Om bloggere.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 149
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 2789

Om bloggere.

Indlægaf Mistermor » 7. nov 2017, 23:14

Inspireret rundt omkring på debatten kunne det være interessant at debattere vores forhold til bloggere.

For mig er det at blogge en blanding af at føre åben dagbog og være wannabe kronikør/journalist/kendt.
Jeg førte dagbog, da jeg var stor pige/teenager, og jeg kan huske, at jeg var meget lettet over, at der ikke var andre end mig, der havde set, hvad jeg havde skrevet et halvt år før, for det halve år senere virkede det ofte naivt, bedrevidende eller dumt, selvom jeg i nuet havde tænkt, at det var det stik modsatte.

Jeg har også leget med tanken om at oprette en blog, men ovenstående har altid stoppet mig - udover tanken om, at man også virkelig a) skal have noget vigtigt og interessant for en vis del mennesker b) noget virkelig sjovt c) noget kommercielt gangbart at skrive om, for at det giver mening.

Jeg kender til en enlig mor (ikke hende, der er blevet debatteret her) som oprettede en blog, og som i mine øjne netop har udleveret sig selv, sit kærlighedsforhold, sit lille barn og faren til det i en grad, som hun kommer til at fortryde. (måske har er hun allerede der, for bloggen har i alt fald ligget stille ½ år nu)

Jeg er ikke fast læser af nogen blog. Jeg har endnu ikke set en blog, jeg har tænkt, jeg ville have lyst til at følge.

Det kunne være spændende at høre, hvor mange der blogger, følger en blog eller flere, og hvilke tanker folk gør sig om emnet.
2
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 98
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 1912

Re: Om bloggere.

Indlægaf vulpesVelox » 7. nov 2017, 23:20

Narcissister, hele bundtet, 'nuff said.
1
"Because that water seeks her own
For five and one half hours she would flow
She had 53 miles to go"
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 694
Likede indlæg: 13258

Indlægaf Juki » 7. nov 2017, 23:31

Jeg har ikke noget forhold til bloggere. Jeg bruger kun blogs hvis jeg kommer dertil via et link, fx hvis jeg har søgt efter en opskrift. Men jeg følger ikke nogle fast og har aldrig gjort det.

Dengang for 10 år siden hvor alle skulle have en blog legede jeg da også med ideen om at det kunne være sjovt at have en. Men det blev aldrig til noget.

Ikke engang på Facebook kan jeg finde på noget interessant at dele, hvordan skulle det så ikke gå med en blog? :lol:

Egentlig synes jeg mange bloggere lider under at de ikke har noget nyt, spændende og interessant at byde ind med og tit bliver det en masse ligegyldigt fyld. Jeg skimmer i hvert fald kun blogs indtil de kommer til pointen, som fx en opskrift.

Måske er jeg bare ikke målgruppen for blogs..
3
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 729
Likede indlæg: 10288

Indlægaf dgd2007 » 7. nov 2017, 23:35

Jeg følger ikke nogen bloggere. Synes, det er hyggeligere med nogle forskellige og om forskellige emner. Som her :-D
0
fisken80
Kort karma: 226
Likede indlæg: 7232

Indlægaf fisken80 » 8. nov 2017, 06:18

Jeg fulgte ret fast newyorkerbyheart, der også var på den gamle debat. Og jeg synes det var så trist, da hun døde af sin kræftsygdom. Siden har jeg ikke fulgt andre bloggere fast, men en overgang læste jeg af og til lidt med hos en blogger, der skrev om sin kræftsygdom, men på et tidspunkt glemte jeg det og så gad jeg ikke starte igen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3399

Indlægaf Sophies-mor » 8. nov 2017, 06:26

De blogs jeg har læst... Der er langt mellem guldkornene. Lad mig sige det sådan.
Sådan én som Mascha Vang, der lever af det - det virker mest af alt som selvpromoverende og ikke som "hey, jeg skriver lige et klogt indlæg om mine tanker"... (men det må jeg nok ikke sige, at jeg tænker, at det også er - selvpromoverende) ...
Min præst skriver dog en blog, der er ganske interessant, men det er også kun 1 x månedligt, at hun lægger noget op. Og det har altid en eller anden lille krølle, så man tænker over tingene bagefter.
Enten i relation til hendes sogn (meget lille og jeg kender hende mest som privatperson i andre sammenhænge) eller fordi hendes høns har foretaget sig et eller andet uventet. De er fritgående.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4809

Indlægaf Dmitra » 8. nov 2017, 06:29

Jeg har aldrig overvejet at have min egen blog selvom jeg med garanti kunne finde et tema der kunne trække nysgerrige, men da jeg lige præcis ikke deler alt og det meste andet jeg umiddelbart kunne skrive om ville være småkedeligt for andre, i hvert fald i blogøjemed lader jeg være og lysten har jeg heller ikke.

Jeg følger heller ikke nogen fast, kender ikke rigtigt nogle bloggere, det skal være hvis jeg tilfældig får et link ved en søgning eller lignende. Nogle gange smider Ado fx et link til sin og så læser jeg med ofte med latterkrampe til følge, men at få indskydelsen til at gøre det af mig selv, det kniber. I det store hele har bloggerverdenen ikke rigtigt fanget mig.
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Kolibrien
Kort karma: 30
Likede indlæg: 142

Indlægaf Kolibrien » 8. nov 2017, 07:45

Jeg følger masser af blogs og har vel gjort det i de sidste 10 år. Dengang da de begyndte, var det virkelig et godt modtræk til alt for kommercielle modemagasiner. De gode bloggere ramte virkelig noget og gjorde det godt, og blev en seriøst konkurrent. De var personlige, og de fleste kunne nok relatere til deres normale liv og normale tøjbudget/kunnen i et køkken etc.

