Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Statusopdateringer

Indlægaf sigge » 1. sep 2016, 13:00

Delfin skrev:
Miss_no_More skrev:
Delfin skrev:
Miss_no_More skrev:Himmerland Boligforening har lagt billeder op af en netop opført lejlighed. En kommenterer om ventilationsrørene ikke skulle have været gemt væk og til det svarer de:
FB_IMG_1472591558418.jpg

sketch-1472591653763.png


Jeg tror, jeg ville brokke mig mere over det gennemgangskøkken


Ed første blik undrede jeg mig også over, hvor resten af køkkenet mon var. Men det ER også studielejlighed skal så lige siges. Jeg er bare glad for, jeg ikke er studerende, når jeg ser det tvivlsomme bordplads :D


Jeg synes egentlig, det er fint nok med et te-køkken i en studielejlighed, man kan altid sætte en skænk på den anden væg og få lidt mere bordplads på den måde. Men det er skørt, at man skal vade igennem køkken for at komme rundt. Grundplanen må da kunne laves smartere til de samme penge.


Rent teknisk, installationsmæssigt er det ret smart at placere bad og køkken lige op ad hinanden, så behøver man nemlig kun at lave en installationsskakt til at føre vand, varme, afløb osv. i.

Og mht. de synlige rør oplever jeg ofte, at arkitekter foretrækker de "rå" ventilationskanaler frem for at lave en kasse rundt om dem for at skjule dem. Og de er ofte ikke specielt modtagelig overfor argumenter om f.eks. "støvsamlere", og æstetik er jo individuel. Personligt ville jeg nok foretrække inddækningen, men jeg er jo også bare en praktisk ingeniør. :-D
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 1. sep 2016, 13:46

Er der en venlig sjæl, som bor i nærheden af Nørrebro st. eller som kan samle mig op et sted i nærheden, som jeg kan kører med i aften?



Hun er lærer..... Jeg græder indvendig :(
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 1. sep 2016, 18:31

sigge skrev:
Delfin skrev:
Miss_no_More skrev:
Delfin skrev:
Miss_no_More skrev:Himmerland Boligforening har lagt billeder op af en netop opført lejlighed. En kommenterer om ventilationsrørene ikke skulle have været gemt væk og til det svarer de:
FB_IMG_1472591558418.jpg

sketch-1472591653763.png


Jeg tror, jeg ville brokke mig mere over det gennemgangskøkken


Ed første blik undrede jeg mig også over, hvor resten af køkkenet mon var. Men det ER også studielejlighed skal så lige siges. Jeg er bare glad for, jeg ikke er studerende, når jeg ser det tvivlsomme bordplads :D


Jeg synes egentlig, det er fint nok med et te-køkken i en studielejlighed, man kan altid sætte en skænk på den anden væg og få lidt mere bordplads på den måde. Men det er skørt, at man skal vade igennem køkken for at komme rundt. Grundplanen må da kunne laves smartere til de samme penge.


Rent teknisk, installationsmæssigt er det ret smart at placere bad og køkken lige op ad hinanden, så behøver man nemlig kun at lave en installationsskakt til at føre vand, varme, afløb osv. i.

Og mht. de synlige rør oplever jeg ofte, at arkitekter foretrækker de "rå" ventilationskanaler frem for at lave en kasse rundt om dem for at skjule dem. Og de er ofte ikke specielt modtagelig overfor argumenter om f.eks. "støvsamlere", og æstetik er jo individuel. Personligt ville jeg nok foretrække inddækningen, men jeg er jo også bare en praktisk ingeniør. :-D


Jeg ved det, men det er da før løst på fiksere vis
0
14 11 14
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 2. sep 2016, 11:44

"Roses are red
Violets are blue
We're having sex
Cause I'm stronger than you"

Digtet fra en bekendts søn, der som lektier skulle lave et digt, og som blev genstand for en drøftelse under førstkommende skole-/hjemsamtale.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Mangoness » 2. sep 2016, 14:28

Advocatus-Diaboli skrev:"Roses are red
Violets are blue
We're having sex
Cause I'm stronger than you"


Digtet fra en bekendts søn, der som lektier skulle lave et digt, og som blev genstand for en drøftelse under førstkommende skole-/hjemsamtale.


