Fortsat skjult kontaktinfo ved skift af teleselskab?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Fortsat skjult kontaktinfo ved skift af teleselskab?

Indlægaf Juki » 28. jun 2017, 16:43

Jeg skiftede teleselskab tidligere på året og da jeg før havde hemmelig/skjult adresse og nummer(så jeg ikke kunne slås op på fx Krak) havde jeg egentlig forventet at det ville fortsætte ved det nye selskab. Især fordi jeg for 1-2 måneder siden selv tjekkede og ikke kunne slå mig op. Men det kan jeg så nu, har jeg fundet ud af omveje :sur:

Er der nogen herinde der kan svare mig på om det er normalt at det bliver ophævet ved skift af teleselskab eller om der er sket en fejl?

Deres kundeservice har selvfølgelig lukket nu og jeg kan ikke umiddelbart se nogle steder om man selv kan rette det. Det er ved Yousee hvis nogen evt. kan hjælpe.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Fortsat skjult kontaktinfo ved skift af teleselskab?

Indlægaf MilleMercy » 28. jun 2017, 16:48

Hvis du har hemmelig adresse - dvs. adressebeskyttelse - er det noget, du har via det offentlige (borger.dk) og ikke et teleselskab? Ergo skal adressen også fortsat være skjult ved skift af teleselskab :)
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fortsat skjult kontaktinfo ved skift af teleselskab?

Indlægaf Tiger » 28. jun 2017, 16:54

Du skal bede om det ved oprettelsen. Normalt vil der være et felt i indmeldelsen, hvor du aktivt tilvælger det.

Jeg er næsten 100% sikker på at det ikke går automatisk ved skift. Det er en aftale du laver med dit teleselskab.
3
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fortsat skjult kontaktinfo ved skift af teleselskab?

Indlægaf Juki » 28. jun 2017, 17:16

MilleMercy skrev:Hvis du har hemmelig adresse - dvs. adressebeskyttelse - er det noget, du har via det offentlige (borger.dk) og ikke et teleselskab? Ergo skal adressen også fortsat være skjult ved skift af teleselskab :)

Det er ikke decideret adressebeskyttelse, men kun at man ikke kommer frem når man søger på fx mit navn eller telefonnummer. Mit telefonnummer er heller ikke hemmeligt når jeg ringer fra min telefon, og har heller aldrig været det.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fortsat skjult kontaktinfo ved skift af teleselskab?

Indlægaf Juki » 28. jun 2017, 17:18

Tiger skrev:Du skal bede om det ved oprettelsen. Normalt vil der være et felt i indmeldelsen, hvor du aktivt tilvælger det.

Jeg er næsten 100% sikker på at det ikke går automatisk ved skift. Det er en aftale du laver med dit teleselskab.

Ok, tak!

Der har været så meget bøvl i forbindelse med flytningen til Yousee, hvor de ikke har haft styr på særlig meget, så det ville ikke have undret mig hvis de havde fucket det her op også.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Fortsat skjult kontaktinfo ved skift af teleselskab?

Indlægaf Tiger » 28. jun 2017, 17:26

Juki skrev:
Tiger skrev:Du skal bede om det ved oprettelsen. Normalt vil der være et felt i indmeldelsen, hvor du aktivt tilvælger det.

Jeg er næsten 100% sikker på at det ikke går automatisk ved skift. Det er en aftale du laver med dit teleselskab.

Ok, tak!

Der har været så meget bøvl i forbindelse med flytningen til Yousee, hvor de ikke har haft styr på særlig meget, så det ville ikke have undret mig hvis de havde fucket det her op også.


De lyder til at være nogle klovne. Telmore har et felt, som du kan se.
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Fortsat skjult kontaktinfo ved skift af teleselskab?

Indlægaf MilleMercy » 28. jun 2017, 17:32

Juki skrev:
MilleMercy skrev:Hvis du har hemmelig adresse - dvs. adressebeskyttelse - er det noget, du har via det offentlige (borger.dk) og ikke et teleselskab? Ergo skal adressen også fortsat være skjult ved skift af teleselskab :)

Det er ikke decideret adressebeskyttelse, men kun at man ikke kommer frem når man søger på fx mit navn eller telefonnummer. Mit telefonnummer er heller ikke hemmeligt når jeg ringer fra min telefon, og har heller aldrig været det.


Mit nr. var heller ikke hemmeligt, når jeg ringede fra det, da jeg havde adressebeskyttelse. Men man kunne ikke slå hverken nr., navn eller adresse op nogle steder.
Lyder til du har den anden version og så er det selvfølgelig ikke via borger.dk :)
1
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Fortsat skjult kontaktinfo ved skift af teleselskab?

Indlægaf Sukisaki » 28. jun 2017, 18:42

Det sker ikke automatisk, da det er indstillingerne ved det enkelte mobilselskab. Hvis man gerne må se at det er dig der ringer, men ikke kunne slås på f.eks. de gule sider, siger du at du gerne vil have udeladt nummer - hvis man heller ikke må kunne se at det er dig som ringer, beder du om hemmeligt nummer.

Det tager 2 sekunder, at ændre i systemet, men der kan godt gå et par uger før du evt. bliver slettet fra portalerne. De opdater vist ca. hveranden uge.

/arbejder for et telefonselskab
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fortsat skjult kontaktinfo ved skift af teleselskab?

Indlægaf Juki » 28. jun 2017, 19:46

Tak for jeres svar! :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"