Hvornår er du gammeldags?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Queen Molly » 4. okt 2017, 17:51

Jeg køber stadig bøger i papir og musik på vinyl eller cd. Gider ikke bruge min tlf til det med mindre jeg er ude og bruger Spotify.
Jeg insisterer også på at familien spiser sammen ved spisebordet hver aften, og at det foregår uden mobiler i nærheden.
Og der skal ikke sære ting i æblekage.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2017, 18:00

DenBruneMunk skrev:Synes at flere emner som bringes op lyder mere som gamle rutiner man har svært ved at fornye, og ikke en anden generations dagligdag.
Så ikke så gammeldags men bare gamle rutiner som kunne trænge til fornyelse.

Gammeldags, det må være man ikke bruger filter men bruger toilet papir til at filtrere kaffe :) , når man stadig tror at fastnet telefonen har drejeskive, og alt andet er nymodernet og man bare ikke vil købe nyt. Når tøjet man går i ligner en fra 50'rne og man stadig mener lange bukser er smarte udover funktionelle :) At man går til skomageren og får ny sål på skoene :) At man får kontant kredit i den lokale købmand og de skriver det op på en lap papir. Når man stadig ikke har fundet ud af cigaretter koster 50kr og ikke 5,0kr for en pakke bare fordi man håbede at leve i 60'rne. At tv skal være stort som 28" og helst 50 cm tykt bagtil, fordi man stadig mener det er kvalitet og tror de nye skærme ikke kan bruges til ens Video2000 system :) Man står stadig og venter på den lokale bus, selvom mange busser udenfor byen nu forlængst er skåret væk og man skal ringe flex trafik :)

Nu blev jeg vist gammeldags, som et David letterman show, hvor spørgsmål var trådens emne :)


Det kommer vel an på, hvad du sammenligner med.
Noget af det, der nævnes i tråden, har mennesker født efter 2000 set/oplevet i deres barndomshjem eller hos andre voksne, men ikke selv valgt til, og det får tingene til at virke gammeldags på dem.
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf DenBruneMunk » 4. okt 2017, 18:10

Emma The Mermaid skrev:
DenBruneMunk skrev:Synes at flere emner som bringes op lyder mere som gamle rutiner man har svært ved at fornye, og ikke en anden generations dagligdag.
Så ikke så gammeldags men bare gamle rutiner som kunne trænge til fornyelse.

Gammeldags, det må være man ikke bruger filter men bruger toilet papir til at filtrere kaffe :) , når man stadig tror at fastnet telefonen har drejeskive, og alt andet er nymodernet og man bare ikke vil købe nyt. Når tøjet man går i ligner en fra 50'rne og man stadig mener lange bukser er smarte udover funktionelle :) At man går til skomageren og får ny sål på skoene :) At man får kontant kredit i den lokale købmand og de skriver det op på en lap papir. Når man stadig ikke har fundet ud af cigaretter koster 50kr og ikke 5,0kr for en pakke bare fordi man håbede at leve i 60'rne. At tv skal være stort som 28" og helst 50 cm tykt bagtil, fordi man stadig mener det er kvalitet og tror de nye skærme ikke kan bruges til ens Video2000 system :) Man står stadig og venter på den lokale bus, selvom mange busser udenfor byen nu forlængst er skåret væk og man skal ringe flex trafik :)

Nu blev jeg vist gammeldags, som et David letterman show, hvor spørgsmål var trådens emne :)

En gammeldags tankegang er vel det samme som at leve på en gammeldags måde?

Hvad så hvis man er tilfreds med det du kalder rutiner, hvorfor trænger de så til at blive ændret?

:) Rutiner bider sig fast og lige pludselig er man ikke motiveret til de nye og så bliver man sat udenfor, mister job,skilt eller bare nedtrykt når man vågner op og indser ens rutiner er forældede, man kan selv lide dem men det gør ikke nødvendigvis noget godt for andre :)

Gammeldags tankegang er ikke nødvendigvis at leve på gammeldags måde. Man kan have den nyeste elektronik og alligevel tænke på gammeldags måde at have penge under puden ville være ok men man bruger mobile pay til daglig :)
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf cola » 4. okt 2017, 18:14

fisken80 skrev:
cola skrev:Tråden hedder hvornår er du gammeldags... og det har jeg svaret på. alt andet kan vi tage i en anden tråd. men jeg syntes i dag at det er alt for nemt for folk bare at læsse de gamle af et sted og så glemme alt om dem. Min nabo fx får besøg af sine børn max en gang om året... hvad sker der lige for det. Der er jeg gammeldags, jeg tager gerne på besøg hos min mor ofte... og hun bor vel at mærke ikke tæt på.


Og du kender din nabos forhold til sine børn indgående og véd, at det udelukkende er egoisme, der gør, at besøgene er sjældne...

