havde rigtigt lyst, hun ville egentlig bare gerne have sex med den mand hun var forelsket i. Én persons frihedsidealer kan være en andens fængsel. Hvis alle gik nøgne i bad på Midtfynsfestivalen, var der sikkert et vist gruppepres omkring det. Jeg forestiller mig at ikke alle kvinderne i 1990 har fundet det fedt at stå nøgne så mændene kunne kigge liderligt på dem - mon ikke mænd var mindst lige så liderlige i 1990 som i dag?


Jah, det med den frie sexen var også en af deres mindre gode ideer :)

Jeg husker intet gruppepres om det, det var slet ikke et issue. Var nok også for fuld til at registrere det hvis der var. Men jo, der var sikkert også nogen der syntes det var for meget. Måske var der også nogen andre bade eller noget? Eller folk gik mindre i bad? Dunno,

Pointen med historien er mere at det fandtes, at det kunne lade sig gøre.

I dag kunne man slet ikke stille en bruser op sådan på Roskilde. Der ville ikke komme nogen hen og tage bad nøgne. For et par år siden var jeg ved badesøen, der var kun EN topløs. Og det var en bekendts kæreste, og han var ellers gået derned med kæresten for at se på "fremmede" bryster, så det var lidt lol at han så kun fik set hendes. Han må være 35 nu sån ca.


Han går til søen for at se på "fremmede bryster" (jeg antager, det må være solbadende, topløse kvinder) og finder ikke andre end sin kæreste.. Og det triste i det eksempel er manglen på solbadende, topløse kvinder? Du kan slet ikke se sammenhængen mellem "mand der vil se på nøgne bryster" og "kvinder der ikke vil gå rundt offentligt med nøgne bryster".. Der er intet der får dig til at tænke: "Nåååååååååh" ?


Jeg tænkte lige det samme... men det ER da også for dårligt, at kvinder ikke gider ligge bryster til mænds fantasier. Det er også de neuroser...
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf fisken80 » 4. jun 2017, 14:54

paint skrev:Helt generelt, tror jeg at et bad, hvor der er andre almindelige mennesker (af samme køn) til stede, måske kunne fjerne noget af den kropsforskrækkelse/flovhed, der er opstået som følge af årevis med eksponering af perfekte kroppe i det offentlige rum (reklamer etc). Mange, tror jeg, er flove/skamfulde, fordi de ikke har den perfekte krop som nu smides i hovedet på alle via medier og reklamer.

Når man kommer hen i en svømmehal, og ser andre mennesker uden tøj på, vil man måske opdage at almindelige gennemsnitsmennesker, heller ikke er perfekte. De har evt. også noget der hænger eller en delle hér og dér osv. Måske kunne det ligefrem bibringe mange mennesker et mere realistisk syn på både deres egen og andres kroppe, og dermed fjerne noget af det kunstigt opståede ubehag (fordi man måske ubevidst, kun vil vise det perfekte frem)


Stop. Stop nu. Og LÆS hvad folk skriver. Det handler for helvede ikke om, at vi ikke kan li vores krop, at vi skammer os over vores deller eller er kede af vi ikke er perfekte. Jeg er 37 jeg er udmærket klar over, at alle ikke ligner modeller, det har jeg sådan set vidst siden jeg var barn og så min mor nøgen...
Det handler om en i mine øjne fuldkommen naturlig blufærdighed, der i en periode på 20-30 år har været gjort til det unormale og som nu er på vej tilbage, bl.a. fordi vi er nogen der tør aige højt, at vi ikke er nede med den der hippie happy go lucky nøgenhed til folket, der ellers har rådet.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Slettet bruger » 4. jun 2017, 14:54

Kattefjæs skrev:
fisken80 skrev:Sjovt du lige skriver det var fikset. Måske er det korrekt som en anden skrev, at den korte periode du påstår det var fikset faktisk var det unormale. Hvorfor er det lige du har ret til at definere, hvad der er normalt?
Hvem siger i øvrigt, at pigerne på Midtfyns synes det var fedt at bade nøgne foran alle mennesker? Hvem siger de ikke gjorde det, fordi de følte sig pressede til det? Medmindre du kan læse tanker så véd du det jo ikke vel.
Der er jo trods alt nok en årsag til, at hele nøgenhedskulturen uddøde igen, måske fordi det i virkeligheden slet ikke var så fedt som du gerne vil gøre det til.


