Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 2. jun 2019, 23:21

Han har alligevel ikke brugt sit eget navn så jeg har ladet det stå.

:gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Statusopdateringer

Indlægaf fisken80 » 4. jun 2019, 18:57

Kvinde skriver opslag i gruppe om konkurrence på hendes blog. Og skriver meget klart, at man skal deltage på bloggen. Tre timer senere: adskillige svar under opslaget...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Statusopdateringer

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. jun 2019, 19:22

Moxy-lady skrev:
POCKETKITTEN skrev:Drama


Uh! Hold os lige opdateret! :ivrig:


Den gule er ikke den samme som sidst.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Venus222 » 7. jun 2019, 23:43

"Jeg har været i netto i dag, en pige på 5 får øje på mig og min kørestol, henvender sig så til sin mor:

“Mor, hun ser sjov ud.”
“Du må ikke stirre, skat.”
“Mor, det er synd for hende.”
“Ja, det er synd for hende.”

Hold kæft, hvor jeg gik derfra med en grim smag i munden. Du havde en perfekt chance - lige dér til at lære din datter om diversitet i samfundet og at handicap ikke betyder tragedie. Det er ikke mit job. Jeg kan ikke, som handicappet, stå alene med det her, og det gjorde jeg lige der fordi du valgte at lære din datter, at jeg ikke er et liv der er værd at leve. Skam dig, din klovn. "

Ovenstående gør mig træt inden i...Dog ikke på den måde det er tiltænkt. Mere fordi denne handicappede pige/unge kvinde, der har skrevet opdateringen, meget gør sig i opslag omhandlende hvor nederen/ubetænksomme/ uempatiske/trælse såkaldt "almindelig mennesker" uden handicaps, er eller kan være.
I den pågældende situation tænker jeg lidt hvad moderen i køen i netto skulle have gjort? For mig ville det være for kompliceret at tage den samtale med mit (imaginære) barn lige der, så jeg kunne også have sagt "Ja, det er synd for hende" og så have taget snakken når vi kom hjem. Jeg er i øvrigt så nederen et menneske ,at jeg faktisk også synes det er synd for folk med alvorlige handicaps. De er ikke hverken mindre værd, eller noget som helst andet. Jeg under dem bare et liv uden et handicap ( der er jo ikke noget at gøre ved det,men altså...). Og det gætter jeg på også gør sig gældende for moderen i køen i netto.
22
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. jun 2019, 10:23

På min bys facebookside er der især én bestemt dame som jævnligt laver opslag om at nogen IGEN har efterladt en fremmed cykel i hendes hæk/ved bagtrappen/midt på græsplænen.
Det er så sjovt nok også hende der er mor til tre store, hjemmeboende og uopdragne knejter. Ved flere lejligheder har det vist sig at hun mener de er fejlfri, men måske burde hun overveje hvorfor de cykler evigt og altid bliver parkeret lige omkring hendes hus :sarkasme:
14
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. jun 2019, 10:46

"Vind en kagemand"-konkurrence. Det eneste man skal gøre er at skrive i kommentarfeltet hvilket navn der skal stå på kagemanden.

Kan folk så holde sig til dét, eller skal der liiige sniges en tårepersende historie med for at forøge vinderchancerne?

kage5.jpg

kage4.jpg

kage3.jpg

kage2.jpg

kage1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Hunkat » 11. jun 2019, 11:03

“Hvad sker der på byens torv i dag?”
“Det står i avisen”

Ej men sp lad dog være hvis du bare skal være flabet
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. jun 2019, 11:12

Hunkat skrev:“Hvad sker der på byens torv i dag?”
“Det står i avisen”

Ej men sp lad dog være hvis du bare skal være flabet


Forstår godt du synes den anden er flabet, men nogle gange ser man altså opslag hvor man bare tænker "så prøv dog lige selv, brug google, læs en avis" etc. for der er helt klart folk der er ualmindelig uselvstændige, og bare forventer at få alt serveret, fremfor at gøre bare en lille indsats selv.
Og det er vi altså nogen der godt kan blive lidt trætte af ;)

