Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. feb 2020, 12:00

Det er sikkert en forfærdelig oplevelse de har været udsat for, men jeg har simpelthen ikke tålmodigheden til at læse et SÅ langt opslag på facebook. Det er simpelthen for meget.


"OBS OBS OBS !!!! HJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!
DEL MEGET GERNE MIT OPSLAG HVOR I MÅ OG KAN!!!!

Jeg har brug for masiv hjælp til at finde nogle "svindlere" som sælger MEGET syge beaglehundehvalpe på DBA og på GIPOTE!!
De er som minimum befængt med den EKSTREM SMITTENDE parasit Giardia. De har fjernet deres annoncer nu da jeg har konfronteret sælger, men måske der er nogle som kan genkende deres annonce ud fra hvad jeg skriver... Måske er der kuldsøsterne derude i danmark. Nok specielt i Jylland. I skal være MEGET opmærksomme hvis I for nylig har købt en beaglehvalp på ca. 9- 10 uger. Kuldet skulle angiveligt være på 7 hvalpe hvori der både er tæver og hanner. I annoncen står der at lokationen er i Stouby 7140.
De bliver solgt for 7900 og annoncen kom i d. 25 januar på DBA.

Vores historie:
Vi bor på Sjælland.
Vi købte hvalp af dem og der kom 2 søskene herhjem i vores hus som vi kunne vælge imellem. Vi valgte den ene af dem d. 5 februar 2020. De så umiddelbart OK ud, lidt tynde i det den ene mere end den anden.
Menneskerne som sælger de syge hvalpe er super dygtige så man ikke fatter umiddelbart mistanke til at de ikke har ren mel i posen før det er for sent.
Enten er der 2 kvinder og 1 mand. Eller kun 1 kvinde som udgiver sig for at have 2 navne. Den ene kvinde som svarer i annoncen fortæller at hvalpene er sunde og raske, de har lige været til sundhedstjek, blevet chippet og vaccineret og der følger sundhedbog samt registrering i dansk hunde register. Alt dette står også i annoncen allerede fra d. 25 januar da den blev oprettet. Vi snakker og skriver flere gange på DBA, sms, mail og over telefon fra d. 26 januar og d. 3 februar ringer kvinden så til mig fra et hemmeligt nr. til mig og fortæller at de kommer ud med hundene istedet for at vi kom ud at besøge dem, som vi ønskede så vi kunne se de forhold de levede under. Forklaringen for at de nu istedet for ville komme ud til køber, var at de så kunne se om det var et godt hjem de kom ud til, da de selv havde haft et kuld beaglehvalpe som de solgte med stor succes, de skulle ifølge kvinden også have 2 beagler nu.
Dog var der en kvinde som angiveligt skulle havde købt en af deres hvalpe dengang. Som så havde købt hunden for en kvinde som ik var egnet til at have hund. Derfor ville de nu sikre at hvalpene fik et godt sted ved at selv at kører ud med hvalpene imod ekstra penge dog. Hvalpene havde de overtaget fra deres veninde som var guide og som nu ikke havde mere tid til at se efter hvalpene da veninden skulle tilbage som sit job som guide i udlandet og som altid havde meget travlt. Veninden skulle angiveligt have begge beagleforældre.
Jeg har mange spørgsmål da jeg ville sikre mig at de var sunde og raske og spørger efter foto af de hvalpe de har tilbage, på daværende tidpunkt havde de 1 han og 2 tæver. Jeg ønsker også foto af forældrene, samt mange andre spørgsmål så vi kunne føle os sikre.
Sælger skriver at de var ved at kører ud med nogle hanner og at hun vil sende dem når de kom hjem igen og spørger om min email.
Næste dag har kvinden ( veninden ) som angiveligt skulle eje både beaglehvalpene samt forældrene skrevet til mig og vedlagt foto af hvalpene samt forældrene.
Onsdag d. 5 februar ringer kvinden fra DBA til mig nu fra et rigtigt nr. Hun var forhindret i at komme da hun havde sit barn syg og ville istedet for sende deres gode mande ven hjem til os med de 2 hvalpe som vi kunne vælge imellem. Vi ville selv se begge hvalpe da vi så selv kunne se begge hvalpes temperament.
Manden vennen kom ud til os, utrolig sympatisk og pæn ung mand, intet at falde mistanke til. Han var selv stor dyreelsker og ville nok købe den hvalp vi ik ønskede.
Han havde lige købt på vejen hertil på Sjælland en CHIP AFLÆSER på DBA, så han kunne se at vi fik den rigtige hund som stod i sundshedbogen.

