Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Juki » 9. nov 2017, 15:43

Miss_no_More skrev:Min kærestes niece på 22 år, brillerer igen ved at tagge sin kæreste i alverdens bavl. Denne gang disse visdomsord :gruble:
FB_IMG_1510241426675.jpg

Erh..? :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Juki » 9. nov 2017, 18:59

Lisma skrev:Der skal nok være nogle der hopper på den. :)

:lol: :lol: :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Anne Droid » 9. nov 2017, 20:34

Lisma skrev:Der skal nok være nogle der hopper på den. :)

Genialt. Jeg koger også vandet til min morgente aftenen før jeg skal bruge det. Så skal jeg bare varme det næste morgen....
6
Klimatosse
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 10. nov 2017, 21:37

Er dit barn også en flødebolle med kokos :stoned:
sketch-1510294154705-724x720.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. nov 2017, 19:34

udfordring.jpg



NEJ.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
26
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. nov 2017, 19:56

Det ser ikke ud til at Kathe helt køber historien om at det er hackere som skriver Jyttes frastødende og grimme fornærmelser.

Kathe.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Juki » 11. nov 2017, 20:18

Dirtylittledevil skrev:Det ser ikke ud til at Kathe helt køber historien om at det er hackere som skriver Jyttes frastødende og grimme fornærmelser.

Kathe.jpg

God måde at helgardere sig på :-D Især i disse julefrokosttider hvis man har tendens til at blive en idiot når man drikker :santa2:
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Vinaia » 12. nov 2017, 09:39

Miss_no_More skrev:Min kærestes niece på 22 år, brillerer igen ved at tagge sin kæreste i alverdens bavl. Denne gang disse visdomsord :gruble:
FB_IMG_1510241426675.jpg

Det er et citat fra How I Met Your Mother. :lun:
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 12. nov 2017, 13:07

Vinaia skrev:
Miss_no_More skrev:Min kærestes niece på 22 år, brillerer igen ved at tagge sin kæreste i alverdens bavl. Denne gang disse visdomsord :gruble:
FB_IMG_1510241426675.jpg

Det er et citat fra How I Met Your Mother. :lun:


Det var jeg slet ikke klar over. Sagt af Ted? Men stadig giver det ingen mening ud af kontekst :-D
0
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Vinaia » 12. nov 2017, 16:48

Miss_no_More skrev:
Vinaia skrev:
Miss_no_More skrev:Min kærestes niece på 22 år, brillerer igen ved at tagge sin kæreste i alverdens bavl. Denne gang disse visdomsord :gruble:
FB_IMG_1510241426675.jpg

Det er et citat fra How I Met Your Mother. :lun:


Det var jeg slet ikke klar over. Sagt af Ted? Men stadig giver det ingen mening ud af kontekst :-D

Det har du helt ret i. Man skal lissom kende det for at sætte pris på det. :P

Ja, det er der hvor Ted lærer Barney om Robin før deres bryllup. :D
1
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. nov 2017, 11:09

Jeg kom lige tilfældigt forbi en fællesprofil, det var Lars og Anna Juhl, han er håndværker og hun arbejder på et jobcenter, og begge opdaterer lystigt når de får nyt job eller forlader en gammel arbejdsplads, så det var et meget sært miskmask.
Men værre blev det, da Lars og Anna Juhl i 2002 åbenbart blev gift med Anna Hansen :8:

Jeg har ændret lidt på navnene for anonymitet, men her er opslaget :-D

larsoganna.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Statusopdateringer

Indlægaf fisken80 » 14. nov 2017, 14:56

Dmitra skrev:Ja, jeg tror du er gammeldags og overanalyserer tingene helt vildt meget.

