Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4089

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Confucius » 18. sep 2018, 03:42

Dmitra skrev:
lillebjoern skrev:
Zinde skrev:Hønsedamens høne gennemgår en stor personlig udvikling for tiden.

Jeg tror ikke, at der er nogen, der har set mine løbende og til tider mange opslag herinde, der er i tvivl om, at denne her pige har mit hjerte. Min guldklump.

For nogen er hun 'bare en høne' og for andre lidt af en slags pudderkvast der giver anledning til lidt bevægelser i smilebåndet og herefter forsvinder i hukommelsen igen, så hurtigt som hun dukkede op.

Men ikke for mig!
Intet med hende ér eller kunne nogensinde være 'bare' for mig.

Jeg har flere gange forsøgt mig med at beskrive hendes vidunderlige sind og hendes til tider skøre personlighed. Med de fineste beretninger om en høne der kommer når man kalder, bakker når hun bliver usikker og formår at beholde sin ret til maden, uanset hvem der sætter efter hende, er der ingen tvivl om, at hun har min fulde opmærksomhed og al min kærlighed.

Og så lærer hun mig altid en masse og minder mig dagligt om, at bedst som man tror, at man ved det hele, er der pludselig en masse man slet ikke aner.
En bedrift der gør det umuligt for mig at kategorisere en høne som uintelligent, for oftest er det hende der narrer mig og sjældent er det omvendt - på trods af, at hun udefra set måske er den der er mest 'bagud'.

Bagud - og alligevel så langt fremme, er hvad pointen er med dette skriv. For hun er (åbenbart) i konstant udvikling.
Bedst som hun altid (og gudskelov) bevarer sine kærlige egenskaber og sine nuttede finurligheder, tager hun andre egenskaber til sin personlighed og bliver endnu bedre, som man ikke troede var muligt.
Forleden satte hun, min blideste, blideste Ella, nemlig flokkens lille (desværre) hanemand på plads, til min store undren og lige dele morskab. Jeg havde nemlig dristet mig til at konkludere, at det havde lige netop hun ikke i sig og hun sørgede for at vise mig, at det igen var mig der tog fejl, på den kærligeste vis.

Så bedst som man endnu ikke kommet sig over stoltheden ved, at hun har formået at opgradere sine æg til de smukkeste, fineste af slagsen, som til forveksling nu ligner den bedste udgave af et silkeæg og ikke hendes spidse-miniput-æg som hun ellers før delte med mig, er hun pludselig blevet i stand til at sige fra og sætte grænser, istedet for kun at indordne sig andres.

Jeg indrømmer gerne, at håbet og drømmen er et langt liv med hende ved min side, for hvor kan hun dog lære mig alt det der også kan være og hvor gør hun mig oprigtigt glad indeni.

Verdens bedste Ella <3

Efter at have læst den opdatering føler jeg, at jeg mangler en Ella i mit liv. Jeg har så meget at lære endnu. :-D

Jeg har jo en kanariefugl, en cirka 6 måneder gammel han. Jeg har så bestilt en hunkanariefugl hos samme opdrætter, han har givet lyd tilbage at han har en til oktober, i går før Zinde delte gik jeg og tænkte hvad denne der fugl skulle hedde, skulle være kort og fungere sammen med Ibra, som hannen hedder og overvejede faktisk Ella (ja, meget avanceret at finde fuglenavne :lol: ), meeeeen det ved jeg sgu ikke helt om jeg tør nu :gruble:.

Mette? Som i Mette Fugl.
2
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1437
Likede indlæg: 24746

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. sep 2018, 06:18

Miss_no_More skrev:
Hvaba?! :lol: :forvirret: Er det sat i forbindelse med noget, så det kunne give en smule mening? "Je Suis hjerneskadet" :lol2:

:lol2: Det var i en samtale om en eller anden udsendelse, hvor en dværg og en hjerneskadet dannede par. Så jeg tror hun prøvede at sige noget med at vi alle er lige. Det kom bare ud på en meget speciel måde :lol:
3
Hvem har brug for retoriske spørgsmål?
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 817
Likede indlæg: 11140

Indlægaf Dmitra » 18. sep 2018, 06:49

Delfin skrev:
Zinde skrev:Hønsedamen skal til at bygge nyt hønsehus. Det afføder en del tanker.

Stolper er stolper og der er ikke ret meget andet at sige i den sammenhæng end, at stolperne her er starten på det endelige resultat og tager os en smule tættere på at være færdige end vi var før.

Jeg har valgt at dele 'det spæde udgangspunkt' for at kunne skabe en kontrast til det endelige resultat. Med en forventning om at kunne skabe det der optager mine tanker i nærmest alle døgnets vågne timer eller i hvert fald noget der minder om.
En udfordring der ind imellem mest af alt gør mig glad for, at tankerne kun eksisterer i min hukommelse og ikke er mulig for andre at drage sammenligning til, i sidste ende. Hvis nu noget træder ved siden af mine forventninger - og det gør det garanteret, når man er både uerfaren og ustyrligt kreativt tænkende, på samme tid. Kender I det? Bedst som man er ved at skabe noget i nuet, er hovedet ved at skabe alverdens ting i drømmen og det kan være en kunst at holde det adskilt. I hvert fald for mig.

Målet er at skabe en sikker base, for den hønseflok der har taget mig med storm og gjort det klart for mig, at 'naturens gang' ikke er så ligetil, som det måske burde være.
At se høgen kaste lange blikke efter mine små forleden, satte tingene i anderledes perspektiv end før og fik mig til at revurdere både ansvar og omsorg, så det også passer til mig og ændrede altså mit udgangspunkt.
Ligeledes er målet, at det skal være funktionelt ... og er det mig muligt, skal det helst også gerne være pænt.

