Hvornår er du gammeldags?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Ghattner » 4. okt 2017, 09:51

Selvom jeg generelt synes at udvikling kan være en fantastisk ting, om det så er indenfor teknologi, mad, livsstil osv., er der også nogle ting der bare var bedre ”i gamle dage” og som man ikke behøver røre ved.

Fx er jeg fuldt ud tilfreds med en almindelig sort kop kaffe fra kolben. Behøver ikke latte, expresso, cortado, americano eller andet nymodens hejs. Omvendt så elsker jeg at prøve nye typer af øl.

Hvad med jer?
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55658
Kontakt:

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Ado » 4. okt 2017, 09:55

Klassiske retter skal være, som jeg kender dem. Jeg gider ikke have en gammeldags æblekage, hvis jeg skal tygge mig igennem speltrasp, syltede kvæder og salturt. Ligesom jeg ikke vil have noget orientalsk over min hakkedreng med bløde løg.
23
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Sangius » 4. okt 2017, 10:01

Jeg fortrækker også en kop sort filterkaffe. Jeg har flere gange oplevet, at jeg simpelthen ikke kan få det. Så kan jeg få en americano eller en ekspresso med vand i. Og så spørg de altid om min sorte kaffe skal være med mælk? Suk.

Jeg er glad for gamle danske sange, folkesange og sådan. Kan rigtig mange, og synger dem for min datter.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2017, 10:05

Jeg bliver vemodig, når jeg tænker på, at Margrethe er den sidste rigtig fyrstelige monark i Danmark.
Det går jeg åbenbart op i, selvom jeg er republikaner og selvfølgelig ikke mener, at Margrethe og Frederik burde have været tvungent ind i aftalte ægteskaber, sådan som man gjorde i de "gode" gamle dage.
3
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Hunkat » 4. okt 2017, 10:06

Når det kommer til traditioner og omgangsformer er jeg generelt lidt gammeldags. Og jeg er gammeldags i mit sprog, især i arbejdssammenhæng. Jeg vil altså ikke have et billede af min kat som signatur (ja, det havde jeg en kollega der havde).
Det er nu en fordel når man snakker med udenlandske forskere, de er generelt vant til et lidt andet hierarki end det flade danske system.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Ghattner » 4. okt 2017, 10:09

Når man er indenfor tager man huen og solbrillerne af medmindre der er en lægelig grund til det.

Når man bliver inviteret til et arrangement siger man ja eller nej. Enten kan du eller også kan du ikke. Ikke noget med måske
24
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Akehurst2 » 4. okt 2017, 10:11

Når jeg kun vil læse papirbøger og stædigt holder flere papiraviser.
4
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Persnikedy » 4. okt 2017, 10:13

Ligesom Ado er jeg det med madretter.

Jeg har det også med mobiltelefonen at jeg virkelig ikke gider at have gud ved hvor mange apps derpå. Og især ikke diverse social networks. Den er for mig til sms og opkald, nettet tjekker jeg derhjemme.

"Ej, hvorfor svarede du ikke da jeg skrev?"
Jeg har da ikke fået nogen sms..
"På Facebook"
Det ser jeg først når jeg kommer hjem jeg har det ikke på telefonen.
"Ahvad? Hvordan kan du leve uden..."


Alt imens personen dårligt løfter hoved fra deres telefon og klikker og piller.... Jeg kan ikke snuppe de konstante bib lyde fra mine venners telefoner som nogle af dem desværre umuligt kan lade være.
5
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Hunkat » 4. okt 2017, 10:18

Ghattner skrev:Når man er indenfor tager man huen og solbrillerne af medmindre der er en lægelig grund til det.

Når man bliver inviteret til et arrangement siger man ja eller nej. Enten kan du eller også kan du ikke. Ikke noget med måske


Nu er jeg lige djævlens advokat :genert: men der kan vel sagtens være en god grund til at melde måske? Jeg har da oplevet at blive inviteret til noget på en dato hvor jeg har en løs/halv aftale med andre. Så skal jeg jo først afklare om den oprindelige aftale står ved magt eller ej før jeg kan svare ja/nej. I sådan en situation ville jeg i første omgange melde måske. Men det er selvfølgelig ikke en permanent melding.

