Blaffere

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Blaffere

Indlægaf Suzan » 7. aug 2017, 09:29

Jeg har blaffet rigtig meget -alene - i Danmark og resten af Europa som ung.
Stoppede med det efter et par ubehagelige oplevelser, der gjorde mig paranoid.
Ellers var det hyggeligt.
Jeg har haft mange spændende samtaler med folk mens vi kørte.

Faktisk blaffer jeg stadig lidt en gang i mellem hvis bussen ikke lige går og jeg skal hen til mekanikeren efter min bil.

Jeg ser ikke mange blaffere til daglig her i Udkant, men en gang i mellem samler jeg en op.
Gider kun at ha een.
Helst piger, men hvis jeg vurderer en ungersvend til at være ufarlig slipper han ind.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Blaffere

Indlægaf Code71 » 7. aug 2017, 09:32

Det er nok lidt kontroversielt. Men here goes:

Jeg kan godt forstå jer, som ikke ønsker at tage blaffere op da i feks er introverte eller bare værdsætter alene tiden i bilen

Men de som ikke vil, fordi de frygter at samle Fredy Kruger op.. Har i nogensinde - som i virkelig nogensinde læst i aviser eller set i TV avisen - at en blaffer har dræbt/røvet/banket en som har taget dem op? I Danmark? Eller blot i nord europa?

Den "frygt" er nogenlunde så irrationel, som at man er bange for at gå på gaden for ikke at blive ramt af en flyvende indisk elefant

Blaffere er unge mennesker (for det meste) og de er altid meget snakkesaglige og vil da også selv gerne have en god og hyggelig oplevelse med den de kører med.
7
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Blaffere

Indlægaf Ficus » 7. aug 2017, 09:35

Har aldrig selv blaffet og ville nok heller ikke samle nogen op. Til dels pga den potentielle fare, men også fordi jeg ikke rigtig gider fremmede mennesker.

Kender til gengæld en som har brugt det rigtig meget selv, både som blaffer og som chauffør. Sidste sommer ville hun så tage på ferie rundt i dk med hendes 5-6 årige, hvor de ikke lagde nogle planer, men kom rundt hvor de kunne få lifts/blaffe sig til. Hun havde lagt sine planer på FB og efterfølgende har hun skrevet om hvordan der var blevet lavet flere indberetninger hos kommunen på hende over ferietaktikken :stoned:
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Blaffere

Indlægaf fisken80 » 7. aug 2017, 09:38

Code71 skrev:Det er nok lidt kontroversielt. Men here goes:

Jeg kan godt forstå jer, som ikke ønsker at tage blaffere op da i feks er introverte eller bare værdsætter alene tiden i bilen

Men de som ikke vil, fordi de frygter at samle Fredy Kruger op.. Har i nogensinde - som i virkelig nogensinde læst i aviser eller set i TV avisen - at en blaffer har dræbt/røvet/banket en som har taget dem op? I Danmark? Eller blot i nord europa?

Den "frygt" er nogenlunde så irrationel, som at man er bange for at gå på gaden for ikke at blive ramt af en flyvende indisk elefant

Blaffere er unge mennesker (for det meste) og de er altid meget snakkesaglige og vil da også selv gerne have en god og hyggelig oplevelse med den de kører med.


Jeg er helt enig.

Og selvom ham der tog mig op da jeg blaffede første gang var mega sær, så afholdt det mig ikke fra at blaffe igen. Han gjorde mig jo netop intet, og at jeg ikke måtte lægge min oppakning i hans bagagerum kan jo have haft mange årsager, selvom det selvfølgelig efterfølgende var sjovest at joke med, at der nok lå et lig...
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Blaffere

Indlægaf Wizzze » 7. aug 2017, 10:00

sigge skrev:
eks-Maupassant skrev:
Falstria skrev:De skal aldrig samme sted hen som mig, men ser mange af dem fordi jeg bor nær færgen.

