Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Daine » 14. jun 2019, 14:31

Selma156 skrev:Jeg synes det er så møgirriterende og forstyrrende, når særligt etablerede medier og FB-sider bruger et væld af emojis i hver sætning. Det forstyrrer virkelig min læsning og virker bare uprofessionelt.

Enig! Private sider er jeg ligeglad med, men når det er erhversdrivende er det bare irriterende! Jeg har fulgt en del forskellige butikker/foreninger og jeg ved ikke helt hvem der er værst: Dem der erstatter ord med en emoji eller dem der både skriver ordet OG sætter en emoji ind bagefter det. Mine øjne kan slet ikke have det. På rette tid og sted er en emoji passende og fin, men 10-12 emojis for at skrive en 3 sætninger lang opdatering om ændrede åbningstider og tilbud i forbindelse med feks Open By Night er sgu træls.
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 14. jun 2019, 16:57

Selma156 skrev:Jeg synes det er så møgirriterende og forstyrrende, når særligt etablerede medier og FB-sider bruger et væld af emojis i hver sætning. Det forstyrrer virkelig min læsning og virker bare uprofessionelt.


Det kommer hurtigt til at lugte lidt uheldigt af en teenager der er gået i selvsving og har brugt dem fordi hun er så vant til det at hun synes det virker helt tomt uden et par hjerter og lidt winksmileys.. Det holder sq ikke.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 15. jun 2019, 06:23

"I dag bliver Dannebrog 800 år. Imponerende at kunne holde flaget hejst så længe. I min alder er jeg nede på minutter..."




:D
8
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Purple Haze » 15. jun 2019, 20:36

:tie:
Jeg blev født i 1956 og voksede op i de fede 60’ og 70'
Vi var den sidste generation, som legede på gaden til gadelamperne tændte, så vidste vi at vi skulle komme hjem, ingen sms den gang, og vi var de første, som spillede videospil og er den sidste, som optog musik fra radioen via en båndoptager samt er pionerer fra Walkman tiden.
Vi lærte at bruge en VHS videomaskine, spillede Pacman på Commodore 64. Vi sjippede, hinkede og spillede bold, og så er vi generationen der elskede at høre Depeche Mode, Yazoo, Erasure, Ultravox, Shu-bi-dua, ABBA, Queen, Cure, Dire Straits, Cliff Richard, News, Dodo and the Dodos, Bronski Beat, Rick Ashley Laban og mm som vi stadig elsker
Vi levede uden mobiltelefoner, kørte to personer på en cykel uden cykelhjelm, oftest flere kilometer. Gik hjem fra byen, hvis vi ikke havde flere penge i pungen. Ingen hævekort.
Vi havde ikke 99 tv-kanaler, ingen fladskærms TV, Surround Sound, MP3, Ipod,PS4, Facebook eller Twitter... men alligevel havde vi en super fantastisk barndom!
VI SNAKKEDE SAMMEN OG LEGEDE.
Tid var noget man havde, til at være sammen med andre, hygge sig og ha' det fedt. I dag sidder alle og glor i hver deres skærme
Lad os få nærværet tilbage...
Sæt denne tekst på din væg, hvis du havde en god barndom i 1960'erne og 70’erne


Tilsæt selv 1 mio smilies. :puke:
Senest rettet af Purple Haze 16. jun 2019, 05:57, rettet i alt 2 gange.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 15. jun 2019, 21:04