Og så er der alle dem som IKKE gjorde det, men som ikke blev lagt mærke til fordi, duh, de gjorde det jo netop ikke. Og dem som gjorde det fordi de følte sig presset, som du nævner, af det nye normale, men havde foretrukket at lade være.

Jeg kender ikke en eneste kvinde, alder underordnet, som ikke har grænser for hvad de synes er ok - og som ikke på et eller andet tidspunkt har oplevet at skulle forsvare de grænser overfor en mand som mente at han havde ret til at udfordre og i nogle tilfælde decideret krænke dem.

Jeg kommer aldrig til at forstå mennesker som oprigtigt mener at de har ret til at bestemme over andres kroppe - hvad der skal gøres med dem hvor, hvornår og hvordan. Hvad man skal føle om mene om dem. Og af hvilke årsager. Det er en ulækker invasion af andres liv, tanker, følelser og, ja, privatliv.

Og jeg hader at sige det, men det er typisk lige i disse år at høre mænd brokke sig over at kvinder ikke gider rende rundt med bare bryster hele tiden mere. :rulle:

Først og fremmest fordi det er infantilt.

Men da i høj grad også fordi der de sidste års tid har været en rigtig ulækker retorik blandt hovedsageligt mænd som går på at letpåklædte kvinder må man gerne krænke fordi de nærmest beder om det når de vælger at være letpåklædte.

Jeg tror meget som dig at der var en kort periode hvor man forsøgte at sænke paraderne, ligestille kønnene og frigøre kroppen, men at det på flere områder er fejlet, og derfor er folk mindre tilbøjelige til at give efter for det som et ideal. Det virkede jo ikke.



Jeg vil sige igen, at man kan ikke reducere alt til at det er noget med at nogen vil bestemme over nogen og ens rettigheder osv.


For mig er det lige som børn der nægter at tage regnfrakke på i regnvejr, og så gør det til noget med "jeg vil selv bestemme" i stedet for "du bliver våd hvis det regner".


Men ja det med grænserne og nederen mænd der vil krænke dem, det må da også have været en ting den gang. Der har altid været idioter.


Jeg vil ikke påstå jeg ved det, jeg kan ikke huske jeg har hørt om det, men omvendt ville jeg nok heller ikke have hørt det.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Slettet bruger » 4. jun 2017, 14:57

Smiling_Goat skrev:Han går til søen for at se på "fremmede bryster" (jeg antager, det må være solbadende, topløse kvinder) og finder ikke andre end sin kæreste.. Og det triste i det eksempel er manglen på solbadende, topløse kvinder? Du kan slet ikke se sammenhængen mellem "mand der vil se på nøgne bryster" og "kvinder der ikke vil gå rundt offentligt med nøgne bryster".. Der er intet der får dig til at tænke: "Nåååååååååh" ?


Øh nej, det er sjovt, det skriver jeg jo. "lol" betyder at noget er sjovt, ikke at det er trist.

Og nej jeg kan ikke se sammenhængen.

Vil du gå rundt i burka fordi der er mænd der kigger på dig?
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Kattefjæs » 4. jun 2017, 14:57

paint skrev:Helt generelt, tror jeg at et bad, hvor der er andre almindelige mennesker (af samme køn) til stede, måske kunne fjerne noget af den kropsforskrækkelse/flovhed, der er opstået som følge af årevis med eksponering af perfekte kroppe i det offentlige rum (reklamer etc). Mange, tror jeg, er flove/skamfulde, fordi de ikke har den perfekte krop som nu smides i hovedet på alle via medier og reklamer.