Jeg har, da en kvinde for 3. dag i træk og i 2-3 forskellige lokale facebook sider, skrev og spurgte om ikke der skete noget i byen, inviteret hende hjem til havearbejde hos mig, det syntes hun ikke var sjovt, det gjorde mange andre - og flere bød ind med lignende tilbud, nu hun kedede sig sådan :fløjt:

Andre gange er de der "hvad sker der på...." opslag bare vildt senstationlystne og nysgerrige - det står jeg også lidt af på.
"er det nogen der ved hvorfor der var udrykning i byen for 1 time siden?" agtigt...
9
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16143

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Urtekussen » 11. jun 2019, 11:44

Venus222 skrev:"Jeg har været i netto i dag, en pige på 5 får øje på mig og min kørestol, henvender sig så til sin mor:

“Mor, hun ser sjov ud.”
“Du må ikke stirre, skat.”
“Mor, det er synd for hende.”
“Ja, det er synd for hende.”

Hold kæft, hvor jeg gik derfra med en grim smag i munden. Du havde en perfekt chance - lige dér til at lære din datter om diversitet i samfundet og at handicap ikke betyder tragedie. Det er ikke mit job. Jeg kan ikke, som handicappet, stå alene med det her, og det gjorde jeg lige der fordi du valgte at lære din datter, at jeg ikke er et liv der er værd at leve. Skam dig, din klovn. "

Ovenstående gør mig træt inden i...Dog ikke på den måde det er tiltænkt. Mere fordi denne handicappede pige/unge kvinde, der har skrevet opdateringen, meget gør sig i opslag omhandlende hvor nederen/ubetænksomme/ uempatiske/trælse såkaldt "almindelig mennesker" uden handicaps, er eller kan være.
I den pågældende situation tænker jeg lidt hvad moderen i køen i netto skulle have gjort? For mig ville det være for kompliceret at tage den samtale med mit (imaginære) barn lige der, så jeg kunne også have sagt "Ja, det er synd for hende" og så have taget snakken når vi kom hjem. Jeg er i øvrigt så nederen et menneske ,at jeg faktisk også synes det er synd for folk med alvorlige handicaps. De er ikke hverken mindre værd, eller noget som helst andet. Jeg under dem bare et liv uden et handicap ( der er jo ikke noget at gøre ved det,men altså...). Og det gætter jeg på også gør sig gældende for moderen i køen i netto.

Gik?
17
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Venus222 » 11. jun 2019, 12:23

Urtekussen skrev:
Venus222 skrev:"Jeg har været i netto i dag, en pige på 5 får øje på mig og min kørestol, henvender sig så til sin mor:

“Mor, hun ser sjov ud.”
“Du må ikke stirre, skat.”
“Mor, det er synd for hende.”
“Ja, det er synd for hende.”

Hold kæft, hvor jeg gik derfra med en grim smag i munden. Du havde en perfekt chance - lige dér til at lære din datter om diversitet i samfundet og at handicap ikke betyder tragedie. Det er ikke mit job. Jeg kan ikke, som handicappet, stå alene med det her, og det gjorde jeg lige der fordi du valgte at lære din datter, at jeg ikke er et liv der er værd at leve. Skam dig, din klovn. "

Ovenstående gør mig træt inden i...Dog ikke på den måde det er tiltænkt. Mere fordi denne handicappede pige/unge kvinde, der har skrevet opdateringen, meget gør sig i opslag omhandlende hvor nederen/ubetænksomme/ uempatiske/trælse såkaldt "almindelig mennesker" uden handicaps, er eller kan være.
I den pågældende situation tænker jeg lidt hvad moderen i køen i netto skulle have gjort? For mig ville det være for kompliceret at tage den samtale med mit (imaginære) barn lige der, så jeg kunne også have sagt "Ja, det er synd for hende" og så have taget snakken når vi kom hjem. Jeg er i øvrigt så nederen et menneske ,at jeg faktisk også synes det er synd for folk med alvorlige handicaps. De er ikke hverken mindre værd, eller noget som helst andet. Jeg under dem bare et liv uden et handicap ( der er jo ikke noget at gøre ved det,men altså...). Og det gætter jeg på også gør sig gældende for moderen i køen i netto.

