Hjælp mig med at finde en Tesla coill lampe

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Hjælp mig med at finde en Tesla coill lampe

Indlægaf Studsgaard » 27. nov 2017, 20:11

Ja som overskriften siger, hjælp mig med at finde en forhandler af en Tesla coill lampe? Eller nethandel fra et sted hvor det kan komme frem i den jul - dvs ikke fra østen.

Min søn er begyndt at intressere sig for fysik og ønsker sig sådan en til jul.
0
Brugeravatar
Mooserinde
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. okt 2015, 12:13
Kort karma: 21
Likede indlæg: 239

Re: Hjælp mig med at finde en Tesla coill lampe

Indlægaf Mooserinde » 27. nov 2017, 20:26

På ebay.de kommer der lidt frem du kan kigge på. Der er noget DIY halløj, som måske kunne være sjovt for din søn :) Jeg spurgte min kæreste om han kendte et sted (han er elektronik nørd) men han kendte kun til steder fra østen. Jeg googlede og fandt på den tyske ebay. Han nævnte også, at man skal være forsigtig med det, da der er høj volt i sådan en krabat.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hjælp mig med at finde en Tesla coill lampe

Indlægaf Studsgaard » 27. nov 2017, 20:36

Mooserinde skrev:På ebay.de kommer der lidt frem du kan kigge på. Der er noget DIY halløj, som måske kunne være sjovt for din søn :) Jeg spurgte min kæreste om han kendte et sted (han er elektronik nørd) men han kendte kun til steder fra østen. Jeg googlede og fandt på den tyske ebay. Han nævnte også, at man skal være forsigtig med det, da der er høj volt i sådan en krabat.



Han havde sagte en rigtig Tesla coill. Men den er jeg også lidt bekymret for, både om den kun vil blive brugt få gange og så er jeg ikke selv ret vild med sådan noget strøm noget. Så derfor viste jeg ham et gammelt billede af de lamper hvor det bare er inden i en kuppel, men dem kan jeg ikke lige finde i alm butikker.
Må lige Google lidt mere
0
Brugeravatar
Mooserinde
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. okt 2015, 12:13
Kort karma: 21
Likede indlæg: 239

Re: Hjælp mig med at finde en Tesla coill lampe

Indlægaf Mooserinde » 27. nov 2017, 20:43

Ja, selvfølgelig ønsker han sig den farlige bad ass lampe :D
Jeg kan godt forstå det er mega spændende, når man interesserer sig for fysik. Jeg håber du finder noget, der er sikkert at eksperimentere med og som han syntes er top dollar :)
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hjælp mig med at finde en Tesla coill lampe

Indlægaf Studsgaard » 27. nov 2017, 20:55

Falstria skrev:Håber du mener en plasmalampe, som et godkendt produkt (færdigvare) :)

Google "plasmalampe", så kommer der masser af butikker frem :)

Billede



Tesla spoler i andre sammenhænge er ikke legetøj.


Ja jeg har også nu fundet de her lamper, da jeg også fandt ud af jeg ikke skulle søge på spole dimsens navn. Det var jo det han havde sagt.

Og jo selvfølgelig var det i første omgang en rigtig, men i mini udgave, han havde set på youtube han ønskede sig. Men det syntes jeg ikke han skal have, strøm er i min verden ikke noget man leger med.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hjælp mig med at finde en Tesla coill lampe

Indlægaf Studsgaard » 27. nov 2017, 20:56

Jeg har faktisk også fundet nogen små sat sammen med en højtaler, så de både kan reagere på lyden og på berøring.

Det kunne sikkert være et ret stort hit.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hjælp mig med at finde en Tesla coill lampe

Indlægaf Studsgaard » 27. nov 2017, 21:16

Falstria skrev:
Studsgaard skrev:Jeg har faktisk også fundet nogen små sat sammen med en højtaler, så de både kan reagere på lyden og på berøring.

Det kunne sikkert være et ret stort hit.


Det tror jeg også ville være et hit ja :)


Og ellers så giv ham lidt værktøj (en loddekolbe, lidt loddetin og en skævbider tang), og så købe elektronik kits til ham de næste mange fødselsdage :)

https://elektronik-lavpris.dk/p13145/sk ... l-lysshow/

https://elektronik-lavpris.dk/p94798/mk ... forandrer/


Så længe det er noget der kan drives af et batteri (f.eks. 9 volt eller 12 volt) så er det uskadeligt.
Og se om ikke der er et elektronikhold i jeres ungdomsskole, hvis han er gammel nok til det.


Tak for links.
Det tror jeg lige vil være noget for ham.

Jeg tror ikke vi har elektronik hold her ude i ungdomsskolen, men sådanne ting som de her sæt er jo super fine, han kan side og nørde med det selv. Specielt den med stemmmeforvrængeren tror jeg vil være et hit.
0

Tilbage til "Generelt"