Når man kommer hen i en svømmehal, og ser andre mennesker uden tøj på, vil man måske opdage at almindelige gennemsnitsmennesker, heller ikke er perfekte. De har evt. også noget der hænger eller en delle hér og dér osv. Måske kunne det ligefrem bibringe mange mennesker et mere realistisk syn på både deres egen og andres kroppe, og dermed fjerne noget af det kunstigt opståede ubehag (fordi man måske ubevidst, kun vil vise det perfekte frem)


Du har en pointe ifht. de situationer hvor problemet ER kropsforskrækkethed - men det er bare ikke altid det handler om dét.

Men vi kan godt opstille en situation hvor person A, som er dybt kropsforskrækket, ville have godt af at tage i svømmeren og få kigget lidt på nogle andre kroppe så han/hun kan vænne sig til virkeligheden.

Men det betyder da ikke at person B, uagtet om han/hun er kropsforskrækket eller ej, skal tvinges til at blive et redskab for person A's kamp med sig selv. Person B har ret til ikke at blive gloet på, uanset om det hjælper person A eller ej. Person B er ikke forpligtet til at lægge krop til person A's behov. Uanset hvilken årsag person B så måtte have til at vælge det fra.
3
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Flora » 4. jun 2017, 14:58

abcd skrev:
Flora skrev:
abcd skrev:
paint skrev:Jeg forstår det heller ikke. Når man går i Svømmehallen, er det en offentlig svømmehal og man er sammen med 'offentligheden', repræsenteret ved det samme køn som een selv. Skulle alle offentligt drevne svømmehaller ombygges, så alle havde privat omklædning og brusekabine, ville det betyde en kæmpe ombygning af alle svømmehaller, hvilket ville fordyre billetprisen rimelig meget.


En kæmpe ombygning? Man kunne nøjes med et forhæng rundt om alle bruserne. Gå ind i bruseren med et minimum af tøj på og badebukserne i hånden. Tag tøjet af. Bad. Tag badetøjet på. Gå tilbage til omklædningspladsen med skiftetøjet. Det koster meget lidt at sætte op.


Det koster også i øget tid til rengøring. I min lokale svømmehal bliver gulvet i baderummet vasket flere gange om dagen. Det er væsentligt lettere at gøre i ét stort rum uden forhæng, end det er i et rum hvor hver bruser er omgivet af forhæng. Særligt hvis der også skal være en bænk eller lignende til at lægge sit tøj på. Forhængene skal også vaskes ret ofte, for ikke at blive klamme.


Det koster da mere, men jeg tror det skal regnes i ører pr. billet. I forhold til at drive en svømmehal i store, dyre bygninger, betaling af personale, de mange mange tusinde liter vand der skal holdes rent. I det regnestykke drukner (pun intended) lidt mere besværlig gulvvask vist.


Hvor meget det betyder afhænger vel af hvor mange besøgende svømmehallen har, men det er da muligt det ikke vil være alverden. Det var bare for at påpege, at udgiften ikke kun handler om at sætte det op. Der vil også være en løbende øget udgift ved det.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf paint » 4. jun 2017, 15:00

Smiling_Goat skrev:
paint skrev:Helt generelt, tror jeg at et bad, hvor der er andre almindelige mennesker (af samme køn) til stede, måske kunne fjerne noget af den kropsforskrækkelse/flovhed, der er opstået som følge af årevis med eksponering af perfekte kroppe i det offentlige rum (reklamer etc). Mange, tror jeg, er flove/skamfulde, fordi de ikke har den perfekte krop som nu smides i hovedet på alle via medier og reklamer.

Når man kommer hen i en svømmehal, og ser andre mennesker uden tøj på, vil man måske opdage at almindelige gennemsnitsmennesker, heller ikke er perfekte. De har evt. også noget der hænger eller en delle hér og dér osv. Måske kunne det ligefrem bibringe mange mennesker et mere realistisk syn på både deres egen og andres kroppe, og dermed fjerne noget af det kunstigt opståede ubehag (fordi man måske ubevidst, kun vil vise det perfekte frem)


Så mit argument med at jeg synes min krop er flot, og mit ubehag ikke bunder i æstetik og kropsidealer, ignorerer du? Har du glemt det? Du tror ikke på det? Hvad er vi ude i her?