Gik?


Ja, den studsede jeg også over. :P
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Statusopdateringer

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. jun 2019, 08:16

Det er også spild af tid at læse opslaget når man kan fyre en masse spørgsmålstegn af
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. jun 2019, 11:34

Eller hvad med at du bare siger tak for kaffen når du får kaffen? I stedet for at sætte hele facebook i sving med at dele dit opslag for at nogen kan få et tak :stoned:

kaffe.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 12. jun 2019, 19:30

Suzanne bjerrehuus har skrevet et vildt langt opslag om at hendes børnebørns mor er frygtelig, og hun skriver i kommentarerne at oliver er en fantastisk far, at han har styr på sit forhold til stoffer og alkohol og bla bla bla.

Klask.. Der røg alt hvad jeg har haft tilovers for hende.

Hvis man er mor til Oliver bjerrehuus så burde man som absolut minimum have selverkendelse nok til at indse at det her med hvad det egentlig betyder at være en strålende forælder måske ikke lige er ens spidskompetance..
5
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Statusopdateringer

Indlægaf LaScrooge » 14. jun 2019, 10:21

Venus222 skrev:"Jeg har været i netto i dag, en pige på 5 får øje på mig og min kørestol, henvender sig så til sin mor:

“Mor, hun ser sjov ud.”
“Du må ikke stirre, skat.”
“Mor, det er synd for hende.”
“Ja, det er synd for hende.”

Hold kæft, hvor jeg gik derfra med en grim smag i munden. Du havde en perfekt chance - lige dér til at lære din datter om diversitet i samfundet og at handicap ikke betyder tragedie. Det er ikke mit job. Jeg kan ikke, som handicappet, stå alene med det her, og det gjorde jeg lige der fordi du valgte at lære din datter, at jeg ikke er et liv der er værd at leve. Skam dig, din klovn. "

Ovenstående gør mig træt inden i...Dog ikke på den måde det er tiltænkt. Mere fordi denne handicappede pige/unge kvinde, der har skrevet opdateringen, meget gør sig i opslag omhandlende hvor nederen/ubetænksomme/ uempatiske/trælse såkaldt "almindelig mennesker" uden handicaps, er eller kan være.
I den pågældende situation tænker jeg lidt hvad moderen i køen i netto skulle have gjort? For mig ville det være for kompliceret at tage den samtale med mit (imaginære) barn lige der, så jeg kunne også have sagt "Ja, det er synd for hende" og så have taget snakken når vi kom hjem. Jeg er i øvrigt så nederen et menneske ,at jeg faktisk også synes det er synd for folk med alvorlige handicaps. De er ikke hverken mindre værd, eller noget som helst andet. Jeg under dem bare et liv uden et handicap ( der er jo ikke noget at gøre ved det,men altså...). Og det gætter jeg på også gør sig gældende for moderen i køen i netto.


Moderen skulle selvfølgelig have svaret: "NEJ, DET ER IKKE SYND FOR HENDE. ENHVER ER SIN EGEN LYKKES SMED OG HVIS HUN HAR DET HÅRDT ER DET 100% HENDES EGEN SKYLD, KAN DU SÅ FORSTÅ DET, MARIANNE, HVAD ER DET FOR EN PJEVSET KLYNKER JEG HAR OPDRAGET"
7
And we both know: I will be delicious
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Selma156 » 14. jun 2019, 12:58

Jeg synes det er så møgirriterende og forstyrrende, når særligt etablerede medier og FB-sider bruger et væld af emojis i hver sætning. Det forstyrrer virkelig min læsning og virker bare uprofessionelt.
7

Tilbage til "Generelt"