Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Statusopdateringer

Indlægaf sigge » 18. sep 2018, 13:11

Mistermor skrev:
Dmitra skrev:
Mistermor skrev:På facebook Randers - med stor skrift og bordeaux baggrund; Træstup søges til at kunne dyller søm i.


Dyller :gruble:?

Randers-slang?


Jeg ved det ikke. :-p Jeg er jo tilflytter fra Djursland, og det er ikke lige et ord, jeg bruger. :)


Altså jeg forstår godt meningen, men ordet "dyller" er også nyt for mig. :lol:

PS: Jeg er ikke fra Randers, men er opvokset i Østjylland, så jeg kender lidt til de forskellige dialekter.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Statusopdateringer

Indlægaf sigge » 18. sep 2018, 13:19

Dmitra skrev:
sigge skrev:
Mistermor skrev:
Dmitra skrev:
Mistermor skrev:På facebook Randers - med stor skrift og bordeaux baggrund; Træstup søges til at kunne dyller søm i.


Dyller :gruble:?

Randers-slang?


Jeg ved det ikke. :-p Jeg er jo tilflytter fra Djursland, og det er ikke lige et ord, jeg bruger. :)


Altså jeg forstår godt meningen, men ordet "dyller" er også nyt for mig. :lol:

PS: Jeg er ikke fra Randers, men er opvokset i Østjylland, så jeg kender lidt til de forskellige dialekter.


Hvad betyder det så?

For mig ser det bare åndet ud :genert:.


"Søger træstub til at slå søm i". :)

Du ved sådan en aktivitet til fester, hvor man konkurrerer om at slå et stort søm end i en træstub med færrest mulige slag.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Statusopdateringer

Indlægaf sigge » 18. sep 2018, 13:28

Dmitra skrev:
sigge skrev:"Søger træstub til at slå søm i". :)


Tak.

Det var også det eneste logiske jeg kunne få det til (udfra resten af sammenhængen) men enestående ville jeg aldrig have gættet hvad "dylle" var, googlede det endda og et af få hits jeg fik på det var en en titel der mindede om titlen på en værtshussang :-D.


Jeg ville heller ikke have "oversat" dylle sådan uden sammenhængen. Jeg tænker lidt at dylle er sådan et kraftudtryk på linje med hamre igennem, tonse, høvle (ikke bogstaveligt, men som i "han høvlede mål ind på stribe") el.lign.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Ado » 18. sep 2018, 15:42

Min onkel er akkurat lige så dum på Facebook, som han er i virkeligheden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 18. sep 2018, 19:06

Faldt over denne reklame fra Wish på Facebook og kan konkludere, at nogle mennesker virkelig er glasset-er-halv-fuldt-typer.
Annonce:
sketch-1537297244346-810x1322.png


Det hun rent faktisk modtog:
sketch-1537297242398-540x897.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Skinkehunden » 18. sep 2018, 20:00

Miss_no_More skrev:Faldt over denne reklame fra Wish på Facebook og kan konkludere, at nogle mennesker virkelig er glasset-er-halv-fuldt-typer.
Annonce:
sketch-1537297244346-810x1322.png


Det hun rent faktisk modtog:
sketch-1537297242398-540x897.png


:lol: :lol:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Skinkehunden » 18. sep 2018, 20:00

Miss_no_More skrev:Faldt over denne reklame fra Wish på Facebook og kan konkludere, at nogle mennesker virkelig er glasset-er-halv-fuldt-typer.
Annonce:
sketch-1537297244346-810x1322.png


Det hun rent faktisk modtog:
sketch-1537297242398-540x897.png


:lol: :lol:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2018, 20:47

Zinde skrev:Hønsedamen har været kæk.

'Hvad hedder hanen egentlig?' spurgte min bedre halvdel forleden, hvortil mit kækkeste svar ret prompte var 'Vil du da gerne vide hvad han hedder, når vi er tvunget til at slagte ham?'.
Et svar der i den grad var langt mere kækt end det burde have været, taget i betragtning af, at det kom fra mig: Et hønse-tosset menneske, som er helt solgt til denne lille størrelse og hans allerede fantastiske sind. Samme unge mand, som sidder i koppen på mit profilbillede og som i rigtig lang tid narrede mig til at tro, at han selvfølgelig var en 'Becky'.

Ikke alene har han arvet sin fars vidunderlige farvenuance - Han har også arvet hans fantastiske sind og tilmed formået at undgå hans lidt for gode evne til at gale i ét væk. Cornelius startede nemlig med at gale som blot ti uger gammel og er nærmest ikke stoppet siden, hvor denne kære skabning snart runder 20 uger og endnu ikke har sagt et eneste hanegal.
Alt han siger, er den sødeste "Hov, der sker et eller andet"-klukken og "Kom og se hvad der er her", med hans fantastiske hane-evne til at dele med de to andre i hans vidunderlige trio, som han er opvokset med.

Og så er han helt forgabt i vores voksne silkehøne, Noelle - og hopper gerne på hende, når han øjner muligheden. Noget hun til min store undren lader ham gøre, til trods for, at Cornelius aldrig måtte nærme sig eller overhovedet tænke tanken.
Ella derimod er ikke charmet af hans gyldne nuancer og sætter ham gerne på plads om nødvendigt, hvor den lille krop letter fra sit fodfæste og gør alt for at komme væk i en fart, fordi han godt ved, at han er lidt for ung endnu til at kunne gøre det anderledes.

'Kan han hedde Conrad? Indtil han galer? Måske har han et helt andet mønster og galer slet ikke så meget. Måske ender vi med at kunne beholde ham?' spørger min bedre halvdel igen.

