Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 25. sep 2016, 06:10

Hvad er pointen i at have en profil fuld af venner, hvis vi ikke snakker mere? Så, jeg foretrak at vælge, og er glad for at have dig blandt mine bedste venner. Nu har jeg lyst til at se, hvem der vil tage sig tid til at læse denne post, til ende fordi jeg er nysgerrig efter at se, hvem der tager sig af de bånd, som jeg prøver at bevare. Tak for at være en del af mit liv!
Kopiér og indsæt denne besked på din side, og please, please, ikke dele. Det her er en lille test, bare for at se, hvem der læser og hvem der liker uden at læse! Hvis du har læst alt, vælg "vild med" og så kopiér og indsæt denne besked på din profil, så jeg kan kommentere.


Min kusine skriver så: Håber ikke du tager det fortrydeligt op at jeg ikke deler, er ikke så vild med alt det kæde halløj :)

Kædebeskeddame: Nej det kan jeg godt forstå , det er vist også noget skørt :)

Aha :gruble:
6
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Statusopdateringer

Indlægaf LadyFox » 25. sep 2016, 06:19

Bad Samaritan skrev:Krigen om danskhed er først og fremmest en kamp om brugen af hårde og bløde konsonanter...

Men, men, men.. Hvem er disse majoritetsdanskere som bestemmer hvem der er, og hvem der ikke er danske? Stemmer de om det eller er det med fællesmøder hvor alle skal blive enige eller er majoriteten bare altid enige eller hvordan forgår det? :genert:
2
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 25. sep 2016, 06:32

Billede





:D
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Guldfisk » 25. sep 2016, 07:19

LadyFox skrev:
Bad Samaritan skrev:Krigen om danskhed er først og fremmest en kamp om brugen af hårde og bløde konsonanter...

Men, men, men.. Hvem er disse majoritetsdanskere som bestemmer hvem der er, og hvem der ikke er danske? Stemmer de om det eller er det med fællesmøder hvor alle skal blive enige eller er majoriteten bare altid enige eller hvordan forgår det? :genert:


Det vedtages på DF's landsmøder. De gennemgår lige alle personer i Danmark og sætter plus eller minus.
Hvis du undrer dig over, at de er majoriteten, så handler det jo bare om at sætte nok minusser - hvis nærmest ingen andre end dem er danske, udgør de selvfølgelig majoriteten af danskere.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Statusopdateringer

Indlægaf LadyFox » 25. sep 2016, 07:22

Guldfisk skrev:
LadyFox skrev:
Bad Samaritan skrev:Krigen om danskhed er først og fremmest en kamp om brugen af hårde og bløde konsonanter...

Men, men, men.. Hvem er disse majoritetsdanskere som bestemmer hvem der er, og hvem der ikke er danske? Stemmer de om det eller er det med fællesmøder hvor alle skal blive enige eller er majoriteten bare altid enige eller hvordan forgår det? :genert:


Det vedtages på DF's landsmøder. De gennemgår lige alle personer i Danmark og sætter plus eller minus.
Hvis du undrer dig over, at de er majoriteten, så handler det jo bare om at sætte nok minusser - hvis nærmest ingen andre end dem er danske, udgør de selvfølgelig majoriteten af danskere.

Det er selvfølgelig sådan at det forgår, jeg synes måske bare godt de kunne sende listen rundt til os andre bagefter, så vi ikke kommer til at kalde os selv eller andre for danskere hvis det ikke er korrekt, det ville jo være pinligt :P
1
...
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Statusopdateringer

Indlægaf fisken80 » 25. sep 2016, 17:35

Miss_no_More skrev:
Hvad er pointen i at have en profil fuld af venner, hvis vi ikke snakker mere? Så, jeg foretrak at vælge, og er glad for at have dig blandt mine bedste venner. Nu har jeg lyst til at se, hvem der vil tage sig tid til at læse denne post, til ende fordi jeg er nysgerrig efter at se, hvem der tager sig af de bånd, som jeg prøver at bevare. Tak for at være en del af mit liv!
Kopiér og indsæt denne besked på din side, og please, please, ikke dele. Det her er en lille test, bare for at se, hvem der læser og hvem der liker uden at læse! Hvis du har læst alt, vælg "vild med" og så kopiér og indsæt denne besked på din profil, så jeg kan kommentere.