Og så alligevel... jeg er sygemeldt med stress og melde i øjeblikket en del måske'er ud. Nogle gange kan jeg simpelthen ikke sige det før på dagen.
Ellers forstår jeg måske ikke helt hvad du mener :blush:
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 4. okt 2017, 10:48

Når snakken falder på baksensorer og kameraer som skal hjælpe folk med det, som de burde havde lært da de tog kørekort, så bliver jeg gammeldags og påstår at den slags kun er for kvinder og gamle mænd. Prøver selvfølgelig på ikke at sige det foran hverken min kone eller svigerfar, da min kone sjovt nok er kvinde og min svigerfar har baksensor og kamera :cool:
Men helt alvorligt, så er jeg bare lidt gammeldags på det område, og jeg ser det som en evne jeg faktisk er stolt af, når jeg kan parallelparkere en bil på minimal plads, eller i det hele taget ved hvor meget bilen fylder til alle sider, uden at jeg skal have hjælp af en computer.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Wizzze » 4. okt 2017, 11:00

Tjaaa, vi er vel allesammen lidt gammeldags herinde, med vores "gammeldags" debatforum, fremfor fjæsbog, Instasnap og alt det nymodens :D

Musik, jeg holder stadig fast I at vi toppede i 80´erne!
15
Do as I say! :whip:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf zembra1986 » 4. okt 2017, 11:01

Når det kommer til hvordan juletræet skal være. Det skal være rødgran som i gamle dage, og der SKAL flag og lametta på.

Jeg er også ret gammeldags når det kommer til kongehuset. Det må gerne være forældet, det SKAL være forældet efter min mening. Jeg synes man skal bukke/neje for de kongelige, og jeg synes det er helt okay de har visse privilegier. :genert:
Det er sikkert en meget upopulær holdning at have i disse moderne ligestillings-tider, men jeg forstår ikke det med et "moderne kongehus". Kan i den grad godt lide at Frederik og familie er jordnære og folkelige, men efter min mening skal der samtidig være en vis afstand mellem den generelle befolkning og kongefamilien, ellers kan man lige så godt afskaffe kongehuset som en institution, hvilket jeg IKKE er fortaler for.

Jeg gad f.eks. også godt se Frederik blive decideret kronet, når han bliver konge (med krone, scepter, guldæble og hele lortet :lol2:), også selvom det bare ville være en ceremoniel handling og ikke ville gøre nogen forskel i forhold til magt. Lige der er jeg virkelig stokgammel, mere pomp og pragt tak! :D
Senest rettet af zembra1986 4. okt 2017, 11:17, rettet i alt 7 gange.
4
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Ghattner » 4. okt 2017, 11:02

Hunkat skrev:
Ghattner skrev:Når man er indenfor tager man huen og solbrillerne af medmindre der er en lægelig grund til det.

Når man bliver inviteret til et arrangement siger man ja eller nej. Enten kan du eller også kan du ikke. Ikke noget med måske


Nu er jeg lige djævlens advokat :genert: men der kan vel sagtens være en god grund til at melde måske? Jeg har da oplevet at blive inviteret til noget på en dato hvor jeg har en løs/halv aftale med andre. Så skal jeg jo først afklare om den oprindelige aftale står ved magt eller ej før jeg kan svare ja/nej. I sådan en situation ville jeg i første omgange melde måske. Men det er selvfølgelig ikke en permanent melding.

Og så alligevel... jeg er sygemeldt med stress og melde i øjeblikket en del måske'er ud. Nogle gange kan jeg simpelthen ikke sige det før på dagen.
Ellers forstår jeg måske ikke helt hvad du mener :blush:


Kunne måske godt have uddybet. Jeg mener nu at det er ok at man lige skal afklare om man kan eller ej. Men når man rent faktisk godt kan fordi man har luft i kalenderen, men alligevel vil se tiden an fordi man måske lider af FOMO eller lign., så bliver jeg firkantet. Et forbehold der skyldes sygdom eller lign. synes jeg er helt fint.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf dgd2007 » 4. okt 2017, 11:03

NejJegErIkkeAsiat skrev:[...] kun er for kvinder og gamle mænd. [...]

Jeg har det ikke selv, men har prøvet det to gange på udlejningsbiler. Det er skønt! :gammel: :fløjt:
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf DenBruneMunk » 4. okt 2017, 11:04

NejJegErIkkeAsiat skrev:Men helt alvorligt, så er jeg bare lidt gammeldags på det område, og jeg ser det som en evne jeg faktisk er stolt af, når jeg kan parallelparkere en bil på minimal plads, eller i det hele taget ved hvor meget bilen fylder til alle sider, uden at jeg skal have hjælp af en computer.
Vi har alle vores dårlige sider og din har du nok bare ikke brugt energi på, samme er det med dovenskab, hvis man har lært det og det ligger til ens højre, så er det let nok, har man svært ved det, så har sensorer nok været guds gave til de folk, for det er ikke afgørende for en kørekort om du kan afstandsbedømme ned til få cm når man bakker, det har du forsikring for. Nu har du sensorer som gør du kan gøre det på få cm, det er rigtig svært for dem uden at gøre.

Jeg er nok gammeldags af nyere generation og synes at hvis biler ikke har alverdens nye gejl og pragt, så er det ikke en bil mere, og burde skrottes :) sådan er jeg bare, og ved godt masser af entusiaster elsker veteran biler, det gør jeg klart nok ikke :)
0

Tilbage til "Generelt"