SÅ HVIS NOGLE HAR SOLGT EN HVID CHIP AFLÆSER PÅ DBA D. 5 FEBRUAR VIL VI GERNE HØRER FRA JER.

Vi fik en håndskrevet kvittering hvorpå der var en til mig og en seddel til sælger. Begge var underskrevet af kvinden fra DBA. Jeg udfyldte mine oplysninger og skrev under på hendes seddel hvorpå hundens chipnr stod på med et klistermærke.
Jeg brokkede mig over at der stod på seddelen at der ingen garanti var på hvalpen. Og jeg så ikke ville skrive under. Manden gik derefter ud fordi han pludseligt skulle ringe til sin datter. Han kom kort efter nogle min. ind igen og havde kvinden fra DBA i røret med medhør på. Og vi blev fælles så enige om at strege det ud på begge kvitteringerne da købeloven også gælder som privat køber. Jeg tager foto af BEGGE seddeler og manden tager den anden hvalp vi ik ønskede med igen.
I sundhedsbogen stod der at vores hvalp havde været til dyrlægen d. 4 februar det vil sige dagen før vi fik den og ik som beskrevet i annoncen hvor der stod at de allerede var chippet, sundhedstjekket samt vaccineret d. 25 januar da annoncen kom i.
Vi undrede os over at der heller ik stod fødselsdags dato på hvalpen i sundhedsbogen som ellers så fin nok ud da vi fik den ved hvalpe ankomsten.
Jeg kontaktede dyrelægen om torsdagen d. 6 februar som stod på stemplet i sundhedsbogen for at spørge om hvorfor der ik stod det og om han vidste det fødselsdatoen. Han vidste det ikke og sagde at vi skulle kontakte sælger og svarede da jeg sagde at jeg syntes det var mystisk at de ikke vidste det da de var nede at få dyrerne chippet mm. - At det var der intet mystisk ved og nu skulle man jo ik mystificere alt. Nåe ja tænkte jeg .. jeg var måske også lidt emsig. Så igen faldt jeg ik mistanke.
Jeg kontaktede veninden på email igen og spurgte om hvornår hvalpene var fra og fik svar at de var fra 28/11-2019.
Nugga som vi valgte at kalde vores beaglehvalp havde det sådan set umiddelbart fint de første 2 dage, dog blev hendes afføring mere cremet og gul for hver dag, hun havde også gulig cremet afføring den dag vi fik hende men tænkte ik videre over det da hvalpe jo kan have vekslende afføring og hendes kuldsøster aflagde også et visit kort udenfor an vores dag da de begge var der. Og den var også cremen, lugtende og gullysebrun. Så lagde ikke mere i det.
Lørdag formiddag blev Nugga sløj og ville bare sove og ville heller ik spise sin frokost, dog kunne vi stadig få godbider i hende og hun drak lidt vand. Men som dagen og aften skred frem blev hendes tilstand ik bedre, hun havde tynd mave og opkast. Kontaktede dyrehospitalet om aftnen, da Nugga nu havde vandafføring. Om natten lørdag til søndag kørte vi hende ind med hende på dyrehospitalet efter samtale igen med dyrehospitalet, da hun nu havde feber også og vandafføring, opkast og så trist ud.