Jeg har et spørgsmål og vil lige høre om det er normalt
I dag har min datter og 5 andre piger fra klasse pjække i France timerne fordi i sidste uge have han vist en fransk film hvor der var båd sex osv børn kunne båd se drengs kønsdel pigernes kønsdel og lå i sengen og have fræk hyggetime der var båd to piger der have sex sammen og drenge og piger som have sex når mit spørgsmål er må en lære vise de film uden at spørge forældre om det er OK ?? Jeg er personligt rigtig tosset båd på grundt at film men også fordi min datter har gået fra undervisning fordi hun vil straffe lære og fordi hun er chokket over det hun synes det var klamt og det gjor de andre piger også

Hvad kan jeg gøre som forælder kan jeg​ klage over det Hvem lærer er også meget interesseret i pigernes menstruationsperiode fx hvis en pige hun siger jeg har min pige ting Hvad nu De unge piger kan finde på at sige så presser han dem til at sige Vi har vores menstruation at han skriver ned i bøgerne hver gang de går på toilettet og hvor tit de gør det Er det normalt Jeg snakkede med deres matematiklærer og dansklærer​ som er kvinder de begge synes det var normalt og pigerne skulle lære at forstå at det ved menstruation det var jo normalt :shock:.
Måske er jeg gammeldag.


Som helt ung var jeg vikar på en folkeskole. Engang da jeg skulle have en femteklasse vidste jeg ikke lige hvad de skulle lave så jeg viste dem Fluernes herre. Havde det været i dag var jeg blevet lynchet.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Statusopdateringer

Indlægaf fisken80 » 15. nov 2017, 07:45

Dikus skrev:
fisken80 skrev:
Dmitra skrev:Ja, jeg tror du er gammeldags og overanalyserer tingene helt vildt meget.

Jeg har et spørgsmål og vil lige høre om det er normalt
I dag har min datter og 5 andre piger fra klasse pjække i France timerne fordi i sidste uge have han vist en fransk film hvor der var båd sex osv børn kunne båd se drengs kønsdel pigernes kønsdel og lå i sengen og have fræk hyggetime der var båd to piger der have sex sammen og drenge og piger som have sex når mit spørgsmål er må en lære vise de film uden at spørge forældre om det er OK ?? Jeg er personligt rigtig tosset båd på grundt at film men også fordi min datter har gået fra undervisning fordi hun vil straffe lære og fordi hun er chokket over det hun synes det var klamt og det gjor de andre piger også

Hvad kan jeg gøre som forælder kan jeg​ klage over det Hvem lærer er også meget interesseret i pigernes menstruationsperiode fx hvis en pige hun siger jeg har min pige ting Hvad nu De unge piger kan finde på at sige så presser han dem til at sige Vi har vores menstruation at han skriver ned i bøgerne hver gang de går på toilettet og hvor tit de gør det Er det normalt Jeg snakkede med deres matematiklærer og dansklærer​ som er kvinder de begge synes det var normalt og pigerne skulle lære at forstå at det ved menstruation det var jo normalt :shock:.
Måske er jeg gammeldag.


Som helt ung var jeg vikar på en folkeskole. Engang da jeg skulle have en femteklasse vidste jeg ikke lige hvad de skulle lave så jeg viste dem Fluernes herre. Havde det været i dag var jeg blevet lynchet.


Man skal ikke vise film til børnegrupper, hvis filmen ikke anbefales til aldersgruppen


Nej, det ved jeg jo så i dag. Dengang var der ikke en kæft, der sagde noget til det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Studsgaard » 15. nov 2017, 21:25

Dmitra skrev:Jeg får til stadighed de der t-shirt i min feed, har stadig ikke helt forstået hvorfor. Anyways, dem her er lidt sjove og ikke lige så hjernedøde slogans som ellers :-D.

tmp_4601-FB_IMG_1510780023687381009503357368524.jpg

Mine tre vil gerne have dem med den danske tekst.
Og ja de passer ret godt. :lol:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. nov 2017, 22:40

Kunne man evt. tage sig selv og sine færdigretter på glas mere alvorligt?

1985. Jeg var 9 år gammel, da Michael Jackson og Lionel Richie skrev We Are the World. Sangen bragede ud af højtalerne i mit hippiebarndomshjem, mens de politiske diskussioner gik højt blandt de voksne og skoene fløj imod fjernsynet i uenighed med debattøren på DR. Det var dengang der kun var én TV-kanal herhjemme. Det var dengang far tog os med til demonstration på Christiansborg, hvis der var ting, som skulle forandres. Det var dengang jeg stadig boede på en frugtplantage på landet og mor altid var på jagt efter økologiske og biodynamiske produkter.