Ja, vi snakker godt sammen. Hun bager gode småkager, elendig te, men jeg har nu en forkærlighed for ældre mennesker, de ved så meget historie.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf DenBruneMunk » 4. okt 2017, 18:17

DetSorteCirkus skrev:Det kommer vel an på, hvad du sammenligner med.
Noget af det, der nævnes i tråden, har mennesker født efter 2000 set/oplevet i deres barndomshjem eller hos andre voksne, men ikke selv valgt til, og det får tingene til at virke gammeldags på dem.

Præcis!

Men egentlig skal man så også lægge alderen bag sin kommentar, så alle forstår hvorfor man kalder brugen af en Iphone gammelt, når nogen lige har fået sin første i år :)

Andre kalder nye biler og elektronik værdiløst mens andre vokser op med dette, og aldrig når eller ser en kraks vejviser i bilen, det er evolution og derfor må gammelt være i forhold til alderen som du mener men mangler i flere svar.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Persnikedy » 4. okt 2017, 19:04

Emma The Mermaid skrev:
Santa skrev:Jeg sparer op til ting.
Det føles efterhånden ret gammeldags.

Jeg bruger ikke Facebook. Men elsker Instagram og sms'er.
Og nu vi er ved Facebook, så nej, jeg er ikke inviteret til dit bryllup (læs: være fyld ved receptionen og smide en gave til 500,- for et glas vin og lidt kage!) bare fordi du har skrevet en masse invitation a la "Hvis I har lyst til at kigge forbi, alle jer, jeg ser en gang om året og har læst sammen med for ti år siden" på en fællesside på Facebook. Så forvent ikke en SU, vel?

Og så hader de skide Doodle-tingester! Inviter nu bare folk til middag den dag det passer DIG, og hvis nogen så ikke kan komme den dag, too bad. Det er pisseirriterende at man skal krone syv aftener i sin kalender, så vi kan finde en dag hvor alle kan....FOMO, much??

Men der er mange steder, hvor jeg er gammeldags, så jeg kunne blive ved!

Hvad er Doodle-tingester? :genert:


En afstemning. Så du kan sige "Hvilke dage kan i møde til middag?" også kan gæsterne svare på fx 7 datoer og den hvor flest så har stemt ved kan man så aftale bliver middags-dagen. Det er nemmere end det der "Ej, jeg kan i hvert fald ikke den 8, hvad med den 13?" "Nej der har lotte førdelsdag, hvad med..." også
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf IrmaPigen » 4. okt 2017, 19:13

DenBruneMunk skrev:Synes at flere emner som bringes op lyder mere som gamle rutiner man har svært ved at fornye, og ikke en anden generations dagligdag.
Så ikke så gammeldags men bare gamle rutiner som kunne trænge til fornyelse.

Gammeldags, det må være man ikke bruger filter men bruger toilet papir til at filtrere kaffe :) , når man stadig tror at fastnet telefonen har drejeskive, og alt andet er nymodernet og man bare ikke vil købe nyt. Når tøjet man går i ligner en fra 50'rne og man stadig mener lange bukser er smarte udover funktionelle :) At man går til skomageren og får ny sål på skoene :) At man får kontant kredit i den lokale købmand og de skriver det op på en lap papir. Når man stadig ikke har fundet ud af cigaretter koster 50kr og ikke 5,0kr for en pakke bare fordi man håbede at leve i 60'rne. At tv skal være stort som 28" og helst 50 cm tykt bagtil, fordi man stadig mener det er kvalitet og tror de nye skærme ikke kan bruges til ens Video2000 system :) Man står stadig og venter på den lokale bus, selvom mange busser udenfor byen nu forlængst er skåret væk og man skal ringe flex trafik :)

Nu blev jeg vist gammeldags, som et David letterman show, hvor spørgsmål var trådens emne :)


Okay, så man er gammeldags hvis man skifter såler og hæle på sine sko!?!

Den er alligevel ny for mig.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf DenBruneMunk » 4. okt 2017, 19:28

IrmaPigen skrev:
DenBruneMunk skrev:Synes at flere emner som bringes op lyder mere som gamle rutiner man har svært ved at fornye, og ikke en anden generations dagligdag.
Så ikke så gammeldags men bare gamle rutiner som kunne trænge til fornyelse.

Gammeldags, det må være man ikke bruger filter men bruger toilet papir til at filtrere kaffe :) , når man stadig tror at fastnet telefonen har drejeskive, og alt andet er nymodernet og man bare ikke vil købe nyt. Når tøjet man går i ligner en fra 50'rne og man stadig mener lange bukser er smarte udover funktionelle :) At man går til skomageren og får ny sål på skoene :) At man får kontant kredit i den lokale købmand og de skriver det op på en lap papir. Når man stadig ikke har fundet ud af cigaretter koster 50kr og ikke 5,0kr for en pakke bare fordi man håbede at leve i 60'rne. At tv skal være stort som 28" og helst 50 cm tykt bagtil, fordi man stadig mener det er kvalitet og tror de nye skærme ikke kan bruges til ens Video2000 system :) Man står stadig og venter på den lokale bus, selvom mange busser udenfor byen nu forlængst er skåret væk og man skal ringe flex trafik :)

Nu blev jeg vist gammeldags, som et David letterman show, hvor spørgsmål var trådens emne :)


Okay, så man er gammeldags hvis man skifter såler og hæle på sine sko!?!