Purple Haze skrev:
icelady skrev: :tie:
Jeg blev født i 1956 og voksede op i de fede 60’ og 70'
Vi var den sidste generation, som legede på gaden til gadelamperne tændte, så vidste vi at vi skulle komme hjem, ingen sms den gang, og vi var de første, som spillede videospil og er den sidste, som optog musik fra radioen via en båndoptager samt er pionerer fra Walkman tiden.
Vi lærte at bruge en VHS videomaskine, spillede Pacman på Commodore 64. Vi sjippede, hinkede og spillede bold, og så er vi generationen der elskede at høre Depeche Mode, Yazoo, Erasure, Ultravox, Shu-bi-dua, ABBA, Queen, Cure, Dire Straits, Cliff Richard, News, Dodo and the Dodos, Bronski Beat, Rick Ashley Laban og mm som vi stadig elsker
Vi levede uden mobiltelefoner, kørte to personer på en cykel uden cykelhjelm, oftest flere kilometer. Gik hjem fra byen, hvis vi ikke havde flere penge i pungen. Ingen hævekort.
Vi havde ikke 99 tv-kanaler, ingen fladskærms TV, Surround Sound, MP3, Ipod,PS4, Facebook eller Twitter... men alligevel havde vi en super fantastisk barndom!
VI SNAKKEDE SAMMEN OG LEGEDE.
Tid var noget man havde, til at være sammen med andre, hygge sig og ha' det fedt. I dag sidder alle og glor i hver deres skærme
Lad os få nærværet tilbage...
Sæt denne tekst på din væg, hvis du havde en god barndom i 1960'erne og 70’erne


Tilsæt selv 1 mio smilies. :puke:


Hvis man virkelig havde været barn i de årtier så ville man da vide at rick astley, videoer og computerspil er fra 80erne. :gruble:

Men okay det var også de sidste årtier før børnedødelighed og alvorlige ulykker for børn faldt til så lave tal at enkelttilfælde kan få procenterne til at gå fuldstændig amok, så det er måske en af dem der nåede at slå hovedet..
6
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25608

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 15. jun 2019, 21:21

hotlips skrev:
Purple Haze skrev:
icelady skrev: :tie:
Jeg blev født i 1956 og voksede op i de fede 60’ og 70'
Vi var den sidste generation, som legede på gaden til gadelamperne tændte, så vidste vi at vi skulle komme hjem, ingen sms den gang, og vi var de første, som spillede videospil og er den sidste, som optog musik fra radioen via en båndoptager samt er pionerer fra Walkman tiden.
Vi lærte at bruge en VHS videomaskine, spillede Pacman på Commodore 64. Vi sjippede, hinkede og spillede bold, og så er vi generationen der elskede at høre Depeche Mode, Yazoo, Erasure, Ultravox, Shu-bi-dua, ABBA, Queen, Cure, Dire Straits, Cliff Richard, News, Dodo and the Dodos, Bronski Beat, Rick Ashley Laban og mm som vi stadig elsker
Vi levede uden mobiltelefoner, kørte to personer på en cykel uden cykelhjelm, oftest flere kilometer. Gik hjem fra byen, hvis vi ikke havde flere penge i pungen. Ingen hævekort.
Vi havde ikke 99 tv-kanaler, ingen fladskærms TV, Surround Sound, MP3, Ipod,PS4, Facebook eller Twitter... men alligevel havde vi en super fantastisk barndom!
VI SNAKKEDE SAMMEN OG LEGEDE.
Tid var noget man havde, til at være sammen med andre, hygge sig og ha' det fedt. I dag sidder alle og glor i hver deres skærme
Lad os få nærværet tilbage...
Sæt denne tekst på din væg, hvis du havde en god barndom i 1960'erne og 70’erne


Tilsæt selv 1 mio smilies. :puke:


Hvis man virkelig havde været barn i de årtier så ville man da vide at rick astley, videoer og computerspil er fra 80erne. :gruble:

Men okay det var også de sidste årtier før børnedødelighed og alvorlige ulykker for børn faldt til så lave tal at enkelttilfælde kan få procenterne til at gå fuldstændig amok, så det er måske en af dem der nåede at slå hovedet..


Hvis man er født i 60, var man jo kun 20 i 80. Nogle bliver jo sent modne :-D

Jeg kunne sætte tjek ved rigtig mange af de ting for min datter på 31 :lol:
0
14 11 14
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Slettet bruger » 16. jun 2019, 04:05

Mistermor skrev:"Når du er død, ved du ikke, du er død. Smerten føles kun af andre.


Det samme sker, når du er dum"


Det har jeg hørt Ricky Gervais sige i et talkshow, så tror det kommer derfra.