Jeg kan godt forstå, det er fristende at tro, det du beskriver, og det skal da også nok passe på nogle, men der ER altså mennesker (og sikkert ikke kun kvinder) der bare ikke bryder sig om at være nøgne foran andre. Det bunder ikke i hang-ups, kropdsidealer eller andet deprimerende. Bare en anden blufærdighedsgrænse end den (åbenbart) socialt accepterede.


Jeg har ikke set dét argument. Jeg skrev generelt og ikke henvendt til nogen speciel. Men der må være et problem, et eller andet sted. Hvorfor skulle man ellers lave tiltag, som 'kussomaten' (hed den vist) hvor kvinder kunne se se billeder af, hvordan andre kvinder så ud. Der e rogså kvindelige fotografer, der har lavet fotoserier ( og udstillinger) af nøgne 'almindelige' kvinder, med den hensigt at bibringe (nogle) kvinder et mere realistisk billede af, hvordan almindelige kvinder ser ud (under tøjet).

Den slags gør man vel ikke, hvis ikke man mener at der er et problem? Det var dette, formodede, problem jeg prøvede at adressere.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Slettet bruger » 4. jun 2017, 15:00

abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:I dag kunne man slet ikke stille en bruser op sådan på Roskilde. Der ville ikke komme nogen hen og tage bad nøgne. For et par år siden var jeg ved badesøen, der var kun EN topløs. Og det var en bekendts kæreste, og han var ellers gået derned med kæresten for at se på "fremmede" bryster, så det var lidt lol at han så kun fik set hendes. Han må være 35 nu sån ca.


Jeg var på Roskilde i 2003 og 2006, og dengang kunne man stadig se nøgne kvinder i de åbne bade. Og de løber da vist også stadig rundt til nøgenløb der hvert år.


Nøgenløbet er en lille meget speciel gruppe urepræsentative mennesker :) Jeg ville gerne have set det løb, men lykkedes mig aldrig at finde ud af hvor og hvornår det blev afholdt.

Og ja der var nogen få stykker stadig i 03 og 06, men det er nede fra at det var like 98 % i midt 90erne efter hvad jeg har fået fortalt. (Jeg holdt festtivalpause i 1990erne)
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf fisken80 » 4. jun 2017, 15:03

eks-Maupassant skrev:
abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:I dag kunne man slet ikke stille en bruser op sådan på Roskilde. Der ville ikke komme nogen hen og tage bad nøgne. For et par år siden var jeg ved badesøen, der var kun EN topløs. Og det var en bekendts kæreste, og han var ellers gået derned med kæresten for at se på "fremmede" bryster, så det var lidt lol at han så kun fik set hendes. Han må være 35 nu sån ca.


Jeg var på Roskilde i 2003 og 2006, og dengang kunne man stadig se nøgne kvinder i de åbne bade. Og de løber da vist også stadig rundt til nøgenløb der hvert år.


Nøgenløbet er en lille meget speciel gruppe urepræsentative mennesker :) Jeg ville gerne have set det løb, men lykkedes mig aldrig at finde ud af hvor og hvornår det blev afholdt.

Og ja der var nogen få stykker stadig i 03 og 06, men det er nede fra at det var like 98 % i midt 90erne efter hvad jeg har fået fortalt. (Jeg holdt festtivalpause i 1990erne)


Hippierne og jer der elsker nøgenhed er en lille meget speciel gruppe urepræsentative mennesker.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf paint » 4. jun 2017, 15:06

Kattefjæs skrev:
paint skrev:Helt generelt, tror jeg at et bad, hvor der er andre almindelige mennesker (af samme køn) til stede, måske kunne fjerne noget af den kropsforskrækkelse/flovhed, der er opstået som følge af årevis med eksponering af perfekte kroppe i det offentlige rum (reklamer etc). Mange, tror jeg, er flove/skamfulde, fordi de ikke har den perfekte krop som nu smides i hovedet på alle via medier og reklamer.

