Fordomstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 480
Likede indlæg: 8791

Re: Fordomstråden

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2018, 13:17

Mavis skrev:Jeg synes godt nok størstedelen af brugerne på sådan nogle mor -og graviditetsforummer virker som nogle ikke-særligt-intelligente harper. Jeg ville nok have mine tanker hvis jeg mødte en IRL som var aktiv på sådan noget.

Folk fra landet har flere og grovere fordomme overfor storbymennesker end omvendt.

Hvad laver du da også sådanne steder? :lol:

Jeg har den fordom at jeg tror du er en yderst gennemført troll ;) :lol:
5
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1412
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16637
Kontakt:

Indlægaf Ado » 31. okt 2018, 13:24

Dem, der siger "kombardo" er de samme typer, der går med ja-hat, trykker på pyt-knapper og er vild med campinglivet.
10
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 613
Likede indlæg: 4518

Indlægaf achillaxedprune » 31. okt 2018, 13:42

Ado skrev:Dem, der siger "kombardo" er de samme typer, der går med ja-hat, trykker på pyt-knapper og er vild med campinglivet.

Det er mig! :lol:
7
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1412
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 16637
Kontakt:

Indlægaf Ado » 31. okt 2018, 13:45

achillaxedprune skrev:
Ado skrev:Dem, der siger "kombardo" er de samme typer, der går med ja-hat, trykker på pyt-knapper og er vild med campinglivet.

:lol: Jeg kan slet slet ikke se det! :D
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 613
Likede indlæg: 4518

Indlægaf achillaxedprune » 31. okt 2018, 13:50

Ado skrev:
achillaxedprune skrev:

:lol: Jeg kan slet slet ikke se det! :D

Jeg synes heller ikke selv, at jeg passer ned i den fordomskasse, som jeg passer ned i. :lol: Men jeg tror jeg indenfor den sidste uge på arbejdet både har brugt udtrykket “taget ja-hatten på” og “Jeg skal blive bedre til at tænke pyt”. Camping har jeg ikke været på siden jeg var barn, men påtænker det helt klart når sønnike er lidt større... jeg har vildt gode minder fra campingferier - masser af nye venner, leg udenfor og duften af hyben. Og her som voksen tænker jeg at et glas rødvin i forteltet også er tiltrækkende. Med andre ord: Camping som familie er da fedt!

Kombardo er ikke en fast del af ordforrådet, men kan sagtens sige det. Og gør jeg sikkert også nogle gange. Herligt kikset!
Senest rettet af achillaxedprune 31. okt 2018, 14:47, rettet i alt 1 gang.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1063

Indlægaf Mavis » 31. okt 2018, 14:20

HappyPaww skrev:
Mavis skrev:Jeg synes godt nok størstedelen af brugerne på sådan nogle mor -og graviditetsforummer virker som nogle ikke-særligt-intelligente harper. Jeg ville nok have mine tanker hvis jeg mødte en IRL som var aktiv på sådan noget.

Folk fra landet har flere og grovere fordomme overfor storbymennesker end omvendt.

Hvad laver du da også sådanne steder? :lol:

Jeg har den fordom at jeg tror du er en yderst gennemført troll ;) :lol:

Jeg ved det ikke :genert: . Nogle gange havner jeg der i en googlesøgning på et eller andet tilfældigt, sådan lidt a la hestenettet. Og der virker de altså harpede...
0
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 838
Likede indlæg: 12001

Indlægaf dgd2007 » 31. okt 2018, 16:06

achillaxedprune skrev:Jeg synes heller ikke selv, at jeg passer ned i den fordomskasse, som jeg passer ned i. :lol:
[...]
Månedens citat! :klap: :lol:
2
Jacobsen81
Kort karma: 25
Likede indlæg: 534

Indlægaf Jacobsen81 » 31. okt 2018, 21:20

De fleste sosu’er har taget uddannelsen fordi den er kort og man får løn under forløbet. Derudover de tatoverede, rygere og ikke altid lige skarpe- og så skal de passe mig når jeg bliver gammel :tie:
3
Bergen
Kort karma: 14
Likede indlæg: 857