Dyrehospitalet beholdte hende natten over og sagde at vi nok skulle regne med at hun skulle blive der i et pr dage da hun var temmelig syg.
Vi fik hende hjem igen søndag sen eftermiddag i lidt bedring da hun blev behandlet for dehydrering og de fandt ud af at hun var positiv for Giardia og ville give hende behandling for dette samt give hende kvalmestillende.
Der gik ikke lang tid fra da vi kom hjem til hun blev pasiv igen stadig med opkast og kraftig diarré. Så vi skulle give hende mad og vand i sprøjte så hun fik lidt aftensmad. Som timerne gik fik hun det gradvis værre og fik feber tidlig mandag morgen. Samt nu blødafføring og tiltagende opkast. Hendes afføring stoppede lidt om morgen, men hun havde forsat meget opkast og blev mere apatisk og slap. Jeg var i tæt kontakt igennem natten med dyrelægerne og fortalte mig at jeg skulle fortsat give hende væske og lidt mad igennem en sprøjte, da hun ik selv ville indtage noget. Mandag morgen tog vi med det samme Nugga til dyrelægen igen, da jeg ik syntes at det var forsvarligt at jeg skulle passe på hende. Vi kom derind og hun havde på 2 dage tabt sig fra 2650 til 2300 gr. Dyrelægen vuderede at det ville være for hendes bedste at få fred, da hun med stor sandsynlighed ikke engang ville overleve og hvis hun gjorde var det ik uden men'. Da hun var så medtaget. Jeg fik af vide at jeg havde gjort hvad jeg skulle og kunne ikke havde gjort mere for hende end hvad jeg havde gjort. Og siden hun ik rettede sig op selvom hun var i behandling mente dyrelægen at hun nok fejlede mere ind " kun" Giardia da hun stadig havde opkast og blodafføring og mente at hun ikke var en sund hund og var syg fra da vi fik hende da inkubationstiden er på 8 - 10 dage før der kommer symptomer på Giardia og vi havde kun haft hende i 3 dage før hun blev syg. Dyrlægen mente at hun måtte havde været i kummerlige og beskidte forhold hos sælger da hun var så skidt som hun var. De skulle ellers havde undersøgt hende nærmere med blodprøver og vores egen dyrelæge som vi også snakkede med om morgen mente bestemt at hun skulle undersøges yderligere for parvovirus og Leptospirose da hun også havde symptomer på det. Men vi nåede som sagt aldrig så langt, da de vuderede at det var bedst at give hende fred. Og det fik hun så igår morges mandag d. 10 februar kl 9. Dyrelægerne sagde at vi skulle gå til Fødevarestyrelsen med sagen da det kunne tyde på ulovligt import af syge hundehvalpe.