I dag er kvaliteten virkelig dalet på blogs. Det virker som om bloggerne heller ikke selv gider mere. Det er ligegyldigt, sponsoreret og virker mest af alt forceret, fordi de jo skal have en indtjening.

Der er nok ikke noget at sige til det, for det er svært for alle at blive ved med at genopfinde sig selv, så måske tiden bare er ved at løbe fra blogs.

Som trådstarter skriver, så ville jeg nok selv krumme tæer over mig selv, hvis jeg læste hvad jeg havde skrevet for 5-10 år siden og også selvom det har været helt sobert. Nogle gange når jeg scroller tilbage på min Facebookprofil, så får jeg den følelse, og jeg skriver virkelig ikke meget.
1
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1159

Indlægaf Stitch » 8. nov 2017, 08:27

Jeg følger en håndfuld blogs, som jeg synes er interessante. Har tidligere fulgt flere, men i takt med de blev intetsigende, for meget spons, selviscenesættende eller kedelige, har jeg unfollowet dem.

Jeg følger dem, hvor de IMO skriver godt og interessant og helst ikke har alt for meget spons. Det orker jeg ikke.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3683

Indlægaf lillebjoern » 8. nov 2017, 09:51

Jeg har aldrig fulgt en blog fast, men jeg synes også det er gået hen og blevet ren forretning, selvpromovering og sponsoratindlæg. Det er jo stort set hver gang, en blogger nævner et produkt, at de er blevet betalt for det, og så ryger al troværdigheden for mig.

Jeg kan godt forstå at man følger blogs, der har et emne som omdrejningspunkt, fx mode, rejser, mad, arbejde, osv. Men de der intetsigende blogs om alt og intet forstår jeg heller ikke - jeg er af samme holdning som TS, at det bare er som en åben dagbog, hvor man helt sikkert kommer til at fortryde mange af de indlæg, man har skrevet gennem tiden. At skrive dagbog har personligt hjulpet mig meget, men det ville aldrig være det samme, hvis jeg vidste, at hele verden teoretisk set kunne læse med.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1190
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 13878
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. nov 2017, 09:57

Jeg blogger og har gjort det i snart seks år. Fordi jeg elsker at skrive. Men mest fordi det fungerer som en ventil for mig. En følelsesmæssig ventil.
Det er uden reklamer, uden spons og fuldstændig uden at være noget stort. Sådan har jeg det bedst.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 212
Likede indlæg: 3536

Indlægaf hotlips » 8. nov 2017, 10:10

Jeg læser af og til på to der er deciderede emneblogs, men generelt bryder jeg mig ikke om konceptet, eller ihvertfald den form det ofte har i praksis, og i særdeleshed ikke om den selvpromovering til tider følger med.
Det kan være rigtigt godt og brugbart til at fortælle løbende om alle mulige emner men de mest kendte har jo nærmest alle sammen emnet " mit navnefnuller og hvordan det går med det i dag" og det synes jeg er lidt ærgerligt.
Jeg har set et utal hvor folk tilsyneladende uden at have ret meget erfaring eller viden laver haveblogs med tips de åbenlyst henter på diverse click bait sider og det forekommer jævnligt at nogen af dem i stedet for at svare på et spørgsmål i havegrupperne smider er link og skriver at du kan bare læse svaret på min blog, det har irriteret mig nok til at jeg ikke længere trykker på en blog uden en god grund, jeg gider ikke støtte folk for noget de ikke er dygtige til og som de ikke engang gider forsøge at sætte sig ind i før de sætter sig og udbreder sig om det på en blog de vil have andre skal bruge deres tid på at læse.

Måske kan det ændre sig med tiden så der kommer en anden kultur omkring at have noget på hjerte eller noget viden og overvejelser om hvorvidt det kan være noget værd for andre , så tror jeg godt jeg kunne synes om det for rent praktisk kunne det være genialt, det kunne give en indsigt i rigtig mange ting og hvordan de udvikler sig over tid.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1190
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 13878
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. nov 2017, 10:14

Emma The Mermaid skrev: At man selv synes man er så interessant at folk gider læse om ens liv.

Jeg synes jeg bestemt heller ikke, at jeg er. Jeg kan bare godt lide at skrive. Og jeg havde egentlig heller ikke forventet, at jeg ville få læsere, da jeg oprettede den. I hvert fald ikke ret mange.
Men i stedet for at skrive om en masse i indlæg på Jubii, blev det en blog i stedet. Og jeg havde håbet på, at det måske med tiden kunne blive til lidt mere, hvilket da også resulterede i, at jeg skrev klummer en periode.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 153
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2353

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. nov 2017, 10:27

Jeg følger ikke personlige blogs. Af samme årsag som jeg ikke læser biografier. Ganske enkelt fordi jeg ikke finder andre menneskers hverdagsliv interessant nok til at læse om det.
Men blogs om et eller andet specifikt emne kan sagtens være interessante.
Min kone og jeg har faktisk talt om at lave en blog når vi flytter på landet. Men det skal ikke handle om os, men nærmere om det sted hvor vi bor og de ting vi laver. Om det så er interessant nok til at folk gider læse om det, må tiden jo vise.
1
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 231
Likede indlæg: 4504

Indlægaf DenSyngendeLussing » 8. nov 2017, 10:39

Jeg læser stort set aldrig blogs, fordi jeg generelt er ret ligeglad med hvad et eller andet tilfældigt menneske laver til hverdag, eller hvad han/hun synes om mode/børn/familie/mad. Det er enormt sjældent at man støder på bloggere, der har noget originalt eller spændende at sige, synes jeg.
0

Tilbage til "Generelt"