Fordomstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55523
Kontakt:

Re: Fordomstråden

Indlægaf Ado » 24. okt 2018, 05:13

Der er flere dårlige kvindelige bilister end mandlige.
7
Donna Martin Graduates!
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7395

Re: Fordomstråden

Indlægaf bluetof1 » 24. okt 2018, 14:04

Pædagoger, socialrådgivere, sygeplejersker og lærere har en træls tendens til at mene at de ved bedst og de har taget ovenstående uddannelser for at kunne fortælle andre at "deres faglighed fortæller dem" *hvad end der får pædagogen/socialrådgiveren/sygeplejersken/læreren til at fremstå som den med de vises sten og forældrene som nogle stakkels forkrøblede tabere*.

Det dummeste er at den fordom er blevet afkræftet flere gange. Jeg kender langt flere pædagoger osv. osv., der IKKE opfører sig på den måde. Problemet opstår der hvor dem, jeg har mødt, der er sådan, har haft en meget stor og meget negativ indflydelse på mit liv.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Fordomstråden

Indlægaf Moxy-lady » 24. okt 2018, 17:31

Pædagoger kan ikke finde ud af at opdrage deres egne børn.
Folk der bliver allermest ophidsede over legalisering af medicinsk cannabis og deler en masse artikler om cannabis's ukendte og fantastiske helbredende kræfter er typerne der ikke ryger det af medicinske årsager, og er typisk også mere tilbøjelige til at tro på konspirationsteorier om Big farma og antivaccer bevægelsen.
9
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Fordomstråden

Indlægaf hotlips » 25. okt 2018, 02:35

Moxy-lady skrev:Pædagoger kan ikke finde ud af at opdrage deres egne børn.
Folk der bliver allermest ophidsede over legalisering af medicinsk cannabis og deler en masse artikler om cannabis's ukendte og fantastiske helbredende kræfter er typerne der ikke ryger det af medicinske årsager, og er typisk også mere tilbøjelige til at tro på konspirationsteorier om Big farma og antivaccer bevægelsen.


Se, det er jo lige til undre tråden.. Jeg kan ikke for min død forstå at de der gerne vil have legaliseret medicinsk cannabis ikke holder sig langt væk fra folk der siger de støtter den sag men selv praler med at de ryger det uden nogen medicinsk årsag,det er så skadeligt for deres sag og det lader til at det overhovedet ikke går op for dem.

At lade dan rachlin udtale sig for deres sag mens han lige fortæller at han selv ryger hver dag og at holde konference på Christiania, dén slags holder jo ikke, det får dem til at fremstå som lobbyister for pusher street.

Jeg er imod det frigives i enhver form indtil der ligger et færdigt resultat for undersøgelserne og jeg er mildest talt skeptisk, men det er lige før jeg får ondt af dem hver gang de kommer i pressen i den slags sammenhæng uanset om det så er noget de selv har været med til,for det er bare alt hvad de ikke har nytte af at deres modstandere ser dem i forbindelse med.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Fordomstråden

Indlægaf Zombie » 25. okt 2018, 04:07

Moxy-lady skrev:Pædagoger kan ikke finde ud af at opdrage deres egne børn.


Jeg har haft samme fordom, dog begrænset til pædagoger i daginstitution, den er nu rettet til:

Pædagoger har fået skubbet deres grænse for, hvor meget larm og uro et barn må skabe, qua deres arbejde, så udover at deres børn må og gør alt for meget, er de også typerne, der ikke lægger mærke til eksempelvis et urimeligt støjniveau på legepladser, i busser, på Bones etc.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Fordomstråden

Indlægaf LaMariposa » 25. okt 2018, 04:31

Zombie skrev:
Moxy-lady skrev:Pædagoger kan ikke finde ud af at opdrage deres egne børn.


Jeg har haft samme fordom, dog begrænset til pædagoger i daginstitution, den er nu rettet til:

Pædagoger har fået skubbet deres grænse for, hvor meget larm og uro et barn må skabe, qua deres arbejde, så udover at deres børn må og gør alt for meget, er de også typerne, der ikke lægger mærke til eksempelvis et urimeligt støjniveau på legepladser, i busser, på Bones etc.


Det kan måske være meget praktisk at have det sådan? :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Fordomstråden

Indlægaf Zombie » 25. okt 2018, 05:06

LaMariposa skrev:
Zombie skrev:
Moxy-lady skrev:Pædagoger kan ikke finde ud af at opdrage deres egne børn.


Jeg har haft samme fordom, dog begrænset til pædagoger i daginstitution, den er nu rettet til:

Pædagoger har fået skubbet deres grænse for, hvor meget larm og uro et barn må skabe, qua deres arbejde, så udover at deres børn må og gør alt for meget, er de også typerne, der ikke lægger mærke til eksempelvis et urimeligt støjniveau på legepladser, i busser, på Bones etc.