Efter vi kom tomhæmmet hjem uden vores lille Nugga, begyndte vi selv at efterforske lidt. ...

Tlfnr som DBA kvinden havde opgivet var fra et taletidskort som ikke kan spores og adressen var til et autoværksted i Vejle. Hvor jeg har kontaktet autoværkstedets ejer og han vidste intet om at hans virksomheds adresse blev ulovligt brug som dækadresse.
Altså var den oplyste adresse ikke korrekt og de havde brugt den som dækadresse.
Vi mistænker at DBA kvinden og veninden er en og samme person af forskellige årsager, som jeg kan bevise hvis der er behov for det. Vi har efterfølgende gået til politiet og skrevet en anmeldelse med beviser samt skrevet til Fødevarestyrelsen.
Vi har i dag kontaktet den såkaldte ejer veninden over mail og konfontetet hende med alt dette. Men hun vil ikke give mig mine penge tilbage for hvalpen samt hospitals regningerne selvom det kan bevises at vi fik en syg hvalp ved ankomst til vores hjem.

Så er det NU jeg behøver JERES HJÆLP til at få stoppet disse svindlere. De sælger syge beaglehvalpe til godtroende dyreelsker, med falske adresser og muligvis lideså navne.

DE SKAL OG MÅ STOPPES DA DER SOM MIN. ER 6 YDERLIGE BEAGLEHVALPE DER ER SMITTET MED DEN EKSTREM SMITSOMME PARASIT GIARDIA!!! OG GUD VED HVAD ELLERS DE STAKKELS HVALPE FEJLER FOR RASKE KAN DE IKKE VÆRE...!!!!! Da de er fra et kuld på 7.
Så hvis nogle kan genkende det jeg har beskrevet og har købt for nylig en beaglehvalp på DBA eller GIPOTE hvor annoncen adresse var fra Stouby eller Vejle, så skynd Jer at kontakte jeres dyrelæge inden det er for sent.
Nugga klarede den ikke....

Vi kan slet ik holde ud at de skal slippe godt fra det. Alle de hvalpe som er syge men bestemt også de nye ejerer som er blevet snydt for en sund hund og måske skal igennem det samme uhyggelige forløb som vi var. Og alle de hunde som hvalpene kan nå at smitte.
Så hvis der er nogle som kan formidle denne information videre og advarer køberne eller kender nogle som kan komme igennem til aviser eller pressen. Så del gerne mit opslag. Så vi kan stoppe dem.

På forhånd mange tak fra en dybt ulykkelig hundeejer.
Advarsel
Hver opmærksom på ubehagelige fotos. !!

DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL
"
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22810

Re: Statusopdateringer

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. feb 2020, 09:54

Bedre held næste gang, Club B.

Næsten alle kommentarerne er sådan.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 16. feb 2020, 10:46

POCKETKITTEN skrev:Bedre held næste gang, Club B.

Næsten alle kommentarerne er sådan.


De får da masser af reklame, når den bliver flittigt kommenteret, så lidt held har de da i sprøjten.
Jeg kunne mistænke, at der er fuldt bevidst :lol:
4
14 11 14
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Purple Haze » 16. feb 2020, 12:43

Ej... det var en genial kommentar!
Og så blev den slettet.

Så stjæler jeg den!


Det er utroligt at menneskeheden ikke har udslettet sig selv!
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. feb 2020, 13:50

I en facebookgruppe jeg er medlem af, hvor formålet er at poste billeder af sin aftensmad, er der ikke overraskende en hel masse kvindelige medlemmer.
Der er også mænd, og de kan omtrent inddeles i to typer af postere.
1: Dem som udførligt beskriver både i ord og billeder, måske endda også små filmklip, hvad de har kreeret og hvordan de har gjort det til perfektion, med masser af små fif og anekdoter så alle kan forstå at dette er en sand madvirtuos.
2: Dem som laver braskartofler og poster billeder hvor man også kan se en halv fod.

braskartofler.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Selma156 » 18. feb 2020, 14:06

Dirtylittledevil skrev:I en facebookgruppe jeg er medlem af, hvor formålet er at poste billeder af sin aftensmad, er der ikke overraskende en hel masse kvindelige medlemmer.
Der er også mænd, og de kan omtrent inddeles i to typer af postere.
1: Dem som udførligt beskriver både i ord og billeder, måske endda også små filmklip, hvad de har kreeret og hvordan de har gjort det til perfektion, med masser af små fif og anekdoter så alle kan forstå at dette er en sand madvirtuos.
2: Dem som laver braskartofler og poster billeder hvor man også kan se en halv fod.

braskartofler.jpg


Hvis du er på Instagram, så tjek profilen "danmarksmad". Det er seriøst det klammeste, mest grineren mad, der bliver postet derinde!
4
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Hunkat » 18. feb 2020, 14:11

Selma156 skrev:
Dirtylittledevil skrev:I en facebookgruppe jeg er medlem af, hvor formålet er at poste billeder af sin aftensmad, er der ikke overraskende en hel masse kvindelige medlemmer.
Der er også mænd, og de kan omtrent inddeles i to typer af postere.
1: Dem som udførligt beskriver både i ord og billeder, måske endda også små filmklip, hvad de har kreeret og hvordan de har gjort det til perfektion, med masser af små fif og anekdoter så alle kan forstå at dette er en sand madvirtuos.
2: Dem som laver braskartofler og poster billeder hvor man også kan se en halv fod.

braskartofler.jpg


Hvis du er på Instagram, så tjek profilen "danmarksmad". Det er seriøst det klammeste, mest grineren mad, der bliver postet derinde!