Når man kommer hen i en svømmehal, og ser andre mennesker uden tøj på, vil man måske opdage at almindelige gennemsnitsmennesker, heller ikke er perfekte. De har evt. også noget der hænger eller en delle hér og dér osv. Måske kunne det ligefrem bibringe mange mennesker et mere realistisk syn på både deres egen og andres kroppe, og dermed fjerne noget af det kunstigt opståede ubehag (fordi man måske ubevidst, kun vil vise det perfekte frem)


Du har en pointe ifht. de situationer hvor problemet ER kropsforskrækkethed - men det er bare ikke altid det handler om dét.

Men vi kan godt opstille en situation hvor person A, som er dybt kropsforskrækket, ville have godt af at tage i svømmeren og få kigget lidt på nogle andre kroppe så han/hun kan vænne sig til virkeligheden.

Men det betyder da ikke at person B, uagtet om han/hun er kropsforskrækket eller ej, skal tvinges til at blive et redskab for person A's kamp med sig selv. Person B har ret til ikke at blive gloet på, uanset om det hjælper person A eller ej. Person B er ikke forpligtet til at lægge krop til person A's behov. Uanset hvilken årsag person B så måtte have til at vælge det fra.


At sammenligne sig selv med andre mennesker, er nok noget vi alle gør, af og til også når vi ikke er nøgne- og på den måde, er vi alle 'redskaber' (som du kalder det). Hvis man så, på denne baggrund skulle undgå at blive 'misbrugt' som redskab, skulle vi alle vel gå tilslørede rundt i offentligheden, i en en slags burkaer. Er det dér du vil hen?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Slettet bruger » 4. jun 2017, 15:07

Dikus skrev:
Christ. Jeg var ung i 90'erne. Og vi var altså masser af blufærdige unge kvinder, der pjækkede fra svømning og idræt.

Måske du ikke helt har haft syn for hele billedet? Og forskellen til i dag ganske simpel er den, at de unge højlydt kræver deres grænser respekteret i stedet for stilfærdigt at snyde sig til det...


Måske er deres grænser bare åndssvage og de skulle tage sig sammen og arbejde med deres angst-grænser?

Det er for langt ude at man forsvarer at man ikke vil tage bad i svømmehallen som en normal grænse.

Hvis jeg siger det er min grænse at jeg vil handle ind uden andre mennesker der ser mig i supermarkedet, så vil du vel også sige jeg bare er mærkelig og jeg skulle vænne mig til at handle ind fuldt offentligt?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Slettet bruger » 4. jun 2017, 15:15

fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:I dag kunne man slet ikke stille en bruser op sådan på Roskilde. Der ville ikke komme nogen hen og tage bad nøgne. For et par år siden var jeg ved badesøen, der var kun EN topløs. Og det var en bekendts kæreste, og han var ellers gået derned med kæresten for at se på "fremmede" bryster, så det var lidt lol at han så kun fik set hendes. Han må være 35 nu sån ca.


Jeg var på Roskilde i 2003 og 2006, og dengang kunne man stadig se nøgne kvinder i de åbne bade. Og de løber da vist også stadig rundt til nøgenløb der hvert år.


Nøgenløbet er en lille meget speciel gruppe urepræsentative mennesker :) Jeg ville gerne have set det løb, men lykkedes mig aldrig at finde ud af hvor og hvornår det blev afholdt.

Og ja der var nogen få stykker stadig i 03 og 06, men det er nede fra at det var like 98 % i midt 90erne efter hvad jeg har fået fortalt. (Jeg holdt festtivalpause i 1990erne)


Hippierne og jer der elsker nøgenhed er en lille meget speciel gruppe urepræsentative mennesker.


Ja åbenbart i dag.

Men igen, hvis vi kunne komme ud over de der stråmænd. Hvor jeg skriver at noget er "lol" og så tror nogen at jeg mener "trist" med "lol".

Jeg "elsker" ikke nøgenhed :) Det er hardcore tyske nudister der gør det.

Jeg synes man skal være normal med det, og kunne være nøgen når det er praktisk, f.eks. når man skal tage et bad.

Fordi det er rarest ikke at skabe en masse whacko problemer for sig selv og så kalde det ens grænser eller whatever.

Og ikke gøre det til et eller andet mega indviklet.

