Only in America

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Only in America

Indlægaf ExCoastal » 17. jul 2018, 19:36

Wizzze skrev:
ExCoastal skrev:
Æble skrev::cool:

Og så fik vi en pandekage der var 50 cm i diameter. :8: Har desværre kun et billede hvor min datter også er på og hvis jeg klipper i det kan man ikke se størrelsen.


Herligt :D

Jeg kan se, at I har handlet hos Safeway, hvis i vil have ekstra rabat, så er i meget velkomne til at bruge min rabatkonto (jeg tjener ikke noget på det :lol:) Det giver mange gange en hel del rabat, så sig til, så sender jeg en pb med info.

Edit: Jeg kan godt lide, at der står "lunch", og så er det honey buns, Twinkies og cup cakes :D


a Cops Lunch? :-D


I og med at der sandsynligvis er en Starbucks inde i den Safeway, så er det nok en meget korrekt betragtning :lol:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Only in America

Indlægaf ExCoastal » 17. jul 2018, 20:54

Jeg har mange "Only in America" historier, men der er dog en, som jeg aldrig nogensinde vil glemme. Vi skal tilbage til 2008 til det amerikanske præsidentvalg, jeg var med en kollega på en firmarejse. og den aften endte vi et eller andet sted i Ohio. På et hotel uden en restaurant eller bar. Lidt længere nede af gaden lå der et La Quinta Inn hotel, og de havde en restaurant. Eller nærmest en sportsbar. Vi gik ind, fandt et sted ved baren og bestilte mad og drikke. Det er svært at beskrive stemningen, den var nærmest elektrisk. Alle tv skærmene i baren var stillet ind på CNN, FOX og CBS, og alle fulgte med i slagets gang. Der var et demokratisk vælgermøde i nogle tilstødende lokaler, og da de var færdige, så væltede de ind i baren. Da CNN proklamerede Obama som den næste præsident gik folk helt amok! Der blev jublet, grinet, grædt og smidt red, white and blue konfetti over det hele! Flere år senere fandt jeg konfetti i en lomme i min jakke :D

Det var nok lige der, at jeg forstod, hvad det betyder at være amerikaner og være en del af noget større. For en enkelt gangs skyld kunne folk feste på tværs af hudfarver, nationalitet og religion. Jeg blev fuld. Altså rigtigt meget fuld. Da jeg kom tilbage på mit værelse, var Obama i gang med sin tale, og det lykkedes mig dog at holde mig vågen. Det er nok den mest utrolige aften, som jeg kan mindes!
12
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Only in America

Indlægaf Æble » 18. jul 2018, 03:35

Nu rejser jeg for første gang pånær 14 dage for 20 år siden i NY i USA. Og det som slår mig er alles åbenhed. De fleste er interesserede i en lille sludder hvis man er i elevator eller kø sammen. Alle siger hej til babyen og spørger hvor gammel hun er osv. Er meget spændte på hvad vi synes om USA osv. Vi var ude med en ven jeg har der bor herovre og alle kom også hen og skulle hilse på hendes hund og have billeder med den :lol:

Tænker det er trist vi er så stramrøvede i Danmark. Det er jo det mest akavede ever hvis man får øjenkontakt med en fremmed i bussen.
3
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Only in America

Indlægaf ExCoastal » 18. jul 2018, 05:29

kartoffelpizza skrev:
Æble skrev:Nu rejser jeg for første gang pånær 14 dage for 20 år siden i NY i USA. Og det som slår mig er alles åbenhed. De fleste er interesserede i en lille sludder hvis man er i elevator eller kø sammen. Alle siger hej til babyen og spørger hvor gammel hun er osv. Er meget spændte på hvad vi synes om USA osv. Vi var ude med en ven jeg har der bor herovre og alle kom også hen og skulle hilse på hendes hund og have billeder med den :lol:

Tænker det er trist vi er så stramrøvede i Danmark. Det er jo det mest akavede ever hvis man får øjenkontakt med en fremmed i bussen.

Åh det er præcis derfor jeg aldrig skal til USA selvom der er ting jeg gerne vil opleve. Magter slet ikke at tale med fremmede.


Okay, nej det ville jeg ikke være bekymret for overhovedet. Amerikanerne er venlige men ikke anmassende, du burde ikke bekymre dig.
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Only in America

Indlægaf ExCoastal » 18. jul 2018, 05:44

Æble skrev:Nu rejser jeg for første gang pånær 14 dage for 20 år siden i NY i USA. Og det som slår mig er alles åbenhed. De fleste er interesserede i en lille sludder hvis man er i elevator eller kø sammen. Alle siger hej til babyen og spørger hvor gammel hun er osv. Er meget spændte på hvad vi synes om USA osv. Vi var ude med en ven jeg har der bor herovre og alle kom også hen og skulle hilse på hendes hund og have billeder med den :lol:

Tænker det er trist vi er så stramrøvede i Danmark. Det er jo det mest akavede ever hvis man får øjenkontakt med en fremmed i bussen.