Det er seriøst noget af det mest bizarre jeg har set! Jeg håber faktisk noget af det er satire men jeg tvivler :nerve:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Persnikedy » 18. feb 2020, 14:27

Denne her bliver lystigt delt af flere på min fb med forskellige former for brok over regnen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16018
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29810

Re: Statusopdateringer

Indlægaf TinaW » 18. feb 2020, 14:28

Persnikedy skrev:Denne her bliver lystigt delt af flere på min fb med forskellige former for brok over regnen


Jeg synes den er meget sjov.... :ninja:
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Persnikedy » 18. feb 2020, 14:32

TinaW skrev:
Persnikedy skrev:Denne her bliver lystigt delt af flere på min fb med forskellige former for brok over regnen


Jeg synes den er meget sjov.... :ninja:


Ikke når man ser den 12 gange på et scroll :-D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4844
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8745

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Skorstenen » 18. feb 2020, 14:33

Dirtylittledevil skrev:Det er sikkert en forfærdelig oplevelse de har været udsat for, men jeg har simpelthen ikke tålmodigheden til at læse et SÅ langt opslag på facebook. Det er simpelthen for meget.


"OBS OBS OBS !!!! HJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!
DEL MEGET GERNE MIT OPSLAG HVOR I MÅ OG KAN!!!!

Sælger skriver at de var ved at kører ud med nogle hanner og at hun vil sende dem når de kom hjem igen og spørger om min email.
Næste dag har kvinden ( veninden ) som angiveligt skulle eje både beaglehvalpene samt forældrene skrevet til mig og vedlagt foto af hvalpene samt forældrene.
Onsdag d. 5 februar ringer kvinden fra DBA til mig nu fra et rigtigt nr. Hun var forhindret i at komme da hun havde sit barn syg og ville istedet for sende deres gode mande ven hjem til os med de 2 hvalpe som vi kunne vælge imellem. Vi ville selv se begge hvalpe da vi så selv kunne se begge hvalpes temperament.
Manden vennen kom ud til os, utrolig sympatisk og pæn ung mand, intet at falde mistanke til. Han var selv stor dyreelsker og ville nok købe den hvalp vi ik ønskede.
Han havde lige købt på vejen hertil på Sjælland en CHIP AFLÆSER på DBA, så han kunne se at vi fik den rigtige hund som stod i sundshedbogen.


DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL DEL
"


Det med fed er jo lige til WTF tråden.
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16018
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29810

Re: Statusopdateringer

Indlægaf TinaW » 18. feb 2020, 14:35

Persnikedy skrev:
TinaW skrev:
Persnikedy skrev:Denne her bliver lystigt delt af flere på min fb med forskellige former for brok over regnen


Jeg synes den er meget sjov.... :ninja:


Ikke når man ser den 12 gange på et scroll :-D


Nej, så kan det godt være det sjove går af :D
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Statusopdateringer

Indlægaf LaScrooge » 18. feb 2020, 14:57

Selma156 skrev:
Dirtylittledevil skrev:I en facebookgruppe jeg er medlem af, hvor formålet er at poste billeder af sin aftensmad, er der ikke overraskende en hel masse kvindelige medlemmer.
Der er også mænd, og de kan omtrent inddeles i to typer af postere.
1: Dem som udførligt beskriver både i ord og billeder, måske endda også små filmklip, hvad de har kreeret og hvordan de har gjort det til perfektion, med masser af små fif og anekdoter så alle kan forstå at dette er en sand madvirtuos.
2: Dem som laver braskartofler og poster billeder hvor man også kan se en halv fod.

braskartofler.jpg


Hvis du er på Instagram, så tjek profilen "danmarksmad". Det er seriøst det klammeste, mest grineren mad, der bliver postet derinde!


:tie: :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Zonta » 18. feb 2020, 20:40

:panik:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
J, juli 2018.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26526

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Santa » 18. feb 2020, 20:47

Zonta skrev::panik:

Smykker?!?

Okay, sølvpapirshat, så siger vi det.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Generelt"