:nerve:
4
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 2. sep 2016, 14:54

3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Skorstenen » 2. sep 2016, 15:20

Der er ikke et øje tørt idag:

Grib dagen Grib dig selv Grib og hold fast i dit hjerte Se dig i spejlet , og vid at du ved , hvad respekt for andre er Så såres du mindst , og intet kan ødelægge dig og dagen
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 2. sep 2016, 21:52

Dagen i går var bare en af de dage man husker i lang tid.
Dagen startet godt, og den sluttet fantastisk. Og du ved hvem du er :love2: :love2: :love2: :love2:
Nåh ja, The Shallow kan anbefales.


Hold kæft, hvor bliver jeg træt!
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Katarinka
Indlæg: 82
Tilmeldt: 2. nov 2015, 20:35
Kort karma: 15
Likede indlæg: 150

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Katarinka » 3. sep 2016, 11:28

Herre jemini :rulle:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Når man nulrer på en tissemand bliver den større..
Men når man tisser på en nullermand bliver den mindre :gruble:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Statusopdateringer

Indlægaf sortkaffe » 3. sep 2016, 15:33

Katarinka skrev:Herre jemini :rulle:

bvahahahaha :lol:
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Aspargsen » 3. sep 2016, 21:25

Katarinka skrev:Herre jemini :rulle:

Jeg vil da håbe af der kastes med en mindre sten end den på billedet :8:
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 4. sep 2016, 14:51

Smiling_Goat skrev:En bekendt har skrevet: "Dødens årsag er livet, ellers har du ikke levet helt. Lad musikken være en del af livet hver dag!"

:gruble:

Død ved violin? Jeg forstår ikke, hvad de to dele af udtalelsen har med hinanden at gøre. Og jeg forstår endnu mindre, hvad hun mener med første del. Hvis du ikke dør, har du ikke levet.. Det er rigtigt nok, men giver det ikke lidt sig selv?


Det er lige voldsomt filosofisk nok, hvis pointen forsvinder i al snakken :D Jeg forstår den heller ikke.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. sep 2016, 15:36

I endnu en tråd om Karina fra underklassen, vælger Kent pludselig at smide bomben ingen var forberedte på: Sandheden om hvordan helt verden er skruet sammen og hvem det er der bestemmer!

bomb.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Daine » 4. sep 2016, 16:05

Dirtylittledevil skrev:I endnu en tråd om Karina fra underklassen, vælger Kent pludselig at smide bomben ingen var forberedte på: Sandheden om hvordan helt verden er skruet sammen og hvem det er der bestemmer!

bomb.png

Jeg kan vitterligt ikke finde ud af, hvordan den sætning skal forstås :gruble: Snakker han om menneskeLIG eller "at være menneskelig". Ingen af delene giver mening.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Flora » 4. sep 2016, 16:17

Daine skrev:
Dirtylittledevil skrev:I endnu en tråd om Karina fra underklassen, vælger Kent pludselig at smide bomben ingen var forberedte på: Sandheden om hvordan helt verden er skruet sammen og hvem det er der bestemmer!

bomb.png

Jeg kan vitterligt ikke finde ud af, hvordan den sætning skal forstås :gruble: Snakker han om menneskeLIG eller "at være menneskelig". Ingen af delene giver mening.


Menneske-lig der leder landet. Altså spøgelser eller zombier eller sådan noget? Er det dem han vil have til at lede landet mon? :nerve: :shock: :panik:

Nå ja. Nu har vi i mange år haft levende mennesker til at gøre det uden det rigtig har fungeret, så måske er det slet ikke så tosset at prøve noget nyt :gruble: Godt forslag, Kent! :gogo:

:D
2

Tilbage til "Generelt"