Om kvinder har BH eller ej på stranden, dem om det.

Som det tidligere blev skrevet, så har badene i svømmehaller været som de er siden 1920.

Det er den her unge generation der er ekstrem og mærkelig historisk set over de sidste 100 år. Fordi de har et mærkeligt problem med noget der var OK i 1920, 1930, 1940, 1980 osv.
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf fisken80 » 4. jun 2017, 15:19

eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:I dag kunne man slet ikke stille en bruser op sådan på Roskilde. Der ville ikke komme nogen hen og tage bad nøgne. For et par år siden var jeg ved badesøen, der var kun EN topløs. Og det var en bekendts kæreste, og han var ellers gået derned med kæresten for at se på "fremmede" bryster, så det var lidt lol at han så kun fik set hendes. Han må være 35 nu sån ca.


Jeg var på Roskilde i 2003 og 2006, og dengang kunne man stadig se nøgne kvinder i de åbne bade. Og de løber da vist også stadig rundt til nøgenløb der hvert år.


Nøgenløbet er en lille meget speciel gruppe urepræsentative mennesker :) Jeg ville gerne have set det løb, men lykkedes mig aldrig at finde ud af hvor og hvornår det blev afholdt.

Og ja der var nogen få stykker stadig i 03 og 06, men det er nede fra at det var like 98 % i midt 90erne efter hvad jeg har fået fortalt. (Jeg holdt festtivalpause i 1990erne)


Hippierne og jer der elsker nøgenhed er en lille meget speciel gruppe urepræsentative mennesker.


Ja åbenbart i dag.

Men igen, hvis vi kunne komme ud over de der stråmænd. Hvor jeg skriver at noget er "lol" og så tror nogen at jeg mener "trist" med "lol".

Jeg "elsker" ikke nøgenhed :) Det er hardcore tyske nudister der gør det.

Jeg synes man skal være normal med det, og kunne være nøgen når det er praktisk, f.eks. når man skal tage et bad.

Fordi det er rarest ikke at skabe en masse whacko problemer for sig selv og så kalde det ens grænser eller whatever.

Og ikke gøre det til et eller andet mega indviklet.

Om kvinder har BH eller ej på stranden, dem om det.

Som det tidligere blev skrevet, så har badene i svømmehaller været som de er siden 1920.

Det er den her unge generation der er ekstrem og mærkelig historisk set over de sidste 100 år. Fordi de har et mærkeligt problem med noget der var OK i 1920, 1930, 1940, 1980 osv.


Du aner jo ikke, hvordan folk har haft det med fællesbade gennem tiden og om nogen har sprunget over at gå i svømmehallen fordi de ikke brød sig om fællesbade.
Ja faktisk har du jo selv skrevet, at opgøret med blufærdigheden først kom med hippierne. Og derfor er det vældig sjovt at du mener, at det er en passus på 20-30 år, der udgør det normale, mens alle årene rundt om er det unormale. Det er totalt ulogisk og ret morsomt, at du ikke selv kan se det.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Slettet bruger » 4. jun 2017, 15:23

Dikus skrev:
Hvis du lige vil forholde dig til, at din påstand om, at blufærdigheden er ny og du ved bedst, fordi alle andte bare er unge og neurotiske?

Det er faktuelt forkert - præcis som din påstand om, at seksualisering ikke er en del af nøgenbadning. Hvilket jeg dog antager, du er med på, efter din sjove historie om jeres manglende muligheder for at glo på bryster, selvom i selv leverede et par.


Altså, nu er der jo kønsopdelte bade i skoler og svømmehaller, og jeg går da ud fra at pigerne ikke kigger på hinanden med lystne blikke :) Så jeg ved ikke rigtigt hvorfor sekualiseting skal ind over.


Jeg tror måske det samlede problem er, at der altid har været folk der kiggede på en, sexuelt hvis det er topløst på en strand eller en park, eller måske på anden måde hvis man bader med samme køn.

Og så kræves det en skill der hedder: Jeg gir ikke en fuck for hvordan folk kigger på mig.

