Tyvstarter Black Friday

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf DenBruneMunk » 20. nov 2017, 11:42

Delfin skrev:De skal droppe at efterabe alt der der amerikaner-fis. Hvorfor ikke få deres egne ideer?

Vi kan da også være med?

- Regnskabs årets opgørelse og indlevering til skat
- Når skat sender året opgørelser ud, de har vist bare ikke et navn.
- Årets først snevejrs dag, den bliver spændende for vi kan ikke forudsige vejret til en reklame kan printes og planlægges.
- Børns sidste skoledag, forretninger kan nok lokke penge ud af forældre på sådan en dag.
- Ældre checken, den dag kan de nok lokke lidt ekstra ud af pensionisterne.

Vi har nok andre gode dage, som kan fejres udover alle de fødselsdage de holder.
2
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Lykke » 20. nov 2017, 11:43

Jeg har en plan om at rydde op i mit tøjskab på fredag, og så donere det jeg ikke bruger til velgørenhed. Det får jeg en meget bedre følelse i kroppen af.

Jeg vil hellere bruge mine penge i den lille hyggelige boghandel, hvor hende bag disken er den rareste og mest behagelige - og selv ejer butikken. Der giver jeg fuld pris, og gerne en højere pris end i andre boghandlere.
Ligesådan med den lille hyggelige børnetøjsbutik. Jeg er jo ikke hellig, og der ryger også en bog med i Føtex eller lignende. Men når det er muligt, ja så vælger jeg dem som ikke er kæde, dem hvor ejeren står bag biksen. Jeg tror det er den rigtige vej at gå. Det giver mig i hvert fald større glæde.

Jeg synes al det her tilbudsræs og forbrug, får mig til at gå i den anden retning. Artikel i Politiken her i dag, 4100kr bruger vi danskere pr husstand ekstra på mad og gaver til jul - det gør at jeg endnu mere overvejer hvad jeg bruger af penge.

Gaven til manden, som også har fødselsdag i december, har jeg planer om udelukkende skal være oplevelser, mad/øl/vin eller noget han virkelig mangler.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Delfin » 20. nov 2017, 11:48

DenBruneMunk skrev:
Delfin skrev:De skal droppe at efterabe alt der der amerikaner-fis. Hvorfor ikke få deres egne ideer?

Vi kan da også være med?

- Regnskabs årets opgørelse og indlevering til skat
- Når skat sender året opgørelser ud, de har vist bare ikke et navn.
- Årets først snevejrs dag, den bliver spændende for vi kan ikke forudsige vejret til en reklame kan printes og planlægges.
- Børns sidste skoledag, forretninger kan nok lokke penge ud af forældre på sådan en dag.
- Ældre checken, den dag kan de nok lokke lidt ekstra ud af pensionisterne.

Vi har nok andre gode dage, som kan fejres udover alle de fødselsdage de holder.


Ja dem er der mange af, men de hedder ikke rigtigt noget, så konceptet er ikke helt det samme.

Skattedag og rollatorfræs eller sådan noget :lol:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4882
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6469

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Stars » 20. nov 2017, 12:03

DenBruneMunk skrev:
Delfin skrev:De skal droppe at efterabe alt der der amerikaner-fis. Hvorfor ikke få deres egne ideer?

Vi kan da også være med?

- Regnskabs årets opgørelse og indlevering til skat
- Når skat sender året opgørelser ud, de har vist bare ikke et navn.
- Årets først snevejrs dag, den bliver spændende for vi kan ikke forudsige vejret til en reklame kan printes og planlægges.
- Børns sidste skoledag, forretninger kan nok lokke penge ud af forældre på sådan en dag.
- Ældre checken, den dag kan de nok lokke lidt ekstra ud af pensionisterne.

Vi har nok andre gode dage, som kan fejres udover alle de fødselsdage de holder.


Hvorfor vente?

Jeg så en reklame i TV forleden - det var vist en række butikker, der var gået sammen i noget konto-kort-noget:
Køb julegaverne og julemaden nu og betal d. 20. januar (når der kommer børnecheck) :wacko:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Hunkat » 20. nov 2017, 14:39

No1 skrev:Elgiganten har lige sat et produkt op fra 333 til 449. Jeg er meget spændt på at se, hvad denne kan fås til på fredag.... :rulle: Det værste ved de her udsalg er, hvordan butikkerne til tider får blæst det kunstigt op.


Man burde holde øje med det og så politianmelde dem. Det er simpelthen så lusket.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Hunkat » 20. nov 2017, 15:24

Total god humor fra IKEA :lol:

Capture.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf landsbytossen » 20. nov 2017, 17:14

Med elektronik skal man være opmærksom på, det ikke er modeller, hvor der er kommet en ny og bedre version, eller det er skrabede modeller.

Det er en nem måde at komme at med varer, som ellers er næsten umulige at sælge. Og det bruges Black Friday også til.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf lillebjoern » 20. nov 2017, 22:03

Husk at tjekke tingenes pris nu på Pricerunner. Der kan man se en kurve over priserne, og det er helt vanvittigt hvor meget der bliver fusket op til Black Friday. Så hvis I har en vare i sigte, så tjek lige.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf hotlips » 20. nov 2017, 22:56

Jeg regner med at bruge nettet, det gjorde jeg sidste år, jeg sparede al fragt og 800 kr oveni, det er en ganske pæn sjat når man har brugt 2-3000.

Jeg har svært ved at se det skulle være noget slemt, man kan jo lade være med at gå i butikker den dag, vi holder os også væk fra rødovre centrum hvor vi normalt kommer stort set dagligt.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6702
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9667

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf FrøkenM » 21. nov 2017, 08:53

Jeg benytter gerne BF og tilbuddene i dagene op til. Som studerende på SU så er det en god måde at få julegaverne i hus til en billigere penge. Desværre har jeg nogle møder mv. på fredag så jeg satser på at jeg skal forbi Salling når de tyvstarter torsdag for deres klubmedlemmer. Ellers satser jeg på onlinehandel.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf Flix » 21. nov 2017, 09:24

Jeg synes, man skulle lave en green friday, hvor alle butikker og webshops lukker - og de må gerne tyvstarte en måned før - så vi kan spare kloden for noget af al det ubrugelige crap, folk køber, for ofte at have det stående i en måned og så smide det ud. Det er kun butiksindehaverne, der reelt får den fede deal.
4
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf lillebjoern » 21. nov 2017, 09:52

Flix skrev:Jeg synes, man skulle lave en green friday, hvor alle butikker og webshops lukker - og de må gerne tyvstarte en måned før - så vi kan spare kloden for noget af al det ubrugelige crap, folk køber, for ofte at have det stående i en måned og så smide det ud. Det er kun butiksindehaverne, der reelt får den fede deal.


Hep!
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Tyvstarter Black Friday

Indlægaf DenBruneMunk » 21. nov 2017, 10:07

Jeg køber normalt for 0 kr :) Jeg synes at det er BF hele året man skal bare finde butikkerne, og så er der alle de andre mærkedage som kommer til.

Så jeg bliver ikke en af dem som står eller ligger i kø, jeg må desværre også prioritere andet fremfor BF.
0

Tilbage til "Generelt"