Den er alligevel ny for mig.
:) Det var godt nogen fangende den. Bare fordi noget er gammelt, så behøver det ikke være gammeldags, helt korrekt.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf superboa » 4. okt 2017, 19:40

Persnikedy skrev:

Jeg har det også med mobiltelefonen at jeg virkelig ikke gider at have gud ved hvor mange apps derpå. Og især ikke diverse social networks. Den er for mig til sms og opkald, nettet tjekker jeg derhjemme.

"Ej, hvorfor svarede du ikke da jeg skrev?"
Jeg har da ikke fået nogen sms..
"På Facebook"
Det ser jeg først når jeg kommer hjem jeg har det ikke på telefonen.
"Ahvad? Hvordan kan du leve uden..."


Samme her.

Jeg er kun på Facebook af de sociale medier - er hverken på Instragram, Snapchat, Twitter o.s.v.

Som flere andre, synes jeg heller ikke der skal pilles ved de gode gamle madretter, og jeg vil læse mine bøger på papir ;)
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14442

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Mangoness » 4. okt 2017, 19:55

Persnikedy skrev:[...]

Jeg har det også med mobiltelefonen at jeg virkelig ikke gider at have gud ved hvor mange apps derpå. Og især ikke diverse social networks. Den er for mig til sms og opkald, nettet tjekker jeg derhjemme.

"Ej, hvorfor svarede du ikke da jeg skrev?"
Jeg har da ikke fået nogen sms..
"På Facebook"
Det ser jeg først når jeg kommer hjem jeg har det ikke på telefonen.
"Ahvad? Hvordan kan du leve uden..."


Alt imens personen dårligt løfter hoved fra deres telefon og klikker og piller.... Jeg kan ikke snuppe de konstante bib lyde fra mine venners telefoner som nogle af dem desværre umuligt kan lade være.


Jeg har en klaptelefon, så apps er udelukket :blush:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf DenBruneMunk » 4. okt 2017, 21:46

Mangoness skrev:
Persnikedy skrev:[...]

Jeg har det også med mobiltelefonen at jeg virkelig ikke gider at have gud ved hvor mange apps derpå. Og især ikke diverse social networks. Den er for mig til sms og opkald, nettet tjekker jeg derhjemme.

"Ej, hvorfor svarede du ikke da jeg skrev?"
Jeg har da ikke fået nogen sms..
"På Facebook"
Det ser jeg først når jeg kommer hjem jeg har det ikke på telefonen.
"Ahvad? Hvordan kan du leve uden..."


Alt imens personen dårligt løfter hoved fra deres telefon og klikker og piller.... Jeg kan ikke snuppe de konstante bib lyde fra mine venners telefoner som nogle af dem desværre umuligt kan lade være.


Jeg har en klaptelefon, så apps er udelukket :blush:

Ikke nødvendigvis, tilbage i det tidlige 2000+ var nokia godt fremme med apps på klaptelefonerne, så er den virkelig så gammel, så har du måske nu chancen for at fornye den :) LG var vist også med på disse i nyere tid til deres klap telefoner.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Aragorn » 4. okt 2017, 22:03

Jeg bruger ikke Facebook eller Twitter eller noget i den stil, det er vel en smule gammeldags. Men det er heller ikke den store overraskelse for mig - jeg er temmeligt konservativ af natur.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Aima » 4. okt 2017, 23:54

Jeg ved ikke, om man kan kalde det gammeldags, men på nogle punkter er jeg ret konservativ. De traditionelle madretter skal være, som de plejer. Jeg var lige ved at falde ned af stolen, da min kokke-kollega spurgte, om ‘det var nødvendigt’ da jeg efterspurgte rødbeder til min bøf med spejlæg på rugbrød-frokost på arbejdet en dag. Ja, gu er det så, jeg kan da ikke sidde og spise den slags uden rødbeder.

Jeg er heller ikke så god til nye modetendenser, og begynder i reglen altid først at synes at noget er pænt, når det er ved at være outdatet igen.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Ghattner » 5. okt 2017, 06:45

At det er god stil at ringe eller skrive "Tak for sidst" til værten for en fest man har været til.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf dgd2007 » 5. okt 2017, 07:00

Man bliver vel ikke overfaldet for, hvad man siger i denne tråd? :genert:

Men jeg er nok lidt gammeldags mht. alle de nye køn, som der bliver snakket om ...
6

Tilbage til "Generelt"