Indlægaf Bergen » 31. okt 2018, 21:53

Jacobsen81 skrev:De fleste sosu’er har taget uddannelsen fordi den er kort og man får løn under forløbet. Derudover de tatoverede, rygere og ikke altid lige skarpe- og så skal de passe mig når jerg bliver gammel :tie:

Tager det ikke 3 år at blive SSA? Så så simpelt er det måske ikke i praksis.
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4279

Indlægaf Anilara » 16. nov 2018, 21:39

Jeg gik en dag hen til den mest gråhårede, ældre kvinde med briller på jobbet, og spurgte om hun ikke ville sy en knap i min frakke. Ikke om hun kunne. Det var jeg overbevist om qua hendes køn, alder og frisure.
Det må være fordomsfuldt... Men hun gjorde det.
4
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1318
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22161

Indlægaf LadyFox » 16. nov 2018, 21:53

Bergen skrev:
Jacobsen81 skrev:De fleste sosu’er har taget uddannelsen fordi den er kort og man får løn under forløbet. Derudover de tatoverede, rygere og ikke altid lige skarpe- og så skal de passe mig når jerg bliver gammel :tie:

Tager det ikke 3 år at blive SSA? Så så simpelt er det måske ikke i praksis.

Man kan jo også blive SSH - det tager ikke så lang tid..
Men jo, SSA'en tager 3 år, + 20 eller 40 ugers grundforløb alt efter hvor gammel man er når man begynder.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 16. nov 2018, 21:56

Anilara skrev:Jeg gik en dag hen til den mest gråhårede, ældre kvinde med briller på jobbet, og spurgte om hun ikke ville sy en knap i min frakke. Ikke om hun kunne. Det var jeg overbevist om qua hendes køn, alder og frisure.

Måske hun bare ikke gad? :D
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4279

Indlægaf Anilara » 16. nov 2018, 22:01

HappyPaww skrev:
Anilara skrev:Jeg gik en dag hen til den mest gråhårede, ældre kvinde med briller på jobbet, og spurgte om hun ikke ville sy en knap i min frakke. Ikke om hun kunne. Det var jeg overbevist om qua hendes køn, alder og frisure.

Jo, det gad hun godt?
Ah, tror du misforstår mit "ikke om hun kunne"?
Det er ment som "Jeg spurgte ikke om hun kunne" (for det forventede jeg - og det kunne hun også).
Senest rettet af Anilara 16. nov 2018, 22:02, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1318
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22161

Indlægaf LadyFox » 16. nov 2018, 22:01

Men altså, jeg er ved at uddanne mig til SSA, og har tatoveringer, røg da jeg begynde og er bestemt en trolley type. Jeg tager uddannelsen (frem for andre uddannelser der giver adgang til de grupper mennesker jeg gerne vil arbejde med) fordi jeg ikke har lyst til at tage en gymnasialuddannelse, i den alder jeg har nu. Planen er dog at læse videre til en af de uddannelser der ellers kræver gymnasie hvis man ikke har en adgangsgivende uddannelse i forvejen, jeg mener dog selv at SSA uddannelsen er mere brugbar at have i bagagen end en 10 klasse og en HF når målet er at arbejde i et omsorgsfag.

Så altså, udover at jeg ser mig selv som sådan semi-skarp dog uden at det er prangende - så passer jeg meget godt på fordommende. :lol:
2
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 16. nov 2018, 22:15

Anilara skrev:
HappyPaww skrev:

Jo, det gad hun godt?
Ah, tror du misforstår mit "ikke om hun kunne"?
Det er ment som "Jeg spurgte ikke om hun kunne" (for det forventede jeg - og det kunne hun også).

Misforstod ikke - men jeg synes fx selv det er et lidt sært ønske fra en kollega, så måske hun løj for dig, og sagde at hun ikke kunne finde ud af det, fordi hun ikke gad sy dit tøj :)
0

Tilbage til "Generelt"