Og selvfølgelig kan han det.
Conrad - Helt udenfor 'standarden' og helt perfekt alligevel <3

Jeg er ret sikker på at naboerne hepper på Conrad i denne kontekst

-kid, sur nabo med meget galende hane alt for tæt på.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2018, 06:07

Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:
'Kan han hedde Conrad? Indtil han galer? Måske har han et helt andet mønster og galer slet ikke så meget. Måske ender vi med at kunne beholde ham?' spørger min bedre halvdel igen.

Og selvfølgelig kan han det.
Conrad - Helt udenfor 'standarden' og helt perfekt alligevel <3

Jeg er ret sikker på at naboerne hepper på Conrad i denne kontekst

-kid, sur nabo med meget galende hane alt for tæt på.

Kan den ikke komme ud for et uheld? :fløjt:

Jamen, jeg har virkelig overvejet det :lol:
Vi talte også om at låne en vens paintballmaskinegevær også skyde nogle meter fra dem, når de går ude på marken (det er der de generer os mest, for det er tæt på vores soveværelse) for at se om de så holdt sig ovre ved dem selv (disclaimer det vender sig i mig bare ved tanken om at ramme dem, så det vil ikke komme til at ske. Jeg er heldigvis en habil skytte, så det skulle være en smal sag at ramme ved siden af i sikker afstand)
Og ellers så overvejer vi en hund :devil:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2018, 06:49

Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:
'Kan han hedde Conrad? Indtil han galer? Måske har han et helt andet mønster og galer slet ikke så meget. Måske ender vi med at kunne beholde ham?' spørger min bedre halvdel igen.

Og selvfølgelig kan han det.
Conrad - Helt udenfor 'standarden' og helt perfekt alligevel <3

Jeg er ret sikker på at naboerne hepper på Conrad i denne kontekst

-kid, sur nabo med meget galende hane alt for tæt på.

Kan den ikke komme ud for et uheld? :fløjt:

Jamen, jeg har virkelig overvejet det :lol:
Vi talte også om at låne en vens paintballmaskinegevær også skyde nogle meter fra dem, når de går ude på marken (det er der de generer os mest, for det er tæt på vores soveværelse) for at se om de så holdt sig ovre ved dem selv (disclaimer det vender sig i mig bare ved tanken om at ramme dem, så det vil ikke komme til at ske. Jeg er heldigvis en habil skytte, så det skulle være en smal sag at ramme ved siden af i sikker afstand)
Og ellers så overvejer vi en hund :devil:

I må sigte efter dens stemmelæber :devil:

Haha, SÅ skal man godt være en habil skytte :lol:
Men jeg vil ikke have at det gør ondt på den. Dyr må gerne dø, det er ikke det, men de skal ikke lide. Og jeg har ikke våbentilladelse :D
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Animi » 21. sep 2018, 07:42

De her irriterer mig altid. Det lyder så helligt og klinger desuden utroligt hult, når den slags bliver postet på ..... Facebook

Screenshot_20180921-093551__01.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Ado » 21. sep 2018, 07:51

Døren er bestemt ikke altid åben her. Det er helt sikkert. Det betyder ikke, at jeg ikke støtter dem jeg har kær, men nej - bare nej. Og så brøkker jeg mig over de der "se hvor godt et menneske jeg er"-opslag på Facebook.
10
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. sep 2018, 09:32

^^ Åh det er så tåbeligt. "En gammel værdi, der er tabt med teknologi". Aha. For det første lyder det som noget google translate-fis. For det andet forsvandt omsorg altså ikke da teknologi blev indførst. Gahh.
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Statusopdateringer

Indlægaf LaScrooge » 21. sep 2018, 10:59

Animi skrev:De her irriterer mig altid. Det lyder så helligt og klinger desuden utroligt hult, når den slags bliver postet på ..... Facebook

Screenshot_20180921-093551__01.jpg


Man får lyst til at besvare det med en konkret forespørgsel, a la "Kan jeg komme i weekenden? Jeg har utrolig meget brug for at snakke om mine problemer og at der er nogen, der tager sig lidt af mig, laver mad til mig og lader min flyde lidt på sofaen uden at stille krav. Jeg har heller ikke vasket sengetøj i 2 uger fordi jeg er så stresset over min kroniske eksem, som er der fordi jeg er så stresset. så jeg ville synes det var SÅ
rart at sove i en ren seng. Jeg kan komme fredag efter arbejde?"
18
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 21. sep 2018, 13:15

LaScrooge skrev:
Animi skrev:De her irriterer mig altid. Det lyder så helligt og klinger desuden utroligt hult, når den slags bliver postet på ..... Facebook

Screenshot_20180921-093551__01.jpg


Man får lyst til at besvare det med en konkret forespørgsel, a la "Kan jeg komme i weekenden? Jeg har utrolig meget brug for at snakke om mine problemer og at der er nogen, der tager sig lidt af mig, laver mad til mig og lader min flyde lidt på sofaen uden at stille krav. Jeg har heller ikke vasket sengetøj i 2 uger fordi jeg er så stresset over min kroniske eksem, som er der fordi jeg er så stresset. så jeg ville synes det var SÅ
rart at sove i en ren seng. Jeg kan komme fredag efter arbejde?"


Og helst ved en perifer "ven" :-D "Hej Dorte, som jeg arbejdede med i regnskab for 8 år siden. Det lyder bare hyggeligt! Jeg er på vej og har pakket tasken til et par dage!" :devil:
9

Tilbage til "Generelt"