Har en enkelt gang stoppet og spurgt om de ville give 20 kroner til benzin for at komme til færgen, min tank var tom og jeg skulle ikke længere, de stod 50 meter efter et busstoppested og bussen havde kostet dem 24 kr. pr. person og de var to personer.

Det ville de ikke, så jeg gad ikke tanke op for at hjælpe dem til at nå færgen.

Forstår ikke blaffere... Vi betaler store formuer for at have offentlig transport som folk kan benytte, jeg betaler bl.a. høje afgifter til benzin for at finansiere offentlig transport, så står de og siger at de ikke vil give 20 kroner for at komme til færgen når det ville koste 48 kroner med bus.
Siden da har jeg ikke stoppet for en blaffer, de er rene nasserøve i mine øjne og de er det ikke af nød, så de kan få lov at gå.




Billede


Det der virker slet ikke på Falstria - men havde hun nu stået med et fad frikadeller, så skulle du se løjer. :lol2:


Stegepanden og campingblusset er i kufferten ;)
Eller er det piske, håndjern og det der er værre? :gruble: :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Blaffere

Indlægaf Animi » 7. aug 2017, 10:17

Code71 skrev:Det er nok lidt kontroversielt. Men here goes:

Jeg kan godt forstå jer, som ikke ønsker at tage blaffere op da i feks er introverte eller bare værdsætter alene tiden i bilen

Men de som ikke vil, fordi de frygter at samle Fredy Kruger op.. Har i nogensinde - som i virkelig nogensinde læst i aviser eller set i TV avisen - at en blaffer har dræbt/røvet/banket en som har taget dem op? I Danmark? Eller blot i nord europa?

Den "frygt" er nogenlunde så irrationel, som at man er bange for at gå på gaden for ikke at blive ramt af en flyvende indisk elefant

Blaffere er unge mennesker (for det meste) og de er altid meget snakkesaglige og vil da også selv gerne have en god og hyggelig oplevelse med den de kører med.


Arh, der er jeg så uenig. Selvom risikoen måske er utrolig lille, skal man jo bare være uheldig én gang. Der er jo mange scenarier hvor man ikke tror at risikoen for at blive slået ihjel er der, men hvor det alligevel er sket for nogen. Fx tænker jeg at risikoen for at blive slået ihjel i min egen gård er lig med 0%, men det gjorde den unge pige i Odense der blev stukket ihjel i sin egen gård sikkert også. De fleste tænker sikkert også at det er fjollet at være nervøs for at være alene med en fremmed VVS'er/mekaniker/eller andet i sin lejlighed, for hvor ofte bliver folk lige slået ihjel af dem der skal ordne noget i deres lejlighed? Men det er da sket, fx for den lille pige der blev slået ihjel af deres skorstensfejer.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Blaffere

Indlægaf Nicolait » 7. aug 2017, 10:28

Code71 skrev:Det er nok lidt kontroversielt. Men here goes:

Jeg kan godt forstå jer, som ikke ønsker at tage blaffere op da i feks er introverte eller bare værdsætter alene tiden i bilen

Men de som ikke vil, fordi de frygter at samle Fredy Kruger op.. Har i nogensinde - som i virkelig nogensinde læst i aviser eller set i TV avisen - at en blaffer har dræbt/røvet/banket en som har taget dem op? I Danmark? Eller blot i nord europa?

Den "frygt" er nogenlunde så irrationel, som at man er bange for at gå på gaden for ikke at blive ramt af en flyvende indisk elefant

Blaffere er unge mennesker (for det meste) og de er altid meget snakkesaglige og vil da også selv gerne have en god og hyggelig oplevelse med den de kører med.


Nogen skal jo være de første som bliver myrdet.