Min kusine skriver så: Håber ikke du tager det fortrydeligt op at jeg ikke deler, er ikke så vild med alt det kæde halløj :)

Kædebeskeddame: Nej det kan jeg godt forstå , det er vist også noget skørt :)

Aha :gruble:


Haha, forleden slettede jeg en ven på facebook, fordi jeg simpelthen ikke havde den fjerneste ide om, hvem fanden han egentlig er.... jeg har gennem årene tilføjet masser af mennesker som jeg har haft perifær tilknytning til.
Derfor virker de der kædeopdateringer helt sort på mig
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Animi » 26. sep 2016, 10:16

Der var engang en kvinde, som fik et ganske særligt barn.
Barnet forvandlede kvinden til mor og så meget mere.

En dag så barnet på moren og spurgte:

- Hvorfor har du så store øjne, mor?

- Det har jeg, så jeg bedre kan se dig. Mine øjne er store, fordi jeg hele tiden kigger på dig, på dine bevægelser, dit smukke ansigt, din mimik, dine hænders flagrende sprog. De er store, fordi de har lært at læse din krops sprog. De er også store fordi jeg ser på verden omkring dig. Jeg ser efter forhindringer og fare – jeg ser efter muligheder og heller. Jeg ser efter ly for stormen. Derfor har jeg så store øjne.

- Hvorfor har du så store ører, mor?

- Det har jeg så jeg bedre kan høre dig, min egen. Mine ører er store, så jeg kan opfange alle nuancerne i sin stemme. Alle toner, alt der siger noget om dig og hvordan du har det. Mine ører er store, fordi de har hørt meget. Lyttet til andres bekymringer, gode råd, fagfolk, godtfolk og velmenende fjolser. Mine ører er store, så de kan opfange den mindste lyd, så jeg kan komme dig til undsætning – eller dulme din vrede. Mine ører er store, så de ikke misser muligheden for at høre dig sige “jeg elsker dig, mor”.

- Hvorfor er din mund så stor, mor?

- Det er den, fordi jeg har så mange ord at sige. Fordi jeg skal tale både din og min sag. Fordi jeg skal kunne sluge kameler og spye ild. Min mund er stor, så jeg kan give dig kæmpe kys og fortælle dig om verden. Igen og igen.

- Hvorfor har du så brede skuldre, mor?

- Det har jeg fordi de skal bære alverdens vægt. Mine skuldre er brede fordi de skal bære misforståelser og anklager. De skal bære dokumenter og stakke af udtalelser og skrivelser. De skal bære dig – men du er den letteste byrde af dem alle. Du sørger for at jeg altid holder ryggen rank, så ingen af mine byrder falder fra mine skuldre.

- Hvorfor har du så store hænder, mor?

- Mine hænder er store, så jeg kan holde dig for ørerne, når lydene bliver for meget. De er store, så jeg kan skærme dig i en voldsom verden og så jeg kan skubbe dig venligt frem, hvis dit mod svigter. De er store, så jeg kan bane vejen for børn og voksne som dig.

- Hvorfor er dine fingre så stærke, mor?

- Det er de, fordi jeg har skrevet så mange mails, søgt så mange informationer, tastet ansøgninger, opfordringer, skemaer og sociale historier. Mine fingre er stærke, så jeg kan holde din hånd, stryge dit hår og holde fast – ikke mindst i mig selv og et liv for os som familie.

- Hvorfor er din mave så stor, mor?

- Det er den, fordi der skal være god plads til fornemmelsen. Mavefornemmelsen er mit kompas i stormen. Den viser os vej, når jeg ikke kan se hvor vi skal gå hen. Jeg kan mærke om det er det bedste for dig – og for os.

- Hvorfor er dine fødder så store, mor?

Mine fødder er så store, fordi jeg skal kunne gå langt og stå fast. Jeg skal kunne holde mig oprejst og stå så længe det behøves. Derfor er mine fødder så store.

- Men hvorfor er dit hjerte så stort, mor? spurgte barnet til sidst.

- Mit hjerte er stort, fordi det er fyldt med kærlighed. Det banker hvert minut af hver dag for dig. Det fyldes af glæde over selv de mindste sejre og græder over den modgang og de udfordringer der spærrer din vej. Mit hjerte er stort – fordi det her er mit liv – og selvom jeg ikke bevidst har valgt det – så er det mit elskede, eneste liv. Det er fyldt med uforudsigelige udfordringer og en kærlighed større end jeg troede mulig. Mit hjerte er stort, fordi du elsker mig – fordi du mit søde barn viser mig en ny verden helt anderledes end min egen. Fordi uanset diagnose – uanset forskelligheden – så er du mit elskede barn og mit hjerte vokser sig større dag for dag takket være dig.


