Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf sigge » 6. aug 2017, 17:37

Jeg må med skam melde, at jeg ikke ejer og heller aldrig har ejet en rulle gaffertape, og jeg har derfor heller ikke fikset noget med det.

Min kusine bruger det derimod flittigt på sit gulv. Hun bor nemlig i en gammel lejlighed, hvor gulvene er blevet høvlet af en gang for meget, derfor er der af og til et af gulvbrædderne, der knækker. Men så kommer det bare lige noget gaffertape henover, så man ikke får splinter i fødderne, og så er det (næsten) så godt som nyt. Indtil videre kører hun bare klassisk grå, men vi snakker om, at hun skal have flere farver, så det kan blive mere festligt. :D
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf Delfin » 6. aug 2017, 17:47

sigge skrev:Jeg må med skam melde, at jeg ikke ejer og heller aldrig har ejet en rulle gaffertape, og jeg har derfor heller ikke fikset noget med det.

Min kusine bruger det derimod flittigt på sit gulv. Hun bor nemlig i en gammel lejlighed, hvor gulvene er blevet høvlet af en gang for meget, derfor er der af og til et af gulvbrædderne, der knækker. Men så kommer det bare lige noget gaffertape henover, så man ikke får splinter i fødderne, og så er det (næsten) så godt som nyt. Indtil videre kører hun bare klassisk grå, men vi snakker om, at hun skal have flere farver, så det kan blive mere festligt. :D


Gys der går min grænse, selvom jeg har nogle knasthuller, som man godt kan støde en tå i. :lol:


De har sort i LIDL for tiden :-p
0
14 11 14
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf Debra1 » 6. aug 2017, 18:54

Jeg har repareret min opvaskemaskine med gaffatape. Panelet foran på opvaskemaskinen var gået op og kunne ikke sættes på igen. Tapen fungerede glimrende.
1
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf Raenil » 6. aug 2017, 19:36

Delfin skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg har bygget hus ud af gaffatape og pap. Med overetage, gangbro og rutchebane. Det var til en kat, men det er jo sagen uvedkommende.

Det er forresten sjovt at nogen siger gaffer og andre gaffa.


Det ser ud til, at begge dele må bruges nu, men oprindelig hed det gaffertape http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=gaffatape


https://da.wikipedia.org/wiki/Gaffertape - det stammer fra det engelske udtryk Gaffer, som er en slags scenetekniker. Jeg bruger det selv en til en del, både i vores kirke til ledninger og i vores campingvogn. Gaffertape er uundværligt.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf LaMariposa » 7. aug 2017, 07:13

Kom lige til at tænke på denne, som jævnligt figurerede i den ingeniørvirksomhed, jeg arbejdede i for en del år siden :-D Gaffertape løser det meste, og ellers er der altid WD 40.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
:lun: Be brave
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf Animi » 7. aug 2017, 08:50

Jeg har fikset både min støvsuger og håndtaget til min ovn med gaffatape :-D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf LadyFox » 7. aug 2017, 08:57

Den gang for mange år siden da jeg røg hash har jeg lavet en knækket bong med gaffatape.

Men det er også det eneste problem jeg kan huske at have løst med gaffatape. Men omvendt så havde jeg gaffatape, så det er nok alligevel ikke det eneste.
1
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf Animi » 7. aug 2017, 09:05

Og så må jeg indrømme at jeg indtil nu ikke anede at nogen folk er så fjollede at kalde det for 'gaffer'tape - tsk tsk :P
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf kidkomb » 7. aug 2017, 09:57

Animi skrev:Og så må jeg indrømme at jeg indtil nu ikke anede at nogen folk er så fjollede at kalde det for 'gaffer'tape - tsk tsk :P

ARGH!
Det må i "Hvilke fejl irriterer dig grænseløst"-tråden.
Jeg hader når DSN tillader forkerte stavemåder, fordi folk ikke kan finde ud af at stave :sur:
I blame "Gaffa". Det var i øvrigt også et møg-blad :fløjt:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf Nicolait » 7. aug 2017, 10:21

Billede :devil:
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf Mi55y » 7. aug 2017, 11:06

Jeg var til koncert sidste år, hvor vi var en flok tøser, der løste problemet med svingende skulderhåndtaske under dans ved at sætte gaffertape rundt om livet inkl. taskeremmen. Det fungerede upåklageligt!
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Gaffertape - løsningen på forbavsende mange udfordringer i livet.

Indlægaf hotlips » 11. aug 2017, 08:14

Min dreng vil være opfinder, jeg regner med at han får sin første og formentlig vigtigste lektion idag, slangen er knækket af støvsugeren og jeg vil bestemt tro det bliver uundværligt at have styr på sin gaffa når man vil bygge nye maskiner.

Vi har ikke rigtig haft andre gaffa kriser længe, men jeg har fikset sækkevogne, trillebøre, utætheder i havestuen og alt muligt andet tidligere.
Vi brugte det engang til at holde forbindingerne på en hest der havde så meget muk at han manglede skindet fra knæene og ned, vi havde fået ham hjem fra dyrlægen med besked om at de ikke kunne gøre mere. Det der syge plejetape kunne jo hverken holde helt eller halvt og hvis ikke vi kunne holde det nøgne helt dækket kunne vi ikke holde infektionen væk. Så det blev gaffa der kom rundt om, så holdt det, det blev klippet af hveranden dag, og han blev rask men det var en grim omgang.
1

Tilbage til "Generelt"