Det kan måske være meget praktisk at have det sådan? :D


Altså ja og nej. Det er nok lidt træls, når andre synes, man burde tøjle sine egne børn lidt mere, og man selv slet ikke opfatter, at de faktisk er lidt træls for deres omgivelser. :lol:

Til gengæld er pædagoger nogle af de mest chill forældre, jeg har mødt. Hvilket er pudsigt, for de kunne jo godt have en mening om andres pædagogiske arbejde med deres børn. Men min fordom er, at pædagoger er de bedste forældre at have til de børn, man passer. Så længe deres børn er i live og ikke decideret er i mistrivsel, så er pædagog-forældre super chilleren. Hvor nogle forældre fx kan obsesse over, om deres barn har været på legeplads, er pædagoger sådan mere: "Det er også et lortevejr og det tager 100 år med de skide regnbukser."

Jeg har også oplevet pædagog-forældre, der var sådan "Wow, du var her også i morges, da jeg afleverede mit barn. Skal jeg ikke holde øje her i puderummet mens du laver en kop kaffe til dig selv?" Det siger jeg så nej tak til, men sådan er andre forældre ikke. :P
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Fordomstråden

Indlægaf dgd2007 » 25. okt 2018, 11:35

Det med pædagoger og deres egne børn er nok også noget med at de har kørt en hel, stor, teoretisk diskussion med sig selv om hvordan man skal håndtere en given situation korrekt; mens "almindelige" forældres rygmarvsreaktion måske havde tilstrækkelig? :gruble:

Selv om det er fordomstråden, vil jeg dog sige det ikke er alle! Men jeg har set grelle eksempler på det. Også - og især - med psykologer! ;)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Fordomstråden

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2018, 13:17

Mavis skrev:Jeg synes godt nok størstedelen af brugerne på sådan nogle mor -og graviditetsforummer virker som nogle ikke-særligt-intelligente harper. Jeg ville nok have mine tanker hvis jeg mødte en IRL som var aktiv på sådan noget.

Folk fra landet har flere og grovere fordomme overfor storbymennesker end omvendt.

Hvad laver du da også sådanne steder? :lol:


Jeg har den fordom at jeg tror du er en yderst gennemført troll ;) :lol:
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55523
Kontakt:

Re: Fordomstråden

Indlægaf Ado » 31. okt 2018, 13:24

Dem, der siger "kombardo" er de samme typer, der går med ja-hat, trykker på pyt-knapper og er vild med campinglivet.
11
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Fordomstråden

Indlægaf achillaxedprune » 31. okt 2018, 13:42

Ado skrev:Dem, der siger "kombardo" er de samme typer, der går med ja-hat, trykker på pyt-knapper og er vild med campinglivet.


Det er mig! :lol:
6
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55523
Kontakt:

Re: Fordomstråden

Indlægaf Ado » 31. okt 2018, 13:45

achillaxedprune skrev:
Ado skrev:Dem, der siger "kombardo" er de samme typer, der går med ja-hat, trykker på pyt-knapper og er vild med campinglivet.


Det er mig! :lol:

:lol: Jeg kan slet slet ikke se det! :D
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Fordomstråden

Indlægaf achillaxedprune » 31. okt 2018, 13:50

Ado skrev:
achillaxedprune skrev:
Ado skrev:Dem, der siger "kombardo" er de samme typer, der går med ja-hat, trykker på pyt-knapper og er vild med campinglivet.


Det er mig! :lol:

:lol: Jeg kan slet slet ikke se det! :D


Jeg synes heller ikke selv, at jeg passer ned i den fordomskasse, som jeg passer ned i. :lol: Men jeg tror jeg indenfor den sidste uge på arbejdet både har brugt udtrykket “taget ja-hatten på” og “Jeg skal blive bedre til at tænke pyt”. Camping har jeg ikke været på siden jeg var barn, men påtænker det helt klart når sønnike er lidt større... jeg har vildt gode minder fra campingferier - masser af nye venner, leg udenfor og duften af hyben. Og her som voksen tænker jeg at et glas rødvin i forteltet også er tiltrækkende. Med andre ord: Camping som familie er da fedt!

Kombardo er ikke en fast del af ordforrådet, men kan sagtens sige det. Og gør jeg sikkert også nogle gange. Herligt kikset!
Senest rettet af achillaxedprune 31. okt 2018, 14:47, rettet i alt 1 gang.
5
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Fordomstråden

Indlægaf dgd2007 » 31. okt 2018, 16:06

achillaxedprune skrev:Jeg synes heller ikke selv, at jeg passer ned i den fordomskasse, som jeg passer ned i. :lol:
[...]
Månedens citat! :klap: :lol:
2
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Fordomstråden

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 31. okt 2018, 21:20

De fleste sosu’er har taget uddannelsen fordi den er kort og man får løn under forløbet. Derudover de tatoverede, rygere og ikke altid lige skarpe- og så skal de passe mig når jeg bliver gammel :tie:
2

Tilbage til "Generelt"