:tie:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Buller » 26. sep 2016, 10:31

Bad Samaritan skrev:Krigen om danskhed er først og fremmest en kamp om brugen af hårde og bløde konsonanter...



og så i et land med så utroligt mange dialekter til at begynde med. Vi burde da om nogen være vant til at høre vores sprog voldbollet i forskellige retninger allerede.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Mangoness » 26. sep 2016, 10:53

Animi skrev:
[...]

En dag så barnet på moren og spurgte:

- Hvorfor har du så store øjne, mor?

[...]

- Hvorfor har du så store ører, mor?

[...]

- Hvorfor er din mund så stor, mor?

[...]


:tie:


Jeg troede først, at der var samtalen mellem rødhætte og ulven :lol: :stoned:
11
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Statusopdateringer

Indlægaf LadyFox » 26. sep 2016, 11:03

Animi skrev:
Der var engang en kvinde, som fik et ganske særligt barn.
Barnet forvandlede kvinden til mor og så meget mere.

En dag så barnet på moren og spurgte:

- Hvorfor har du så store øjne, mor?

- Det har jeg, så jeg bedre kan se dig. Mine øjne er store, fordi jeg hele tiden kigger på dig, på dine bevægelser, dit smukke ansigt, din mimik, dine hænders flagrende sprog. De er store, fordi de har lært at læse din krops sprog. De er også store fordi jeg ser på verden omkring dig. Jeg ser efter forhindringer og fare – jeg ser efter muligheder og heller. Jeg ser efter ly for stormen. Derfor har jeg så store øjne.

- Hvorfor har du så store ører, mor?

- Det har jeg så jeg bedre kan høre dig, min egen. Mine ører er store, så jeg kan opfange alle nuancerne i sin stemme. Alle toner, alt der siger noget om dig og hvordan du har det. Mine ører er store, fordi de har hørt meget. Lyttet til andres bekymringer, gode råd, fagfolk, godtfolk og velmenende fjolser. Mine ører er store, så de kan opfange den mindste lyd, så jeg kan komme dig til undsætning – eller dulme din vrede. Mine ører er store, så de ikke misser muligheden for at høre dig sige “jeg elsker dig, mor”.

- Hvorfor er din mund så stor, mor?

- Det er den, fordi jeg har så mange ord at sige. Fordi jeg skal tale både din og min sag. Fordi jeg skal kunne sluge kameler og spye ild. Min mund er stor, så jeg kan give dig kæmpe kys og fortælle dig om verden. Igen og igen.

- Hvorfor har du så brede skuldre, mor?

- Det har jeg fordi de skal bære alverdens vægt. Mine skuldre er brede fordi de skal bære misforståelser og anklager. De skal bære dokumenter og stakke af udtalelser og skrivelser. De skal bære dig – men du er den letteste byrde af dem alle. Du sørger for at jeg altid holder ryggen rank, så ingen af mine byrder falder fra mine skuldre.

- Hvorfor har du så store hænder, mor?

- Mine hænder er store, så jeg kan holde dig for ørerne, når lydene bliver for meget. De er store, så jeg kan skærme dig i en voldsom verden og så jeg kan skubbe dig venligt frem, hvis dit mod svigter. De er store, så jeg kan bane vejen for børn og voksne som dig.

- Hvorfor er dine fingre så stærke, mor?

- Det er de, fordi jeg har skrevet så mange mails, søgt så mange informationer, tastet ansøgninger, opfordringer, skemaer og sociale historier. Mine fingre er stærke, så jeg kan holde din hånd, stryge dit hår og holde fast – ikke mindst i mig selv og et liv for os som familie.

- Hvorfor er din mave så stor, mor?

- Det er den, fordi der skal være god plads til fornemmelsen. Mavefornemmelsen er mit kompas i stormen. Den viser os vej, når jeg ikke kan se hvor vi skal gå hen. Jeg kan mærke om det er det bedste for dig – og for os.

- Hvorfor er dine fødder så store, mor?

Mine fødder er så store, fordi jeg skal kunne gå langt og stå fast. Jeg skal kunne holde mig oprejst og stå så længe det behøves. Derfor er mine fødder så store.

- Men hvorfor er dit hjerte så stort, mor? spurgte barnet til sidst.

- Mit hjerte er stort, fordi det er fyldt med kærlighed. Det banker hvert minut af hver dag for dig. Det fyldes af glæde over selv de mindste sejre og græder over den modgang og de udfordringer der spærrer din vej. Mit hjerte er stort – fordi det her er mit liv – og selvom jeg ikke bevidst har valgt det – så er det mit elskede, eneste liv. Det er fyldt med uforudsigelige udfordringer og en kærlighed større end jeg troede mulig. Mit hjerte er stort, fordi du elsker mig – fordi du mit søde barn viser mig en ny verden helt anderledes end min egen. Fordi uanset diagnose – uanset forskelligheden – så er du mit elskede barn og mit hjerte vokser sig større dag for dag takket være dig.