Jeg læste dit indlæg og tænkte, jamen det er jo sådan det er. Altså min kone er det mest snakkesalige menneske jeg kender. Jeg tror, at efter mere end 20 år i USA, så er jeg nok selv på samme måde. Det er helt okay at snakke med fremmede mennesker.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41295

Re: Only in America

Indlægaf LaMariposa » 18. jul 2018, 07:46

ExCoastal skrev:
Æble skrev:Nu rejser jeg for første gang pånær 14 dage for 20 år siden i NY i USA. Og det som slår mig er alles åbenhed. De fleste er interesserede i en lille sludder hvis man er i elevator eller kø sammen. Alle siger hej til babyen og spørger hvor gammel hun er osv. Er meget spændte på hvad vi synes om USA osv. Vi var ude med en ven jeg har der bor herovre og alle kom også hen og skulle hilse på hendes hund og have billeder med den :lol:

Tænker det er trist vi er så stramrøvede i Danmark. Det er jo det mest akavede ever hvis man får øjenkontakt med en fremmed i bussen.


Jeg læste dit indlæg og tænkte, jamen det er jo sådan det er. Altså min kone er det mest snakkesalige menneske jeg kender. Jeg tror, at efter mere end 20 år i USA, så er jeg nok selv på samme måde. Det er helt okay at snakke med fremmede mennesker.


Det er nok en af grundene til, at jeg så gerne vil rejse. Når jeg er ude er jeg meget mere åben og snakkesalig end i Danmark, og det har givet mig så mange fede og rørende oplevelser, som jeg meget nødigt ville have været foruden.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Only in America

Indlægaf ExCoastal » 18. jul 2018, 19:49

4
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Only in America

Indlægaf Æble » 19. jul 2018, 03:43

ExCoastal skrev:Så er highway 1 åben igen!

https://www.kron4.com/news/california/c ... 1309581824



8 dage siden vi kørte der :rulle:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Only in America

Indlægaf ExCoastal » 22. jul 2018, 06:05

Skulle nærmere hedde "Only in San Francisco Airport". Det eneste sted, hvor fly lander parallelt med så kort afstand. Det er faktisk normal procedure, når vejret er klart.

1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Only in America

Indlægaf LadyFox » 22. jul 2018, 11:37

ExCoastal skrev:Helt klart en "Only in America" historie. Kvinde bider fingeren af en anden kvinde, fordi hun twerkede på hende :stoned:

https://www.clickondetroit.com/news/nat ... police-say

Der var da hende i Hvidovre for nogle år siden der trampede en stilethæl gennem øjet på en anden kvinde. Det var dog pga. Jalousi, men det er da i samme liga af skørhed. :shock:
0
...
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Only in America

Indlægaf ExCoastal » 22. jul 2018, 23:07

Ejeren af hjemmesiden rentahitman.com syntes, at det var et sjovt navn for hans virksomhed, der tilbyder hjemmesider at hjælpe med deres cybersecurity. Han havde ikke i sin vildeste fantasi forestillet sig, at folk rent faktisk ville kontakte ham for at bestille et lejemord! Han overgav naturligvis emails og SMS beskeder til politiet, og det har resulteret i flere lange fængselsstraffe. Utroligt!

https://www.kron4.com/news/bay-area/nov ... 1313849931
9
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23118

Re: Only in America

Indlægaf Aragorn » 23. jul 2018, 05:08

Vietnam_War_Memorial_degln0.jpg

old-east-germany-map-map-east-germany-image-east-and-west-germany-map-nb4654-travel-500-x-375-pixels.jpg

lunar.png

flag.jpg

643802ef0bc3d34ae08f596fa41395e0.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Only in America

Indlægaf ExCoastal » 24. jul 2018, 19:13

Man må virkelig spørge sig selv, om man overhovedet tør tage BART længere, 3 dødsfald på 5 dage er helt vildt! Jeg tror jeg holder mig til Caltrain.

http://www.foxnews.com/us/2018/07/24/3- ... -days.html
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Only in America

Indlægaf Wizzze » 24. jul 2018, 20:41



:rulle:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Only in America

Indlægaf ExCoastal » 24. jul 2018, 20:56

^ Det er grove løjer det der :shock:
0

Tilbage til "Generelt"