Nu kører jeg yderst sjældent bil, så jeg har vist endnu til gode at møde en blaffer.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Blaffere

Indlægaf HerErJeg » 7. aug 2017, 10:29

Jeg har tænkt på det tit, men som regel så passer det dårligt med plads i bilen eller den retning jeg skal i.
Dog synes jeg de står nogle mærkelige steder af og til, jeg ville næsten ikke kunne parkere uden at være til gene for alle andre.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Blaffere

Indlægaf fisken80 » 7. aug 2017, 11:14

Animi skrev:
Code71 skrev:Det er nok lidt kontroversielt. Men here goes:

Jeg kan godt forstå jer, som ikke ønsker at tage blaffere op da i feks er introverte eller bare værdsætter alene tiden i bilen

Men de som ikke vil, fordi de frygter at samle Fredy Kruger op.. Har i nogensinde - som i virkelig nogensinde læst i aviser eller set i TV avisen - at en blaffer har dræbt/røvet/banket en som har taget dem op? I Danmark? Eller blot i nord europa?

Den "frygt" er nogenlunde så irrationel, som at man er bange for at gå på gaden for ikke at blive ramt af en flyvende indisk elefant

Blaffere er unge mennesker (for det meste) og de er altid meget snakkesaglige og vil da også selv gerne have en god og hyggelig oplevelse med den de kører med.


Arh, der er jeg så uenig. Selvom risikoen måske er utrolig lille, skal man jo bare være uheldig én gang. Der er jo mange scenarier hvor man ikke tror at risikoen for at blive slået ihjel er der, men hvor det alligevel er sket for nogen. Fx tænker jeg at risikoen for at blive slået ihjel i min egen gård er lig med 0%, men det gjorde den unge pige i Odense der blev stukket ihjel i sin egen gård sikkert også. De fleste tænker sikkert også at det er fjollet at være nervøs for at være alene med en fremmed VVS'er/mekaniker/eller andet i sin lejlighed, for hvor ofte bliver folk lige slået ihjel af dem der skal ordne noget i deres lejlighed? Men det er da sket, fx for den lille pige der blev slået ihjel af deres skorstensfejer.


Men det er jo ikke et argument så. For man lader vel heller ikke være med at komme i sin gård eller ringe efter en håndværker. Risikoen ved at tage en blaffer op er virkelig så lille, at det ikke bør være argumentet for at lade være.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Blaffere

Indlægaf Miss_no_More » 7. aug 2017, 12:23

Jeg har aldrig samlet nogle op. Mest fordi jeg elsker alenetiden i bilen, og fordi jeg ikke ville gide en lang akavet køretur, hvis man ikke kunne holde samtalen i gang.

Jeg har aldrig selv blaffet, men har alligevel formået at blive samlet op hele 3 gange :lol:
Første gang havde jeg været til samtale i en fjern afkrog af Aalborg, hvor der gik 3 timer inden næste bus. Så begyndte jeg at gå ind mod centrum, da der var en venlig dame der stoppede. Jeg var hende evigt taknemmelig.

De to andre gange var, da jeg og kæresten lige var flyttet til denne by, vi bor i nu, og fejlagtigt troede vi kunne gå hjem efter en bytur :genert:
Den ene gang blev vi samlet op af et bud, der skulle til købmanden i vores by.
Anden gang af en mand, der havde været inde med medicin til sin søn og ekskone.
Flinke, rare mennesker begge to :)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Blaffere

Indlægaf Animi » 7. aug 2017, 14:01

fisken80 skrev:
Animi skrev:
Code71 skrev:Det er nok lidt kontroversielt. Men here goes:

Jeg kan godt forstå jer, som ikke ønsker at tage blaffere op da i feks er introverte eller bare værdsætter alene tiden i bilen

Men de som ikke vil, fordi de frygter at samle Fredy Kruger op.. Har i nogensinde - som i virkelig nogensinde læst i aviser eller set i TV avisen - at en blaffer har dræbt/røvet/banket en som har taget dem op? I Danmark? Eller blot i nord europa?

