Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 8. feb 2016, 22:56

Tibbler skrev:Fint at man ikke selv serverer glutenholdig mad til sine børn, men at komme med sådan en nedladende og arrogant svada; og så endda hænge andre forældre ud ved navn, det er virkelig dårlig stil.

Jeg har så valgt at sløre de forældrenavne med grønne bjælker.


Jeg fortrød, at nysgerrigheden sejrede og jeg måtte ind og snage på hendes Facebook :ticks: Sjældent har jeg set mage til volapyk.

Og hvad sker der for, at man skal RIMELIG langt ned i det pågældende opslag, før nogle pointerer, hvor dårlig stil det er at hænge folk ud offentligt.
De andre er bare rygklappere: "guuud, pizza i år 2016?!" :badr: :rulle:
5
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Statusopdateringer

Indlægaf achillaxedprune » 9. feb 2016, 06:56

kidkomb skrev:Gluten er gift!!

Det siger mine nevøers farmor selv! Og lactose? Det kan ingen faktisk tåle. Det er derfor vi får så mange livsstilsygdomme. Og kræft!!! Det er fordi både gluten og lactose danner sukker i kroppen og kræft ELSKER sukker. Faktisk, hvis du ikke giver kræft noget sukker overhovedet, eller gluten eller lactose, så dør den. Så bliver man rask.
Men altså, det var jo også lidt din egen skyld at du fik kræft (eller gigt, tarmslyng, astma, eksem, blindtarmsbetændelse,whatever) fordi du spiste gluten og lactose.


Jeg mødtes med en gammel bekendt for et par måneder siden, som kom med lignende udtalelser... Toppet med at hun havde helbredt sig selv for kræft og hun ikke kunne forstå, hvorfor alle ikke bare spiste flere grøntsager og så kurede sig selv for kræft.

...jeg var målløs og enormt provokeret. Og da hun så også forsøgte at løbe fra regningen (der for hende var 300 kr.) så kunne jeg ikke finde blot en smule respekt for hende i mit indre. Jeg har ikke set hende siden, men hun fatter det ikke, så hun skriver virkelig ofte... Jeg må lige tage mig sammen, men jeg orker det ikke.

Nå, sorry for OT, men dit indlæg vækkede genklang. :)
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Statusopdateringer

Indlægaf lillebjoern » 9. feb 2016, 07:57

Miss_no_More skrev:
Tibbler skrev:Fint at man ikke selv serverer glutenholdig mad til sine børn, men at komme med sådan en nedladende og arrogant svada; og så endda hænge andre forældre ud ved navn, det er virkelig dårlig stil.

Jeg har så valgt at sløre de forældrenavne med grønne bjælker.


Jeg fortrød, at nysgerrigheden sejrede og jeg måtte ind og snage på hendes Facebook :ticks: Sjældent har jeg set mage til volapyk.

Og hvad sker der for, at man skal RIMELIG langt ned i det pågældende opslag, før nogle pointerer, hvor dårlig stil det er at hænge folk ud offentligt.
De andre er bare rygklappere: "guuud, pizza i år 2016?!" :badr: :rulle:


Jeg ledte også lige efter det, og det er jo seriøst til grin! :ad!:

"Er det mad..? *indsæt smiley der er bange* Jeg sender altid med "

"Sikke en menu! Jeg laver også altid selv det mad mine unger skal have at spise når de er ude heart emoticon Og de elsker det faktisk.... wink emoticon"

"OMG er det seriøst anno 2016???"

"Jeg har to (små) drenge og gruer for det der "

"Føj..."
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 9. feb 2016, 08:43

"....og kreative fætre forsøger at voldbolle min datter...*bla bla bla*.....bliver jeg mulden".
Aha :gruble:
FB_IMG_1455006529657.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 9. feb 2016, 08:47

lillebjoern skrev:
Miss_no_More skrev:
Tibbler skrev:Fint at man ikke selv serverer glutenholdig mad til sine børn, men at komme med sådan en nedladende og arrogant svada; og så endda hænge andre forældre ud ved navn, det er virkelig dårlig stil.

Jeg har så valgt at sløre de forældrenavne med grønne bjælker.


Jeg fortrød, at nysgerrigheden sejrede og jeg måtte ind og snage på hendes Facebook :ticks: Sjældent har jeg set mage til volapyk.

Og hvad sker der for, at man skal RIMELIG langt ned i det pågældende opslag, før nogle pointerer, hvor dårlig stil det er at hænge folk ud offentligt.
De andre er bare rygklappere: "guuud, pizza i år 2016?!" :badr: :rulle:


Jeg ledte også lige efter det, og det er jo seriøst til grin! :ad!:

"Er det mad..? *indsæt smiley der er bange* Jeg sender altid med "

"Sikke en menu! Jeg laver også altid selv det mad mine unger skal have at spise når de er ude heart emoticon Og de elsker det faktisk.... wink emoticon"

"OMG er det seriøst anno 2016???"

"Jeg har to (små) drenge og gruer for det der "

"Føj..."


Ja, det er godt nok nogle sørgelige og nedladende reaktioner :rulle: Og så fra voksne mennesker.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 9. feb 2016, 09:21

Kære Richard Ragnvald.
Jeg er ked af at forstyrre dig på den her måde, for du sidder garanteret og har travlt med at arrangere et indsamlingsshow til fordel for (danske!) hjemløse. (Hvis det skulle vise sig at være tilfældet, stiller jeg gerne op, hvis jeg kan bruges til at hjælpe med noget praktisk).