Hvis man hele tiden kalder det "mine grænser" og vælger den "svage" løsning hvor man pakker sig ind, ja men ender jo i burka derhjemme.


Jeg har aldrig spurgt de gamle hippiekvinder om det var et issue for dem at mænd kiggede på dem, vil tro de bare er sådanm "arh whatever" med det.

Det kan jo ikke have været et stort problem når de nu gjorde det i 10-15 år.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Intet bad efter idræt, hvad er det tegn på?

Indlægaf Slettet bruger » 4. jun 2017, 15:28

fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:I dag kunne man slet ikke stille en bruser op sådan på Roskilde. Der ville ikke komme nogen hen og tage bad nøgne. For et par år siden var jeg ved badesøen, der var kun EN topløs. Og det var en bekendts kæreste, og han var ellers gået derned med kæresten for at se på "fremmede" bryster, så det var lidt lol at han så kun fik set hendes. Han må være 35 nu sån ca.


Jeg var på Roskilde i 2003 og 2006, og dengang kunne man stadig se nøgne kvinder i de åbne bade. Og de løber da vist også stadig rundt til nøgenløb der hvert år.


Nøgenløbet er en lille meget speciel gruppe urepræsentative mennesker :) Jeg ville gerne have set det løb, men lykkedes mig aldrig at finde ud af hvor og hvornår det blev afholdt.

Og ja der var nogen få stykker stadig i 03 og 06, men det er nede fra at det var like 98 % i midt 90erne efter hvad jeg har fået fortalt. (Jeg holdt festtivalpause i 1990erne)


Hippierne og jer der elsker nøgenhed er en lille meget speciel gruppe urepræsentative mennesker.


Ja åbenbart i dag.

Men igen, hvis vi kunne komme ud over de der stråmænd. Hvor jeg skriver at noget er "lol" og så tror nogen at jeg mener "trist" med "lol".

Jeg "elsker" ikke nøgenhed :) Det er hardcore tyske nudister der gør det.

Jeg synes man skal være normal med det, og kunne være nøgen når det er praktisk, f.eks. når man skal tage et bad.

Fordi det er rarest ikke at skabe en masse whacko problemer for sig selv og så kalde det ens grænser eller whatever.

Og ikke gøre det til et eller andet mega indviklet.

Om kvinder har BH eller ej på stranden, dem om det.

Som det tidligere blev skrevet, så har badene i svømmehaller været som de er siden 1920.

Det er den her unge generation der er ekstrem og mærkelig historisk set over de sidste 100 år. Fordi de har et mærkeligt problem med noget der var OK i 1920, 1930, 1940, 1980 osv.


Du aner jo ikke, hvordan folk har haft det med fællesbade gennem tiden og om nogen har sprunget over at gå i svømmehallen fordi de ikke brød sig om fællesbade.
Ja faktisk har du jo selv skrevet, at opgøret med blufærdigheden først kom med hippierne. Og derfor er det vældig sjovt at du mener, at det er en passus på 20-30 år, der udgør det normale, mens alle årene rundt om er det unormale. Det er totalt ulogisk og ret morsomt, at du ikke selv kan se det.


Ok hvad er mest logisk

1: Folk har fællesbade i 100 år og ingen foreslår at lave dem om, alle hader dem inden i, men ingen siger noge lige om det, mens folk ellers demonstrerer helt vildt og protesterer over alt muligt andet

2: Folk har fællesbade i 100 år fordi ingen ser et problem i det



Hippierne var nu også mere en slags ekstrem version af noget der startede før, i 1920erne agtigt. Og også i slutningen af 1900-tallet med Freud og alt det der.

Har nævnt allerede jeg har et familiefotoalbum med 3* mandlig full frontal nudity fra ca 1948-1949

Kan også huske en historie med min morfar der nøgensolbadede i haven med en eller andet familiemedlem i 1950erne, og han var ALT andet end hippie, han var nærmere nazist. Led fyr, men nøgensolbade, det ku han godt.

Så jeg ser det mere som om de tog fat i nogen ældre ideer og smaskede dem midt ind i det hele.
0

Tilbage til "Generelt"