Jeg kastede et blik i Ellas retning i dag, da hun stod og spiste aftensnack, i form af et efterladt æble, helt uden at ænse, at de andre allerede var gået til ro i redskabsskuret og hendes konstante hakken i underlaget og den kedelige æble-rest mindede mig om hvad hendes mål er: Et bundlag og noget der kan spises heraf.
Der hersker ikke den mindste tvivl om, at resten helt klart er for min skyld.

Mon det er nødvendigt at sige "Jeg glæder mig"? :)

Stolpe op og stolpe ned, hvad bliver mon den næste hønsesnak
Bare vent til hun opdager 'hønsestrik'?

Nu kan jeg ikke lige finde det, men der var et meme på et tidspunkt (det var dog en kat med en hæklet/strikket hue der var brugt, men alligevel), der i hvert fald pointmæssigt var:

"I was wrong when I said we needed to find you a hobby. We need to find you a boyfriend".

Og så selvfølgelig akkompagneret af et typisk "rend mig" udtryk i kattens ansigt :-D.
3
Ich will nicht ins Paradies
Wenn der Weg dorthin so schwierig ist
Wenn ich nicht rein darf, wie ich bin
Bleib ich draußen vor der Tür! :deer:
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 18. sep 2018, 06:52

Confucius skrev:Mette? Som i Mette Fugl.

Gurli. Som i Gurli Gris for at narre fjenden.

Lillebror 3 foreslog Ibine. Ikke lige det, men da jeg så det på skrift tænkte jeg straks Ibi, så kan de sammenlagt kaldes "Ibberne".

Jeg har sgu vist også snart brug for en mere nærværende kæreste/mand så fuglene ikke også får hæklede huer til vinter :genert:.
4
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 18. sep 2018, 09:42

And then u pasta way... :D :gogo:

FB_IMG_1537263496030.jpg

:lol:.

(Her i tråden fordi jeg elsker den der punchline en ven har smidt sammen med billedet).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 356
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 6104

Indlægaf Mistermor » 18. sep 2018, 10:53

På facebook Randers - med stor skrift og bordeaux baggrund; Træstup søges til at kunne dyller søm i.
2
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 18. sep 2018, 10:58

Mistermor skrev:På facebook Randers - med stor skrift og bordeaux baggrund; Træstup søges til at kunne dyller søm i.

Dyller :gruble:?

Randers-slang?
0
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 356
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 6104

Indlægaf Mistermor » 18. sep 2018, 11:28

Dmitra skrev:
Mistermor skrev:På facebook Randers - med stor skrift og bordeaux baggrund; Træstup søges til at kunne dyller søm i.

Randers-slang?

Jeg ved det ikke. :-p Jeg er jo tilflytter fra Djursland, og det er ikke lige et ord, jeg bruger. :)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 492
Likede indlæg: 9787

Indlægaf sigge » 18. sep 2018, 13:11

Mistermor skrev:
Dmitra skrev:

Randers-slang?

Jeg ved det ikke. :-p Jeg er jo tilflytter fra Djursland, og det er ikke lige et ord, jeg bruger. :)

Altså jeg forstår godt meningen, men ordet "dyller" er også nyt for mig. :lol:

PS: Jeg er ikke fra Randers, men er opvokset i Østjylland, så jeg kender lidt til de forskellige dialekter.
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 18. sep 2018, 13:16

sigge skrev:
Mistermor skrev:
Dmitra skrev:

Randers-slang?

PS: Jeg er ikke fra Randers, men er opvokset i Østjylland, så jeg kender lidt til de forskellige dialekter.

Hvad betyder det så?

For mig ser det bare åndet ud :genert:.
1
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 18. sep 2018, 13:19

Dmitra skrev:
sigge skrev:
Mistermor skrev:
Dmitra skrev:

Randers-slang?

Hvad betyder det så?

For mig ser det bare åndet ud :genert:.

"Søger træstub til at slå søm i". :)

Du ved sådan en aktivitet til fester, hvor man konkurrerer om at slå et stort søm end i en træstub med færrest mulige slag.
2
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 18. sep 2018, 13:24

sigge skrev:"Søger træstub til at slå søm i". :)

Tak.

Det var også det eneste logiske jeg kunne få det til (udfra resten af sammenhængen) men enestående ville jeg aldrig have gættet hvad "dylle" var, googlede det endda og et af få hits jeg fik på det var en en titel der mindede om titlen på en værtshussang :-D.
1
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 18. sep 2018, 13:28

Dmitra skrev:
sigge skrev:"Søger træstub til at slå søm i". :)

Tak.

Det var også det eneste logiske jeg kunne få det til (udfra resten af sammenhængen) men enestående ville jeg aldrig have gættet hvad "dylle" var, googlede det endda og et af få hits jeg fik på det var en en titel der mindede om titlen på en værtshussang :-D.

Jeg ville heller ikke have "oversat" dylle sådan uden sammenhængen. Jeg tænker lidt at dylle er sådan et kraftudtryk på linje med hamre igennem, tonse, høvle (ikke bogstaveligt, men som i "han høvlede mål ind på stribe") el.lign.
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1559
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 19176
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. sep 2018, 15:42

Min onkel er akkurat lige så dum på Facebook, som han er i virkeligheden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 18. sep 2018, 15:56

Ado skrev:Min onkel er akkurat lige så dum på Facebook, som han er i virkeligheden.

Og typen der staver dansker med stort D midt i en sætning eller deler noget hvor dansker staves med stort D midt i en sætning - men fare for at lyde fordomsfuld, så ved man lige som godt hvor det bærer hen :træt:.
5

Tilbage til "Generelt"