Indtil da kan jeg hjælpe med noget logisk:
Som du ville opdage, hvis du var interesseret i at lave et indsamlingsshow og ikke bare klø din målgruppes nationalsindede hyggehund under snuden, så er det ret svært at stable sådan et show på benene, så når du forlanger at DR og TV2 skal stille op, før du gider rejse dig fra sofaen og ophæve din gyldne røst, skal du vide at der er en grund til at det er Danmarksindsamlingen, DR sender:

Jeg kan ikke tale for statsradiofonien, men jeg ved at det er tolv anerkendte nødhjælpsorganisationer, som står bag indsamlingen, og som med helt åbne kort fortæller præcis hvor pengene går hen, og hvilke projekter, der får gavn af dem. Det er topprofessionelle foretagender, hvis samarbejdspartnere kan være trygge ved at pengene havner de rigtige steder, og at man ved, hvad man laver.

Og den tryghed har de store tv-stationer brug for, ikke mindst fordi du og dine fans ville være de første, der var ved at "brække sig", hvis en indsamling i DR eller TV2-regi viste sig at støtte et foretagende, der ikke havde styr på sagerne.

Så altså: Hvis man skal lave en landsdækkende, tv-transmitteret indsamling, der lever op til de krav, som især kritikere af velgørenhed sidder og stiller, så kræver det laserlignende klarhed over formålet og fordelingen. Ikke bare et løseligt "pengene skal helst gå til dem, der har det rigtig meget svært".

Hvad skal pengene bruges til, hvis man laver en indsamling til de hjemløse, og hvem skal sørge for at pengene kommer frem, og bliver brugt helt rigtigt? Jeg er ked af at belaste dig med de to sidste spørgsmål, nu hvor du sikkert sidder og skriver den arkedanske version af Afrikasangen:

("Hjemløshed, Hjemløshed - De ka' ik' se fjernsyn i fred".
Bare hvis du savner input, Richard).

Du har masser af muligheder for at støtte organisationer, der bekæmper hjemløshed i Danmark. Du er på ingen måde tvunget til at støtte indsamlinger til mørke mænd i fjerne lande, og jeg forstår godt, du ikke gider: For når andre mennesker helt frivillige velgørenhed kan give dig en følelse af at du er ved at brække dig, så må du jo kæmpe med en meget sart mavse eller nogle allergifremkaldte gastriske problemer, og hvis du er i sådan en situation, forstår man jo godt, du ikke har så meget overskud.

God bedring, du gamle. Ring eventuelt til Joachim B. Olsen - han har kæmpet med lidt de samme problemer.

Venlig hilsen Sebastian.
8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 9. feb 2016, 10:40

0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dr_bp » 9. feb 2016, 17:45

ShuruQ skrev:undgyld :blush:.

Jeg synes det er et af de mest perfide billeder jeg endnu har set på FB. Det er total overkill at kalde Richard R nazist, og udvander total betegnelsen.
7
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Guilded_Lily » 9. feb 2016, 17:48

ShuruQ skrev:undgyld :blush:.


Arh. Det er sgu i overkanten. Manden har jo ikke udgydt vrede over flygtninge/indvandrere, bare brokket sig over indsamlingen til Afrikas og Sydøstasiens fattige. Den er for plat!
3
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dr_bp » 9. feb 2016, 18:06

Jeg har et par på min FB der har liket det. Det fatter jeg simpelthen ikke man vil stå ved. Det er lige så slemt som alle deder 'hader perkere'- memes man spotter når man har en tante der liker 'Ja til frihed - nej til islam'.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Fru Sunshine » 9. feb 2016, 19:10

Jeg kom altså til at grine.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 9. feb 2016, 19:14

Guldlok skrev:
12644908_574229719400504_9201897142532296335_n.jpg


Den her bliver delt meget i dag og jeg tænker bare :tie: og det kommer sgu da vel an på, hvordan forældrene har behandlet sine børn.


Ikke kun det. Det kommer sandelig også an på, hvad man lægger i ordet tage sig af. Jeg har da ikke tænkt mig at smide slæberne ind hos min datter, den dag jeg måske ikke kan klare mig selv længere. Hun skal heller ikke rende hjemme hos mig og gøre rent og vaske tøj i større omfang. Hun har sit eget liv at passe, men jeg vil da gerne have besøg og måske hjælp til lidt af de små ting, som hjemmeplejen ikke tager sig af.
0
14 11 14
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Daine » 9. feb 2016, 19:20

ShuruQ skrev:undgyld :blush:.


Den kan jeg nu heller ikke lade være med at smågrine lidt af. Med undtagelse af første "sang", jeg er da vanvittig ked af at se mit navn sat i den forbindelse :tie: :(
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Akehurst2 » 9. feb 2016, 21:32

ShuruQ skrev: Men jeg synes stadig det er kørt længere ud end langt :).


Så forstår jeg simpelthen ikke, at du deler det herinde. Men det er måske også til det man ikke må sige-tråden.
3
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Lull » 10. feb 2016, 12:15

Daine skrev:
ShuruQ skrev:undgyld :blush:.


Den kan jeg nu heller ikke lade være med at smågrine lidt af. Med undtagelse af første "sang", jeg er da vanvittig ked af at se mit navn sat i den forbindelse :tie: :(



også mig, jeg heiler aldeles ikke :whine:
1
03.05.2017 :lun:

Tilbage til "Generelt"