Dengang døde de fleste mennesker i verden af sult, fordi de ikke kunne få mad på bordet. Verden var ulige. Det er verden stadig, men i dag dør de fleste mennesker i verden ikke af sult, men af unødvendige livstilssygdomme forårsaget af for meget og forkert mad. Ifølge Worldwatch Institute er konsekvenserne af vestlige madvaner den ubetinget største klimaudfordring, og spørger man FN, er det i top 2. I 1985 betalte den tredje verden prisen alene. I dag betaler vi i Vesten delvist selv prisen med et forkortet liv, mens verden bliver ramt af klimakatastrofe efter klimakatastrofe.

Vi startede oprindeligt Simple Feast for at inspirere til at lave mere mad i hjemmet, fordi et måltid delt med familie eller venner måske er det mest urmenneskelige, vi har, og fordi det er den mest afgørende handling for din sundhed igennem livet. Udfordringen er bare, at vi har mindre og mindre tid til at lave mad. Før jul sidste år besluttede vi derfor at lave maden for dig til de dage, hvor du ikke selv har tid. Vi var bange. Jeg var bange. Bange for at gå planken ud. Derfor var kun én ret ud af fire vegetarisk, mens der var max. 20 % kød i vores andre retter. Vi tænkte: ”hvis bare vi kan flytte os fra 50 % til 20 % kød, ville det være bedre for vores sundhed og vores verden”. Vi var som sagt bange.

Vi vidste imidlertid godt, hvilken mad vi burde lave. Vi havde læst alt for meget til ikke at vide bedre. Bøger som Hvordan du undgår at dø af Michael Greger og film som Cowspiracy havde for længst gjort et enormt indtryk på os. Det samme havde samtaler med førende læger og ernæringseksperter og hundredvis af veldokumenterede studier, offentliggjort i de bedste internationale medicinske publikationer, samt klimarapport efter klimarapport. Vi vidste, at en plantefokuseret kost ville gøre kål på de fleste livsstilssygdomme i verden og samtidig nedbringe vores eget klimaaftryk fra maden med 60-80 % – alt efter beregningsprincipper. Vi vidste, at produktionen af et kg oksekød koster 15.000 liter vand, svarende til 250 brusebade, mens det kun koster ca. 250 liter vand at producere et kg gulerødder. Vi vidste, at et skifte til en plantefokuseret kost – denne ene hverdagshandling i sig selv – har potentialet til at være vores generations største bidrag til os selv og til kommende generationer.

Vi er stadig bange, men vi kan ikke længere lyve for os selv, og vi er ikke længere i tvivl. Fra 1. november siger vi farvel til kødet og velkommen til en eksplosiv verden af planter og smag. Bag gryderne står Rasmus Kliim og Anders Vald, som har åbnet Michelin-restauranter i ind- og udland og stået for produktudviklingen hos bl.a. Løgismose og Claus Meyer. De står på skuldrene af en række koryfæer i den danske og internationale gourmetverden. De er voldsomt begejstrede for at slippe planterne og smagen fri og kan ikke vente med at servere mad for jer til de kødfrie dage. Hverdagsmad på en ny og anderledes måde.

Vi har sat dem sammen med ernæringseksperter og teknologifanatikere. Kort sagt, resten af teamet bag Simple Feast. Vi er madentusiaster fra syv lande samlet om én mission: at få planterne til at optage den centrale plads på vores fælles menukort. Vi er drevet af at gøre livet bedre for dig, for dine børn og for vores fælles planet. Smagen står i centrum uden kompromisser – naturligvis 100 % økologisk – men også uden tilsætningsstoffer, uden antibiotika, uden konserveringsmidler og pakket ind i bæredygtigt, komposterbart materiale fra inderst til yderst. Vi er på en rejse ind i planternes og smagens forunderlige verden. Vi kommer til at lave fejlskud, men når vi gør, håber vi I vil hjælpe os til at blive endnu bedre. Vi håber, I vil være med til at skabe denne rejse og give os feedback – gerne kritisk, men frem for alt ærlig.

Der kommer et tidspunkt i enhver generation, hvor vi er nødt til at handle. Den tid er nu. Michael Jackson og Lionel Richie havde ret. Vi kan forandre verden, du og jeg. Vi har kun et liv og kun én verden. Det her er vores kamp, vores tid, vores bidrag. Lad os gøre vores bedste, sammen.



På vegne af Simple Feast-teamet, fra hjertet til dig,

Jakob Jønck,

Co-founder og CEO, Simple Feast
8

Tilbage til "Generelt"