Den "frygt" er nogenlunde så irrationel, som at man er bange for at gå på gaden for ikke at blive ramt af en flyvende indisk elefant

Blaffere er unge mennesker (for det meste) og de er altid meget snakkesaglige og vil da også selv gerne have en god og hyggelig oplevelse med den de kører med.


Arh, der er jeg så uenig. Selvom risikoen måske er utrolig lille, skal man jo bare være uheldig én gang. Der er jo mange scenarier hvor man ikke tror at risikoen for at blive slået ihjel er der, men hvor det alligevel er sket for nogen. Fx tænker jeg at risikoen for at blive slået ihjel i min egen gård er lig med 0%, men det gjorde den unge pige i Odense der blev stukket ihjel i sin egen gård sikkert også. De fleste tænker sikkert også at det er fjollet at være nervøs for at være alene med en fremmed VVS'er/mekaniker/eller andet i sin lejlighed, for hvor ofte bliver folk lige slået ihjel af dem der skal ordne noget i deres lejlighed? Men det er da sket, fx for den lille pige der blev slået ihjel af deres skorstensfejer.


Men det er jo ikke et argument så. For man lader vel heller ikke være med at komme i sin gård eller ringe efter en håndværker. Risikoen ved at tage en blaffer op er virkelig så lille, at det ikke bør være argumentet for at lade være.


Der er ingen grund til at jeg skulle samle en blaffer op, så der føler jeg ikke det er nødvendigt at tage risikoen. Men at få ting fikset eller være i sit eget område er nødvendigt for de fleste.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Blaffere

Indlægaf Daphne » 7. aug 2017, 14:15

Jeg har set nogle stykker, og synes også der er blevet lidt flere på det seneste. Men jeg samler dem ikke op - jeg tør simpelthen ikke... :genert:

Edit: Nåh ja....så er jeg i øvrigt sindssyg dårlig til smalltalk og ret introvert. Kunne heller aldrig drømme om at blaffe selv.
Senest rettet af Daphne 7. aug 2017, 14:43, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Blaffere

Indlægaf Sevii » 7. aug 2017, 14:21

Jeg ville aldrig blaffe eller samle en blaffer op.

Jeg gider ikke smalltalke, især ikke med fremmede. Og så passer jeg bare på mig selv, for at være ærlig.
1
:banan: :banan:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Blaffere

Indlægaf D.itsen » 8. aug 2017, 21:09

Jeg blaffede da jeg var studerende. DSB lavede seriøst lort i den på det tidspunkt, og det magtede min tålmodighed slet ikke. På nær én gang var det samme tid eller hurtigere at tomle end tage DSB hjem til mine forældre. Og jeg har haft længere rejsetid med DSB, end jeg nogensinde brugte på at tomle hjem. Og så var det selvfølgelig billigere og hyggeligere

Jeg samler nærmest altid blaffere op, hvis de står hensigtsmæssigt og jeg har plads. Spottede en den anden dag, men vedkommende var allerede ved at blive samlet op. Og så var der hende for et par uger siden der var ved at få en bøde. Hun stod mellem en tilkørsel og frakørsel (altså på en spærreflade) og må derfor have krydset en af dem for at komme derud. Sgu ikke skide smart ved en motorvej.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Blaffere

Indlægaf Akehurst2 » 8. aug 2017, 21:47

Fik engang min mand overtalt til at vi skulle tage to blaffere op, der stod ved midnatstid i snestorm for foden af det bjerg, vi også skulle op af. Fik så ondt af dem.

Da vi havde sat de taknemmelige unge mænd af, takkede jeg min mand for at han havde ladet sig overtale af sin blødhjertede kone.

Han forklarede, at han egentlig mente de der unge mænd måtte klare sig selv, men så havde tænkt, at det var meget praktisk med lidt ekstra muskelkraft, hvis vi nu var kørt fast i sneen :-D
5

Tilbage til "Generelt"