Fandt det - Jimmy Fallon, 4:20 inde: https://www.youtube.com/watch?v=PDgsmFjxqIg
1
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Straniera » 16. jun 2019, 07:52

Jeg har en fb-ven, der i sin status spørger: "Babyer må ikke få honning, men må de godt få honningmelon? Jeg er simpelthen i tvivl". Åh gud, altså... :tie:
17
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Statusopdateringer

Indlægaf fisken80 » 17. jun 2019, 05:30

Jeg har lige talt 24 emojis i en statusopdatering... fra en kvinde på knap 40. Men altså okay, kvinden fandt det relevant at fortælle i detaljer om hele sin weekend, så hvorfor ikke også 24 emojis...?
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. jun 2019, 10:10

Det er sjovt som visse ting går igen på mange amerikaneres vennelister, hvor man hurtigt kan få et overblik over mange profilfotos.
Jeg synes de går helt amok i de der filtre med hundeører/briller osv. Og sådan en sær ting hvor billedet er delt i 2 eller 4 felter med ca. det samme foto i hvert felt.
Og voksne mennesker bruger uden blusel ret kiksede badeværelsesselfies. Eller rækker tunge eller fuckfinger. Eller poserer meget udfordrende klædt. Eller man ser deres ansigt i en sky af cigaretrøg/hashtåge.

Det er jo ikke fordi det er ukendt i DK, jeg synes dog det er påfaldende meget på sådan en amerikansk venneliste.

fbk3.jpg
fbk1.jpg
fbk4.jpg
fbk5.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Jadajada » 20. jun 2019, 11:17

Dirtylittledevil skrev:Det er sjovt som visse ting går igen på mange amerikaneres vennelister, hvor man hurtigt kan få et overblik over mange profilfotos.
Jeg synes de går helt amok i de der filtre med hundeører/briller osv. Og sådan en sær ting hvor billedet er delt i 2 eller 4 felter med ca. det samme foto i hvert felt.
Og voksne mennesker bruger uden blusel ret kiksede badeværelsesselfies. Eller rækker tunge eller fuckfinger. Eller poserer meget udfordrende klædt. Eller man ser deres ansigt i en sky af cigaretrøg/hashtåge.

Det er jo ikke fordi det er ukendt i DK, jeg synes dog det er påfaldende meget på sådan en amerikansk venneliste.

fbk3.jpg
fbk1.jpg
fbk4.jpg
fbk5.jpg


Jeg antager at du aldrig har bevæget dig rundt på Tinder søgende en kvinde? Fænomenet er meget mere udbredt end man kunne tro/forvente/håbe.

Alle de der filtre hvor man ikke kan se naturlige rynker mv.: GÅ VÆK OG BLIV VÆK!
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. jun 2019, 10:20

Vibekes healingseancer er åbenbart ikke de mest velbesøgte.

heal.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Statusopdateringer

Indlægaf LaScrooge » 25. jun 2019, 10:31

Ellin skrev:Frederikke sætter barren lavere end lavt, ift “bedste opslag”. :fløjt:


6E74D509-9B08-4571-A20D-F7F9E1265F0B.jpeg


Fra FB Randers


Det er jo ellers ikke underligt med store forandringer, når der sådan bliver indført IT i en hel by. Og så i 2019!
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. jun 2019, 11:40

Jeg oplever megen dramatik i facebookhealernes verden.
Blandt andet har Lene stillet spørgsmålstegn ved om det kunne passe at andre end Hening (Ja, med et "n") healer med de åndelige læger. Men det viser sig at flere healere kan samle sådan et lægeteam, det kommer bare an på om man er indviet i at gøre det.
Til sidst viser det sig at Lenes gamle barnepige Connie også læser med i tråden, og de bliver genforenet.

Birthe har til gengæld oplevet at få noget grus i øret efter healing med de åndelige læger og Hening. Så nu er hun i tvivl om hun allerede må få mere healing dagen efter. Det mener Hening godt at hun må.
Celest mener at hun har rigtig meget brug for healing fordi hun pt. går igennem kundalini, og MayBrittAnnia (som er Hjertebevidstheds Guide) anbefaler hende at få private healingsessioner hos Hening så han kan få lidt styr på det.
21
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. jun 2019, 14:43

Sikke dog en gang pis at love kræftsyge at han kan ændre deres DNA på det kursus han udbyder...

hening.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Generelt"