:tie:


Hun lyder noget deform hende moren... :nerve:
6
...
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Lisva » 27. sep 2016, 06:51

Jeg ser jo ikke syg ud Nej, fordi JEG gør alt, hvad jeg kan for I ikke skal se det!
Men ingen ved, hvordan jeg har det, når jeg går derhjemme bag lukkede døre og ligner lort på de dårligere dage Men kommer ud på de gode dage og ser frisk og glad ud. Samt kun lægger billeder op på Facebook, hvor man kan se, at jeg har det godt.
Hvordan kan jeg være syg, når jeg ser så frisk og glad ud..?
Tænk lige over det.
Det er svært at forklare til en, der ikke har den fjerneste idé. Det er en daglig kamp at have smerter eller være syg på indersiden, mens du ser godt ud på ydersiden.
Hav venligst dette som din status i mindst 1 time, hvis du eller nogen du kender har eller har haft en usynlig sygdom (angst, borderline, depression, skizofreni, diabetes, lupus, fibromyalgi, BMS, MS, ME, endometriose, arthritis, kræft, hjertesygdomme, epilepsi , autisme, kronisk smerter, ADHD, RSD, osv.)
"Døm aldrig, hvad du ikke forstår".
Hvem vil kopiere?❤

Gå nu væk med den slags sentimentale kædebrevsagtige pladder. :rulle: :rulle:
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Statusopdateringer

Indlægaf LadyFox » 27. sep 2016, 06:58

Lisva skrev:Jeg ser jo ikke syg ud Nej, fordi JEG gør alt, hvad jeg kan for I ikke skal se det!
Men ingen ved, hvordan jeg har det, når jeg går derhjemme bag lukkede døre og ligner lort på de dårligere dage Men kommer ud på de gode dage og ser frisk og glad ud. Samt kun lægger billeder op på Facebook, hvor man kan se, at jeg har det godt.
Hvordan kan jeg være syg, når jeg ser så frisk og glad ud..?
Tænk lige over det.
Det er svært at forklare til en, der ikke har den fjerneste idé. Det er en daglig kamp at have smerter eller være syg på indersiden, mens du ser godt ud på ydersiden.
Hav venligst dette som din status i mindst 1 time, hvis du eller nogen du kender har eller har haft en usynlig sygdom (angst, borderline, depression, skizofreni, diabetes, lupus, fibromyalgi, BMS, MS, ME, endometriose, arthritis, kræft, hjertesygdomme, epilepsi , autisme, kronisk smerter, ADHD, RSD, osv.)
"Døm aldrig, hvad du ikke forstår".
Hvem vil kopiere?❤

Gå nu væk med den slags sentimentale kædebrevsagtige pladder. :rulle: :rulle:

Så hun (jeg går ud fra det er en hun) gør alt hvad hun kan for at skjule at hun er syg, og så brokker hun sig derefter over at folk ikke kan se det? :stoned: Og hun gider heller ikke forklarer folk det "for de forstår det alligevel ikke"..

Sikke en dramaqueen :rulle:
12
...
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Allmost_Famous » 27. sep 2016, 11:13

Animi skrev::tie:


Årh, jeg læste hele herligheden med forventningen om, at det ville slutte med, at ungen spurgte "Hvorfor har du så stor en røv, mor?", og moren skreg "Fordi jeg ikke har tid til at træne og spise sundt efter jeg fik dig, og hold så kæft, din perfide, lille Spørge-Jørgen!".

Skuffende.
23
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Hunkat » 27. sep 2016, 13:19

Foreløbige udfordringer for Danmarks nyeste udgift på 150 milliarder kroner:
- Vind
- Regnvejr
- Mørke
- At flyve
- At stå stille på landingsbanen
- At skulle vedligeholdes af IC4-producent
En klog investering.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/f-35-i-flammer-vinden-var-for-staerk/6315300


:lol:
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Kommodedyret » 28. sep 2016, 11:28

ShuruQ skrev:Hvor gamle mon de er, dem der sidder og laver de der skemaer :stoned:?

14448978_187334375035478_4696994754793273257_n.jpg


:træt: :træt: :træt: .

Jeg ville gætte på en 40-50 stykker?
3
Closure, closure, closure closure closure

Tilbage til "Generelt"